OLIMPIADA MATEMÀTICA 2008 FASE PROVINCIAL PRIMÀRIA PROVA INDIVIDUAL

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Cambios en el espacio: transformaciones geométricas
Advertisements

Triangles semblants.
MESURA DEL RADI DE LA TERRA (seguint Eratóstenes)
XXIII OLIMPìADA MATEMÀTICA 2012
Equacions amb dues incògnites.
MÚLTIPLES I DIVISORS.
BAUHAUS, una escola d’art
Normes per escriure-les
OLIMPIADA MATEMÀTICA 2010 FASE PROVINCIAL PRIMÀRIA PROVA INDIVIDUAL
OLIMPIADA MATEMÀTICA 2008 FASE PROVINCIAL PROVA INDIVIDUAL
ÀREES I PERÍMETRES DE FIGURES PLANES
Educació per la sostenibilitat. Agenda 21
Tema 2. DIVISIBILITAT.
MÚLTIPLES I DIVISORS ESCOLA EL Cim- 6è de primària.
Cambios en el espacio: transformaciones geométricas
LES MESURES.
Elaborado por:.
Les primeres passes amb el GeoGebra
PROJECTES: UN LLARG CAMÍ…
TERMOREGULACIÓ HORÀRIA INDIVIDUAL DELS ESPAIS DEL CENTRE
ELS COLORS AMB JOAN MIRÓ
Les fraccions Sisè B curs
Problemes prova individual
Creació d’un mapa personalitzat
Resolució de problemes algebraics
Problemes prova individual
Experimentam amb la ciència
Una forma fàcil d'obtenir algunes fórmules
FEM LA BOLA PETITA!.
OLIMPIADA MATEMÀTICA 2009 FASE autonómica PRIMÀRIA PROVA INDIVIDUAL
OLIMPIADA MATEMÀTICA 2009 FASE PROVINCIAL PROVA INDIVIDUAL
La seu vella La seu vella és una catedral romànica d’estil gòtic situada dalt d’un turó de Lleida que porta el mateix nom que la catedral. Es va començar.
IMPLIQUEM A TOTES LES CLASSES EN EL NOSTRE PROJECTE
OLIMPIADA MATEMÀTICA 2009 FASE autonómica SEGON CICLE PROVA INDIVIDUAL
OLIMPIADA MATEMÀTICA 2011 FASE PROVINCIAL PROVA INDIVIDUAL
OLIMPIADA MATEMÀTICA 2008 FASE PROVINCIAL PROVA INDIVIDUAL
XXIII OLIMPíADA MATEMÀTICA 2012
Matemàtiques 3er E.S.O..
Classificarem la prova en 3 categories:
Problema 1: Trobar la recta que passa pel punts A(2, -3) i B(-1, 3)
Com podem calcular el percentatge d’un nombre?
Hi havia una vegada un nen que es deia Tomàs que volia ser mag.
Quan la calculadora són els dits: Càlcul mental i “digital”
OLIMPIADA MATEMÀTICA 2010 FASE PROVINCIAL PROVA INDIVIDUAL
Els Políedres.
Són realment paràboles? Nivell: 3r d’ESO
Presentació BATXILLERAT
Presentació BATXILLERAT
GIMCANA MATEMÀTICA AL PATI
OLIMPIADA MATEMÀTICA 2010 FASE PROVINCIAL PROVA INDIVIDUAL
Projecte: el mercat 2a PART P -4.
OLIMPIADA MATEMÀTICA 2009 FASE PROVINCIAL PRIMÀRIA PROVA INDIVIDUAL
Ara resoldrem alguns problemes amb balances.
COM NEIX UN PARADIGMA?.
OLIMPIADA MATEMÀTICA 2009 FASE autonómica PRIMER CICLE
ESTADÍSTICA 1.
XXIII OLIMPìADA MATEMÀTICA 2012
Problemes que es poden resoldre amb equacions
ESCOLA ANTONI TÀPIES- 5èB
QUAN FAS EQUIP, ETS FAN ÀSTIC!
Les taules de multiplicar
Explica amb detall com ho has fet per decidir el tros que pintes.
Classificarem la prova en 3 categories:
LA NOVA SELECTIVITAT I L’ACCÉS A LA UNIVERSITAT
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
PERCENTATGES DESCOMPTES REBAIXES I OFERTES AUGMENTS
MESURA DEL RADI DE LA TERRA (seguint Eratóstenes)
COM NEIX UN PARADIGMA?.
SonarQube Quality Gates.
CABREM TOTS AL GIMNÀS?.
Transcripción de la presentación:

OLIMPIADA MATEMÀTICA 2008 FASE PROVINCIAL PRIMÀRIA PROVA INDIVIDUAL TORREBLANCA, 10 DE MAIG

1.- MOSAICS Parteix aquests mosaics , de manera que cada part represente la quarta part de cadascun d’ells

1.- El primer es molt fàcil  hi ha mes maneres

Pero, per al segon hem de descomposar la figura en quadrets, hi ha 21per tant cada part ha de contenir Es a dir cada part ha de contenir 5 quadrets i ¼ d’un d’ells  Hi ha mes solucions

2. -CONILLS. Nou conills conviuen en un recinte quadrat 2.-CONILLS. Nou conills conviuen en un recinte quadrat. Intenta dibuixar dos quadrats més per a que cada conill tinga el seu propi recinte 

3.- RAJOLES. Si una rajola pesa 2Kg i mitja rajola, quant pesen una rajola i mitja? 3.- Tenim:

4.- ÀREA: Esbrina l’àrea de la creu de la figura, formada per cinc quadrats, si sabem que el valor de la x = 5cm.

4.-Podem veure en aquesta figura, per comparació, que l’àrea rosa és equivalent a l’àrea del quadrat assenyalat, el costat del qual correspon al segment x de l’enunciat traslladat. Per la quals cosa, l’àrea demanada es de 25cm2. També, aplicant Pitàgores

5.-EL MARC I L’ESPLL: Disposem de 50 cm de llistó de fusta, per construir un marc rectangular per a un espill. Explica com varia el tamany de l’espill si varia la longitud dels costats. Sabries trobar les mesures del marc més gran? Per abordar aquesta situació una estratègia per a aquest nivell, seria fer una taula de valors i anar fent un estudi de casos possibles, per traure conclusions.

L’espill més gran es un quadrat!! Hi haurà alumnes que es conformaran en aquesta solució: el quadre cal que tinga 12cm i 13cm de base i alçada o a l’inrevés, però hi haurà algú que pretenga afinar més el resultat i continue la seva investigació? Podem trobar-nos en taules que esbrinen l’àrea entre 12 i 13 cm. a la base, utilitzant decimals... Sembla que hem trobat la solució: L’espill més gran es un quadrat!!  Mesura 12,5cm de base i 12,5cm d’alçada.

Nota: Pot ser algun alumne encara vullga assegurar-se més i continue pobant amb valors més exactes, amb més xifres decimals?