¡Hola, estudiantes asombrosos!

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… utilize questioning strategies to discuss eating and drinking habits and to express our opinions.
Advertisements

LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… utilize questioning strategies to discuss eating and drinking habits and to express our opinions.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… talk about foods and beverages we eat/drink for breakfast and lunch and express how often conjugate.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)…  use essential vocab to talk about foods and beverages we eat/drink and express how often 
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… utilize questioning strategies to discuss our eating & drinking habits evaluate language to use.
La comida y la salud Food and health!. la cena el bistec.
Hoy es lunes el 23 de enero, 2017 Today is Monday, January 23, 2017
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
Don’t forget to set up your exit slip before class, too!
Hoy es lunes el Primero de febrero Today is Monday, February 1st
El Verbo Gustar Avancemos 1 – 3.1.
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
*TIENES 5 MINUTOS* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en la cesta.
¡Buenos días! Hoy es el 9 de septiembre.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: Abran tus libros a p. 146.
CH 3B: Vocabulario y Adjetivos Plurales
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
Los artículos son importantes…
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
When forming sentences, you don’t have to use the subject pronouns yo, tú, nosotros, and vosotros. You do have to use the pronouns Ud., él, ella, Uds.,
¡Buenos días! Pongan la tarea en tu pupitre, por favor.
A usted le gusta You like (formal/ singular)
Menu project: Due TODAY 5/22/2017
Español 1: Capítulo 2 Vocabulario 2
¡Buenos días! Pongan la tarea en tu pupitre, por favor.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Hoy es miércoles el 18 de enero
use me gusta to say you like something
First Grade Dual High Frequency Words
Hoy es lunes el 11 de enero Today is Monday, January 11
Los artículos son importantes…
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
Heads up! Partner speaking evidence in 2 class periods!
¡Bienvenidos, estudiantes!
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Hola! Pongan la tarea en tu pupitre, por favor.
Expressing likes and dislikes
¡Hola estudiantes! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA
¿Cuándo hace frío, ¿qué te gusta hacer en el invierno?
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
Practiquen las conversaciones juntos.
My comida favorita In the lesson you will learn to:
¿Cuándo hace frío, ¿qué te gusta hacer en el invierno?
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Hoy es miércoles, el 5 de octubre.
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA
¿Te gusta ir a la escuela? ¿Por qué sí o no?
Hoy es miércoles el 23 de enero Today is Monday, January 23
GUSTAR –to like, to be pleasing to
How to Conjugate… SPANISH VERBS.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
Apuntes: Gustar Lección 4: La comida.
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Hola estudiantes! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA
Día número 66 Español 1—Acelerado
Los artículos son importantes…
¡Hola estudiantes! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA
Hoy es miércoles el 3 de febrero Today is Wednesday, February 3
¡Hola estudiantes! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA
Transcripción de la presentación:

¡Hola, estudiantes asombrosos! Trabajo del timbre: Pongan la tarea en tu pupitre, por favor. SHOW SRA.M! Repasen sus apuntes – review your notes! QUIZ TODAY! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA We are learning (to)… talk about eating/drinking habits using new vocab. conjugate all regular verbs (-ar, -er, and –ir using comer, beber & compartir as key examples) talk about our likes/dislikes using more forms of gustar & encantar Practice only: describe foods We’ll know we’re successful when we can… Complete all of the tasks on the evidence at a proficient or advanced level. Talk with our partner, completing the Q & A, describing the food we like or don’t like with our new adjectives.

Budget your time wisely. Look over your work. Para tener éxito: Budget your time wisely. Look over your work. Do your best and don’t give up. Raise your hand when you’re finished. If you finish early, you may: Complete any missing HW assignments from Unit 4 that you didn’t do before the evidence Use your resources to see your IC account OR Missing Work Log to determine what you’re missing. Begin the HW assignment for today, which is to create a menu for an imaginary restaurant. Get one of the white sheets on top of the COW. Use your handouts with extra vocab and draw pics too! On your menus, can you include descriptions of the foods too using your adjectives from the Flipped Classroom video? Tip: Write in pencil but you can color the pictures and front of your menu with your restaurant’s name & logo!

¿Por qué te encanta? ¿Por qué no te gusta para nada? ¿Cómo es ____? ¿Cómo son ____?

Vocabulario nuevo: Los adjetivos y la comida inglés español tasty sabroso sweet dulce delicious delicioso sour amargo good bueno rich rico good for your health bueno para la salud interesting interesante healthy saludable slimy limoso nutritious nutritivo fresh fresco bad malo light ligero bad for your health malo para la salud heavy fuerte horrible smelly oloroso disgusting/gross asqueroso sugary azucarado

“Sí/No, mí (no) me gusta/encanta(n) porque…” ¿Te gusta(n) ____________? “Sí/No, mí (no) me gusta/encanta(n) porque…” food/drink es OR son adjective …la pizza es deliciosa. …los huevos son limosos.

Who would like/love: gustaría encantaría me te gustarían encantarían (singular nouns) La pizza - el jugo - la manzana - el pollo gustarían encantarían (plural nouns) las ensaladas las galletas los huevos las salchichas Optional Required A mí me A ti te A mi amigo A Amanda A ella le A nosotros A mi familia y a mí A Sam y a mí nos A ellos A Sam y Lexy A Uds. les Create a short menu with several foods and drinks. Include pictures if you have time. no Q: ¿Te gustaría comer/beber _________? A: Sí, me gustaría… OR No, no me gustaría…