AGENDA CATALANA DEL CORREDOR MEDITERRANI

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
EL PROJECTE SANT ANDREU – LA SAGRERA: ESTACIÓ I CIUTAT
Advertisements

L9 VISITA D’OBRES A L’L9 DEL METRO DE BARCELONA Barcelona, 4 de juny de 2014.
CARRETERES COMPARTIDES PLA D’HOMOGENEÏTZACIÓ A LES VIES DE PEATGE C-32 Garraf i Maresme i C-33.
Pla de Recursos Humans per al mandat
Perllongament d’FGC a Sabadell 12 de setembre de 2016.
Associació per a la Promoció del Transport Públic
PLA DE BARRIS DEL MALLOL
Girona present i futur de la xarxa ferroviària
Pla Director Urbanístic per a la concreció i delimitació de la reserva
PLA DIRECTOR D’EQUIPAMENTS JUDICIALS Projecte
Pla d’Infraestructures de transport de Catalunya
Actualització del mapa de soroll de trànsit de la ciutat de Girona.
Anàlisi cost-benefici d’implantar el tramvia en el tram central de l’avinguda Diagonal entre plaça Francesc Macià i plaça de les Glòries.
LA GEOGRAFIA D’ESPLUGUES
ESTUDI DE MOBILITAT URBANA SOSTENIBLE DE CALDES DE MONTBUI
PLA D’ESPAIS VERDS DE TARRAGONA
RAMON TREMOSA i BALCELLS
Infraestructures ferroviàries a la comarca del Vallès Occidental
Infraestructures de la Generalitat de Catalunya
MAPA DEL MÓN.
IMPLANTACIÓ DE LES TECNOLOGIES DE LA INFORMACIÓ I COMUNICACIÓ A LA CIUTAT DE LLEIDA Anàlisi estadística - desembre 2000 IMPLANTACIÓ DE LES TIC A LA CIUTAT.
Pla Director d’infraestructures ferroviàries
Pla de transports de viatgers de Catalunya
LES COMARQUES DE COSTA Les Comarques de litoral són les situades a la costa mediterrània. S’estenen de nord a sud, des dels Pirineus fins al delta.
Catalunya: 10 pols de competitivitat 8 de juny del 2010
Debat d’infraestructures a Girona
Proposta EC: definició, objectius i pressupost
Plataforma per la Llengua- 2006
Logos de partners, ajustats a la dreta
La Planificació estratègica Territorial. De l’estratègia a l’Acció
Emplaçament del futur aeroport corporatiu/
Inversions en nous centres i ampliacions ST Tarragona
Europa aposta pel ferrocarril
Els recursos de la TET. Un punt de partida.
Projecte de perllongament de l’L3
Objectius Disposar d’informació que ens aproximi a estimar el cost mitjà i la seva variabilitat en relació amb les diferents línies d’activitat i sobre.
Estudi de millora del transport públic a la comarca del Bages
GRUP PARLAMENTARI D’ERC
Projecte de perllongament de l’L3
Transformació de la carretera de Sentmenat en un Passeig
PROMOCIÓ DE L’OCUPACIÓ I L’AUTOOCUPACIÓ
Modificaciones de Servicio Instalación de catenaria rígida en el túnel de Passeig de Gràcia Del al /11/2018.
INTRODUCCIÓ EN CONTRA A FAVOR 01 LA PUNTA LA ZAL
Accés a l’estació de Barcelona Terme
PLE MUNICIPAL DE 27 DE MARÇ DE 2008
Logos de partners, ajustats a la dreta
Duplicació de la línia R3 entre Barcelona i Vic:
LES COMARQUES DEL LITORAL
NOVETATS ESPAI MARGALEF
Infraestructures i Productivitat Universitat de Barcelona
L’acolliment lingüístic de la població nouvinguda adulta a la demarcació de Barcelona (sense Barcelona ciutat)
PLATJA DE SANT SEBASTIÀ
Direcció General d’Igualtat d’Oportunitats en el Treball
TURISME ESTRANGER 2006 Catalunya, primera destinació del turisme estranger Canàries 16,4% Catalunya 25,7% Illes Balears 17,3% Resta de CCAA 9,9% C. Valenciana.
MAPA CONCEPTUAL - Accions - Responsables - Temporalització.
Marc territorial Àmbit: les 7 comarques de la RMB
Infraestructures de la Generalitat de Catalunya
Reptes i oportunitats per al Litoral Català
Reptes i oportunitats per al Litoral Català
PRESENTACIÓ DEL PROJECTE GESMOPOLI
Ni tan sols en l'arrangement previst de la part final del Besós, avui el DPTiOP preveu donar continuitat al Passeig marítim de la Barceloneta, que va inaugurar.
Federació de Girona.
Geografia.
BAIX LLOBREGAT.
Actuacions ferroviàries: RENFE
Les Oportunitats de nous tràfics ferroviaris al Corridor Mediterrani
EL BARCELONÈS.
ANOIA.
Tall per obres: Reforma de la carretera de Sant Joan
Biblioteca escolar “puntedu”, espai de coneixement i aprenentatge
Transcripción de la presentación:

AGENDA CATALANA DEL CORREDOR MEDITERRANI 20 d’octubre de 2011

CORREDOR DEL MEDITERRANI: SITUACIÓ ACTUAL PERPINYÀ Le Perthús Portbou CORREDOR DEL MEDITERRANI: SITUACIÓ ACTUAL Figueres-Vilafant FIGUERES PRINCIPALS NECESSITATS DE L’ACTUAL XARXA FERROVIÀRIA Mercaderies Finalitzar l’execució de les obres Vandellòs-Tarragona Eliminar els colls d’ampolla que la intensitat del servei de Rodalies provoca a la xarxa Connectar, en ample UIC i ibèric, els Ports de Tarragona i Barcelona Connectar en ample UIC altres centres de mercaderies o de producció Creació o remodelació de plataformes ferroviàries intermodals Passatgers Finalitzat la xarxa d’alta velocitat catalana: Completar la línia Barcelona-frontera i futura línia Castelló-Tarragona Connectar els aeroports catalans a la xarxa ferroviària Vilamalla GIRONA Maçanet St. Celoni Granollers Mollet La Llagosta Castellbisbal BARCELONA Sants Vilafranca LLEIDA Port de Barcelona Picamoixons Camp de Tarragona REUS Sant Vicenç de Calders SARAGOSSA Via d’ample ibèric Via d’ample internacional Via d’ample mixt Línia d’alta velocitat: Estació del TGV Estació intermodal del TGV i la línia convencional Línia convencional: Estació de la línia convencional Plataforma ferroviària de mercaderies Obres en curs CORREDOR DEL MEDITERRANI Via preferent de rodalies TARRAGONA Vila-seca Port de Tarragona Salou Vandellòs L’Aldea CASTELLÓ Ulldecona

CORREDOR DEL MEDITERRANI: 2012-2013 PERPINYÀ Portbou Le Perthús CORREDOR DEL MEDITERRANI: 2012-2013 Figueres-Vilafant FIGUERES Objectiu: execució i posada en servei de les línies actualment en obres Accions a impulsar al 2012: finalització de les obres i licitació i execució de les que resten pendents per donar compliment a les dates compromeses. Principals actuacions: Finalització de la línia d’alta velocitat Barcelona-frontera francesa, el desdoblament del tram de línia convencional Vandellós-Tarragona, l’estació Central de l’Aeroport de Reus, i l’accés provisional al moll Prat (TERCAT). Vilamalla GIRONA Maçanet St. Celoni Granollers Mollet La Llagosta SARAGOSSA LLEIDA Castellbisbal BARCELONA Sants Vilafranca Port de Barcelona Ampliació sud Port de Barcelona Picamoixons Camp de Tarragona REUS Sant Vicenç de Calders SARAGOSSA Estació Central Via d’ample ibèric Via d’ample internacional Via d’ample mixt Línia d’alta velocitat: Estació del TGV Estació intermodal del TGV i la línia convencional Línia convencional: Estació de la línia convencional Plataforma ferroviària de mercaderies Obres en curs CORREDOR DEL MEDITERRANI Via preferent de rodalies TARRAGONA Vila-seca Port de Tarragona Salou Vandellòs L’Aldea CASTELLÓ Ulldecona

CORREDOR DEL MEDITERRANI: CURT TERMINI PERPINYÀ Portbou Le Perthús CORREDOR DEL MEDITERRANI: CURT TERMINI EN SERVEI 2015 Figueres-Vilafant FIGUERES Objectiu: execució de les infraestructures més urgents, que siguin viables en temps i cost en un termini de temps reduït Accions a impulsar al 2012: redacció dels projectes i licitació de les obres. Principals actuacions: Conversió a ample mixt del Tarragona-Castellbisbal i Figueres-Portbou, nou accés a l’ampliació del Port de Barcelona, estacions de l’Aeroport de Girona, de l’Aeroport de Reus i Sagrera, estacions intermodals del Port de Tarragona, La Llagosta, Llobregat, Vilamalla i Penedès. Logis Empordà Vilamalla GIRONA Aeroport de Girona Maçanet St. Celoni Granollers Mollet La Llagosta SARAGOSSA LLEIDA Castellbisbal La Sagrera BARCELONA Sants Vilafranca Logis Penedès Intermodal del Baix Llobregat Port de Barcelona Ampliació sud Port de Barcelona Picamoixons Camp de Tarragona Estacions a l’Aeroport de Barcelona REUS Sant Vicenç de Calders SARAGOSSA Estació Central TARRAGONA Vila-seca Via d’ample ibèric Via d’ample internacional Via d’ample mixt Línia d’alta velocitat: Estació del TGV Estació intermodal del TGV i la línia convencional Línia convencional: Estació de la línia convencional Plataforma ferroviària de mercaderies CORREDOR DEL MEDITERRANI Via preferent de rodalies Port de Tarragona Salou Vandellòs L’Aldea CASTELLÓ Ulldecona

CORREDOR DEL MEDITERRANI: MIG TERMINI PERPINYÀ Portbou Le Perthús CORREDOR DEL MEDITERRANI: MIG TERMINI EN SERVEI 2020 Figueres-Vilafant FIGUERES Objectiu: execució de les infraestructures urgents que requeriran un temps important de definició, tramitació administrativa,... Accions a impulsar al 2012: Iniciar la redacció i tramitació dels estudis i projectes. Principals actuacions: Nova línia d’alta velocitat Castelló-Tarragona, conversió a l’ample mixt del corredor Ulldecona-Portbou i Lleida-Reus/St. Vicenç de Calders, variant de Martorell i rehabilitació de la línia Reus-Roda. Logis Empordà Vilamalla GIRONA Aeroport de Girona Maçanet St. Celoni Granollers Mollet La Llagosta SARAGOSSA LLEIDA Castellbisbal La Sagrera Martorell BARCELONA Sants Vilafranca Logis Penedès Intermodal del Baix Llobregat Port de Barcelona Ampliació sud Port de Barcelona Picamoixons Camp de Tarragona Estacions a l’Aeroport de Barcelona REUS Sant Vicenç de Calders Estació Central TARRAGONA Vila-seca Via d’ample ibèric Via d’ample internacional Via d’ample mixt Línia d’alta velocitat: Estació del TGV Estació intermodal del TGV i la línia convencional Línia convencional: Estació de la línia convencional Plataforma ferroviària de mercaderies CORREDOR DEL MEDITERRANI Via preferent de rodalies Port de Tarragona Salou Vandellòs Logis Ebre L’Aldea CASTELLÓ Ulldecona

CORREDOR DEL MEDITERRANI: LLARG TERMINI PERPINYÀ Portbou Le Perthús CORREDOR DEL MEDITERRANI: LLARG TERMINI EN EXECUCIÓ 2020-2030 Figueres-Vilafant FIGUERES Objectiu: execució de les infraestructures que en un futur seran imprescindibles i requereixen d’un temps important de definició i tramitació, per la qual cosa cal iniciar ja la seva planificació. Accions a impulsar: redacció d’estudis per a permetre la definició i la reserva urbanística, si s’escau. Principals actuacions: Noves línies Sant Vicenç-Martorell i Mollet-St. Celoni, i bypassos de Girona i Figueres Logis Empordà Vilamalla GIRONA Aeroport de Girona Maçanet St. Celoni Granollers Mollet La Llagosta LLEIDA SARAGOSSA Castellbisbal La Sagrera BARCELONA Sants Vilafranca Logis Penedès Intermodal del Baix Llobregat Port de Barcelona Ampliació sud Port de Barcelona Picamoixons Camp de Tarragona Estacions a L’Aeroport de Barcelona REUS Sant Vicenç de Calders SARAGOSSA Estació Central TARRAGONA Vila-seca Via d’ample ibèric Via d’ample internacional Via d’ample mixt Línia d’alta velocitat: Estació del TGV Estació intermodal del TGV i la línia convencional Línia convencional: Estació de la línia convencional Plataforma ferroviària de mercaderies CORREDOR DEL MEDITERRANI Via preferent de rodalies Port de Tarragona Salou Vandellòs Logis Ebre L’Aldea CASTELLÓ Ulldecona

ESTIMACIÓ INVERSIÓ MIFO A CATALUNYA: 7.000 M€ ESTIMACIÓ PRESSUPOSTÀRIA DEL CORREDOR MEDITERRANI A CATALUNYA ESTIMACIÓ INVERSIÓ MIFO A CATALUNYA: 7.000 M€ INVERSIÓ GLOBAL AGENDA CATALANA: 5.803 M€ REPARTIMENT DE LA INVERSIÓ AL LLARG DEL TEMPS: Curt termini (en servei 2015): 1.112 M€ (19 %) Mig termini (en servei 2020): 2.788 M€ (48 %) Llarg termini (en execució 2020-2030): 1.903 M€ (33 %) REPARTIMENT DE LA INVERSIÓ EN FUNCIÓ DE L’ÚS PRIORITARI DE LA INFRAESTRUCTURA: Passatgers: 2.059 M€ (35%) (*) Mercaderies: 3.744 M€ (65 %) (*) Aquest cost no inclou les inversions previstes al Pla de Rodalies ni al futur Pla de Regionals pendent, així com tampoc les actuacions d’integració urbana.