La creació del Consorci de Biblioteques de Barcelona Per Marta Clari

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Pla de Recursos Humans per al mandat
Advertisements

PLA DIRECTOR D’EQUIPAMENTS JUDICIALS Projecte
EL SISTEMA CATALÀ DE SERVEIS SOCIALS (SCSS)
PLA D’ALINEACIÓ I COMPETITIVITAT ESTRATÈGICA PACTE Una visió social, econòmica i ambiental de Sant Cugat del Vallès.
Oficina Tècnica de la Transparència i LOPD Diputació de Lleida
Xarxa Productes de la terra
i el que no es pot avaluar
Ajuntament de Sant Quirze del Vallès
Pla estratègic del Servei de Biblioteques
Taula sectorial de Gent gran en risc Avaluació i línies de treball
Departament de Justícia
La Planificació estratègica Territorial. De l’estratègia a l’Acció
Algunes dades 65 i més anys ,5 % 75 i més anys ,5%
El Consell Municipal de Serveis Socials de Santa Coloma de Gramenet
Pla per a la llengua i la cohesió social Pla educatiu d’entorn
L’eina de tramitació electrònica pels ens locals
CURS RENOVACIÓ CONSELL ESCOLAR.
Creativitat amb austeritat Impacte Projectes públic-privats
Àrea de Serveis personals, Benestar i Famílies
1 u n i t a t El departament de Recursos Humans.
XARXA D’HORTS SOCIALS programa
ACORD PEL DESENVOLUPAMENT ECONÒMIC I SOCIAL DE RUBÍ Metodologia
PROMOCIÓ DE L’OCUPACIÓ I L’AUTOOCUPACIÓ
Ports Nets: Un model de gestió integrada
Jornada Consell Comarcal del Maresme:
PLA REACTIVACIÓ MUNICIPAL Ajuntament de Sant Pere de Ribes
Model d’Acreditació i Qualitat en l’atenció
Jornada Cloenda Esports
Col·laboracions i recerca de sinèrgies per a l'estructuració del sector: experiència de La Confederació II Trobada anual d’entitats del Club de Suport.
ANTECEDENTS El febrer de 2013 L’Hospitalet va iniciar un procés participatiu de reflexió estratègica amb la ciutadania per tal d’establir les bases de.
El marc normatiu La Llei 12/2007, d/11 d’octubre, de Serveis Socials i el Decret 202/2009, de 22 de desembre estableixen la creació d’òrgans de participació.
INTERVENCIÓ COMUNITÀRIA INTERCULTURAL
BIBLIOTECA ESCOLAR PuntEdu Curs 2007/08
Andorra la Vella, 10 de juny del 2015
ASSOCIACIÓ DE PERIODISTES I ESCRIPTORS AGRARIS DE CATALUNYA
Presentació de la Guia per a la identificació i
PLA REACTIVACIÓ MUNICIPAL Ajuntament de Sant Pere de Ribes
4 SERVEI DE DINAMITZACIÓ DEL PACTE TERRITORIAL PER L’OCUPACIÓ
PROGRAMA D’ACTUACIÓ MUNICIPAL I PRESSUPOST 2010
LA INICIATIVA LEADER +: UNA ESTRATÈGIA DE DESENVOLUPAMENT RURAL
MAPA CONCEPTUAL - Accions - Responsables - Temporalització.
PROTOCOL MARC PER UNA INTERVENCIÓ COORDINADA CONTRA LA VIOLÈNCIA MASCLISTA Capítol 8: Sobre la protecció de dades personals ens els circuits territorials.
1a JORNADA D’EMPRENEDORIA I EMPRESA
REUNIÓ DEL CONSELL D’ENTITATS I ASSOCIACIONS
Com preparar una unitat per a l’avaluació
Pla estratègic de desenvolupament econòmic local i l’ocupació del Vallès Oriental ( ) Presentació del Pla de treball Consell d’Alcaldes del.
Gremi de materials de construcció
MODEL DE QUALITAT DEL CONSELL COMARCAL DEL MARESME 27 d’abril 2006.
Què és el SAL?. Vint-i-cinc anys del Servei d'Assessorament Lingüístic del Consell Insular de Menorca.
PRESENTACIÓ DEL PROJECTE GESMOPOLI
TAULA D’ITINERARIS PROFESSIONALS ITINERARI
Projecte d’Itineraris Formatius
Gerència de Serveis de Comerç
MODEL ADMINISTRATIU I DE GESTIÓ
Serveis de Consultoria
Pla Integral de Salut Mental
I Jornades de Mobilitat Internacional del PAS
Jornada per a una mobilitat de qualitat a les terres de Lleida
Protocol de funcionament intern del Consell Municipal de Serveis Socials de Santa Coloma de Gramenet Secretaria del Consell Municipal de Serveis Socials.
DOSSIER DE PREMSA Resultats OPE 2010, projectes actuals i reptes de futur Manlleu, 6 de juliol de 2011 Per a més informació: Gabinet de Comunicació T.:
CRAI: Unitat de Docència
EL PLAN DE GESTIÓN DE RECURSOS HUMANOS
Presentació de resultats
Evolució del comerç als barris de Barcelona
Elaboració del Pla de formació ajuntament de viladecans
PLA DE TREBALL DE LA INSPECCIÓ DE L’ANOIA.
ESTAT ACTUAL DELS SERVEIS SOCIALS BÀSICS A CATALUNYA
Biblioteca escolar “puntedu”, espai de coneixement i aprenentatge
Informe per a l’ASSEMBLEA GENERAL DE SOCIETATS MUSICALS
Transcripción de la presentación:

La creació del Consorci de Biblioteques de Barcelona Per Marta Clari Facultat de Biblioteconomia i Documentació 13 de desembre del 2001 1 1

Guió de la presentació  escenari previ - antecedents  descripció  constitució i posada en marxa  consolidació. Any 2002 2 2

Escenari previ  situació precedent  el marc públic  elements bàsics constitutius 2 2

Escenari previ: situació precedent  relacions Ajuntament-districtes, Diputació  descentralització municipal  Llei del sistema bibliotecari de Catalunya  Pla de biblioteques de BCN, (1998-2010)  acords amb les caixes d´estalvi  i el creixement en l´ús dels serveis i el seu impacte 3 3

Escenari previ: el marc públic  voluntat política - Pla de biblioteques i Diputació de Barcelona  Barcelona i Carta Municipal 1999  el Born  cooperació - complexitat 4 4

Escenari previ: elements bàsics constitutius  experiència d´altres consorcis  garanties laborals i professionals  millora dels serveis bibliotecaris  proximitat de les decisions  implicació dels districtes i de tots els grups polítics 5 5

per què un Consorci: elements estratègics  gestió compartida  model regulador i legislatiu  potencia polítiques de concertació 6 6

beneficis que reporta  al públic usuari  a la ciutat  a les administracions 7 7

beneficis - oportunitats  desenvolupament coordinat del Pla BB  plataforma de gestió on cada administració “hi és” en funció de les seves responsabilitats i competències  gestió més eficaç i eficient. RR. externs  adequació dels serveis a les necessitats dels ciutadans  més relació amb altres recursos bibliotecaris de la ciutat  + present internacional i impacte mediàtic 8 8

què és un consorci? el seu marc legal  és una entitat pública de caire associatiu  finalitats d’interès públic concurrent  constituïda pels ens locals amb altres administracions públiques i/o entitats privades sense ànim de lucre 9 9

què és un consorci? (2)  naturalesa voluntària. Es constitueix per acord de les diferents entitats promotores o per adhesió posterior  personalitat jurídica pròpia: estatuts (BOP núm. 289, 2/12/2000)  normes que regulen les administracions interadministratives legislació del règim local i general 10 10

Finalitats bàsiques del CBB  gestionar el sistema bibliotecari  desenvolupar el pla de biblioteques  representar  garantir els serveis bàsics  adequar col·leccions  promoure la lectura i difondre els serveis 11 11

Distribució de competències  el CBB  la Diputació de Barcelona  l’Ajuntament i els seus districtes 12 12

El seu règim orgànic  el consell general  la comissió executiva  la gerència  òrgans consultius 13 13

La seva estructura organitzativa  serveis centrals  direcció tècnica  direcció de programes  direcció d’administració  recursos humans  recursos econòmics  la xarxa de biblioteques  biblioteques de districte  biblioteques de barri 14 14

desplegament operatiu 2001  organització i posada en marxa del CBB  creixement infraestructural  millora dels serveis existents i creació de nous serveis  projecció de la xarxa i del seu Consorci 15 15

CALENDARI DE CREACIÓ I POSADA EN MARXA DEL CBB  aprovació estatuts: octubre 2000  publicació estatuts: desembre 2000  constitució consell general: gener 2001  posada en marxa: abril 2001 2 2

EVOLUCIÓ DELS EQUIPAMENTS BIBLIOTECARIS 3 3

EVOLUCIÓ DE L’ÚS DELS SERVEIS BIBLIOTECARIS 3 3

A. PLA D’ACTUACIÓ 2002 1. Desenvolupament de les infraestructures bibliotecàries 2. Millores en la gestió 3. Els serveis i programes 4. Els usuaris reals i potencials 5. Projecció de la xarxa i el seu Consorci 6 6

1. DESENVOLUPAMENT DE LES INFRAESTRUCTURES BIBLIOTECÀRIES  3 noves biblioteques  7 obres en marxa  6 programes funcionals 7 7

2. MILLORES EN LA GESTIÓ  la qualitat com a eina de millora  la innovació en la gestió  els recursos humans com a eix principal  la comunicació interna i el treball cooperatiu 7 7

3. ELS SERVEIS I ELS PROGRAMES  l’accessibilitat i l’ampliació d’horaris  creació de nous serveis  els fons  programes culturals, socials i educatius 7 7

4. ELS USUARIS REALS I POTENCIALS  increment: usuaris, préstecs i carnets  estudi de la tipologia d’usuaris  accions nous públics  productes o serveis de valor afegit  club d’usuaris  associació d’amics i amigues 7 7

5. PROJECCIÓ DE LA XARXA I EL SEU CONSORCI  comunicació externa  entorn: - taula de contrast - sector del llibre - líders d’opinió - associacions internacionals - fòrums específics 7 7

B. BASES D’EXECUCIÓ I PRESSUPOST 2002  pressupost 2002 del Consorci  previsió de pressupost 2002 del conjunt d’institucions 9 9

PREVISIÓ DE PRESSUPOST 2002 APORTACIONS DEL CONJUNT D’INSTITUCIONS (en euros) 10 10

PREVISIÓ DE PRESSUPOST 2002 APORTACIONS DEL CONJUNT D’INSTITUCIONS (en euros) DESPESES DE FUNCIONAMENT 10 10

PREVISIÓ DE PRESSUPOST 2002 APORTACIONS DEL CONJUNT D’INSTITUCIONS (en euros) DESPESES FUNCIONAMENT + INVERSIÓ 10 10

PRESSUPOST 2002. CONSORCI. DISTRIBUCIÓ PER CAPÍTOLS 10 10

C. PLANTILLA I RELACIÓ DE LLOCS DE TREBALL. Any 2002  TOTAL: 197 PERSONES  58 bibliotecaris  92 auxiliars  23 subalterns  14 equip d’itinerants  10 serveis centrals 12 12

la web  www.bcn.es/biblioteques 16 16

el repte i modernització de la xarxa de biblioteques de Barcelona  conduir, en els propers anys, el procés de creixement i modernització de la xarxa de biblioteques de Barcelona amb la cooperació de tots els agents implicats 16 16