ESTRUCTURES TRIANGULARS I CIRCULARS DE TRES NIVELLS

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
EL TEMPS. ¿QUÈ ÉS EL TEMPS? El temps és un concepte físic que tots experimentem quotidianament, però que es difícil de definir formalment. Es pot partir.
Advertisements

Àrees i Perímetres dels cosos elementals
2. L' idealisme transcendental:la síntesi kantiana 2. 3
FORMES JURÍDIQUES D’EMPRESES
El portafoli d'aprenentatge de l’estudiantat
Ciències per al món contemporani
AVALUAR-QUALIFICAR PER COMPETÈNCIES
Estudi per a la identificació de
ELS PLANS D’ACCIÓ TUTORIAL A LA UNIVERSITAT DE BARCELONA
EL SISTEMA DE GESTIÓ PER COMPETÈNCIES A L’AJUNTAMENT DE MANLLEU
NIVELLS D’0RGANITZACIÓ
1 u n i t a t La comunicació.
TEXT DIDÀCTIC FUNCIONAL PER A FER UN ORGANIGRAMA
PROPIETATS PERIÒDIQUES DELS ELEMENTS
ELS NOMBRES ENTERS.
TREBALLS D’ATENCIÓ AL PÚBLIC
ELABORACIÓ D’UN PERFIL DE L’ÀREA METROPOLITANA
ORGANIGRAMES FUNCIONALS Circuit - oposició: moviments migratoris
ORGANIGRAMES FUNCIONALS: Comparació / oposició
DINÀMICA DE LA POBLACIÓ ELABORACIÓ D’UN ORGANIGRAMA
Tema 4. La Terra i la Lluna. Pàg 52
TIPUS D’EVOLUCIÓ DE LA POBLACIÓ
DEL TEXT INFORMATIU AL TEXT DIDÀCTIC
DINÀMICA I FUNCIONAMENT DE LA CIUTAT
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
1 u n i t a t Empresa i comunicació.
CREIXEMENT D’UNA ÀREA METROPOLITANA
ELABORAR UN ORGANIGRAMA A PARTIR D’UN LLISTAT (Ordre i jerarquia)
ELABORAR UN ORGANIGRAMA A PARTIR D’UN LLISTAT (Ordre i jerarquia)
L´assaig de postguerra
MANTENIMENTS DE MATRÍCULA de Plans d’estudis de Doctorat
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
Situacions Simuladores Preferencials (SSP)
DINÀMICA GENERAL DE LA POBLACIÓ
ESTRUCTURA TRIANGULAR BÀSICA: Modificació del nivell d’informació
Recursos Didàctics en Geografia Organigrames
REVISIÓ DELS DOCUMENTS DE FONOLOGIA I LLENGUATGE
ESTRUCTURA D’UN ORGANIGRAMA: ELEMENTS I JERARQUIES
Passaport dels habitants
El màrqueting i els seus elements
Gèneres Musicals.
Potser la seva vestimenta deia el que la seva ànima volia reflectir
Preinscripció a la UPF Curs 2017/18
El portafoli d'aprenentatge de l’estudiantat
QUÈ CAL SABER PER FER EL TREBALL
Tema 5: Nombres naturals i enters
millora de la qualitat de l’ensenyament.
Cap a una educació plurilingüe: conceptes clau, estratègies i eines
XXIII OLIMPìADA MATEMÀTICA 2012
ESCOLA ANTONI TÀPIES- 5èB
Mapes conceptuals Jordi Guim.
El portafoli d'aprenentatge de l’estudiantat
LA NOVA SELECTIVITAT I L’ACCÉS A LA UNIVERSITAT
   MOVIMENTS MIGRATORIS    TERRITORI D’ATRACCIÓ TERRITORI
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
GROSSA DE CAP D’ANY 26 de setembre de 2013.
Organització i creixement
ORGANIGRAMES FUNCIONALS: Seqüència històrica / Successió de conjunts
ESTRUCTURA TRIANGULAR DE TRES NIVELLS: FORMES BÀSIQUES ELEMENTALS
ORGANIGRAMES FUNCIONALS
DINÀMICA DELS FACTORS BIOLÒGICS
DINÀMICA DELS FACTORS SOCIOECONÒMICS
ORGANIGRAMA MIGRACIONS Nivells didàctics diferents
Presentació assignatura
DE L’ORGANIGRAMA AL DIBUIX Dinàmica i funcionament de la ciutat
Setmana de la Solidaritat 2010 – 2011 Escola Pública “Josep Carner” (Badalona) L’ EDUCACIÓ, UN FUTUR EN IGUALTAT: el que han de fer nens i nens de tot.
TRETS DIFERENCIADORS 4t ESO
ELABORACIÓ D’UN ORGANIGRAMA: NOMBRE I JERARQUIA DELS ELEMENTS
TEXT I ORGANIGRAMA Variables bàsiques
Transcripción de la presentación:

ESTRUCTURES TRIANGULARS I CIRCULARS DE TRES NIVELLS 2.4.P Les formes bàsiques de l’estructura dels organigrames són: La triangular quan té forma global d’un triangle o de dos triangles oposats. La circular quan els seus elements es disposen en cercles concèntrics. J.P.G. 2.007 Recursos Didàctics en Geografia Organigrames teòrics Professorat

ESTRUCTURES TRIANGULARS I CIRCULARS DE TRES NIVELLS 2.4.P No s’ha d’oblidar en cap moment que un organigrama és, per definició i per qualitat didàctica, una estructura limitada i equilibrada d’un discurs acadèmic molt més ampli. Les idees o conceptes bàsics (elements) i de les relacions que generen, han de ser reduïdes al màxim, sempre i quan siguin capaces de reflectir l’essència del tema que estem tractant. A més a més, des del punt de vista didàctic, el nombre d’elements i relacions que conté un organigrama és fonamental per la seva viabilitat en l’ensenyament: Pel que fa al número adequat d’elements d’un organigrama: Fins a 10 elements és viable. D’11 a 20 elements és difícil. Més de 20 elements és molt difícil. Pel que fa al número adequat de relacions entre els elements d’un organigrama, no sempre es poden precisar de forma clara. És convenient intentar-les identificar en els organigrames més viables (< a 10 elements) i només reflectir les essencials en els organigrames difícils (d’11 a 20 elements) i molt difícils (> de 20 elements). Nota: en els organigrames següents, podeu veure les estructures triangulars i circulars i el nombre d’elements i relacions que contenen a nivell teòric. Fixeu-vos que quan augmentem un element en el segon o tercer nivell, es dispara el número d’elements i relacions de l’organigrama, dificultant la seva realització, lectura i comprensió per part dels estudiants. Sempre és millor un organigrama senzill que s’entengui que un de complex que no se’n tregui cap profit. J.P.G. 2.007 Recursos Didàctics en Geografia Organigrames teòrics Professorat

ESTRUCTURA TRIANGULAR DE TRES NIVELLS: FORMES BÀSIQUES ELEMENTALS 2.4.P ESTRUCTURA TRIANGULAR BÀSICA ESTRUCTURA TRIANGULAR OPOSADA VERTICAL 1.1 1.2 1.1.1 1.1.2 1.2.1 1.2.2 1 1.2 1.1 1.2.1 1.2.2 1.1.1 1.1.2 1 7 elements 9 relacions 7 elements 10 relacions ESTRUCTURA TRIANGULAR OPOSADA HORITZONTAL 1.1 1.2 1.1.1 1.1.2 1.2.1 1.2.2 1 7 elements 10 relacions J.P.G. 2.007 Recursos Didàctics en Geografia Organigrames teòrics

ESTRUCTURA CIRCULAR DE TRES NIVELLS 2.4.P 1  3  2 1  4  2 1 1r. nivell (1) 3 2n. nivell (3) 2 3r. nivell (6) 1 1r. nivell (1) 4 2n. nivell (4) 2 3r. nivell (8) 1.2.1 1.2.2 1.1.1 1.1.2 1.3.1 1.3.2 1.3.1 1.3.2 1.4.2 1.4.1 1.2.1 1.2.2 1.1.2 1.1.1 10 elements 15 relacions 13 elements 20 relacions 1.2 1.1 1.3 1.2 1.1 1.3 1.4 1 1 J.P.G. 2.007 Recursos Didàctics en Geografia Organigrames teòrics

ESTRUCTURA CIRCULAR DE TRES NIVELLS 2.4.P 1  3  3 1  4  3 1 1r. nivell (1) 3 2n. nivell (3) 3 3r. nivell (9) 1.2.1 1.2.2 1.2.3 1.3.1 1.3.2 1.3.3 1.1.1 1.1.3 1.1.2 1 1r. nivell (1) 4 2n. nivell (4) 3 3r. nivell (12) 1.3.1 1.3.2 1.3.3 1.1.3 1.1.1 1.1.2 1.4.3 1.4.1 1.4.2 1.2.1 1.2.2 13 elements 24 relacions 17 elements 32 relacions 1.2 1.1 1.3 1.2 1.1 1.3 1.4 1 1 J.P.G. 2.007 Recursos Didàctics en Geografia Organigrames teòrics

ESTRUCTURA CIRCULAR DE TRES NIVELLS 2.4.P 1  3  4 1  4  4 1.2.1 1.2.2 1.2.4 1.2.3 1.3.1 1.3.2 1.3.3 1.3.4 1.1.1 1.1.4 1.1.2 1.1.3 1.3.1 1.3.3 1.3.4 1.1.4 1.1.1 1.1.2 1.1.3 1.4.4 1.4.1 1.4.3 1.4.2 1.2.1 1.2.2 1 1r. nivell (1) 3 2n. nivell (3) 4 3r. nivell (12) 1 1r. nivell (1) 4 2n. nivell (4) 4 3r. nivell (16) 16 elements 30 relacions 21 elements 40 relacions 1.2 1.1 1.3 1.2 1.1 1.3 1.4 1 1 J.P.G. 2.007 Recursos Didàctics en Geografia Organigrames teòrics