Aparcaments de rotació a Sabadell

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ CdA Empúries.
Advertisements

Central solar (parque El Coronil)
LA CIUTAT I L’HABITATGE A ROMA
d' a s s i s t è n c i a al g o v e r n l o c a l
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ CdA Empúries.
ORIENTACIÓ I COORDENADES GEOGRÀFIQUES
Maria Fajardo Jordi Casado Pol Ayats Arnau Brunat Joel Rodriguez
L’APARCAMENT A TERRASSA
ESTUDI DE MOBILITAT URBANA SOSTENIBLE DE CALDES DE MONTBUI
EBM LA FONTANA Escola Bressol Municipal de gestió directa de l’Ajuntament de Barcelona Districte de Gràcia Escola de tres grups: 1 de 18 infants de 2-3.
Jornada Cloenda Esports
JUNTA LOCAL DE SEGURETAT DE MATARÓ
L’ÓS POLAR EDUARD ARGENTE TALENS.
La Terra.
POBLES I CIUTATS Ciències Socials.
Polítiques d’Ordenació Comercial
Taula 1: «Més que una casa»
FINANÇAMENT EUROPEU PER LA CREATIVITAT, LA INNOVACIÓ I LES NOVES TECNOLOGIES Fons Estructurals.
1 era JORNADA D’EMPRENEDORIA I EMPRESA Sant Celoni 31 març 2011
PRESSUPOST MUNICIPAL AJUNTAMENT SANT HILARI SACALM REGIDORIA D’HISENDA
Nou tram en servei Nou tram de línia de 3,7 km de via doble
APOSTA PEL CICLE FORMATIU DE GRAU SUPERIOR EN
Taller “Ajuntaments i seguiment de l’activitat comercial”
PRESSUPOSTOS PARTICIPATIUS
Creativitat amb austeritat Impacte Projectes públic-privats
POLÍTIQUES DE COORDINACIÓ DE CENTRES COMERCIALS URBANS
TREBALLS D’ATENCIÓ AL PÚBLIC
1 u n i t a t El departament de Recursos Humans.
PROCÉS D’ALTA PRECOÇ.
Taula sectorial d’Habitatge Avaluació i línies de treball
Transformació de la carretera de Sentmenat en un Passeig
Barris al dia 2014 I Comissió Cívica 1 d’abril de 2014.
Coneixement del Medi Social i Cultural
La Caseta - Serveis Educatius . Servei Municipal d’Educació
PRI Enllumenat ( 2017 – 2020) Ecologia Urbana
PLA REACTIVACIÓ MUNICIPAL Ajuntament de Sant Pere de Ribes
Projecte d’Itineraris Formatius
EL DIA SENSE COTXES 5è de Primària.
Pla de Gestió de la Diversitat de Manlleu (PGDM)
Cambra Oficial de Comerç i Indústria de Sabadell
ANTECEDENTS I OBJECTIUS
La creació del Consorci de Biblioteques de Barcelona Per Marta Clari
Les ciutats Unitat 4.
Llei 5/2003, de 22 d’abril, de mesures de prevenció dels incendis forestals en les urbanitzacions, els nuclis de població, les edificacions i les instal·lacions.
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ.
Quines necessitats i oportunitats es deriven de la nostra realitat social i laboral? DONES CUIDADORES Solsona,
PROGRAMA D’ACTUACIÓ MUNICIPAL I PRESSUPOST 2010
Policia + Tecnologia Mataró, 1 de juliol de 2003.
XARXA D’ESCOLES PER LA SOSTENIBILITAT DE VIC
La formació professional, una opció de futur i amb futur
Preinscripció a la UPF Curs 2017/18
Préstecs Participatius per a emprenedors culturals digitals.
REUNIÓ DEL CONSELL D’ENTITATS I ASSOCIACIONS
Creixement econòmic de Liquats Vegetals: Presència als lineals de les grans distribuidores d’alimentació. Núria Arimany Anna Sabata Xavier Ferràs Petra.
El que cal saber sobre l’estafa del FLA
Xarxa de Custòdia del Territori
Un animal en perill d’extinció
Projecte d’Itineraris Formatius
COLÒNIES A CA LA MARIA LA CASA DE COLÒNIES. LA FAGEDA. LA GRANJA.
Els “trapicheos” d’uns quants socialistes al nostre poble Palau-solità i Plegamans $
BARRI SAGRADA FAMÍLIA.
Dr. Pere Mir Dr. Eduard Cristóbal Desembre de 2004
Taula sectorial d’Habitatge Avaluació i línies de treball
Alba Ros Montagudo Andrea Reyna Alcón Marta Rodríguez Conte
Evolució del comerç als barris de Barcelona
Elaboració del Pla de formació ajuntament de viladecans
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ CdA Empúries.
Xarxa de lluita contra el maltractament i la violència de gènere
LA FONT DEL BASSALET FET PER EL GRUP DE LES “HAPPY FLOWERS”:
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ CdA Empúries.
Transcripción de la presentación:

Aparcaments de rotació a Sabadell Albert Beltran Tinent d’alcalde de Comerç i Turisme i de Relacions Ciutadanes Ajuntament de Sabadell Badalona, 1 de desembre de 2005

Principals zones comercials de Sabadell Av. Matadepera CA N’ORIAC Eix Macià CREU ALTA Rambla CENTRE Av. Barberà CREU BARBERÀ

La necessitat d’aparcaments. Antecedents Sabadell l’any 1999 comptava amb 2.332 places d’aparcament (20% eren de concessió pública) en 12 pàrkings: 10 ubicats al Centre només 4 disposaven de més de 100 places (2 al Centre) Encara faltava per peatonalitzar una part important del centre de la ciutat. Les necessitats d’aparcaments es van reflectir a un estudi. En quant a l’aparcament de rotació, es van definir unes zones d’actuació prioritària, vinculades amb l’activitat comercial i de serveis.

La necessitat d’aparcaments. Antecedents (plànol) Av. Matadepera CA N’ORIAC Pl. A. Marcet CENTRE (nord) Rambla CENTRE (sud) Mercat Central i Fitisa CENTRE Pg. Espronceda CREU BARBERÀ

Impúls als aparcaments de rotació. De 1999 a 2005 s’han creat al centre 1.051 places d’aparcament en 4 nous grans pàrkings (3 de concessió pública): MERCAT CENTRAL: 450 places FITISA: 239 places IMPERIAL: 256 places TRES CREUS: 106 places (concessió privada)

Situació 1999. Centre Només hi havia 2 pàrkings amb més de 100 places Pl. Dr. Robert 300 places Pl. Mossèn Geis 185 places Els 8 pàrkings restants eren petits, disposaven de menys de 100 places

Situació actual. Centre TRES CREUS 106 places MERCAT CENTRAL 450 places FITISA 239 places IMPERIAL 256 places

Situació actual. Nord Creació del primer aparcament a la plaça Farell, amb 218 places

Situació actual. Nord (plànol)

Situació actual. Sud Creació del primer aparcament al passeig d’Espronceda, amb 258 places

Situació actual. Sud (plànol)

Total de places d’aparcament Actualment hi ha 3.383 places En els propers mesos: 3.859 places amb: Aparcament pl. Farell: 218 places Aparcament pg. d’Espronceda: 258 places Més 1.494 places d’aparcament en z. blava TOTAL: 5.353 places

Properes actuacions Centre Nord Sud Plaça de l’Alcalde Marcet (en estudi) Tres Creus (ampliació en estudi) Nord Plaça Farell (ampliació s’hi ha + demanda) Sud Passeig d’Espronceda (ampliació s’hi ha + demanda)

Properes actuacions (plànol) PLAÇA A. MARCET PLAÇA FARELL TRES CREUS PASSEIG D’ESPRONCEDA

L’aparcament vinculat a l’activitat econòmica Les següents dades corresponen als dos aparcaments públics més grans, situats al Centre: Mercat Central i Dr. Robert). Els altres o bé porten poc temps d’activitat i no es tenen les dades o bé són privats. Es pot apreciar la forta influència del factor comercial en l’ús que se’n fa:

La implicació dels comerciants El paper dels comerciants ha estat clau. Les següents dades ens mostren la magnitud d’aquesta implicació. Hores d’aparcament distribuïdes gratuïtament per Comerç Centre: Any 1997: 12.000 Any 2005: 50.000 per l’Associació de Comerciants del Mercat Central: Any 1999: 25.000 Any 2005: 75.000

El model de Sabadell (I) El model seguit a Sabadell es caracteritza per: la recerca activa d’operadors privats per construir i explotar el servei, la facilitació del subsòl públic per un període el suficientment llarg com per amortitzar la inversió (40-50 anys), altres facilitats, com la col·laboració en la urbanització dels carrers (p.e. Pg. d’Espronceda) o en els cànons a l’explotació. Aprofitament dels PERI’s en els llocs on cal aparcament per la seva construcció, per part de la iniciativa privada.

El model de Sabadell (II) Avantatges: S’aconsegueix construir els aparcaments sense que l’Ajuntament hagi de dedicar fons a la inversió, que es poden destinar a d’altres inversions on la iniciativa privada no entra. El risc de l’explotació l’assumeix la concessionària. Inconvenients: És possible que hi hagi algun punt on s’hagin de dedicar molts esforços per convèncer la iniciativa privada de la bondat de la inversió, però els resultats ens fan ser optimistes (només queda una zona comercial on es necessita l’aparcament segons les necessitats detectades).

Ajuntament de Sabadell Gràcies per la vostra atenció Albert Beltran Tinent d’alcalde de Comerç i Turisme i de Relacions Ciutadanes Ajuntament de Sabadell