Súplica col·lectiva, amb oracle de salvació En aquesta oració es reflecteix la situació espiritual dels qui ja han passat la prova de l'exili a Babilònia.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
► Aquest salm és una imprecació envers aquells que tenen la missió d’impartir justícia entre els homes. En l'espiritualitat del poble d'Israel els.
Advertisements

+ Aquesta breu pregària és una súplica per a demanar la protecció divina enmig de l'opressió (v. 5). + La petició va acompanyada d'una professió de.
X. Amb Jesús, per sempre, a la casa del Pare
► Aquest salm és una imprecació envers aquells que tenen la missió d’impartir justícia entre els homes. En l'espiritualitat del poble d'Israel els.
CATECISME de la Conferència Episcopal Espanyola Jesús és el Senyor.
II. Déu és el nostre Pare 4. La creació és obra de l’amor de Déu.
Monges de Sant Benet de Montserrat
L'espectacle de la ciutat santa, protegida per un cèrcol de muntanyes, suscita l'actitud de profunda confiança en Déu, que es reflecteix en aquest.
Música d’ Advent A. Pärt Déu és amb nosaltres QUARTA SETMANA D’ADVENT.
+ Aclaparat pel sofriment, un malalt demana al Senyor que el perdoni i li retorni la salut (vv. 2-3), tot exposant els mals que l’afligeixen (vv.
En aquesta súplica, el reconeixement del propi pecat s’uneix a la confiada seguretat d’obtenir el perdó diví. ● El salmista, lluny de sentir-se abandonat.
Amb algunes lleus modificacions (v Amb algunes lleus modificacions (v. 6), aquest salm és una repetició del salm 13, i s’hi descriuen els pecats que.
18 de l’any cB Regina Preguem escoltant la lloança a les mans de Jesús (“Ad manus” de Buxtehude) que beneint Déu, fan que es multipliquin els Pans.
III. Jesús ve a salvar-nos
Súplica colectiva, con oráculo de salvación En esta oración se refleja la situación espiritual de los que ya han pasado la prueba del exilio en Babilonia.
La primera estrofa d'aquest cant processional (vv La primera estrofa d'aquest cant processional (vv. 1-2) és una invitació a l'alegria i a l'acció.
En aquesta bonica oració –composta per celebrar la collita (Ex 23,16)– la comunitat agraeix al Senyor els fruits de la terra (v. 7). A més, li suplica.
La felicitat dels justos –forjada amb els petits plaers de la vida familiar– és el tema central d’aquest bell poema. Al final del salm (v. 5) l’horitzó.
+ Aquest salm resulta de la combinació de dos fragments, que es troben en els salms 56, 8-12; 59, En la primera part (vv. 2-7), el salmista.
Ens alimentam amb el cos i la sang del Senyor
En aquesta bonica oració –composta per celebrar la collita (Ex 23,16)– la comunitat agraeix al Senyor els fruits de la terra (v. 7). A més, li suplica.
NADAL i EPIFANIA Nadal és la celebració del Misteri
● Un home perseguit implacablement (v ● Un home perseguit implacablement (v. 9) apel·la al poder de Déu perquè el deslliuri dels seus adversaris.
El perdó de Déu.
Aquest himne de lloança a Déu comença en forma de diàleg entre el salmista i la seva pròpia ànima (vv. 1-6) i després continua en l'estil propi dels.
Aquest poema –com els altres "Cants de Sió" (Sl 45; 47; 86)– expressa l'amor i l'admiració dels israelites per la seva ciutat santa. ► En elegir Jerusalem.
En aquest salm –el més breu del saltiri– totes les nacions són convidades a lloar el Déu d’Israel (v. 1), per l'immens amor que té envers el seu poble.
Aquest salm presenta la figura d'un home que té la seva casa entre els gentils; els seus ulls, però, estan fermament fixos a Jerusalem, on, en el.
La característica d’aquest salm és un sentiment de confiança pregona en Déu –expressat amb un llenguatge d’incomparable bellesa poètica. En la primera.
► La frase inicial d'aquest "Himne a la reialesa del Senyor" (cf ► La frase inicial d'aquest "Himne a la reialesa del Senyor" (cf. Sl 46; 92; 95;
Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex 29 Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex ), un fidel israelita exposa el seu cas al Senyor.
- l’arbre ple de vitalitat simbolitza la felicitat dels justos; El Salteri comença amb aquesta “Benaurança”, que ve a ser un pròleg de tot el llibre.
Aquest salm és una barreja de súplica individual i també de salm sapiencial. En la primera part, el salmista expressa la seva plena confiança en el.
▬ Aquest salm és una professió de fidelitat a la missió que Déu havia confiat a David i als seus descendents: la de governar amb justícia la "Ciutat.
- l’arbre ple de vitalitat simbolitza la felicitat dels justos; El Salteri comença amb aquesta “Benaurança”, que ve a ser un pròleg de tot el llibre.
L’Advent és el temps litúrgic de preparació del Nadal. Són 4 setmanes.
D’ara endavant, ja no podem ser més esclaus del pecat, sinó
▬ El salmista, un ministre de la casa de Déu, assisteix a la intriga d’un rival sense escrúpols, que vol suplantar-lo en les seves funcions dins el.
Música d’ Advent A. Pärt ALEGREU-VOS! TERCERA SETMANA D’ADVENT.
Aquest himne de lloança a Déu comença en forma de diàleg entre el salmista i la seva pròpia ànima (vv. 1-6) i després continua en l'estil propi dels.
+ Aquesta breu pregària és una súplica per a demanar la protecció divina enmig de l'opressió (v. 5). + La petició va acompanyada d'una professió de.
+ L'amor del Senyor envers el seu poble i la victòria que li té assegurada (v. 4) són el motiu proposat a la comunitat cultual per a convidar-la a.
▬ Aquest salm és una professió de fidelitat a la missió que Déu havia confiat a David i als seus descendents: la de governar amb justícia la "Ciutat.
Lloa el Senyor, ànima meva La lloança expressada en aquest salm es fonamenta en el poder creador del Senyor (v. 6) i en la seva bondat envers els.
Enmig de la soledat i l’aflicció (v Enmig de la soledat i l’aflicció (v. 16), el salmista apel·la confiadament a la misericòrdia de Déu (v. 6). La.
DEÚ ET PARLA. DESCOBREIX LA SEVA PARAULA.
Vivim-la amb el sacerdot
+ Aquest salm resulta de la combinació de dos fragments, que es troben en els salms 56, 8-12; 59, En la primera part (vv. 2-7), el salmista.
+ Aquest salm és la súplica d'un home perseguit i acusat injustament. + Convençut de la seva innocència (v. 5), el salmista demana que els seus enemics.
Potser la seva vestimenta deia el que la seva ànima volia reflectir
+ En plena confusió, a causa de la malaltia i la persecució, el pobre crida anguniosament Déu. + El seu alliberament per part de Déu causarà vergonya.
Aquest cant litúrgic d’acció de gràcies està estretament vinculat amb el salm 19; la súplica del poble abans de la batalla ha estat escoltada, i el.
+ Aquest poema és un sever retret contra els jutges inics, que amb les seves decisions arbitràries fomenten la violència i la injustícia en la societat.
IV Concurs Bíblic Informàtic
PERDONEU-NOS, SENYOR ! Jesús ens descobreix el goig de retrobar l’amistat amb Déu el nostre Pare Amb nosaltres 2-8.
Al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
ABBÀ, PARE ! PENTECOSTA 2007.
En aquest cant d'alliberament, Israel agraeix al Senyor que l'hagi salvat d'un gravíssim perill. Diverses imatges se succeeixen per descriure d’una.
Súplica colectiva, con oráculo de salvación En esta oración se refleja la situación espiritual de los que ya han pasado la prueba del exilio en Babilonia.
“DÉU ET PARLA. DESCOBREIX LA SEVA PARAULA”
Cant espiritual Joan Maragall.
El Salm 135 de Schütz canta l’amor etern de Déu
+ L’experiència personal dels favors rebuts (v + L’experiència personal dels favors rebuts (v. 2b) ha suscitat en el salmista una impertorbable confiança.
Coral de les 10 verges que esperen el retorn de Jesús. Bach
Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex 29 Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex ), un fidel israelita exposa el seu cas al Senyor.
Aquest salm celebra les perfeccions divines que es revelen en les seves obres meravelloses: èxode, mannà, aliança, terra promesa, festes. Servir un.
PREGÀRIA.
+ L’experiència personal dels favors rebuts (v + L’experiència personal dels favors rebuts (v. 2b) ha suscitat en el salmista una impertorbable confiança.
EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE
+ Envoltat d’enemics que miren d’arrabassar-li la confiança en Déu (v + Envoltat d’enemics que miren d’arrabassar-li la confiança en Déu (v.3), el.
Transcripción de la presentación:

Súplica col·lectiva, amb oracle de salvació En aquesta oració es reflecteix la situació espiritual dels qui ja han passat la prova de l'exili a Babilònia. La repatriació dels captius "ha canviat la sort" d'Israel (v. 2) i és una prova de l'amor del Senyor envers el seu poble. Però els vaticinis profètics (Is 60,2) no s'han complert plenament, i la reconstrucció nacional es realitza enmig de les penalitats més dures. Per això la comunitat suplica al Senyor que manifesti la seva misericòrdia i li concedeixi la salvació (v. 8), és a dir, que porti al seu ple compliment l'obra començada. L'última part del salm (vv. 9-14) és un oracle profètic, que conté la resposta divina a la súplica del poble i anuncia la definitiva restauració d'Israel, en una era de justícia i prosperitat.

1. AMB ISRAEL 2. AMB JESÚS 3. AMB EL NOSTRE TEMPS Un verb es repeteix: "tornar". Aquest salm està marcat en la seva totalitat pel tema del "retorn". La situació que va donar origen a aquest salm no és cap altra que el retorn dels deportats de Babilònia. Basant-se en aquest esdeveniment històric, considerat un acte de perdó de Déu, se li demana una nova gràcia. Després de l'entusiasme pel retorn de les primeres caravanes de presoners alliberats, hom es troba sobtadament davant la decepció del "quotidià": la reconstrucció del temple demanava temps i els enemics intimidaven constantment els nous repatriats (Esd 4,4). 2. AMB JESÚS Quan Jesús recitava aquest salm, havia de pensar que ell era en persona la "realització" perfecta del que s’esperava i desitjava. La humanitat deia: "¿Tornareu, Senyor?" No sabia encara que Déu ja havia decidit de "venir". Jesús sabia que ell era "la vinguda de Déu", "germen de la terra" per Maria la seva mare, però també "descendent del cel" pel seu origen diví. 3. AMB EL NOSTRE TEMPS Així com el poble d'Israel recordava els beneficis que Déu li havia fet en el passat, per tal de tenir la seguretat de la seva protecció en el futur, nosaltres també, en els dies de prova, hem de recordar les gràcies que han marcat la nostra infantesa, la nostra joventut, el nostre passat. Actualitzant la primera estrofa del salm, podem dir: "Vós, Senyor, heu fet això amb mi... m'heu concedit això o allò... m'heu perdonat... "

Heu afavorit, Senyor, el vostre país, i renovat el vostre poble; heu perdonat als de Jacob totes les culpes, heu estès un vel sobre els seus pecats, el vostre enuig s’ha apaivagat, us heu desdit del vostre rigor.

Déu salvador nostre, renoveu-nos; assereneu-vos i no us enutgeu. ¿Sereu sempre tan sever amb nosaltres, i a cada generació mantindreu el rigor?

¿És que no ens retornareu la vida perquè el vostre poble trobi en vós l’alegria? Senyor, feu-nos veure el vostre amor, i doneu-nos la vostra salvació.

Jo escolto què diu el Senyor, Déu anuncia la pau al seu poble i als qui l’estimen: «Que no tornin a ser tan insensats.»

El Senyor és a prop per salvar els seus fidels, i la seva glòria habitarà al nostra país. La fidelitat i l’amor es trobaran, s’abraçaran la bondat i la pau;

la fidelitat germinarà de la terra, i la bondat mirarà des del cel. El Senyor donarà la pluja, i la nostra terra donarà el seu fruit.

La bondat anirà al seu davant, i la pau li seguirà les petjades.

«La fidelitat i l’amor es trobaran, s’abraçaran la bondat i la pau.» «Déu anuncia la pau al seu poble i als qui l’estimen: que no tornin a ser tan insensats.» La pau, Senyor, és la vostra benedicció sobre la faç de la terra i sobre el cor de l'home. L'home en pau amb si mateix, amb els seus semblants, amb la creació sencera i amb vós, el seu Amo i Senyor. La pau que és serenitat en la ment i salut en el cos, unió en la família i prosperitat en la societat. La pau que uneix, que reconcilia, que guareix i dóna força. La pau que, malgrat un anunci d'àngels, mai no acaba d'arribar a la terra, mai no acaba d'assentar-se al meu cor. «La fidelitat i l’amor es trobaran, s’abraçaran la bondat i la pau.» La justícia és la condició de la pau. Justícia que dóna a cadascú el que és seu en les disputes humanes, i justícia que justifica els errors de l'home davant el perdó amorós de Déu. Si vull tenir pau en la meva ànima, he d'aprendre a ser just amb tots aquells amb qui visc i amb tots aquells de qui parlo. La paraula bíblica per a descriure un home bo és «just». La justícia és el compliment del meu deure envers Déu, amb els homes i amb mi mateix. La justícia portarà la pau. Pau a la meva ànima per a calmar les meves emocions, els meus sentiments, les meves penes i les meves alegries en l'equanimitat de la perspectiva espiritual de totes les coses; i pau al món per a fer realitat el do diví que el mateix Déu va portar quan va venir a viure entre nosaltres. La justícia i la pau són la benedicció que acompanya el Senyor onsevulga que vagi. «La justícia anirà al seu davant, i la pau li seguirà les petjades.»

Senyor i Pare nostre, vós que, en la mort de Jesucrist, heu sepultat tots els nostres pecats i, en la seva gloriosa resurrecció, us heu mostrat bo amb la vostra terra; restaureu-nos plenament mostrant-nos la vostra misericòrdia i tornant-nos la vida, perquè el vostre poble s'alegri amb vós i la nostra terra doni el seu fruit, ressuscitant com Crist en glòria i santedat.