Problemes que es poden resoldre amb equacions

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Un milió d’arbres?. En aquesta activitat intentarem fer una estimació aproximada dels quilometres que poden recórrer els ciclistes del Saunier Duval.
Advertisements

Practica….
La quantitat de substància
PROPORCIONALITAT 1 Funciona amb “clics”.
Triangles semblants.
Unitat 5: Expressions algebraiques
XXIII OLIMPìADA MATEMÀTICA 2012
Equacions amb dues incògnites.
MÚLTIPLES I DIVISORS.
OLIMPIADA MATEMÀTICA 2010 FASE PROVINCIAL PRIMÀRIA PROVA INDIVIDUAL
EL LLENGUATGE MUSICAL.
OLIMPIADA MATEMÀTICA 2008 FASE PROVINCIAL PROVA INDIVIDUAL
31 de l’any Regina Els “Records de pluja” de Marcel Olm ens fan desitjar una vida fecunda en l’amor.
Propietats relacionades amb l'aspecte extern Altres propietats
FUNCIONS ELEMENTALS.
EL CÀLCUL MENTAL A L’EDUCACIÓ INFANTIL
Tema 2. DIVISIBILITAT.
MÚLTIPLES I DIVISORS ESCOLA EL Cim- 6è de primària.
Cambios en el espacio: transformaciones geométricas
LES MESURES.
PROJECTES: UN LLARG CAMÍ…
El mercat ELS NENS I NENES DE P-4.
Les fraccions Sisè B curs
UNITAT 1: Els nombres reals (I)
TEMA 6 LLENGÜES EN CONTACTE
Resolució de problemes algebraics
Problema En un concurs, els diners que es guanyen són inversament proporcionals al nombre d’errades comeses. Un concursant amb 6 errades ha guanyat 900.
Una forma fàcil d'obtenir algunes fórmules
Potències de nombres racionals
OLIMPIADA MATEMÀTICA 2009 FASE PROVINCIAL PROVA INDIVIDUAL
COM CALCULAR EL COST DE LES COSES
LA MESURA Mesurar és determinar quantes vegades cap una unitat en allò que es mesura.
POLINOMIS.
OLIMPIADA MATEMÀTICA 2011 FASE PROVINCIAL PROVA INDIVIDUAL
Termes i expressions algebraiques
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
QUÈ FA EL NOSTRE COS AMB L’AIRE QUE AGAFA QUAN INSPIREM?
QUÈ LI FALTA A AQUEST COTXE? CEIP Marian Aguiló 4 anys A
Problema dels camins.
Matemàtiques 3er E.S.O..
Classificarem la prova en 3 categories:
Problema 1: Trobar la recta que passa pel punts A(2, -3) i B(-1, 3)
DIADA DE LA PAU A SJO.
OLIMPIADA MATEMÀTICA 2010 FASE PROVINCIAL PROVA INDIVIDUAL
Esquema del comentari de text històric.
Els Políedres.
OLIMPIADA MATEMÀTICA 2010 FASE PROVINCIAL PROVA INDIVIDUAL
Projecte: el mercat 2a PART P -4.
Tema 5: Nombres naturals i enters
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
Repàs control matemàtiques
Ara resoldrem alguns problemes amb balances.
OLIMPIADA MATEMÀTICA 2009 FASE autonómica PRIMER CICLE
PERQUÈ LA NOSTRA SABATA TÉ UN NÚMERO!!
XXIII OLIMPìADA MATEMÀTICA 2012
OLIMPIADA MATEMÀTICA 2008 FASE PROVINCIAL PRIMÀRIA PROVA INDIVIDUAL
Tutorial com canviar color i paisatge
ESCOLA ANTONI TÀPIES- 5èB
Les taules de multiplicar
Les fraccions Sisè B curs
TEMA 8 Aplicacions de les derivades
Jessica, Gerard, Laura P, Alex
Classificarem la prova en 3 categories:
COLÒNIES A CA LA MARIA LA CASA DE COLÒNIES. LA FAGEDA. LA GRANJA.
SISTEMA DUNAR.
Observa aquesta balança i mira quins canvis hi fem
PERCENTATGES DESCOMPTES REBAIXES I OFERTES AUGMENTS
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ.
Som humans. Per això a vegades….
CABREM TOTS AL GIMNÀS?.
Transcripción de la presentación:

Problemes que es poden resoldre amb equacions Les equacions ens poden servir d’ajuda a resoldre’ls molts problemes de forma directa. Per fer-ho hem de traduir les relacions que ens determina el problema al llenguatge algebraic tot establint alguna igualtat entre aquestes. Quan tinguem la igualtat plantejada, és a dir, l’equació, només ens quedarà resoldre-la amb els mètodes que hem treballat abans. Vegem un parell d'exemples amb els diferents passos per trobar la solució..

Problemes que es poden resoldre amb equacions Problema 1 Tenim un rectangle que té un perímetre de 78 cm i un dels costats mesura el triple que l'altre. Quant fa cada costat? Fem un esquema. Determinem la incògnita. Convé triar el nombre més petit per evitar divisions i nombres negatius. Anomenem x el costat petit. Busquem la relació que ens permet establir una igualtat. En aquest cas sabem que el perímetre és de 78 cm. Suma dels costats = 78 x +x + 3x + 3x = 78 Resolem l'equació. En comprovem el resultat. Resol l’equació al teu quadern

(els caps que falten fins a 35) Problemes que es poden resoldre amb equacions Problema 2 L'altre dia a "Veterinaris" vaig veure una granja amb oques i conills. En total vaig comptar 35 caps i 116 potes. Quants animals hi havia de cada? Determinem la incògnita. Com que en tenim dues, n'agafem una. Per exemple diem x als conills. Intentem escriure la quantitat d'oques relacionada amb la de conills. Ja que l'enunciat ens diu que tenim 35 caps, si tenim x conills les oques seran les que ens faltin fins a 35. Per exemple: si tenim 10 conills tindrem 25 oques (35-10), si tenim 19 conills tindrem 16 oques (35-16) Conills x Oques 35 - x (els caps que falten fins a 35)

Problemes que es poden resoldre amb equacions Problema 2 L'altre dia a "Veterinaris" vaig veure una granja amb oques i conills. En total vaig comptar 35 caps i 116 potes. Quants animals hi havia de cada? Conills x Oques 35 - x (els caps que falten fins a 35) Establim una igualtat. Com que hem fet servir la relació entre els caps per plantejar l'equació, haurem d'utilitzar la de les potes. Potes de conills + Potes d'oques = 116 Un pas previ és escriure les quantitats de potes de cada animal en funció de la x. Potes de conill 4x (multipliquem per 4) Potes d'oques 2·(35-x) (multipliquem per 2) Planteja l’equació i resol-la al teu quadern