¡Buenos días! Trabajo del timbre:

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
¡Buenos días! Learning IntentionsSuccess Criteria We’re learning to… We’ll know we’re successful when we can…  correctly use essential vocabulary,  use.
Advertisements

¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea nueva en la cesta. P ut your new homework in the basket. 2. Hagan la actividad con los dados con sus.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… use infinitive verbs correctly talk and write about activities we like and dislike using forms.
¡Buenos días! Learning IntentionsSuccess Criteria We’re learning to… We’ll know we’re successful when we can… identify, pronounce, and correctly use adjectives.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… use infinitive verbs correctly talk and write about activities we like and dislike using forms.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Hagan las actividades que están en tu tarjeta de salida, por favor. Do the activities on the back of your exit slip,
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Repasen el vocabulario nuevo con Review the vocabulary with a partner. Quiz each other w/ the adjectives.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Saquen la hoja de ‘Trabajo del timbre: Los adjetivos’. Get out your Warm-up: Adjectives sheet from last class. 2. Practiquen.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.NO pongan la tarea en tu pupitre. DO NOT put your on your desk. I’m not checking this one in today. 2. Pongan todas.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Don’t forget to set up your exit slip before class, too!
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en la cesta.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en el pupitre.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Pongan la tarea en tu pupitre, por favor.
Hoy es martes , el 17 de mayo de 2016 Today is Tuesday, May 17 , 2016
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Saquen sus apuntes de la sala volteada.
Practiquen los adjetivos con
What are adjectives? Read grammar book blue box pg55
¡Bienvenidos! Pongan la tarea en tu pupitre.
¡Buenos días! Pongan la tarea en tu pupitre, por favor.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en el pupitre.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en tu pupitre.
¡Buenos días! Hoy es el 25 de agosto.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Bienvenidos! Pongan la tarea en tu pupitre.
Practiquen los adjetivos con
¡Bienvenidos! Pongan la tarea en el pupitre.
Listening quiz postponed until next class!
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Do now: What does it mean ¿Cómo eres?
Preparación/ Review Hoy es viernes el 9 de octubre de 2015 Today is Friday, October 9, 2015 Write in English: Bring your homework out textbook pg4 exercise.
Actividades del Vocabulario 1C: Likes and dislikes
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¿Te gusta ir a la escuela? ¿Por qué?
¿Te gusta ir a la escuela? ¿Por qué?
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Hola! Pongan la tarea en tu pupitre, por favor.
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA
¿Cuándo hace frío, ¿qué te gusta hacer en el invierno?
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¿Cuándo hace frío, ¿qué te gusta hacer en el invierno?
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Ponen la tarea nueva en la cesta.
Hoy es miércoles, el 5 de octubre.
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
¿Qué te gusta hacer en el otoño?
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Hola, mis esudiantes fabulosos!
Hoy es lunes el veinticuatro de septiembre.
GUSTAR –to like, to be pleasing to
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
La fecha  The date To ask what the date is: To answer:
La Fecha: Hoy es martes, 2 de septiembre Tema: Gustar Obj: SWBAT use the verbs gustar and the infinitive verb to talk about what they and others like.
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Hola estudiantes! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Transcripción de la presentación:

¡Buenos días! Trabajo del timbre: Están preparados para empezar cuando escuchamos el timbre, ¡por favor!  Be prepared to begin when we hear the bell, please! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA We are learning (to)… understand how to describe our and others’ personalities using all forms of the verb “ser” in a variety of ways understand how to express what activities we and others like and dislike doing using all forms of the verb “gustar” in all different seasons and weather in a variety of ways We’ll know we’re successful when we can… contribute to the mind-mapping review activity evaluate what we do and don’t know and ask questions to clarify meet the success criteria in each of the review stations, completing each activity correctly in Spanish

ADJETIVO(S) – Remember gender and # ‘Ser’ y las características ¿Cómo …? What am/is/are … like? (Yo) soy artística. I am artistic. (Tú) eres … You (informal) are … (Él/Ella/Ud.) es … He/she is … You (formal) are… (Nosotros) somos … We are … (Ellos/Ellas/Uds.) son … They/you all are … PRONOMBRE (Optional) FORMA DEL VERBO ‘SER’ ADJETIVO(S) – Remember gender and #

PRONOMBRE PERSONAL (Optional) PRONOMBRE + FORMA DEL VERBO ‘GUSTAR’ ‘Gustar’ y las actividades ¿Qué … gusta hacer? What do … like to do? (A mí) me gusta correr. I like to … (A tí) te gusta … You (informal) like to … (A él/ella/Ud.) le gusta … He/she likes to … You (formal) like to … (A nosotros) nos gusta … We like to … (A ellos/ellas/Uds.) les gusta … They/you all like to … PRONOMBRE PERSONAL (Optional) PRONOMBRE + FORMA DEL VERBO ‘GUSTAR’ INFINITIVO

¿Qué te gusta hacer en el verano/la primavera/el invierno? ¿Qué tiempo hace? ¿Cómo te llamas? ¿Cómo es Cee-Lo Green? ¿Qué estación es? ¿Qué te gusta hacer a ti? ¿Cuál es la fecha? ¿Cómo estás? ¿Cómo eres tú? ¿Qué día es hoy? ¿Qué te gusta hacer en el verano/la primavera/el invierno? ¿Cómo son los “Packers”? ¿Cómo es tu chic@ perfect@? ¿Qué les gusta hacer a tus compañeros? ¿Cómo somos nosotros? (Hint: you need to ask questions to find this one out – ¿Eres…?) ¿Qué le gusta hacer a un chic@ (insert Spanish adjective)? ¿Qué nos gusta hacer a nosotros? (Hint: you need to ask questions to find this one out - ¿Te gusta…?)

finished and check off which goals you met below. Un escrito a los estudiantes de Mars sobre los estudiantes de clase ____ The Maritans asked you at the end of their reading, ¿tienen unos estudiantes como ellos en la Tierra? Write back to “los extranjeros”, describing your fellow classmates. Read over your writing when you are finished and check off which goals you met below. If you didn’t meet all of them, add more details to your piece. Las metas del escrito: Write in all complete sentences. ___ Describe at least five different classmates: ­­­(PR) ___ ___ ___ ___ ___ (AD) ___ ___ ___ Use “es”, “son”, and “somos” correctly: (PR) ____ Use “eres” too: (AD) ____ Use “le gusta”, “les gusta”, and “nos gusta” correctly: (PR) ____ Use “te gusta” too: (AD) _____ Use an extensive amount of adjectives – singular, plural, masculine, and feminine forms: (PR) ____ ____ ____ ____ ____ ____ _____ _____ AD) ___ ____ ____ ____ ____ _____ _____ Use an extensive amount of infinitive verbs (activities) to describe what they like and don’t like: (PR) ____ ____ _____ ____ ____ ____ _____ _____ _____ ____ (AD) ____ ____ ____ ___ Use “un chico” and “una chica” correctly: (PR) ____ Use “unos chicos” and “unas chicas” too: (AD) ____ Use additional vocabulary words often: y ____ pero ____ porque ____ según ____ también ____ tampoco ____ o ____ ni…ni… ___ cuándo ___ el invierno ____ el verano ____ la primavera ____ el otoño ___ hace frío ____ hace calor ____ hace buen tiempo _____ hace mal tiempo ____ __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________