Interacció de la radioactivitat amb la matèria

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
L’IMPULS DE LA LECTURA: UNA ESTRATÈGIA PER A L’ÈXIT ESCOLAR PLA NACIONAL DE LECTURA.
Advertisements

LA MATÈRIA.
TFG – Àrea Enginyeria del programari
 Son las moléculas que forman a los organismos o participan de su metabolismo. Orgánicas Inorgánicas.
LA ENERGÍA.
LES FUNCIONS DE LA CÈL·LULA EUCARIOTA
Tema 3. L’Univers i el Sistema Solar. Pàg 36
CASAP Can Bou Intranet Sistema d’informació i comunicació en un centre d’atenció primària t CALASS BRUSELES 2008 Eva Marimon - Andreu Baiget Antoni Peris.
OBSERVANT PEL MICROSCOPI
L’ERA DEL MAQUINISME Àlex Mogena.
FECUNDACIÓ IN VITRO DE L’ERIÇÓ DE MAR, protocol..
Estructura atòmica i Taula Periòdica.
XXIII OLIMPìADA MATEMÀTICA 2012
Composició de l’aire (% en volum)
Toca fusta FENT DECORATS
Alumnes de 4t Coneixement del medi natural Curs
MESCLES I DISSOLUCIONS
COMISSIÓ DE MEDI AMBIENT IES FELANITX
Creació d’un mapa personalitzat
PROBLEMES DE GENÈTICA FORENSE
L’ecosistema és el nivell d’integració dels organismes amb el medi
PRESENTACIÓ CRÈDIT DE SÍNTESI 1r ESO
Contaminació per co2. efecte hivernacle.
El nou pla docent de la UB: Adequació al sistema ECTS
LA CIÈNCIA A L’ESCOLA PRIMÀRIA
FENÒMENS ATMOSFÈRICS.
SINECOLOGIA La sinecologia estudia les relacions tròfiques (alimentació) dins els ecosistemes. Els cicles de matèria i energia en els ecosistemes.
IV Congreso de la Sociedad Científica Española de Enfermería Escolar
H. EBBINGHAUS. ELS PRIMERS ESTUDIS SISTEMÀTICS SOBRE MEMÒRIA
Aprenem a trasplantar Cicle Inicial.
Les Restriccions d’accés
Impressions sensibles
Impressions sensibles
9.3 Joc de Nim (Joc amb mistos)
NUTRICIÓ I PREVENCIÓ DEL CÀNCER DE MAMA
Unitats, múltiples i divisors
El vestit nou del rei A partir d’ara has d’anar fent “clic” amb el botó esquerre del ratolí fins que arribis al final del conte.
Tutora: Eloisa Lorente
L'ÀTOM Repàs del que hem fet fins ara:
3.POLINOMIS.
Característiques  L'Educació Secundària Obligatòria o ESO dura quatre anys i està dividida en dos cicles: el primer (1r i 2n d'ESO), per a l'alumnat de.
LA NUTRICIÓ I LA SALUT.
ITINERARIS EDUCATIUS Marc Escalé, Bruna Riera i Marta Arumí.
1. Aristòtil 1.4 El problema de l’ésser humà i del coneixement
Dibuix Tècnic Sistemes de representació.
XXIII OLIMPìADA MATEMÀTICA 2012
Sistemes Analògics i Digitals
LA NEVERA Margarita Ferron Silva 4rt A curs
DNA als meus aliments??.
Títol de la sessió d’una sola línia
MÀGIA POTÀGIA.
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
Cromatina 1.
TÈCNIQUES D’ESTUDI ESCOLA LES FONTS
Principi del canvi (immanent)
Tindrem prou energia?.
TOTS ELS RECURSOS AL SERVEI D’UNA ACTUACIÓ D’EXIT
Títol de la sessió d’una sola línia
Títol de la sessió d’una sola línia
Títol de la sessió d’una sola línia
Als de la Bisbal tan els fots quedar bé com mal.
LA NUTRICIÓ I LA SALUT.
Títol de la sessió d’una sola línia
RECORDEMOS….
Plantilla per realitzar un projecte
2. El problema de la naturalesa i del coneixement als inicis de la reflexió filosòfica 2.1. El concepte de physis Pàgina 21 Primer problema: Què és la.
Títol de la sessió d’una sola línia
Títol de la sessió d’una sola línia
Títol de la sessió d’una sola línia
Desenvolupament d'una aplicació web per a viatgers
Transcripción de la presentación:

Interacció de la radioactivitat amb la matèria Martí Cabanes i Dani Miralda IES Viladecavalls 2008-2009

Fer visible a l’ull humà el fenomen de la radioactivitat.

Objectius Objectiu principal Fer visibles els efectes de la radioactivitat en la matèria orgànica i en la matèria inorgànica, mitjançant: Observació del dany cromosòmic produït per la radioactivitat. Construcció d’una cambra de boira.

PRIMERA PART PRÀCTICA: Observació de les aberracions cromosòmiques causades per diferents graus de radioactivitat

6. Observació de les metafases A 100 o 400 augments s’ha d’anar buscant una metafase. Un cop se’n detecta una, s’ha de canviar fins als 1000 augments tot aplicant una gota d’oli d’immersió.

Solució control 46 cromosomes uniformes

Metafases irradiades a 1,5 Gy. CROMOSOMA DIÈNTRIC

Metafase irradiada a 3 Gy

SEGONA PART PRÀCTICA: Construcció d’una cambra de boira

Recordem el fonament científic Recipient tancat que conté alcohol. La base es manté freda al estar en contacte amb el gel sec. 3. Es forma una capa de vapor sobrerrefredat a la base. 4. Una partícula amb suficient energia ionitza el vapor. 5. Es formen traces visibles a ull nu.

Observació de les traces