Proposta 10.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Proposta 5. 1.Enumera i descriu accions o activitats en la història narrada per Caravaggio.
Advertisements

Catedral gòtica de Barcelona. La Planta
Cambios en el espacio: transformaciones geométricas
X. Amb Jesús, per sempre, a la casa del Pare
V. Jesús entrega la seva vida per nosaltres
Mari Pau Benito BESTIARI MEDIEVAL Mari Pau Benito
CATECISME de la Conferència Episcopal Espanyola Jesús és el Senyor.
21 de l’any cB Regina Pregar escoltant el “Pie Jesu” de Marcel Olm, ens posa al costat de Jesús.
II. Déu és el nostre Pare 4. La creació és obra de l’amor de Déu.
Treball de MÚsica les castanyoles
Façana de la Passió. Sagrada Família. BCN.
► Tot l'univers –des dels àngels fins als éssers inanimats– és convidat en aquest salm a entonar un cant de lloança al Senyor. ► El motiu de la lloança.
Música d’ Advent A. Pärt Déu és amb nosaltres QUARTA SETMANA D’ADVENT.
VIVIM AMB TOTS ELS SENTITS L’ESPERA DE JESÚS
18 de l’any cB Regina Preguem escoltant la lloança a les mans de Jesús (“Ad manus” de Buxtehude) que beneint Déu, fan que es multipliquin els Pans.
III. Jesús ve a salvar-nos
L'ART GREC.
En aquesta bonica oració –composta per celebrar la collita (Ex 23,16)– la comunitat agraeix al Senyor els fruits de la terra (v. 7). A més, li suplica.
L’ÚS DE LES LLIBRETES A LES SESSIONS DE FILOSOFIA 3/18
Ens alimentam amb el cos i la sang del Senyor
● Un home perseguit implacablement (v ● Un home perseguit implacablement (v. 9) apel·la al poder de Déu perquè el deslliuri dels seus adversaris.
Valors/virtuts per a créixer com a persones.
Un animal en perill d’extinció
La reproducció dels animals
Problemes prova individual
Proposta 1.
La proclamació de la reialesa del Senyor és associada en aquest himne a dos esdeveniments decisius de la seva obra salvífica: la creació i el judici.
LA LLUNA Mateo , Alejandro , Lluís , Alberto, Son els creadors, esperem que us agradi.
SETMANA SANTA Catequesi infantil – Parròquia Catedral de Sant Llorenç 2016.
BERNAT METGE.
Música d’ Advent A. Pärt ALEGREU-VOS! TERCERA SETMANA D’ADVENT.
ELABORAR UN ORGANIGRAMA A PARTIR D’UN LLISTAT (Ordre i jerarquia)
EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE
Quin dinosaure!.
DRAMES RURALS DALTABAIX
El tapís de la creació Victor Navarro 2n ESO
La Bíblia, font de valors humans i socials
EL GAT NEGRE “Història del gat negre” a El lenguaje oral en la escuela. Joan TOUGH, (1987). Madrid:Visor.
Llegendes sobre la Lluna
LA FESTA MAJOR I ELS GEGANTS
DEÚ ET PARLA. DESCOBREIX LA SEVA PARAULA.
Perfil dels enquestats
LA PLANTA.
DONA I ET DONARAN Si tu reses i dones a la gent que pateix; Déu et donarà a tu. Resa i fes obres. Georgina Prat Marrasé.
EN EL VENTRE DE LA TEVA MARE
III CONCURS BÍBLIC INFORMÀTIC
Curs de Llenguatge Administratiu Valencià Juli Martínez Amorós
Gèneres Musicals.
La història de Sísif Mitologia Grega.
El petit príncep
Els nyama i el camperol Conte de Mali.
La llegenda en el Poblat Ibèric
DALI ESPAI FEM CULTURA.
La proclamació de la reialesa del Senyor és associada en aquest himne a dos esdeveniments decisius de la seva obra salvífica: la creació i el judici.
Concurs bíblic.
Meditem escoltant “He menjat el Teu Cos” (7’) de la Passió de Bach
Religió Catòlica 2 Educació Primària.
Proposta 2.
Proposta 8.
· Tema seleccionat: Compartir.
Música: Hosanna de Dufay
“Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau”
La Ratlla Verda Dídac Prat Galí 3r ESO C.
Autora: Raquel Ferrero Grau, Ontinyent 2007
Proposta 14.
La “Música callada” de F. Mompou convida a l’adoració
Zona de Dotaín, entre Galilea i Samaria
Proposta 9.
EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE
+ Envoltat d’enemics que miren d’arrabassar-li la confiança en Déu (v + Envoltat d’enemics que miren d’arrabassar-li la confiança en Déu (v.3), el.
Transcripción de la presentación:

Proposta 10

1. Documentació

El Judici Final (Evangeli de sant Mateu) “Llavors apareixerà l’estandart del fill de l’home en el cel i es lamentaran totes les tribus de la terra, i veuran venir el Fill de l’home sobre els núvols del cel amb gran poder i majestat. I enviarà els seus àngels fent so- nar les trompetes i reunirà als seus elegits des d’un extrem del cel a l’altre. Quan el fill de l’home vingui en la seva glòria i amb tots els àngels amb Ell, s’asseurà a sobre del seu tro de glòria i es reuniran en la seva presència totes les gents, i separarà uns dels altres, com el pastor separa les ovelles dels cabrits, i posarà les ovelles a la seva dreta i els cabrits a la seva esquerra. Llavors dirà el Rei als que estan a la seva dreta: -Veniu, beneits del meu pare, preneu possessió del regne preparat per a vosaltres des de la creació del món. Perquè vaig tenir fam, i em vau donar menjar; vaig tenir set, i en vau donar beure; vaig ser pelegrí, i em vau acollir; estava despullat, i em vau vestir; vaig estar malalt i pres, i em vau venir a veure... I dirà als de l’esquerra: -Aparteu-vos de mi, malaits, al foc etern, preparat per al diable i els seus àngels. Perquè vaig tenir fam, i no em vau donar menjar; vaig tenir set, i no em vau donar beure; vaig ser pelegrí, i no em vau acollir; estava despullat, i no em vau vestir; vaig estar malalt i pres, i no em vau visitar...”

Judici Final: Anàlisi dels temes iconogràfics 1. Disposició - Ordenat horitzontalment en registres paral.lels -Solen ser tres els registres: a)A la part inferior, la resurrecció dels morts b)Al centre, el pesatge d’ànimes(psicostasi) i, com a consequència, la separació dels elegits i els reprovats c)Al part superior, el tribunal amb el Crist-Jutge 2. Emplaçament -Al timpà del portal central dels temples (escultura) -En tríptics (pintura) 3. Els temes 3.1 El tribunal celestial: Crist-Jutge, amb els seus assessors (24 ancians, la Verge Maria, sant Joan Baptista, els dotze apòstols) El Crist-Jutge pot aparéixer en dues versions: a) el Crist apocalíptic b) el Crist evangèlic -El Crist apocalíptic:- Pot tenir una espasa que li surt de la boca - Pot sortir un lliri en direcció a la dreta i una espasa en direcció a l’esquerra - Pot tenir els braços expresant el veredicte: el braç dret cap als elegits i en direcció a la part superior; i el braç esquerre cap als reprovats i en direcció a la part inferior -El poden acompanyar: Els quatre vivents (àngel, lleó, toro, àguila), vint-i-quatre ancians, dotze apòstols o la Verge Maria i sant Joan Baptista.

-El Crist evangèlic: -Es representa la imatge del Crist Redemptor -Crist mostra las ferides de la crucifixió -Al voltant de Crist uns àngels porten els instruments de la passió * La columna de la flagelació * La corona d’espines * La creu * Els claus * La llança -Pel damunt de Crist, dos àngels porten la lluna i el sol 3.2 Els assessors -Els dotze apòstols poden aparéixer al timpà o repartits fora d’aquest espai 3.3 La resurrecció dels morts -Al toc de les trompetes els morts surten de les seves tombes. -Hi ha dues formes de representar la resurrecció: la progressiva i la instan- tània. -Els homes i les dones són joves, uns trenta anys. No hi ha vells i nens en els Judicis Finals -Els resucitats estan completament despullats

3.4 El pesatge de les ànimes o psicostasi -L’arcàngel sant Miquel sosté la balança de la psicostasi. Hi ha algun exemple en que la balança es sostinguda per la mà de Déu. -Els diables amb garfis o amb les mans intenten inclinar el plat de la balança cap al seu costat. 3..5 Els elegits i els reprovats -Un cop pesades les ànimes se separen en dos grups, els elegits a la dreta i els reprovats a l’esquerra. -En alguns casos són ovelles i corders els que simbolitzen els elegits i cabres i cabrits els que simbolitzen els reprovats -Si la representació opta per la figura humana: -els elegits estan vestits i són conduïts cap al cel -els reprovats estan despullats, de vegades encadenats, i són con- duïts i empenyuts cap a la boca de l’infern -la boca de l’infern pot aparèixer representada com la figura d’un animal monstruós amb una gran boca oberta -alguns turments tenen una representació: *l’avarícia és una persona amb una bossa penjada al coll *la luxúria és una dona que amamanta serps i altres rèptils *els envejosos són enfonsats en un riu gelat *els golafres s’alimenten d’un riu brut i pudent -Al purgatori hi ha les matixes tortures que a l’infern però hi ha àngels per alleugerir el dolor de les ànimes.

2. Primer exemple didàctic

JUDICI FINAL 1.Analitza la disposició a partir de la fitxa - Ordenat horitzontalment en registres paral.lels -Solen ser tres els registres: a)A la part inferior, la resurrecció dels morts b)Al centre, el pesatge d’ànimes(psicostasi) i, com a consequència, la separació dels elegits i els reprovats c)Al part superior, el tribunal amb el Crist-Jutge

JUDICI FINAL 1.Analitza l’emplaçament 2. Emplaçament -Al timpà del portal central dels temples (escultura) -En tríptics (pintura)

JUDICI FINAL 1.Analitza el tema a partir de la fitxa 3. Els temes 3.1 El tribunal celestial: Crist-Jutge, amb els seus assessors (24 ancians, la Verge Maria, sant Joan Baptista, els dotze apòstols) El Crist-Jutge pot aparéixer en dues versions: a) el Crist apocalíptic b) el Crist evangèlic 1.Analitza el tema a partir de la fitxa -És un Crist apocalíptic o és un Crist evangèlic? Consulta la fitxa d’anàlisi i raona la resposta

JUDICI FINAL 3.4 El pesatge de les ànimes o psicostasi 1.Analitza el pesatge de les ànimes a partir de la fitxa 3.4 El pesatge de les ànimes o psicostasi -L’arcàngel sant Miquel sosté la balança de la psicostasi. Hi ha algun exemple en que la balança es sostinguda per la mà de Déu. -Els diables amb garfis o amb les mans intenten inclinar el plat de la balança cap al seu costat.

JUDICI FINAL 1.Analitza el pesatge de les ànimes a partir de la fitxa 3..5 Els elegits i els reprovats -Un cop pesades les ànimes se separen en dos grups, els elegits a la dreta i els reprovats a l’esquerra. -En alguns casos són ovelles i corders els que simbolitzen els elegits i cabres i cabrits els que simbolitzen els reprovats -Si la representació opta per la figura humana: *els elegits estan vestits i són conduïts cap al cel *els reprovats estan despullats, de vegades encadenats, i són conduïts i empenyuts cap a la boca de l’infern -la boca de l’infern pot aparèixer representada com la figura d’un animal monstruós amb una gran boca oberta 1.Analitza el pesatge de les ànimes a partir de la fitxa

Quina part del Judici Final representen aquestes dues escenes?

Anàlisi d’una escultura Volum a)És una figura b)És un grup escultòric -Tipus de representació -cos sencer -bust -tors -dret -sedent -orant -jacent -eqüestre Relleu -alt relleu -baix relleu Material -Pedra-fusta-fang-bronze Tècnica -Talla-modelat-fundició -Estil -Escola -Autor. -Etapa de producció -Títol de l’ obra Localització -En un edifici: fris-frontó- capitell -Independient en una plaça ,en un jardí....

3. Segon exemple didàctic

Exercici 1. Identifica els elements i les escenes d’aquest Judici final. Utilitza la fitxa d’anàlisi

Judici Final: Anàlisi 1. Disposició - Ordenat horitzontalment en registres paral.lels -Solen ser tres els registres: a)A la part inferior, la resurrecció dels morts b)Al centre, el pesatge d’ànimes(psicostasi) i, com a consequència, la separació dels elegits i els reprovats c)Al part superior, el tribunal amb el Crist-Jutge 2. Emplaçament -Al timpà del portal central dels temples (escultura) -En tríptics (pintura) 3. Els temes 3.1 El tribunal celestial: Crist-Jutge, amb els seus assessors (24 ancians, la Verge Maria, sant Joan Baptista, els dotze apòstols) El Crist-Jutge pot aparéixer en dues versions: a) el Crist apocalíptic b) el Crist evangèlic -El Crist apocalíptic:- Pot tenir una espasa que li surt de la boca - Pot sortir un lliri en direcció a la dreta i una espasa en direcció a l’esquerra - Pot tenir els braços expresant el veredicte: el braç dret cap als elegits i en direcció a la part superior; i el braç esquerre cap als reprovats i en direcció a la part inferior -El poden acompanyar: Els quatre vivents (àngel, lleó, toro, àguila), vint-i-quatre ancians, dotze apòstols o la Verge Maria i sant Joan Baptista.

-El Crist evangèlic: -Es representa la imatge del Crist Redemptor -Crist mostra las ferides de la crucifixió -Al voltant de Crist uns àngels porten els instruments de la passió * La columna de la flagelació * La corona d’espines * La creu * Els claus * La llança -Pel damunt de Crist, dos àngels porten la lluna i el sol 3.2 Els assessors -Els dotze apòstols poden aparéixer al timpà o repartits fora d’aquest espai 3.3 La resurrecció dels morts -Al toc de les trompetes els morts surten de les seves tombes. -Hi ha dues formes de representar la resurrecció: la progressiva i la instan- tània. -Els homes i les dones són joves, uns trenta anys. No hi ha vells i nens en els Judicis Finals -Els resucitats estan completament despullats

3.4 El pesatge de les ànimes o psicostasi -L’arcàngel sant Miquel sosté la balança de la psicostasi. Hi ha algun exemple en que la balança es sostinguda per la mà de Déu. -Els diables amb garfis o amb les mans intenten inclinar el plat de la balança cap al seu costat. 3..5 Els elegits i els reprovats -Un cop pesades les ànimes se separen en dos grups, els elegits a la dreta i els reprovats a l’esquerra. -En alguns casos són ovelles i corders els que simbolitzen els elegits i cabres i cabrits els que simbolitzen els reprovats -Si la representació opta per la figura humana: -els elegits estan vestits i són conduïts cap al cel -els reprovats estan despullats, de vegades encadenats, i són con- duïts i empenyuts cap a la boca de l’infern -la boca de l’infern pot aparèixer representada com la figura d’un animal monstruós amb una gran boca oberta -alguns turments tenen una representació: *l’avarícia és una persona amb una bossa penjada al coll *la luxúria és una dona que amamanta serps i altres rèptils *els envejosos són enfonsats en un riu gelat *els golafres s’alimenten d’un riu brut i pudent -Al purgatori hi ha les matixes tortures que a l’infern però hi ha àngels per alleugerir el dolor de les ànimes.

Anàlisi d’una escultura Volum a)És una figura b)És un grup escultòric -Tipus de representació -cos sencer -bust -tors -dret -sedent -orant -jacent -eqüestre Relleu -alt relleu -baix relleu Material -Pedra-fusta-fang-bronze Tècnica -Talla-modelat-fundició -Estil -Escola -Autor. -Etapa de producció -Títol de l’ obra Localització -En un edifici: fris-frontó- capitell -Independient en una plaça ,en un jardí....

4. Tercer exemple didàctic

Identifica el contingut d’aquest triptic utilitzant cada un dels apartats de la fitxa d’anàlisi que hi ha a continuació.

Judici Final: Anàlisi 1. Disposició - Ordenat horitzontalment en registres paral.lels -Solen ser tres els registres: a)A la part inferior, la resurrecció dels morts b)Al centre, el pesatge d’ànimes(psicostasi) i, com a consequència, la separació dels elegits i els reprovats c)Al part superior, el tribunal amb el Crist-Jutge 2. Emplaçament -Al timpà del portal central dels temples (escultura) -En tríptics (pintura) 3. Els temes 3.1 El tribunal celestial: Crist-Jutge, amb els seus assessors (24 ancians, la Verge Maria, sant Joan Baptista, els dotze apòstols) El Crist-Jutge pot aparéixer en dues versions: a) el Crist apocalíptic b) el Crist evangèlic -El Crist apocalíptic:- Pot tenir una espasa que li surt de la boca - Pot sortir un lliri en direcció a la dreta i una espasa en direcció a l’esquerra - Pot tenir els braços expresant el veredicte: el braç dret cap als elegits i en direcció a la part superior; i el braç esquerre cap als reprovats i en direcció a la part inferior -El poden acompanyar: Els quatre vivents (àngel, lleó, toro, àguila), vint-i-quatre ancians, dotze apòstols o la Verge Maria i sant Joan Baptista.

-El Crist evangèlic: -Es representa la imatge del Crist Redemptor -Crist mostra las ferides de la crucifixió -Al voltant de Crist uns àngels porten els instruments de la passió * La columna de la flagelació * La corona d’espines * La creu * Els claus * La llança -Pel damunt de Crist, dos àngels porten la lluna i el sol 3.2 Els assessors -Els dotze apòstols poden aparéixer al timpà o repartits fora d’aquest espai 3.3 La resurrecció dels morts -Al toc de les trompetes els morts surten de les seves tombes. -Hi ha dues formes de representar la resurrecció: la progressiva i la instan- tània. -Els homes i les dones són joves, uns trenta anys. No hi ha vells i nens en els Judicis Finals -Els resucitats estan completament despullats

3.4 El pesatge de les ànimes o psicostasi -L’arcàngel sant Miquel sosté la balança de la psicostasi. Hi ha algun exemple en que la balança es sostinguda per la mà de Déu. -Els diables amb garfis o amb les mans intenten inclinar el plat de la balança cap al seu costat. 3..5 Els elegits i els reprovats -Un cop pesades les ànimes se separen en dos grups, els elegits a la dreta i els reprovats a l’esquerra. -En alguns casos són ovelles i corders els que simbolitzen els elegits i cabres i cabrits els que simbolitzen els reprovats -Si la representació opta per la figura humana: -els elegits estan vestits i són conduïts cap al cel -els reprovats estan despullats, de vegades encadenats, i són con- duïts i empenyuts cap a la boca de l’infern -la boca de l’infern pot aparèixer representada com la figura d’un animal monstruós amb una gran boca oberta -alguns turments tenen una representació: *l’avarícia és una persona amb una bossa penjada al coll *la luxúria és una dona que amamanta serps i altres rèptils *els envejosos són enfonsats en un riu gelat *els golafres s’alimenten d’un riu brut i pudent -Al purgatori hi ha les matixes tortures que a l’infern però hi ha àngels per alleugerir el dolor de les ànimes.

-Estil -Escola -Autor. -Etapa de producció -Títol de l’ obra 1. Anàlisi de l’obra Tècnica: fresc-temple-aquarel.la-oli-pastel-cera-gravat... Suport: sobre paret-sobre fusta-sobre tela -sobre paper... Línia: Existència o no de línies Modelat: Representació o no de volum S’aconseguiex la representació del volum: -mitjançant gradacions de color o de llum - mitjançant contrasts suaus (sfumato) - mitjançant contrasts violents -Estil -Escola -Autor. -Etapa de producció -Títol de l’ obra e) Llum: de tipus natural-artificial o d’ estudi f) Color: Gamma empleada -freda -càlida g) Perspectiva: Desinterès per la representació de l’espai i la profunditat Interés per la representació de l’espai i la profunditat h)Composició: Senzilla i clara Complexa i) Forma de expressió : -abstracta -figurativa

5. Quart exemple didàctic

Identifica elements i escenes d’aquest Judici final

-Estil -Escola -Autor. -Etapa de producció -Títol de l’ obra 1. Anàlisi de l’obra Tècnica: fresc-temple-aquarel.la-oli-pastel-cera-gravat... Suport: sobre paret-sobre fusta-sobre tela -sobre paper... Línia: Existència o no de línies Modelat: Representació o no de volum S’aconseguiex la representació del volum: -mitjançant gradacions de color o de llum - mitjançant contrasts suaus (sfumato) - mitjançant contrasts violents -Estil -Escola -Autor. -Etapa de producció -Títol de l’ obra e) Llum: de tipus natural-artificial o d’ estudi f) Color: Gamma empleada -freda -càlida g) Perspectiva: Desinterès per la representació de l’espai i la profunditat Interés per la representació de l’espai i la profunditat h)Composició: Senzilla i clara Complexa i) Forma de expressió : -abstracta -figurativa

6. Exercicis complementàris

1. En què s’assemblen? 2. En què es diferencien?

1. En què s’assemblen? 2. En què es diferencien?