JOVE, PARTICIPA A SANTA EULÀLIA

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Més enllà de les arts escèniques
Advertisements

PRESSUPOSTOS PARTICIPATIUS Breu explicació del model d’Alcoi (País Valencià) Barcelona, 22 de juny de 2016.
XARXA DE DEBAT EDUCATIU
Ponència Una educació per a un nou país.
Xarxa Productes de la terra
Podeu posar una foto del vostre centre
Pla estratègic del Servei de Biblioteques
Taula sectorial de Gent gran en risc Avaluació i línies de treball
EL NOSTRE AJUNTAMENT I L’ESTALVI D’AIGUA
EXPLOTACIÓ D’ENERGIES RENOVABLES: SOLAR I EÒLICA
Caterina Cesari Antunez Institut Mediterrània
El mercat ELS NENS I NENES DE P-4.
AMPA 2.0 ? AMPA escola IPSE de Barcelona
AMPA 2.0 ? AMPA escola IPSE de Barcelona
Els recursos de la TET. Un punt de partida.
El Club de Futbol Femení de St.Roc DISSENYA EL BLOG DEL SEU EQUIP
PRESSUPOSTOS PARTICIPATIUS
POLÍTIQUES DE COORDINACIÓ DE CENTRES COMERCIALS URBANS
Resolució de problemes algebraics
Presentació dels resultats de la primera fase del projecte PLANS DOCENTS i MATERIALS BÀSICS Barcelona, 22 setembre de 2016.
Barris al dia 2014 I Comissió Cívica 1 d’abril de 2014.
Pressupostos Participatius: educar per la democràcia
Ports Nets: Un model de gestió integrada
Avaluació de preparació Agile <nom de la solució>
SEGUINT EL CAMÍ Residència Creu Nova.
(Robert S. Baron & Norbert L.Kerr )
Observatori de Govern Local
Col·laboracions i recerca de sinèrgies per a l'estructuració del sector: experiència de La Confederació II Trobada anual d’entitats del Club de Suport.
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
ANTECEDENTS El febrer de 2013 L’Hospitalet va iniciar un procés participatiu de reflexió estratègica amb la ciutadania per tal d’establir les bases de.
IES CAN JOFRESA Terrassa PROCÉS D’ELABORACIÓ D’UN
D'AUTONOMIA DE CENTRES (DOGC 5/08)
(Re)Pensem-ho tot, construïm col·lectivament!
PLA REACTIVACIÓ MUNICIPAL Ajuntament de Sant Pere de Ribes
Dispositiu Local d’Inserció
16 coses apreses el 2016 (III) Carles Capdevila 2017 
Situacions creades a partir dels materials naturals
Direcció General d’Igualtat d’Oportunitats en el Treball
El dia del cribratge d’alcohol a Catalunya, una estratègia de sensibilització en el marc del programa Beveu Menys Autors: Díaz Álvarez, Estela; Segura.
Seminari d’Educació Especial
Presentació Cadena de Valor
El Perfil de l’Educador: El Lideratge a l’aula
AMPA PURIFICACIÓ SALAS
Implantació d'un sistema de gestió EMAS a la UPC.
XARXA D’ESCOLES PER LA SOSTENIBILITAT DE VIC
L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018.
Pla estratègic de desenvolupament econòmic local i l’ocupació del Vallès Oriental ( ) Presentació del Pla de treball Consell d’Alcaldes del.
ASSAMBLEA GENERAL ASSOCIACIÓ DE FAMÍLIES D’ALUMNES CURS 17/18
Sistema d’avaluació del Programa Democràcia Activa
PRESSUPOST PARTICIPATIU
ORÍGENS DEL NOSTRE PARLAMENT VERD
Proposta d’un programa de ciutat que articuli totes les actuacions i recursos en orientació i assessorament acadèmic Programa en construcció participada.
ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR
PRIMERES VISITES AMB PROCEDÈNCIA ENSENYAMENT
LA DIMENSIÓ RELACIONAL A L’ACP
PRESSUPOSTOS PARTICIPATIUS
Grup d’Aprenentatge en Pressupostos Participatius
TREU-TE EL DUBTE I COMPRA UN PRODUCTE
El Treball de Recerca.
READ ON PROJECTE DE COPROGRAMACIÓ D’ACCIONS DE CREACIÓ LITERÀRIA PER A JOVES A LES BIBLIOTEQUES.
Presentació de resultats
Àrea d’Atenció a les Persones
ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR
OWL Boy scouts summer ‘19 Quan: Del 25 de juny al 26 de juliol, de 9:00h a 13:00h Servei de menjador de 13:00 a 16:30 Lloc: Plaça 11 de setembre local.
LES MÀQUINES.
Elaboració del Pla de formació ajuntament de viladecans
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
Jornada d’Intercanvi d’Experiències Formatives a les EOI
Jornada de govern obert de la Diputació de Barcelona 17/05/2017
Què és el Projecte Educatiu d’Abrera?
Transcripción de la presentación:

JOVE, PARTICIPA A SANTA EULÀLIA JOVE, PARTICIPA A SANTA EULÀLIA! una experiència de participació democràtica a Santa Eulàlia de Ronçana (2005-2011) Calella, 11 de març de 2.011

SANTA EULÀLIA DE RONÇANA Santa Eulàlia de Ronçana : 6.500 habitants, Vall del Tenes, al Vallès Oriental. El municipi és molt dispers urbanísticament. Santa Eulàlia té uns 1.200 joves de 15 a 29 anys. Existeix un Punt d’ informació Juvenil. IES de la Vall del Tenes, Centre Cívic la Fàbrica, Local per Joves, Esplai de San Simple, Casal Popular l’Arrencada El procés de participació podríem dir que és la columna vertebral del servei de Joventut. Aquest any és la sisena edició del procés de pressupostos participatius.

DE QUE VA EL PROCÈS? És un exercici de democràcia directe, els joves de Santa Eulàlia de 14 a 30 anys decideixen com és gasten els 15.000 € de la partida d’ activitats del servei de Joventut. L’ objectiu és fer un debat educatiu i aproximatiu del pressupost, fent pedagogia sobre la participació activa, i prendre consciència tant dels límits com dels recursos públics existents. COM ÉS JUSTIFICA? La participació juvenil com a element clau de les polítiques de joventut com a mecanisme de decisió i corresponsabilitat, i que alhora enforteix i educa el teixit associatiu en pràctiques més democràtiques com un instrument que vol anar més enllà de la lògica d’un òrgan consultiu. COM HO FEM? Coses Bàsiques.. Lideratge polític Grup Motor Transparència dels resultats, comunicació i dinamització. Adaptabilitat de la metodologia

COM I QUAN DECIDEIXEN? FASE 1. Avaluació procés anterior i modificacions Disseny i distribució butlleta Campanya comunicativa FASE 2. Recollida butlletes i codificació Assemblea de decisió Creació de les comissions FASE 3. Calendarització anual Execució de les accions Avaluació accions

Calella,11 de març 2011

Calella,11 de març 2011

REPTES, CONCLUSIONS,CRÍTIQUES… S’ha d’aconseguir un grup motor que representi el màxim possible la pluralitat del municipi. És necessari adaptar-se a les diferents necessitats de la pluralitat dels joves. S’ha d’aprofundir en la dimensió educativa dels processos de participació. És complicat concretar les propostes i afinar el pressupost en un principi. La implicació de l’ institut és fonamental . El procés és centra en polítiques juvenils afirmatives Imprescindible la presentació dels resultats a l’equip de govern i transversalitat entre àrees. Normalment es realitzen un 90 % de les accions escollides= Els joves valoren molt bé el mètode Existeixen accions sense un lideratge clar, i tot el pes recau en els professionals de joventut . No hi ha un sentiment d’ assemblea fort, funciona per l’ afinitat dels joves. El servei de Joventut té molt poc marge de maniobra quan sorgeixen imprevistos És necessari un debat continu amb els joves sobre la metodologia del procés, així com una dinamització constant. Calella,11 de març 2011

MOLTES GRÀCIES !!!! Calella,11 de març 2011