ESTAT DE LA COEDUCACIÓ EN ELS CURRÍCULUMS EDUCATIUS

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Pla d’Igualtat Comissió Paritària l’Oficina per la Igualtat d’oportunitats entre dones i homes Oficinaigualtat.uib.cat.
Advertisements

MINORS Estudis de grau Àrea d’Afers Acadèmics
Valorem el que mengem! Disseny de projectes de comunicació, i educació ambiental.
Conxita Mayós Servei d’Ordenació Curricular
ESCOLA GRAS I SOLER.
Les competències i la coeducació
ESCOLA SANT JOSEP ORIOL ESCOLA DE MÚSICA LICEU
DECRET PEL QUAL S’ESTABLEIX L’ORDENACIÓ DELS ENSENYAMENTS DE L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA 2007.
SEMINARI: L’ORIENTACIÓ I LA PREVENCIÓ DE L’ABANDONAMENT ESCOLAR ALS CENTRES D’ADULTS. CURS Grup 1 La informació dels centres d’adults.
L’atenció a la diversitat i la LOE (l’escola inclusiva)
Cap a la coeducació als centres educatius
Caterina Cesari Antunez Institut Mediterrània
Aspectes ètics de la recerca
AMPA 2.0 ? AMPA escola IPSE de Barcelona
AMPA 2.0 ? AMPA escola IPSE de Barcelona
PROPOSTA PEDGÒGICA M02 - UF3 - NF1.
COEDUCACIÓ FRACÀS ESCOLAR I VIOLÈNCIA DE GÈNERE
PROPOSTA DE PROJECTE INTERDISCIPLINARI A TRAVÉS
SERVEI DE SUPORT PRELABORAL a les escoles 1 1.
Els constants canvis i reformes...
LES UNITATS DE SUPORT A L’EDUCACIÓ ESPECIAL (USEE)
1 organització, 3 estudis, 1600 aprenentatges
La igualtat dona/home a la universitat
Agraïm als companys i companyes del sindicat STEILAS aquesta guia que ens han facilitat i que hem traduït i adaptat al nostre context pel seu enorme interès,
TRETS DIFERENCIADORS 3r ESO
El viatge de Primària a Secundària
PROJECTE D’INNOVACIÓ TOTS FEM SALUT PERIODE 2006/09
SEEZ Formació en xarxa per a docents d’educació especial a la zona
ELS DRETS SOCIALS Rics i pobres
Les competències i la coeducació
D'AUTONOMIA DE CENTRES (DOGC 5/08)
QUI SOM? ASPAS, Associació de pares de persones amb discapacitat auditiva Missió: Defensar, reivindicar i garantitzar els drets e interessos de la persona.
Els sous de les dones a CATALUNYA
OBJECTIUS TALLER Saber d’on partim (PRIMÀRIA) i cap a on anem (SECUNDÀRIA) Descobrir els principals CANVIS que es produeixen. Saber què implica el canvi.
PLA REACTIVACIÓ MUNICIPAL Ajuntament de Sant Pere de Ribes
Reunió de directors, directores
Dispositiu Local d’Inserció
PFZ de Cerdanyola ABRIL 2016.
L’orientació acadèmica i professional dels alumnes d’ESO:
Direcció General d’Igualtat d’Oportunitats en el Treball
Seminari d’Educació Especial
Distribució de les hores del currículum
Programa Centres Ecoambientals
“EL PALIC, un model per a les illes”
Prof. José Miguel Santacreu Soler Dep. d’Humanitats Contemporànies
LA FORMACIÓ PROFESSIONAL
El repte d’incloure Recursos i estratègies
Una república catalana, culta, crítica i creativa Cultura Una república catalana, culta, crítica i creativa En la República Catalana la lliure pràctica.
ITINERARIS EDUCATIUS Marc Escalé, Bruna Riera i Marta Arumí.
Coneixements i idees previs
Formació per als equips directius d’educació secundària
INSTRUCCIONS PER A L’ORGANITZACIÓ I EL FUNCIONAMENT DELS CENTRES PÚBLICS Tenen per objecte aprovar les instruccions que concretaran i desenvoluparan aspectes.
INSTRUCCIONS PER A L’ORGANITZACIÓ I EL FUNCIONAMENT DELS CENTRES PÚBLICS Tenen per objecte aprovar les instruccions que concretaran i desenvoluparan aspectes.
Recurs educatiu Europa
El currículum a l’educació primària
Pla Local de Polítiques LGTBI d’Amposta,
EL PLAN DE GESTIÓN DE RECURSOS HUMANOS
“SALUT MENTAL I EDUCACIÓ”
DIPLOMA FIN DE CURSO Para:___________________________________________________________________________ POR TERMINAR EL CICLO DE EDUCACIÓN INFANTIL Curso.
Jornada sobre el Projecte de reforma de l’Estatut d’autonomia de Catalunya Finançament de la Generalitat i aportació catalana a les finances de l’Estat.
Projecte d’inscripció als pràcticums dels graus d’educació infantil i primària UIB /CESAG.
Carta de compromís Manifest 3r ESO B 1.
Àrea d’Atenció a les Persones
AVALUACIONS Base normativa.
COEDUCACIÓ.
QUÈ ÉS LA LOMCE? LOMCE, és una llei que ha estat elaborada per persones alienes al món de l’educació, sense el consens o aprovació dels experts en la matèria.
La intervenció dels especialistes d’Educació Especial al centre
CICLES FORMATIUS.
Aproximació telemàtica a l’art contemporani: Comunicació, art i educació Modalitat A. Classificació: Educació artística. Educació Visual i Plàstica.
LOMCE i LEC.
Transcripción de la presentación:

ESTAT DE LA COEDUCACIÓ EN ELS CURRÍCULUMS EDUCATIUS JORNADES “CAP A LA COEDUCACIÓ ALS CENTRES EDUCATIUS” Francesca Salvà-Mut f.salva@uib.es Prof. Dpt. Pedagogia Aplicada i Psicologia de l’Educació Palma, 6.5.16 www.uib.cat

Continguts Ensenyaments no universitaris (ENU) 1.1. Marcs normatius d’àmbit estatal 1.2. Quines prioritats pels governs autonòmics? 2. Ensenyaments universitaris (EU) 2.1. Marcs normatius d’àmbit estatal 2.2. El cas de la UIB 3. Per tal d’avançar…

1.1. Marcs normatius d’àmbit estatal (ENU) LEGISLACIÓ IGUALTAT LEGISLACIÓ EDUCATIVA LO 3/2007 Igualtat efectiva dones i homes: art. 23 i 24 Dels intents tímids de transitar de l’escola mixta a l’escola coeducativa (LOE) a la legitimació del trànsit de l’escola mixta a l’escola segregada (LOMCE)

1.2. Quines prioritats pels governs autonòmics? (ENU) La normativa com a obligació La normativa com a pretext Problemàtica Educar per a la igualtat i per a la prevenció de la violència de gènere 2.1. Què vol dir? 2.2. Com fer-ho? 2.3. Estratègies, recursos, materials. no és una manera “més moderna” de referir-se al sexe La piràmide de la violència (v. apunts meus) https://www.youtube.com/watch?v=UyjLGQH45yI Les diferències de gènere impliquen desigualtats de gènere: sistema de gènere? Dur preparats ex. Desigualtats de gènere

1.2. Quines prioritats pels governs autonòmics? (ENU) Currículum primària (I. Balears) Objectius: “Conèixer, comprendre i respectar les diferents cultures i les diferències entre les persones, la igualtat de drets i oportunitats de dones i homes, i la no discriminació de persones amb discapacitat”. “En un dels cursos del tercer cicle de l’etapa, a les àrees incloses a l’apartat anterior, s’hi ha d’afegir la d’educació per a la ciutadania i els drets humans, en la qual s’ha de prestar una atenció especial a la igualtat pel que fa a drets i oportunitats entre dones i homes” Problemàtica Educar per a la igualtat i per a la prevenció de la violència de gènere 2.1. Què vol dir? 2.2. Com fer-ho? 2.3. Estratègies, recursos, materials. no és una manera “més moderna” de referir-se al sexe La piràmide de la violència (v. apunts meus) https://www.youtube.com/watch?v=UyjLGQH45yI Les diferències de gènere impliquen desigualtats de gènere: sistema de gènere? Dur preparats ex. Desigualtats de gènere

1.2. Quines prioritats pels governs autonòmics? (ENU) Currículums ESO (I. Balears) Objectius: “Valorar i respectar la diferència de sexes i la igualtat de drets i oportunitats entre ells. Rebutjar els estereotips que suposen discriminació entre dones i homes”. Educació ciutadania: bloc específic “La igualtat entre dones i homes”.

1.2. Quines prioritats pels governs autonòmics? (ENU) II Plan Estratégico de Igualdad de Género en Educación 2016-2021 (Junta d’Andalusia) Plan Director para la coeducación y la prevención de la violencia de género en el sistema educativo 2013-2016 (Govern Basc)

2.1. Marcs normatius d’àmbit estatal (EU) LEGISLACIÓ IGUALTAT LEGISLACIÓ EDUCATIVA LO 3/2007 Igualtat efectiva dones i homes: art. 25 Reforma LOU (2007): Oficines o Unitats d’Igualtat un paper essencial com a garantia de les polítiques d’igualtat d’oportunitats entre dones i homes als centres universitaris. 

Els estudis d’Educació Social (obligatòries): 2.2. El cas de la UIB L’oferta de formació inicial i permanent del professorat d’educació infantil, primària I secundària: quin lloc per la coeducació? Els estudis d’Educació Social (obligatòries): Educació per a la Igualtat entre Dones i Homes Violència de gènere i intervenció socioeducativa Els estudis de Pedagogia (optativa):

3. Per tal d’avançar… Les tres P: PRIORITAT, PREPARACIÓ I PRESSUPOST. Els tres nivells del currículum: EXPLÍCIT, OCULT I OMÈS. Tots els nivells del sistema educatiu: DE L’EDUCACIÓ INFANTIL A LA UNIVERSITAT.