+ Aquest salm és la súplica d'un home perseguit i acusat injustament. + Convençut de la seva innocència (v. 5), el salmista demana que els seus enemics.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
L'estructura dialogada d'aquest salm sembla indicar que els pelegrins el cantaven en forma coral, durant la marxa cap a Jerusalem. Un to de serena.
Advertisements

► Aquest salm és una imprecació envers aquells que tenen la missió d’impartir justícia entre els homes. En l'espiritualitat del poble d'Israel els.
+ Aquesta breu pregària és una súplica per a demanar la protecció divina enmig de l'opressió (v. 5). + La petició va acompanyada d'una professió de.
► Aquest salm és una imprecació envers aquells que tenen la missió d’impartir justícia entre els homes. En l'espiritualitat del poble d'Israel els.
Aquest salm consta de tres parts. La primera és un breu himne al Creador (vv. 1-2). La segona, de to sapiencial, enumera les condicions morals que.
Aquest bonic poema sapiencial és una invitació a la confiança en la Providència divina. El salmista vol inculcar que només Déu pot assegurar la prosperitat.
Lloa el Senyor, ànima meva La lloança expressada en aquest salm es fonamenta en el poder creador del Senyor (v. 6) i en la seva bondat envers els.
Monges de Sant Benet de Montserrat
Himne de peregrinació En arribar a Jerusalem, un pelegrí entona aquesta lloança al temple de Sió, la casa del Senyor i el lloc on es manifesta la.
L'espectacle de la ciutat santa, protegida per un cèrcol de muntanyes, suscita l'actitud de profunda confiança en Déu, que es reflecteix en aquest.
Música d’ Advent A. Pärt Déu és amb nosaltres QUARTA SETMANA D’ADVENT.
+ Aclaparat pel sofriment, un malalt demana al Senyor que el perdoni i li retorni la salut (vv. 2-3), tot exposant els mals que l’afligeixen (vv.
En aquesta súplica, el reconeixement del propi pecat s’uneix a la confiada seguretat d’obtenir el perdó diví. ● El salmista, lluny de sentir-se abandonat.
Amb algunes lleus modificacions (v Amb algunes lleus modificacions (v. 6), aquest salm és una repetició del salm 13, i s’hi descriuen els pecats que.
III. Jesús ve a salvar-nos
«Jo, amb les obres, et mostraré la meva fe.»
Aquest salm és una súplica al Senyor, defensor dels pobres (v Aquest salm és una súplica al Senyor, defensor dels pobres (v. 13), contra la calúmnia.
La primera estrofa d'aquest cant processional (vv La primera estrofa d'aquest cant processional (vv. 1-2) és una invitació a l'alegria i a l'acció.
Un home perseguit violentament (v Un home perseguit violentament (v. 3) es posa sota la protecció de Déu, per tal que el deslliuri dels seus perseguidors.
En aquesta bonica oració –composta per celebrar la collita (Ex 23,16)– la comunitat agraeix al Senyor els fruits de la terra (v. 7). A més, li suplica.
Escolteu-me, Senyor, demano justícia + La situació que portava a recitar aquest salm és idèntica a la que es descriu en el Salm 7: un innocent -acusat.
Antífones de la “Oh” Aquestes grans Antífones del càntic de Maria, de la pregària de vespres, anomenades de la “Oh”, tenen un dens contingut bíblic,
+ Aquest salm resulta de la combinació de dos fragments, que es troben en els salms 56, 8-12; 59, En la primera part (vv. 2-7), el salmista.
La característica dominant d'aquest salm és l'absoluta confiança en el Senyor, malgrat l'hostilitat i la persecució. ► El salmista se sent del tot.
En aquesta bonica oració –composta per celebrar la collita (Ex 23,16)– la comunitat agraeix al Senyor els fruits de la terra (v. 7). A més, li suplica.
● Un home perseguit implacablement (v ● Un home perseguit implacablement (v. 9) apel·la al poder de Déu perquè el deslliuri dels seus adversaris.
Davant l’amenaça d’un perill mortal, el salmista demana al Senyor que respongui favorablement a la seva demanada, alliberant-lo de la mort (vv. 1-3)
Aquest poema –com els altres "Cants de Sió" (Sl 45; 47; 86)– expressa l'amor i l'admiració dels israelites per la seva ciutat santa. ► En elegir Jerusalem.
Aquest salm presenta la figura d'un home que té la seva casa entre els gentils; els seus ulls, però, estan fermament fixos a Jerusalem, on, en el.
La característica d’aquest salm és un sentiment de confiança pregona en Déu –expressat amb un llenguatge d’incomparable bellesa poètica. En la primera.
► La frase inicial d'aquest "Himne a la reialesa del Senyor" (cf ► La frase inicial d'aquest "Himne a la reialesa del Senyor" (cf. Sl 46; 92; 95;
Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex 29 Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex ), un fidel israelita exposa el seu cas al Senyor.
- l’arbre ple de vitalitat simbolitza la felicitat dels justos; El Salteri comença amb aquesta “Benaurança”, que ve a ser un pròleg de tot el llibre.
Aquest cant triomfal conté una admirable professió de confiança en el Senyor, que està present enmig del seu Poble (vv. 4,8,12), com una fortalesa.
Aquest salm és una barreja de súplica individual i també de salm sapiencial. En la primera part, el salmista expressa la seva plena confiança en el.
- l’arbre ple de vitalitat simbolitza la felicitat dels justos; El Salteri comença amb aquesta “Benaurança”, que ve a ser un pròleg de tot el llibre.
Aquest magnífic cant d'acció de gràcies celebra una victòria d'Israel, en la qual es va manifestar una vegada més l'amor del Senyor envers el seu.
+ En aquesta lamentació, un home calumniat i perseguit manifesta el seu dolor, més que per l'odi dels seus adversaris, per la traïció d'un amic (vv.
El Judici (v. 8), que assegurarà definitivament el triomf de la justícia (v. 11), és el tema central d'aquest salm. ● Després d'una exclamació de.
+ És un salm d’acció de gràcies individual amb alguns elements de súplica individual (vv ). Amb ell, una persona dóna gràcies al Senyor.
▬ El salmista, un ministre de la casa de Déu, assisteix a la intriga d’un rival sense escrúpols, que vol suplantar-lo en les seves funcions dins el.
Fins quan, Senyor...? ► L’autor es refereix a una experiència de la seva vida, sense un horitzó universal o escatològic. La intensitat, però, de la.
Música d’ Advent A. Pärt ALEGREU-VOS! TERCERA SETMANA D’ADVENT.
La confiança i el goig profund que sorgeixen de la intimitat amb Déu, són els sentiments que predominen en aquest Salm. Els vv. 5-6 permeten de suposar.
Un home desterrat —probablement un levita— sospira per tornar a gaudir de la presència divina, vivint constantment al costat del santuari de Déu (v.
► Israel demana al Senyor que repeteixi les seves gestes del passat (vv ) i manifesti el seu domini sobre tota la terra (v. 19), derrotant els.
+ Aquesta breu pregària és una súplica per a demanar la protecció divina enmig de l'opressió (v. 5). + La petició va acompanyada d'una professió de.
Lloa el Senyor, ànima meva La lloança expressada en aquest salm es fonamenta en el poder creador del Senyor (v. 6) i en la seva bondat envers els.
Enmig de la soledat i l’aflicció (v Enmig de la soledat i l’aflicció (v. 16), el salmista apel·la confiadament a la misericòrdia de Déu (v. 6). La.
DEÚ ET PARLA. DESCOBREIX LA SEVA PARAULA.
+ Aquest salm resulta de la combinació de dos fragments, que es troben en els salms 56, 8-12; 59, En la primera part (vv. 2-7), el salmista.
Potser la seva vestimenta deia el que la seva ànima volia reflectir
Aquest Salm és com l’esclat d’una indignació llargament reprimida (vv El diàleg del salmista amb el Senyor té un to d’amarga protesta, motivada per.
És una nit tenebrosa, en la qual ronden feres voraces És una nit tenebrosa, en la qual ronden feres voraces. L'orant està esperant que despunti l'alba.
Aquest cant triomfal conté una admirable professió de confiança en el Senyor, que està present enmig del seu Poble (vv. 4,8,12), com una fortalesa.
Aquest vibrant himne de lloança celebra la majestat i el poder de Déu, que es manifesten en la força de la tempesta. La “veu del Senyor” és el tro,
+ En plena confusió, a causa de la malaltia i la persecució, el pobre crida anguniosament Déu. + El seu alliberament per part de Déu causarà vergonya.
Aquest cant litúrgic d’acció de gràcies està estretament vinculat amb el salm 19; la súplica del poble abans de la batalla ha estat escoltada, i el.
Al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
En aquest cant d'alliberament, Israel agraeix al Senyor que l'hagi salvat d'un gravíssim perill. Diverses imatges se succeeixen per descriure d’una.
Súplica col·lectiva, amb oracle de salvació En aquesta oració es reflecteix la situació espiritual dels qui ja han passat la prova de l'exili a Babilònia.
“DÉU ET PARLA. DESCOBREIX LA SEVA PARAULA”
Cant espiritual Joan Maragall.
► Aquesta súplica es caracteritza per les expressives imatges amb què el salmista descriu les insídies dels seus adversaris (vv. 2-7) i la intervenció.
● Mitjançant una declaració que equival a un jurament (vv ● Mitjançant una declaració que equival a un jurament (vv. 4-6), una persona acusada i perseguida.
El Salm 135 de Schütz canta l’amor etern de Déu
Coral de les 10 verges que esperen el retorn de Jesús. Bach
Davant l’amenaça d’un perill mortal, el salmista demana al Senyor que respongui favorablement a la seva demanada, alliberant-lo de la mort (vv. 1-3)
Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex 29 Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex ), un fidel israelita exposa el seu cas al Senyor.
+ Envoltat d’enemics que miren d’arrabassar-li la confiança en Déu (v + Envoltat d’enemics que miren d’arrabassar-li la confiança en Déu (v.3), el.
Transcripción de la presentación:

+ Aquest salm és la súplica d'un home perseguit i acusat injustament. + Convençut de la seva innocència (v. 5), el salmista demana que els seus enemics siguin exterminats (v. 12), perquè es posi de manifest el just govern de Déu sobre el món (v. 14). + L'odi i la crueltat dels perseguidors (vv. 7-8, 15-16) expliquen d'alguna manera la violència de certs sentiments expressats en el salm.

L'innocent injustament acusat és, per antonomàsia, el Crist: els seus enemics el van atacar i van donar-li mort amb l'espasa de les seves llengües (sant Agustí). També el cristià, injustament acusat, apel·la a Déu i troba en ell el seu escut, el seu refugi, el seu castell, la seva força. Les hostilitats que van començar al paradís, continuen, i l'Apocalipsi ens anuncia: «Aquests faran guerra contra l’Anyell, però l’Anyell els vencerà, perquè és Senyor de senyors i Rei de reis, i tots els cridats que van amb ell són escollits i fidels» (Ap 17,14).

Déu meu, allibereu-me dels enemics, protegiu-me contra els qui m’ataquen, deslliureu-me dels qui van amb males arts, salveu-me dels homes sanguinaris.

Mireu com m’estan espiant, com s’apleguen contra mi els poderosos, sense haver-los fet cap mal, Senyor, i m’escometen sense haver-ho merescut.

Alceu-vos, veniu a veure-ho, Jahvè dels exèrcits, Déu d’Israel.

A vós estic mirant, ciutadella meva! Déu és el meu castell. Déu, que m’estima, em va al davant, i em fa veure derrotats els enemics.

Però jo cantaré la vostra ajuda, aclamaré el vostre amor així que apunti el dia. Heu estat per a mi la muralla on m’he emparat a l’hora del perill.

Jo us canto, ciutadella meva! Déu és el meu castell, és el Déu que m’estima.

«A vós estic mirant, ciutadella meva! Déu és el meu castell.» Sobre el paisatge horitzontal de la plana sense límits s'alça una fletxa vertical que apunta al cel. Obra de l'home entre dues obres de Déu: cel i terra. És pedra sobre pedra. Altura serena sobre solitud callada. Seguretat en el perill. Vigilància de fronteres. Ciutadella, castell, fortalesa. Vós sou la meva torre. Símbol viu que em dóna esperança. Necessito aquesta torre. Necessito força i valor per a afrontar la vida. Necessito fermesa en el pensament, en la voluntat, en l'acció perseverant que porta a la victòria. Necessito fe per a mantenir-me dempeus en un món hostil. Vós, Senyor, sou aquesta torre. Vós sou el meu castell. la meva fortalesa. En vós desapareixen els meus dubtes, s'esvaeixen les meves pors i cessen les meves vacil·lacions. Sento créixer dins meu la fortalesa quan vós esteu al meu costat i em comuniqueu amb la vostra presència la fe i la confiança que necessito per a viure. Gràcies, Senyor, per aquesta imatge en la meva ment i per aquesta realitat en la meva vida. Vós sou la meva fortalesa. «Jo cantaré la vostra ajuda, aclamaré el vostre amor així que apunti el dia. Heu estat per a mi muralla on m’he d’emparar a l’hora del perill.»

Déu, protector nostre, disperseu, amb la vostra potència, els qui busquen el mal. Que quedin presos en la seva arrogància, i així nosaltres cantarem en honor vostre, perquè sou el nostre castell. Per Crist, Senyor nostre.