Noms: Cristobal Grup i nivell: 5èA Escola: CEIP Anselm Clavè

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Noms: Laura ML i Hannan Grup i nivell:6è B Escola: CEIP Anselm Clavé.
Advertisements

La hidrosfera terrestre
És la capa d’aigua que està al voltant de la superfície de la terra.
PERQUÈ ELS RIUS HAN D’ARRIBAR AL MAR?
LES PLANTES.
La Directiva 2006/118/CE, del Parlament Europeu i del Consell, de 12 de desembre de 2006, relativa a la protecció de les aigües subterrànies contra la.
Els ecosistemes i el medi ambient
AIGUA I ACTIVITAT FÍSICA
Per saber-ne més sobre aquestes, pren en cadascuna.
Els instruments musicals
Composició de l’aire (% en volum)
L’ÓS POLAR EDUARD ARGENTE TALENS.
Quina és la fórmula de la felicitat que ens dóna la paraula de Déu?
UD 7 EL MEDI NATURAL.
Tema 2. DIVISIBILITAT.
Noms: Franco i Julio Grup i nivell: 5è B Escola: CEIP Anselm Clavé
Alumnes de 4t Coneixement del medi natural Curs
OBSERVEM EL PAISATGE 3r Primària
Canvis d’estat de substàncies pures
El Planeta Terra.
EL NOSTRE AJUNTAMENT I L’ESTALVI D’AIGUA
ESQUEMA INICI ESQUEMA RECURSOS INTERNET LECTURA INICIAL RECURSOS
Coneixement del Medi Social i Cultural
Valors/virtuts per a créixer com a persones.
SIGUEM SOSTENIBLES.
MINIPROJECTES DE L’AGENDA 21 IES JOAN MIRÓ 3r ESO
Fem de cuiners! Els nens i nenes de 2n. estem treballant els aliments per això hem anat al Nútrim a fer un taller de cuina per aprofundir en el tema.
Coneixement del Medi Social i Cultural
La proclamació de la reialesa del Senyor és associada en aquest himne a dos esdeveniments decisius de la seva obra salvífica: la creació i el judici.
Éssers vius i éssers inerts
La Terra el nostre planeta
LA TERRA Les capes de la Terra
TEMA 2 Unitat 2: El problema de l’aigua.
L ´ AIGUA QUE ENS ENVOLTA
8 TIPUS D'AQÜÍFERS El modelatge del relleu Biologia i geologia 3r ESO
On es troba l’aigua? Mar.
L’ENERGIA BLANCA LÓPEZ 2nA.
Al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
PER QUÈ NO PODEM CAMINAR DAMUNT L’AIGUA?
ALUMNES DE 4T ESCOLA L’ESTEL
LA MUNTANYA.
Mireya Reina i Aida Bauzà
LA MOFETA.
L’AIGUA A LA NATURA.
Objectiu Educatiu Trienni
Noms: Grup i nivell: Escola:
ELS PROCESSOS GEOLÒGICS
Generació d’energia elèctrica
COM NEIX UN PARADIGMA?.
"SENYOR, ENSENYA’M A SER FELIÇ I A DONAR PAU!"
XIII a Setmana de la solidaritat
Aigua Projecte 2n primària.
La proclamació de la reialesa del Senyor és associada en aquest himne a dos esdeveniments decisius de la seva obra salvífica: la creació i el judici.
LA ZEBRA ÍNDEX -Característiques - On viu - Alimentació - Comportament - Reproducció - Altres especies - Perills - Perquè he triat aquest tema.
Salvador Vila Esteve Geografia i Història 1r d’ESO
Com comprendre el canvi climàtic?
SISTEMA DUNAR.
L’AIGUA UN RECURS POC VALORAT?
LA TERRA SÒL, AIGUA i L’AIRE FORMEN LA TERRA ON VIUEN ELS ÉSSERS VIUS.
Noms: Gemma-Raquel Grup i nivell: 5è A Escola: CEIP Anselm Clavé
CONCURS BÍBLIC NOM: CÉSAR COGNOMS: GARCÍA MEDINA GRUP B DATA NAIXAMENT: 02/07/2003 COL·LEGI: SANT JOSEP OBRER CARRER: COVADONGA S/N
La vulneració dels drets socials
Al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
COM NEIX UN PARADIGMA?.
LA TERRA.
Com contaminem l`aigua?
L’AIGUA ÉS VIDA.
ELS ESTAT DE LA MATERIA Estat Sòlid Estat Líquid Estat Gasós
Conceptes previs Lleis químiques Teoria cineticomolecular.
EXPERIMENTEM AMB L'AIGUA
Transcripción de la presentación:

Noms: Cristobal Grup i nivell: 5èA Escola: CEIP Anselm Clavè L'AIGUA Noms: Cristobal Grup i nivell: 5èA Escola: CEIP Anselm Clavè

Per què necessitem l'aigua per viure? Necessitem l’aigua per no deshidratar-nos

Quins són els estats de l'aigua? L'aigua, com totes les substàncies químiques, es pot presentar en tres estats: en forma líquida, que és la que s'anomena aigua, l'estat sòlid, al qual s'anomena gel i l'aigua gas, al qual s'anomena vapor d'aigua. En qualsevol estat en què es trobi l'aigua, sempre està formada per les mateixes molècules, és a dir, sempre és aigua.

On podem trobar aigua? Com està repartida al planeta Terra? Tot i que un 70% de la superfície de la Terra és coberta d'aigua, un 97% de l'aigua total del planeta és salada i es troba formant els mars i els oceans. Per tant, només un 3% de l'aigua del planeta és dolça i no tota es troba disponible per als éssers vius terrestres: un 79% de l'aigua dolça es troba emmagatzemada en forma de gel, a les glaceres i casquets polars, un 20% de l'aigua dolça és aigua subterrània, i només un 1% de l'aigua dolça total forma el vapor d'aigua de l'atmosfera, les deus, els rius i els llacs, i és l'única aigua que poden utilitzar fàcilment els éssers vius que viuen als continents. No obstant això, hauria d'haver aigua en abundor per a tots si fos distribuïda més equitativament, i si no fos malversada i alterada a causa del mal ús i de la contaminació.

Consumim aigua: El consum de l'aigua a les cases és una informació que desconeixem. En la següent taula teniu valors aproximats del consum d'aigua domèstica. RENTADORA 220 a 250 litres RENTAPLATS 250 litres CUINAR I BEURE (per persona) 2 a 4 litres DUTXAR-SE 70 litres PRENDRE UN BANY 200 litres RENTAR-SE LES DENTS (aixeta oberta) 30 litres RENTAR-SE LES MANS 1,5 litres AFEITAR-SE (aixeta oberta) de 40 a 75 litres RENTAR EL COTXE (mànega) 500 litres DIPÒSIT WC de 10 a 15 litres RENTAR PLATS A MÀ 100 litres

Podem estalviar aigua de les següents maneres: - Quan et rentes les dents és millor no deixar l'aixeta oberta si no mentre et rentes les dents apaga l'aixeta o omples un got. - Quan estàs ensabonent els plats, en comptes de deixar l'aixeta oberta perquè gastes molta aigua, si omples l’aigüera n'estalvies molta. - De vegades quan estàs bullint o fent el menjar amb aigua, no tiris l'aigua, guarda-la o aprofita-la per una altra cosa.