+ Aquest poema és un sever retret contra els jutges inics, que amb les seves decisions arbitràries fomenten la violència i la injustícia en la societat.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Els colors de l’ Advent.
Advertisements

► Aquest salm és una imprecació envers aquells que tenen la missió d’impartir justícia entre els homes. En l'espiritualitat del poble d'Israel els.
+ Aquesta breu pregària és una súplica per a demanar la protecció divina enmig de l'opressió (v. 5). + La petició va acompanyada d'una professió de.
Les paraules del Senyor son autèntiques +++ Aquest salm mostra un conflicte entre dos grups: per una banda, els qui tenen llavis mentiders, doble.
► Aquest salm és una imprecació envers aquells que tenen la missió d’impartir justícia entre els homes. En l'espiritualitat del poble d'Israel els.
CATECISME de la Conferència Episcopal Espanyola Jesús és el Senyor.
Lloa el Senyor, ànima meva La lloança expressada en aquest salm es fonamenta en el poder creador del Senyor (v. 6) i en la seva bondat envers els.
Les paraules del Senyor son autèntiques +++ Aquest salm mostra un conflicte entre dos grups: per una banda, els qui tenen llavis mentiders, doble.
L'espectacle de la ciutat santa, protegida per un cèrcol de muntanyes, suscita l'actitud de profunda confiança en Déu, que es reflecteix en aquest.
+ Aclaparat pel sofriment, un malalt demana al Senyor que el perdoni i li retorni la salut (vv. 2-3), tot exposant els mals que l’afligeixen (vv.
En aquesta súplica, el reconeixement del propi pecat s’uneix a la confiada seguretat d’obtenir el perdó diví. ● El salmista, lluny de sentir-se abandonat.
Amb algunes lleus modificacions (v Amb algunes lleus modificacions (v. 6), aquest salm és una repetició del salm 13, i s’hi descriuen els pecats que.
La primera estrofa d'aquest cant processional (vv La primera estrofa d'aquest cant processional (vv. 1-2) és una invitació a l'alegria i a l'acció.
En aquesta bonica oració –composta per celebrar la collita (Ex 23,16)– la comunitat agraeix al Senyor els fruits de la terra (v. 7). A més, li suplica.
Antífones de la “Oh” Aquestes grans Antífones del càntic de Maria, de la pregària de vespres, anomenades de la “Oh”, tenen un dens contingut bíblic,
Ens alimentam amb el cos i la sang del Senyor
● Aquest salm és un himne de lloança al Senyor, que va establir el seu tron a Sió per revelar-se a Israel com a Rei just i poderós (vv. 1-4). ● La.
En aquesta bonica oració –composta per celebrar la collita (Ex 23,16)– la comunitat agraeix al Senyor els fruits de la terra (v. 7). A més, li suplica.
● Un home perseguit implacablement (v ● Un home perseguit implacablement (v. 9) apel·la al poder de Déu perquè el deslliuri dels seus adversaris.
Davant l’amenaça d’un perill mortal, el salmista demana al Senyor que respongui favorablement a la seva demanada, alliberant-lo de la mort (vv. 1-3)
Aquest poema –com els altres "Cants de Sió" (Sl 45; 47; 86)– expressa l'amor i l'admiració dels israelites per la seva ciutat santa. ► En elegir Jerusalem.
Aquest salm presenta la figura d'un home que té la seva casa entre els gentils; els seus ulls, però, estan fermament fixos a Jerusalem, on, en el.
La característica d’aquest salm és un sentiment de confiança pregona en Déu –expressat amb un llenguatge d’incomparable bellesa poètica. En la primera.
► La frase inicial d'aquest "Himne a la reialesa del Senyor" (cf ► La frase inicial d'aquest "Himne a la reialesa del Senyor" (cf. Sl 46; 92; 95;
Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex 29 Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex ), un fidel israelita exposa el seu cas al Senyor.
- l’arbre ple de vitalitat simbolitza la felicitat dels justos; El Salteri comença amb aquesta “Benaurança”, que ve a ser un pròleg de tot el llibre.
Aquest salm és una barreja de súplica individual i també de salm sapiencial. En la primera part, el salmista expressa la seva plena confiança en el.
▬ Aquest salm és una professió de fidelitat a la missió que Déu havia confiat a David i als seus descendents: la de governar amb justícia la "Ciutat.
- l’arbre ple de vitalitat simbolitza la felicitat dels justos; El Salteri comença amb aquesta “Benaurança”, que ve a ser un pròleg de tot el llibre.
+ Una exhortació a beneir el Senyor (vv + Una exhortació a beneir el Senyor (vv. 1-2) i un auguri de benedicció divina (v. 3) componen aquest breu.
La proclamació de la reialesa del Senyor és associada en aquest himne a dos esdeveniments decisius de la seva obra salvífica: la creació i el judici.
+ És un salm d’acció de gràcies individual amb alguns elements de súplica individual (vv ). Amb ell, una persona dóna gràcies al Senyor.
▬ El salm 115 resumeix perfectament el sentiment d'Israel en el sopar pasqual, o Seder, en la primera nit de la festa. ▬ Horriblement oprimit ("he.
IMPLIQUEM A TOTES LES CLASSES EN EL NOSTRE PROJECTE
▬ El salmista, un ministre de la casa de Déu, assisteix a la intriga d’un rival sense escrúpols, que vol suplantar-lo en les seves funcions dins el.
Música d’ Advent A. Pärt ALEGREU-VOS! TERCERA SETMANA D’ADVENT.
TINC SET!.
+ Aquesta breu pregària és una súplica per a demanar la protecció divina enmig de l'opressió (v. 5). + La petició va acompanyada d'una professió de.
+ L'amor del Senyor envers el seu poble i la victòria que li té assegurada (v. 4) són el motiu proposat a la comunitat cultual per a convidar-la a.
▬ Aquest salm és una professió de fidelitat a la missió que Déu havia confiat a David i als seus descendents: la de governar amb justícia la "Ciutat.
Lloa el Senyor, ànima meva La lloança expressada en aquest salm es fonamenta en el poder creador del Senyor (v. 6) i en la seva bondat envers els.
DEÚ ET PARLA. DESCOBREIX LA SEVA PARAULA.
Carta d’un infant als seus pares.
La Bíblia, font de valors humans i socials
Déu et parla. Descobreix la seva paraula.
+ Aquest salm és la súplica d'un home perseguit i acusat injustament. + Convençut de la seva innocència (v. 5), el salmista demana que els seus enemics.
Al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
Aquest Salm és com l’esclat d’una indignació llargament reprimida (vv El diàleg del salmista amb el Senyor té un to d’amarga protesta, motivada per.
Aquest vibrant himne de lloança celebra la majestat i el poder de Déu, que es manifesten en la força de la tempesta. La “veu del Senyor” és el tro,
+ En plena confusió, a causa de la malaltia i la persecució, el pobre crida anguniosament Déu. + El seu alliberament per part de Déu causarà vergonya.
Aquest cant litúrgic d’acció de gràcies està estretament vinculat amb el salm 19; la súplica del poble abans de la batalla ha estat escoltada, i el.
La proclamació de la reialesa del Senyor és associada en aquest himne a dos esdeveniments decisius de la seva obra salvífica: la creació i el judici.
Al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
ABBÀ, PARE ! PENTECOSTA 2007.
Meditem escoltant “He menjat el Teu Cos” (7’) de la Passió de Bach
Súplica col·lectiva, amb oracle de salvació En aquesta oració es reflecteix la situació espiritual dels qui ja han passat la prova de l'exili a Babilònia.
“DÉU ET PARLA. DESCOBREIX LA SEVA PARAULA”
HABILITATS COMUNICATIVES
► Aquesta súplica es caracteritza per les expressives imatges amb què el salmista descriu les insídies dels seus adversaris (vv. 2-7) i la intervenció.
“Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau”
● Mitjançant una declaració que equival a un jurament (vv ● Mitjançant una declaració que equival a un jurament (vv. 4-6), una persona acusada i perseguida.
+ En aquest breu i bonic salm s’estableixen les condicions necessàries per a esdevenir “hoste” del Senyor, és a dir, per a entrar en el Santuari i.
El Salm 135 de Schütz canta l’amor etern de Déu
Coral de les 10 verges que esperen el retorn de Jesús. Bach
+ Aquest poema és un sever retret contra els jutges inics, que amb les seves decisions arbitràries fomenten la violència i la injustícia en la societat.
Davant l’amenaça d’un perill mortal, el salmista demana al Senyor que respongui favorablement a la seva demanada, alliberant-lo de la mort (vv. 1-3)
Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex 29 Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex ), un fidel israelita exposa el seu cas al Senyor.
Aquest salm celebra les perfeccions divines que es revelen en les seves obres meravelloses: èxode, mannà, aliança, terra promesa, festes. Servir un.
+ L’experiència personal dels favors rebuts (v + L’experiència personal dels favors rebuts (v. 2b) ha suscitat en el salmista una impertorbable confiança.
Al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
Transcripción de la presentación:

+ Aquest poema és un sever retret contra els jutges inics, que amb les seves decisions arbitràries fomenten la violència i la injustícia en la societat. + Després d'una invectiva plena de sarcasme (vv. 2-3), el salm descriu la prevaricació dels jutges i la seva obstinació en el mal (vv. 4-6), i llança contra ells enèrgiques imprecacions (vv. 7-10). + Finalment, anuncia l'alegria que experimentaran els justos quan es manifesti la justícia de Déu (vv. 11-12).

Rebel·lar-se internament davant la injustícia triomfant és sentiment cristià, i no és contra la caritat sentir set de justícia entre els homes. En canvi, no és cristià quedar-se indiferent davant l’abús organitzat dels potents. Encara que el cristià no apel·li a la violència i a la revenja personal, suplica a Déu que imposi la seva verdadera justícia. També Crist va pronunciar les seves terribles malaventures contra els poderosos; no va oposar resistència als qui el condemnaven, però va posar la seva causa «a les mans del qui jutja amb justícia». I el Pare va restablir la justícia ressuscitant el seu Fill. Si la injustícia i la violència continuen en el món, resem perquè vagi arribant definitivament aquella manifestació de Déu «que fa justícia a la terra».

¿Sabeu què és fer justícia, poderosos? ¿Sentencieu entre els homes amb raó? Conscientment cometeu injustícies, És la violència, allò que pesa als vostres ulls.

Els malvats, en néixer, ja es desvien, els mentiders s’extravien de petits; porten verí com les serps, com l’àspid sord que es tapa les orelles, per no sentir el cant del bruixot, que amb el seu art l’encantaria.

Déu meu, arrenqueu-los les dents de la boca, trenqueu, Jahvè, els ullals d’aquests lleons! Que es fonguin com l’aigua que s’escola, i s’eixuguin com l’herba trepitjada;

que siguin com el llimac que es desfà arrossegant-se, com l’avortó que no arriba a veure el sol. Abans no facin mata les seves espines, que l’huracà se’ls endugui com un card.

El just, veient que feu justícia, ho celebrarà, la sang dels malvats li tacarà els peus, i tothom dirà: “Mireu el just, quina collita! Ara es veu: Déu és jutge de la terra”.

SORD A LA VOSTRA PARAULA «Els mentiders s’extravien de petits.». No penso en els altres, sinó en mi mateix i en el mal que hi ha dintre meu. De vegades em dic a mi mateix que, senzillament, és que no sento la vostra veu, i què hi farem? No sé què voleu de mi, i això em deixa lliure per a fer el que vull. Excusa vana. Em tapo les orelles i em nego a escoltar. Em tanco en la meva obstinació, i el verí de l'egoisme fermenta dins les meves entranyes. I després, quan parlo, fereixo; quan toco, cremo; quan em presento davant els altres, em faig temut i odiós. Obriu-me les orelles, Senyor. Feu-me dòcil a la vostra veu, obert al vostre encís. Traieu tot el verí que porto dins. No permeteu mai que perdi el contacte amb vós. No permeteu que interrompi, encara que només sigui per un moment, la meva comunicació amb vós. Afineu la meva orella, Senyor. Feu-me obert, alerta, a tot allò que és bo i bell em el món i, sobretot, a vós, a la vostra veu, a la vostra presència. Vull aprendre a sentir, a escoltar, a donar sempre la benvinguda a la vostra paraula, perquè la meva pròpia vida sigui l'encarnació de la vostra Paraula en mi.

Pare omnipotent, Crist, el vostre Fill, va posar la seva causa a les vostres mans, perquè jutgeu rectament; nosaltres, poble vostre, us demanem que arribi la vostra justícia a tota la terra. Per Crist, Senyor nostre.