Negociacions d’actius i passius

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
ECONOMIA DE L’EMPRESA 1 BATXILLERAT UNITAT 1 L’EMPRESA I L’ENTORN.
Advertisements

EL SISTEMA CATALÀ DE SERVEIS SOCIALS (SCSS)
5.- EL TERCER MÓN I ELS PROBLEMES HERETATS DEL COLONIALISME (I).
Detall posterior.
En aquest tema veurem els apartats següents:
El rescat de la Generalitat.
UNITAT 1 L’EMPRESA I L’ENTORN ECONOMIA DE L’EMPRESA 1 BATXILLERAT.
Institut Català de Finances
BAUHAUS, una escola d’art
Societats Capitalistes:
GESTIÓ DEL PRESSUPOST SESSIÓ INTRODUCTÒRIA.
ACCÉS A L’EDUCACIÓ: TAXES I BEQUES.
Proposta al RD 1000/2010 Què ens diu aquest R.D. 1000/2010?
A la teva declaració de la renda
Informe sobre el finançament autonòmic de Catalunya
ASSOCIACIÓ DE PERIODISTES I ESCRIPTORS AGRARIS DE CATALUNYA AGROPRÉS Associació catalana de periodistes agraris.
Aportacions Reintegrables per a empreses culturals.
Taula de continguts
El paper dels barris en les xarxes socials a Catalunya. Una aproximació. José Luis Molina (UAB) Projecte finançat pel MICINN (CSO /SOCI), Estudio.
PRESSUPOST MUNICIPAL AJUNTAMENT SANT HILARI SACALM REGIDORIA D’HISENDA
L’activitat econòmica i el patrimoni empresarial
Plataforma per la Llengua- 2006
Societats d’Interès Social:
El Consell Municipal de Serveis Socials de Santa Coloma de Gramenet
Avantprojecte de LLEI DE REFORMA DE L’ICS
LA INDEXACIÓ A LA INFLACIÓ
PRESSUPOSTOS PARTICIPATIUS
La Nòmina Catalana.
FINANÇAMENT EUROPEU PER LA CREATIVITAT, LA INNOVACIÓ I LES NOVES TECNOLOGIES Promoció de la cooperació cultural mitjançant els EEA Grants ( )
El que cal saber sobre el dèficit fiscal
NOCIONS BÀSIQUES DE PREVISIÓ SOCIAL COMPLEMENTÀRIA
NOUS ESTATS INDEPENDENTS D’EUROPA: SEGLES XX i XXI
PROJECTE DE CONSTRUCCIÓ I EXPLOTACIÓ DEL TRAMVIA SALT-GIRONA
Col·laboracions i recerca de sinèrgies per a l'estructuració del sector: experiència de La Confederació II Trobada anual d’entitats del Club de Suport.
LES COMARQUES DEL LITORAL
Infraestructures i Productivitat Universitat de Barcelona
Com introduir les Guies Docents
Necessita Catalunya un nou finançament?
L’ofec econòmic de la Generalitat
ASSOCIACIÓ DE PERIODISTES I ESCRIPTORS AGRARIS DE CATALUNYA
Perspectives Mercats Financers 2012
GESTIÓ DEL PRESSUPOST SESSIÓ INTRODUCTÒRIA.
Amics de la ciutat de Granollers Granollers, 26 de gener 2011
Serveis de Millora Agrària SA
Pressupost municipal 2017 Liquidació Figueres, març de 2018.
Banca ètica CeDRe Girona, gener de 2018
Llengua i identitat a Catalunya 2008
1a JORNADA D’EMPRENEDORIA I EMPRESA
L’organització política del territori
El que cal saber sobre l’estafa del FLA
L’organització política del territori
Xerrada sobre morositat a les Escoles Concertades
EL MARC CONCEPTUAL DE LA COMPTABILITAT
ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR
SORTIDA PER BARCELONA CAIXAFORUM.
TEMA 1.
LA NOVA SELECTIVITAT I L’ACCÉS A LA UNIVERSITAT
Serveis de Consultoria
Baròmetre dels instruments de finances ètiques a l'Estat espanyol
Beatriz Guzmán Jun Hui Chen David de la Ossa Sergi Gontaler
EL SISTEMA ECONÒMIC.
Una República europea implicada en la governança global Política internacional Una República europea implicada en la governança global La República.
Jornada sobre el Projecte de reforma de l’Estatut d’autonomia de Catalunya Finançament de la Generalitat i aportació catalana a les finances de l’Estat.
NORMALITZACIÓ COMPTABLE
3. Karl Marx: el materialisme històric 3. 5
ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR
El departament de Recursos Humans
¿Vols saber el dèficit en infractustures a Catalunya
El nou Estatut de Catalunya
Dret i informació jurídica
Transcripción de la presentación:

Negociacions d’actius i passius

Com es repartiran els actius i els passius entre Catalunya i Espanya?   Els processos d’independència comporten un acord entre les parts sobre els actius (les infraestructures, les accions d’empreses públiques, el patrimoni cultural, etc.) i el deute. Tots els antecedents internacionals admeten, com a principi fonamental, que les infraestructures enclavades en el territori que s'independitza (carreteres, immobles, vies de tren, ports, aeroports...) han de passar a nom del nou estat. En canvi, els actius financers (accions, fons de reserva, tresoreria, etc.) i els passius financers (el deute) hauran de ser objecte d'un repartiment equitatiu en base a uns criteris que sigui admesos per les dues parts. Les experiències internacionals mostren que aquests criteris són el repartiment en proporció a la població i/o el PIB. S’haurien d’ajustar segons les balances fiscals i les despeses fetes per l’Estat a Catalunya.

1- Inici de negociacions 1.1 FORMA: Conferència Internacional de plenipotenciaris. Model de mediació o de bons oficis. Procés de mediació i acords finals subjectes al Dret Internacional. 1.2 PARTICIPANTS: Tots els successors de l’Estat espanyol. A més cal la participació d’un mediador imparcial . (una persona, un estat, un grup d’estats o una organització internacional).

2- Alguns dels continguts La successió de la sobirania i la continuïtat de la subjectivitat internacional de l’ Estat espanyol. El repartiment de béns i deutes de l’ Estat. La gestió conjunta de recursos compartits (p.ex. : riu Ebre). La delimitació de les fronteres terrestres i marítimes. La transmissió de la nacionalitat espanyola. Reconeixement recíproc, establiment de relacions diplomàtiques. La nacionalitat de les empreses privades (seu fiscal...).

3- Algunes premisses de negociació El repartiment de béns i deutes de l’Estat ha de complir els principis d’ equitat entre béns i deutes, i el principi de proporcionalitat en base demogràfica o econòmica. S’ ha de tenir en compte la finalitat i la territorialitat de les partides de despesa, així com la contribució històrica de Catalunya i la restitució íntegra del dèficit fiscal català. L’ Estat català no està obligat a assumir la part del deute espanyol que en principi li hauria de correspondre mentre no hi hagi un compromís sobre la resta de matèries.

Les negociacions i els acords es regiran pel Dret Internacional Les negociacions i els acords es regiran pel Dret Internacional. Aquests últims tindran consideració de tractat internacional. La coacció i les amenaces sobre Catalunya o els seus representants són causa de nul·litat absoluta dels acords (art. 51 i ss. Conv. de Viena, 1969). Les matèries sobre les quals no hi hagi acord final, hauran de ser objecte de resolució mitjançant un procediment jurisdiccional de solució pacífica de controvèrsies. La resolució del Tribunal Internacional de Justícia serà d’obligat compliment per a les parts.

4- Béns i actius 15-20% participació i representació al consell d’ administració de grans corporacions espanyoles privatitzades: Red Eléctrica, etc. Accions i títols de l’Estat espanyol en empreses públiques i privades. Bons de deute públic de l’Estat espanyol i tota mena d’actius financers. Reserves del Banc d’Espanya (Tresor Públic) (or, divises estrangeres, divises nacionals...). Fondo Reserva Seguridad Social (FRSS). Deutes i compromisos amb la Generalitat (fons de competitivitat, disposició addicional tercera...).

Arxius, obres d’art i col·leccions amb referència a Catalunya (Dalí...). Participacions en el Fons Monetari Internacional, BCE, etc. 15-20% Patrimoni Nacional no territorialitzable. (Museus del Prado, Reina Sofia...) Restitució despesa i inversions a Madrid i parcialment territorialitat a Catalunya (Aeroports, M-30...). Aportació a organitzacions internacionals (FMI, ONU, UE...). Compromisos de finançament no assumits. (infraestructures pressupostades no executades) Altres.

5- Deutes i passius 5.1 Deutes que NO han de ser assumits per l’Estat català Deute d’entitats privades (economies domèstiques, empreses privades, entitats financeres). Deute d’entitats públiques territorials. Partides de deute territorialitzable fora de Catalunya (AVE Madrid-Mérida...) (T-4...) (soterrament M-30...) Partides de deute que donin lloc a béns o prestació de serveis fora de Catalunya.

5.2 Deutes que SÍ han de ser assumits per l’Estat català: Només afecta deutes de l’Estat contrets amb altres subjectes de Dret Internacional (33 C. Viena 1983) (exclou deutes de l’Estat amb privats - aquests no són objecte del Dret Internacional Públic). Deute de l’Estat territorialitzable a Catalunya. 16-19% de deute de l’Estat no territorialitzable (segons criteri demogràfic/econòmic a negociar). Valorar impacte de la possible divergència entre la prima de risc espanyola i la prima de risc catalana.

Bibliografia El procés cap a l’Estat propi i els primers mesos de l’Estat català. Les negociacions dels actius i pasius. Cercle Català Negocis. 2012. Document final del Building a New State. Barcelona, 2011. Ponència de Patrick Dumberry (universitat d’Otawa): Aspectes jurídics de la successió d’estats. Barcelona, 2011 .

Fes-te soci de l’Assemblea Necessitem la teva força ! Amplia la informació i segueix-nos a : www.economistes.assemblea.cat http://twitter.com/ANC_Economistes http://www.facebook.com/pages/ANC_Economistes- per-la-Independència/230977203659720 Fes-te soci de l’Assemblea Necessitem la teva força !