Ara resoldrem alguns problemes amb balances.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Cambios en el espacio: transformaciones geométricas
Advertisements

Les amistats estan fetes de trossets....
Triangles semblants.
21 de l’any cB Regina Pregar escoltant el “Pie Jesu” de Marcel Olm, ens posa al costat de Jesús.
Unitat 5: Expressions algebraiques
Els instruments musicals
XXIII OLIMPìADA MATEMÀTICA 2012
Equacions amb dues incògnites.
MÚLTIPLES I DIVISORS.
OLIMPIADA MATEMÀTICA 2010 FASE PROVINCIAL PRIMÀRIA PROVA INDIVIDUAL
EL LLENGUATGE MUSICAL.
OLIMPIADA MATEMÀTICA 2008 FASE PROVINCIAL PROVA INDIVIDUAL
31 de l’any Regina Els “Records de pluja” de Marcel Olm ens fan desitjar una vida fecunda en l’amor.
FUNCIONS ELEMENTALS.
Tema 2. DIVISIBILITAT.
MÚLTIPLES I DIVISORS ESCOLA EL Cim- 6è de primària.
RECICLAR PER MILLORAR EL NOSTRE ENTORN
Col·legi BEAT RAMON LLULL
Les primeres passes amb el GeoGebra
Els nens i nenes de l’aula d’acollida hem treballat els jeroglífics i aquí us ensenyem alguns dels que ens hem inventat nosaltres mateixos. A veure si.
CANELONS DE PERNIL DOLÇ,PINYA,NOUS,FORMATGE I FIGUES
6è de Primària Escola El Cim
El mercat ELS NENS I NENES DE P-4.
Les fraccions Sisè B curs
ELS NOMBRES ENTERS.
Resolució de problemes algebraics
Una forma fàcil d'obtenir algunes fórmules
FEM LA BOLA PETITA!.
OLIMPIADA MATEMÀTICA 2009 FASE autonómica PRIMÀRIA PROVA INDIVIDUAL
Potències de nombres racionals
POLINOMIS.
TRIGONOMETRIA Conceptes bàsics: Triangle (tres costats i tres angles)
QUÈ FA EL NOSTRE COS AMB L’AIRE QUE AGAFA QUAN INSPIREM?
Matemàtiques 3er E.S.O..
Classificarem la prova en 3 categories:
Què existeix i què no existeix.
Amb uns altres ulls....
Problema 1: Trobar la recta que passa pel punts A(2, -3) i B(-1, 3)
OLIMPIADA MATEMÀTICA 2010 FASE PROVINCIAL PROVA INDIVIDUAL
TOTS ELS INDIVIDUS D’UNA MATEIXA ESPÈCIE SÓN IGUALS?
L'ÀTOM Repàs del que hem fet fins ara:
L’AIGUA A LA NATURA.
INICIACIÓ A L' U.D.: "SOM EQUILIBRISTES".
LES MATEMÀTIQUES AL MÓN
Nom : Elena Ipingea Data :
OLIMPIADA MATEMÀTICA 2010 FASE PROVINCIAL PROVA INDIVIDUAL
3.POLINOMIS.
Tema 5: Nombres naturals i enters
OLIMPIADA MATEMÀTICA 2009 FASE autonómica PRIMER CICLE
PERQUÈ LA NOSTRA SABATA TÉ UN NÚMERO!!
Dibuix Tècnic Sistemes de representació.
Tema 2. Representació de la Terra
XXIII OLIMPìADA MATEMÀTICA 2012
Problemes que es poden resoldre amb equacions
ESCOLA ANTONI TÀPIES- 5èB
Les taules de multiplicar
Les fraccions Sisè B curs
Jessica, Gerard, Laura P, Alex
Classificarem la prova en 3 categories:
3x2 · (5x-3y+2x3) 15x3-9x2y+6x5 multiplicar: treure factor comú
Observa aquesta balança i mira quins canvis hi fem
Señor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau!
PERCENTATGES DESCOMPTES REBAIXES I OFERTES AUGMENTS
AQUESTA QUARESMA TU POTS SER MÉS!
OPERACIONS AMB NOMBRES DECIMALS
AQUESTA QUARESMA TU POTS SER MÉS!
Amb uns altres ulls....
Introducció a l’anàlisi d’agrupaments (cluster)
LES MÀQUINES.
UNITAT 3: NOMBRES ENTERS
Transcripción de la presentación:

Ara resoldrem alguns problemes amb balances. Problemes de balances Ara resoldrem alguns problemes amb balances. Intentarem resoldre’ls fent manipulacions amb els objectes dels plats sense que cap vegada es trenqui l’equilibri. A cada balança trobaràs dibuixats uns pots, unes boles i, en alguns casos, uns globus.

Problemes de balances Dintre de cada pot hi ha una determinada quantitat de boles o de globus i a tots els pots n'hi ha la mateixa quantitat. Considerarem el material del pot sense pes. Els globus estiren el plat de la balança cap amunt amb la mateixa força que el pes d'una bola. Els nombres indicaran la quantitat de pots, boles i globus que hi ha a cada plat. Has d’intentar esbrinar quantes boles o globus conté un pot.

Hem d’intentar esbrinar quantes boles o globus conté un pot. Problemes de balances Hem d’intentar esbrinar quantes boles o globus conté un pot. Observa com resolem un exemple: Enunciat 4 pots i 5 boles s’equilibren amb 2 pots i 13 boles

Eliminem 5 boles de cada costat. Problemes de balances Pas 1 Eliminem 5 boles de cada costat. Ens queden 4 pots en un plat i 2 pots i 8 boles a l’altre.

Eliminem 2 pots de cada costat. Problemes de balances Pas 2 Eliminem 2 pots de cada costat. Ens queden 2 pots en un plat i 8 boles a l’altre.

Deixem la meitat del que hi ha a cada plat. Problemes de balances Pas 3 Deixem la meitat del que hi ha a cada plat. Ja tenim la solució: En un pot hi ha 4 boles

Problemes de balances Una equació es pot resoldre amb un tempteig més o menys organitzat, amb esquemes, invertint operacions... però serà més interessant trobar un mètode general que les resolgui. Podem aprofitar el model de les balances. Cada plat serà un membre de l’equació. La quantitat de boles o globus que conté el pot serà la incògnita que representarem amb una x. Les boles seran quantitats positives. Els globus seran quantitats negatives.

4 pots i 5 boles s’equilibren amb 2 pots i 13 boles Problemes de balances Per resoldre l’equació representarem algebraicament el que trobem a cada plat i anirem escrivint equacions equivalents cada vegada més senzilles a base de restar, sumar, multiplicar o dividir els dos costats de la balança per una mateixa quantitat, de manera que la igualtat mai no es trenqui. Observem una altra vegada el 1r exemple amb l’escriptura algebraica al costat. Enunciat 4 pots i 5 boles s’equilibren amb 2 pots i 13 boles 4x+5 = 2x+13

Eliminem 5 boles de cada costat. Problemes de balances Pas 1 Eliminem 5 boles de cada costat. -5) 4x + 5 – 5 = 2x + 13 – 5 Ens queden 4 pots en un plat i 2 pots i 8 boles a l’altre. 4x = 2x + 8

Eliminem 2 pots de cada costat. Problemes de balances Pas 2 Eliminem 2 pots de cada costat. -2x) 4x - 2x = 2x + 8 - 2x Ens queden 2 pots en un plat i 8 boles a l’altre. 2x = 8

Deixem la meitat del que hi ha a cada plat. Problemes de balances Pas 3 Deixem la meitat del que hi ha a cada plat. :2) 4x / 2 = 8 / 2 Ja tenim la solució: En un pot hi ha 4 boles x = 4

Observem tota la resolució Problemes de balances Observem tota la resolució 4x + 5 = 2x + 13 -5) 4x = 2x + 8 -2x) 2x = 8 :2) x = 4