Aquest cant litúrgic d’acció de gràcies està estretament vinculat amb el salm 19; la súplica del poble abans de la batalla ha estat escoltada, i el.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
► Aquest salm és una imprecació envers aquells que tenen la missió d’impartir justícia entre els homes. En l'espiritualitat del poble d'Israel els.
Advertisements

+ Aquesta breu pregària és una súplica per a demanar la protecció divina enmig de l'opressió (v. 5). + La petició va acompanyada d'una professió de.
► Aquest salm és una imprecació envers aquells que tenen la missió d’impartir justícia entre els homes. En l'espiritualitat del poble d'Israel els.
Aquest salm consta de tres parts. La primera és un breu himne al Creador (vv. 1-2). La segona, de to sapiencial, enumera les condicions morals que.
L’amor i la fidelitat del Senyor (v L’amor i la fidelitat del Senyor (v. 2), que reconforta i protegeix els humils (vv. 3, 6), motiven aquest cant.
Monges de Sant Benet de Montserrat
Himne de peregrinació En arribar a Jerusalem, un pelegrí entona aquesta lloança al temple de Sió, la casa del Senyor i el lloc on es manifesta la.
El tema d’aquest himne és la reialesa universal del Senyor (vv El tema d’aquest himne és la reialesa universal del Senyor (vv. 3,7-9) manifestada.
Música d’ Advent A. Pärt Déu és amb nosaltres QUARTA SETMANA D’ADVENT.
Aquest magnífic cant d'acció de gràcies celebra una victòria d'Israel, en la qual es va manifestar una vegada més l'amor del Senyor envers el seu.
+ Aclaparat pel sofriment, un malalt demana al Senyor que el perdoni i li retorni la salut (vv. 2-3), tot exposant els mals que l’afligeixen (vv.
En aquesta súplica, el reconeixement del propi pecat s’uneix a la confiada seguretat d’obtenir el perdó diví. ● El salmista, lluny de sentir-se abandonat.
Amb algunes lleus modificacions (v Amb algunes lleus modificacions (v. 6), aquest salm és una repetició del salm 13, i s’hi descriuen els pecats que.
18 de l’any cB Regina Preguem escoltant la lloança a les mans de Jesús (“Ad manus” de Buxtehude) que beneint Déu, fan que es multipliquin els Pans.
Aquest salm és una súplica al Senyor, defensor dels pobres (v Aquest salm és una súplica al Senyor, defensor dels pobres (v. 13), contra la calúmnia.
La primera estrofa d'aquest cant processional (vv La primera estrofa d'aquest cant processional (vv. 1-2) és una invitació a l'alegria i a l'acció.
En aquesta bonica oració –composta per celebrar la collita (Ex 23,16)– la comunitat agraeix al Senyor els fruits de la terra (v. 7). A més, li suplica.
En aquesta lamentació, apareixen reflectits els diversos moments d'una acció litúrgica, celebrada amb motiu d'una greu derrota nacional. En la primera.
Antífones de la “Oh” Aquestes grans Antífones del càntic de Maria, de la pregària de vespres, anomenades de la “Oh”, tenen un dens contingut bíblic,
Ens alimentam amb el cos i la sang del Senyor
En aquesta bonica oració –composta per celebrar la collita (Ex 23,16)– la comunitat agraeix al Senyor els fruits de la terra (v. 7). A més, li suplica.
● Un home perseguit implacablement (v ● Un home perseguit implacablement (v. 9) apel·la al poder de Déu perquè el deslliuri dels seus adversaris.
Davant l’amenaça d’un perill mortal, el salmista demana al Senyor que respongui favorablement a la seva demanada, alliberant-lo de la mort (vv. 1-3)
Aquest salm “reial” originàriament formava part del ritual d’entronització dels reis de la casa de David. Amb gran força poètica i amb una progressió.
La característica d’aquest salm és un sentiment de confiança pregona en Déu –expressat amb un llenguatge d’incomparable bellesa poètica. En la primera.
► La frase inicial d'aquest "Himne a la reialesa del Senyor" (cf ► La frase inicial d'aquest "Himne a la reialesa del Senyor" (cf. Sl 46; 92; 95;
Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex 29 Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex ), un fidel israelita exposa el seu cas al Senyor.
- l’arbre ple de vitalitat simbolitza la felicitat dels justos; El Salteri comença amb aquesta “Benaurança”, que ve a ser un pròleg de tot el llibre.
Aquest salm és una barreja de súplica individual i també de salm sapiencial. En la primera part, el salmista expressa la seva plena confiança en el.
▬ Aquest salm és una professió de fidelitat a la missió que Déu havia confiat a David i als seus descendents: la de governar amb justícia la "Ciutat.
- l’arbre ple de vitalitat simbolitza la felicitat dels justos; El Salteri comença amb aquesta “Benaurança”, que ve a ser un pròleg de tot el llibre.
Aquest magnífic cant d'acció de gràcies celebra una victòria d'Israel, en la qual es va manifestar una vegada més l'amor del Senyor envers el seu.
+ Una exhortació a beneir el Senyor (vv + Una exhortació a beneir el Senyor (vv. 1-2) i un auguri de benedicció divina (v. 3) componen aquest breu.
La proclamació de la reialesa del Senyor és associada en aquest himne a dos esdeveniments decisius de la seva obra salvífica: la creació i el judici.
+ És un salm d’acció de gràcies individual amb alguns elements de súplica individual (vv ). Amb ell, una persona dóna gràcies al Senyor.
▬ El salm 115 resumeix perfectament el sentiment d'Israel en el sopar pasqual, o Seder, en la primera nit de la festa. ▬ Horriblement oprimit ("he.
▬ El salmista, un ministre de la casa de Déu, assisteix a la intriga d’un rival sense escrúpols, que vol suplantar-lo en les seves funcions dins el.
Fins quan, Senyor...? ► L’autor es refereix a una experiència de la seva vida, sense un horitzó universal o escatològic. La intensitat, però, de la.
Música d’ Advent A. Pärt ALEGREU-VOS! TERCERA SETMANA D’ADVENT.
La confiança i el goig profund que sorgeixen de la intimitat amb Déu, són els sentiments que predominen en aquest Salm. Els vv. 5-6 permeten de suposar.
Un home desterrat —probablement un levita— sospira per tornar a gaudir de la presència divina, vivint constantment al costat del santuari de Déu (v.
Exaltació de les virtuts, les obres i la bondat del vertader just Exaltació de les virtuts, les obres i la bondat del vertader just. A qui observa.
+ Aquesta breu pregària és una súplica per a demanar la protecció divina enmig de l'opressió (v. 5). + La petició va acompanyada d'una professió de.
+ L'amor del Senyor envers el seu poble i la victòria que li té assegurada (v. 4) són el motiu proposat a la comunitat cultual per a convidar-la a.
▬ Aquest salm és una professió de fidelitat a la missió que Déu havia confiat a David i als seus descendents: la de governar amb justícia la "Ciutat.
Lloa el Senyor, ànima meva La lloança expressada en aquest salm es fonamenta en el poder creador del Senyor (v. 6) i en la seva bondat envers els.
DEÚ ET PARLA. DESCOBREIX LA SEVA PARAULA.
Vivim-la amb el sacerdot
+ Aquest salm és la súplica d'un home perseguit i acusat injustament. + Convençut de la seva innocència (v. 5), el salmista demana que els seus enemics.
La nota característica d’aquest salm és el “preludi” sapiencial que antecedeix l’acció de gràcies per la salut obtinguda (vv. 2-4). El salmista recorda.
Aquest Salm és com l’esclat d’una indignació llargament reprimida (vv El diàleg del salmista amb el Senyor té un to d’amarga protesta, motivada per.
EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE
Aquest vibrant himne de lloança celebra la majestat i el poder de Déu, que es manifesten en la força de la tempesta. La “veu del Senyor” és el tro,
La proclamació de la reialesa del Senyor és associada en aquest himne a dos esdeveniments decisius de la seva obra salvífica: la creació i el judici.
Al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
ABBÀ, PARE ! PENTECOSTA 2007.
Religió Catòlica 2 Educació Primària.
En aquest cant d'alliberament, Israel agraeix al Senyor que l'hagi salvat d'un gravíssim perill. Diverses imatges se succeeixen per descriure d’una.
Súplica col·lectiva, amb oracle de salvació En aquesta oració es reflecteix la situació espiritual dels qui ja han passat la prova de l'exili a Babilònia.
“DÉU ET PARLA. DESCOBREIX LA SEVA PARAULA”
► Aquesta súplica es caracteritza per les expressives imatges amb què el salmista descriu les insídies dels seus adversaris (vv. 2-7) i la intervenció.
● Mitjançant una declaració que equival a un jurament (vv ● Mitjançant una declaració que equival a un jurament (vv. 4-6), una persona acusada i perseguida.
L’amor i la fidelitat del Senyor (v L’amor i la fidelitat del Senyor (v. 2), que reconforta i protegeix els humils (vv. 3, 6), motiven aquest cant.
El Salm 135 de Schütz canta l’amor etern de Déu
Coral de les 10 verges que esperen el retorn de Jesús. Bach
Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex 29 Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex ), un fidel israelita exposa el seu cas al Senyor.
Aquest salm celebra les perfeccions divines que es revelen en les seves obres meravelloses: èxode, mannà, aliança, terra promesa, festes. Servir un.
PREGÀRIA.
+ L’experiència personal dels favors rebuts (v + L’experiència personal dels favors rebuts (v. 2b) ha suscitat en el salmista una impertorbable confiança.
+ Envoltat d’enemics que miren d’arrabassar-li la confiança en Déu (v + Envoltat d’enemics que miren d’arrabassar-li la confiança en Déu (v.3), el.
Transcripción de la presentación:

Aquest cant litúrgic d’acció de gràcies està estretament vinculat amb el salm 19; la súplica del poble abans de la batalla ha estat escoltada, i el Senyor ha concedit al rei una ressonant victòria. El Salm consta de tres parts. La primera (vv. 2-8) és una expressió d’alegre reconeixement per les benediccions concedides al rei, especialment pel triomf obtingut. En la segona (vv. 9-13), un sacerdot o un profeta intervé per a anunciar la victòria total sobre els enemics del Senyor i del rei. Finalment (v. 4), la comunitat demana al Senyor, en una breu súplica, que desplegui el seu poder per complir la promesa expressada anteriorment.

El rei celebra el vostre triomf. Senyor... Per a nosaltres, cristians, aquest salm és com un himne davant la victòria de Crist ressuscitat, com una contemplació joiosa del seu triomf i una acció de gràcies pel regne inaugurat amb el misteri pasqual del Senyor. Crist se sent ple de goig amb la mirada del Pare; cobert d’’honor i majestat; amb la seva resurrecció d’entre els morts, ha aconseguit la vida que demanava i veu que els seus anys s’allargaran per sempre. Sense fi. El rei celebra el vostre triomf. Senyor... En resar aquest salm hem d’alegrar-nos pel triomf de Crist sobre el pecat i la mort, i demanar també que aquesta victòria de Jesús, cap de l’Església, sigui finalment compartida per la mateixa Església, que és el seu cos, i per tota la humanitat, última destinatària de la lluita de Crist contra el mal: Alceu-vos, Senyor, amb el vostre poder: cantarem celebrant la vostra gesta, quan contemplarem la humanitat sencera glorificada el darrer dia.

El rei celebra el vostre triomf, Senyor. Com se sent feliç per la vostra victòria. Li heu concedit el que el seu cor volia, no li heu refusat el que us demanava.

Sortiu a rebre’l augurant-li felicitat, li poseu al front una corona d’or. Us demanava la vida, i li heu fet la gràcia d’allargar els seus anys per sempre, sense fi.

L’ha fet cèlebre la vostra victòria, l’heu cobert d’honor i majestat, sempre es valdran del seu nom per beneir, l’ompliu de goig amb la vostra mirada. El rei confia en el Senyor; l’Altíssim se l’estima, i no té por de caure.

Alceu-vos, Senyor, amb el vostre poder: cantarem celebrant la vostra gesta.

EL DESIG DEL MEU COR “Li heu concedit el que el seu cor volia”. Aquestes paraules em porten alegria, Senyor. Aquestes paraules us defineixen amb la profunditat de la fe i l’amor que arriben a tocar la vostra essència: sou vós qui satisfeu els desigs del cor de l’home. Vós heu fet aquest cor, i només vós podeu omplir-lo. Podeu fer-ho i, de fet, ho feu. I aquesta és avui la meva alegria i el meu consol. “Li heu concedit el que el seu cor volia”. En concedir-ho a “ell”, m’esteu dient que també us disposeu a concedir-m’ho a mi. El que feu per al rei d’Israel ho feu per al vostre poble, i el que feu per al vostre poble ho feu per a mi. Voleu concedir-me el que desitja el meu cor, com concedíreu al rei d’Israel les seves victòries. Això em fa pensar en la serietat de la vostra presència: Què és, realment, el que desitja el meu cor? Quines són les victòries que vull obtenir? Ara que sé que esteu disposat a satisfer els meus desigs, vull furgar en el meu cor per saber què espera i manifestar-vos-ho perquè actueu... ...Mentre continuo cercant, us demano un favor, Senyor: doneu-me la gràcia de saber què és el que realment vull. Aquest és el desig del meu cor.

Senyor, Vós que heu concedit a Crist la vida que us demanà, concediu-nos també a nosaltres el desig del nostre cor: ompliu-nos de goig a la vostra presència, i cantarem celebrant la vostra gesta, pels segles dels segles. Amén.