Col·laboracions i recerca de sinèrgies per a l'estructuració del sector: experiència de La Confederació II Trobada anual d’entitats del Club de Suport.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
ECONOMIA DE L’EMPRESA 1 BATXILLERAT UNITAT 1 L’EMPRESA I L’ENTORN.
Advertisements

e-health i terciarisme
Presentació de la IoT Catalan Alliance
Programa REMI RESIDÈNCIA TORIBI DURAN Castelló D’Empúries (GIRONA)
ASSOCIACIÓ DEMANOENMANO
UNITAT 1 L’EMPRESA I L’ENTORN ECONOMIA DE L’EMPRESA 1 BATXILLERAT.
“ESCOLTA’M” La vinculació del tutor/a com a factor protector i alhora creador de resiliència en els infants de risc d’exclusió social.
Pla estratègic del Servei de Biblioteques
RSC. Responsabilitat Social Corporativa
A la teva declaració de la renda
Taula sectorial de Gent gran en risc Avaluació i línies de treball
PROJECTE XARXA EMPRESES INCLUSIVES DEL GARRAF
1 era JORNADA D’EMPRENEDORIA I EMPRESA Sant Celoni 31 març 2011
Els recursos de la TET. Un punt de partida.
El Consell Municipal de Serveis Socials de Santa Coloma de Gramenet
Pla per a la llengua i la cohesió social Pla educatiu d’entorn
PETITS REPORTERS Títol.
Objectius Disposar d’informació que ens aproximi a estimar el cost mitjà i la seva variabilitat en relació amb les diferents línies d’activitat i sobre.
ELS DRETS I DEURES DE LES FAMILIES DE PERSONES AMB DID
Plantilles complexes i la gestió del temps de les persones.
Models de Qualitat 17 d’Octubre de 2017.
CAMPANYA PER A L’ESTALVI D’ENERGIA
Jornada de portes obertes
SERVEIS SOCIALS BÀSICS
17a ESCOLA D’ESTIU DEL VOLUNTARIAT 2016
SATSE SINDICAT D’INFERMERIA
PASSOS PER MEDIAR UN CONFLICTE
ANTECEDENTS El febrer de 2013 L’Hospitalet va iniciar un procés participatiu de reflexió estratègica amb la ciutadania per tal d’establir les bases de.
El marc normatiu La Llei 12/2007, d/11 d’octubre, de Serveis Socials i el Decret 202/2009, de 22 de desembre estableixen la creació d’òrgans de participació.
INTERVENCIÓ COMUNITÀRIA INTERCULTURAL
SEEZ Formació en xarxa per a docents d’educació especial a la zona
La creació del Consorci de Biblioteques de Barcelona Per Marta Clari
Nom legal de l’empresa candidata: Adreça: Població:
EAP ANOIA COMPOSICIÓ PROFESSIONALS
JORNADA DE TREBALL L’ATENCIÓ INTEGRADA SOCIAL I SANITARIA
PLA REACTIVACIÓ MUNICIPAL Ajuntament de Sant Pere de Ribes
VIII Primavera Pedagògica Institut d’Estudis Catalans
WEBQUEST WEB...QUÈ ? Alumnes de l’Escola ESTEL VALLSECA.
SALUT MENTAL.
Grups interactius a L’Esquitx
Quines necessitats i oportunitats es deriven de la nostra realitat social i laboral? DONES CUIDADORES Solsona,
Direcció General d’Igualtat d’Oportunitats en el Treball
L'any 1982, tres pediatres i dues assistents socials de Catalunya van coincidir a París en el IV Congrés Internacional sud els Enfants Maltraités et Negligés.
PROTOCOL MARC PER UNA INTERVENCIÓ COORDINADA CONTRA LA VIOLÈNCIA MASCLISTA Capítol 8: Sobre la protecció de dades personals ens els circuits territorials.
SALUT MENTAL.
REUNIÓ DEL CONSELL D’ENTITATS I ASSOCIACIONS
Com preparar una unitat per a l’avaluació
Gremi de materials de construcció
Treball i aprenentatge en xarxa
Coneixements i idees previs
MODEL DE QUALITAT DEL CONSELL COMARCAL DEL MARESME 27 d’abril 2006.
I tu qui dius que sóc?.
Pere Antoni Mas Cladera
Policia de Barri Les Corts #apeudebarri 2018.
VIOLÈNCIA I VIH Margarita Sentís i Carmen Borreguero
“L’ètica empresarial a les organitzacions sanitàries i socials”
CLUBS SOCIALS TAULA RODONA: SALUT MENTAL I ACCIÓ SOCIAL
LES PREFERÈNCIES COM A EINA FACILITADORA
Pla Integral de Salut Mental
Barcelona, 23 de novembre de 2.009
Baròmetre dels instruments de finances ètiques a l'Estat espanyol
Xarxa de Dones Directives i Professionals del Tercer Sector
més enllà del PIB: de la mesura a la política i les polítiques
DEFINICIONS DEL TREBALL EN EQUIP
3. Karl Marx: el materialisme històric 3. 5
Raúl Álvarez Genes ( auronplay )
Anàlisi de la qualitat de vida de les persones majors a Mallorca
CAMPANYA PER A L’ESTALVI DE PAPER
Setmana de la Solidaritat 2010 – 2011 Escola Pública “Josep Carner” (Badalona) L’ EDUCACIÓ, UN FUTUR EN IGUALTAT: el que han de fer nens i nens de tot.
El departament de Recursos Humans
Transcripción de la presentación:

Col·laboracions i recerca de sinèrgies per a l'estructuració del sector: experiència de La Confederació II Trobada anual d’entitats del Club de Suport Suport Associatiu – Fundació Catalana de l’Esplai El Prat de Llobregat, 29 de novembre de 2012

On s’emmarca aquesta experiència? Tercer Sector Social Organitzacions no lucratives que gestionen serveis d’atenció a les persones Associacionisme empresarial del sector no lucratiu de serveis d’atenció a les persones

Com és l’associacionisme empresarial del Tercer Sector? Molt divers Estructurat segons els diferents àmbits d’activitat i tipologies de serveis: acció social, lleure educatiu, discapacitat física, discapacitat psíquica, ... Quins objectius persegueix? Cada associació empresarial defensa els interessos i especificitats de les seves entitats sòcies davant l'administració pública, els sindicats o altres agents socials vinculats. Per la regulació sectorial, la sostenibilitat i la qualitat dels serveis a les persones. En quins temes? Finançament, relacions laborals i negociació col·lectiva, gestió dels serveis ...

Dins el Tercer Sector Social hi ha diferents associacions empresarials que persegueixen els mateixos objectius, cadascuna centrada en el seu propi àmbit d’activitat: Serveis dirigits a infància i altres col.lectius en risc Serveis d’atenció a la gent gran Serveis per persones amb discapacitat física Serveis per persones amb discapacitat intel·lectual Serveis d’atenció Precoç Serveis sociosanitaris ...

Any 2009 Constitució de La Confederació d’Associacions Empresarials del Tercer Sector Social de Catalunya Objectius: Aglutinar sota un mateix paraigües les associacions empresarials del sector no lucratiu de serveis d’atenció a les persones de Catalunya, en els seus diferents àmbits d’activitat. Crear sinèrgies entre les diferents associacions empresarials del sector Començar a avançar cap a la racionalització de l’associacionisme empresarial del sector

Període 2009-2011: principals eixos de treball Coneixement mutu i creació de confiança entre els diferents associats Generació de discurs comú Treball d’interlocució de La Confederació amb Administracions Públiques i agents socials Reconeixement social i presència en espais de participació del sector La Confederació era un espai de trobada i reflexió conjunta però cada associació empresarial seguia operant de forma autònoma

Inicis 2012: punt d’inflexió Voluntat de la majoria de socis per fer un pas endavant atorgant més capacitat de representació i incidència política, social i econòmica. Reforçar la unitat i avançar cap a una única associació empresarial de referència del sector no lucratiu de serveis d’atenció a les persones. En definitiva, simplificar l'associacionisme empresarial del sector per poder afrontar en millors condicions la complexa situació que estan patint les entitats del sector i els reptes de futur que ens esperen

15 de novembre de 2012 Culminació del procés de transformació Simplificació i eliminació de nivells Confederació Empresarial de l’Economia Social de Catalunya (La Confederació) Agrupa prop de 1.200 entitats i 45.000 professionals

Aprenentatges Cal voluntat, compromís i implicació de totes les organitzacions implicades No és necessari crear grans estructures per començar a caminar conjuntament Importància de centrar-se en els punts que ens uneixen i no en els què ens allunyen Cal respectar els diferents ritmes, dinàmiques i maneres de fer de les diferents organitzacions Importància del coneixement i aprenentatge mutu La generació de confiança com a element clau

Dificultats La Confederació era una entitat de 4rt nivell - ara és de 3r nivell - i per tant, les organitzacions que l’integren representen alhora un gran nombre d’entitats de base. Això dificulta a vegades els processos de presa de decisions. Cal posar molta atenció en la transmissió de la informació per tal que arribi fins a les entitats de base. No sempre es fàcil aconseguir-ho. Crear un discurs comú i realitzar accions conjuntes representa sovint renunciar a especificitats del teu propi àmbit d’activitat. Cal estar disposat a fer-ho.

Què hem aconseguit Transmetre un missatge d’unitat de la veu del sector no lucratiu de serveis d’atenció a les persones. Un major reconeixement de l’associacionisme empresarial del sector Tenir una organització empresarial de referència amb major capacitat de representació i incidència tant social com política. Racionalitzar i simplificar l’associacionisme empresarial del sector reforçant la seva veu.

Col·laboracions i recerca de sinèrgies per a l'estructuració del sector: experiència de La Confederació II Trobada anual d’entitats del Club de Suport Suport Associatiu – Fundació Catalana de l’Esplai El Prat de Llobregat, 29 de novembre de 2012