Fins quan, Senyor...? ► L’autor es refereix a una experiència de la seva vida, sense un horitzó universal o escatològic. La intensitat, però, de la.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Els colors de l’ Advent.
Advertisements

► Aquest salm és una imprecació envers aquells que tenen la missió d’impartir justícia entre els homes. En l'espiritualitat del poble d'Israel els.
+ Aquesta breu pregària és una súplica per a demanar la protecció divina enmig de l'opressió (v. 5). + La petició va acompanyada d'una professió de.
Les paraules del Senyor son autèntiques +++ Aquest salm mostra un conflicte entre dos grups: per una banda, els qui tenen llavis mentiders, doble.
► Aquest salm és una imprecació envers aquells que tenen la missió d’impartir justícia entre els homes. En l'espiritualitat del poble d'Israel els.
CATECISME de la Conferència Episcopal Espanyola Jesús és el Senyor.
Les paraules del Senyor son autèntiques +++ Aquest salm mostra un conflicte entre dos grups: per una banda, els qui tenen llavis mentiders, doble.
Monges de Sant Benet de Montserrat
Himne de peregrinació En arribar a Jerusalem, un pelegrí entona aquesta lloança al temple de Sió, la casa del Senyor i el lloc on es manifesta la.
La unitat temàtica, l’estil i la repetició de la mateixa tornada a intervals regulars (41. 6,12; 42.5) indiquen que els salms 41 i 42 constitueixen.
Música d’ Advent A. Pärt Déu és amb nosaltres QUARTA SETMANA D’ADVENT.
+ Aclaparat pel sofriment, un malalt demana al Senyor que el perdoni i li retorni la salut (vv. 2-3), tot exposant els mals que l’afligeixen (vv.
Cercar el sentit de la vida, de les coses i de la mort és com una necessitat primària. Fins quan, Senyor, seguireu oblidant-me? Fins quan m’amagareu la.
En aquesta súplica, el reconeixement del propi pecat s’uneix a la confiada seguretat d’obtenir el perdó diví. ● El salmista, lluny de sentir-se abandonat.
Amb algunes lleus modificacions (v Amb algunes lleus modificacions (v. 6), aquest salm és una repetició del salm 13, i s’hi descriuen els pecats que.
Amb un llenguatge de profund lirisme, el salmista expressa la seva admiració davant la insondable saviesa de Déu, que penetra totes les coses i.
Aquest salm és una súplica al Senyor, defensor dels pobres (v Aquest salm és una súplica al Senyor, defensor dels pobres (v. 13), contra la calúmnia.
La primera estrofa d'aquest cant processional (vv La primera estrofa d'aquest cant processional (vv. 1-2) és una invitació a l'alegria i a l'acció.
En aquesta bonica oració –composta per celebrar la collita (Ex 23,16)– la comunitat agraeix al Senyor els fruits de la terra (v. 7). A més, li suplica.
Antífones de la “Oh” Aquestes grans Antífones del càntic de Maria, de la pregària de vespres, anomenades de la “Oh”, tenen un dens contingut bíblic,
La felicitat dels justos –forjada amb els petits plaers de la vida familiar– és el tema central d’aquest bell poema. Al final del salm (v. 5) l’horitzó.
Un profund anhel de Déu –bellament expressat amb la imatge de la terra assedegada (v. 2)– és el sentiment que domina tot aquest salm. El seu autor.
● Aquest salm és un himne de lloança al Senyor, que va establir el seu tron a Sió per revelar-se a Israel com a Rei just i poderós (vv. 1-4). ● La.
En aquesta bonica oració –composta per celebrar la collita (Ex 23,16)– la comunitat agraeix al Senyor els fruits de la terra (v. 7). A més, li suplica.
NADAL i EPIFANIA Nadal és la celebració del Misteri
Amb molta espontaneïtat, el salmista descriu la seva actitud humil i confiada davant de Déu, fundada en la renúncia a tota “aspiració desmesurada”
● Un home perseguit implacablement (v ● Un home perseguit implacablement (v. 9) apel·la al poder de Déu perquè el deslliuri dels seus adversaris.
El perdó de Déu.
Us proposem no tocar el ratolí: 2’ 7’’
Davant l’amenaça d’un perill mortal, el salmista demana al Senyor que respongui favorablement a la seva demanada, alliberant-lo de la mort (vv. 1-3)
En aquest salm –el més breu del saltiri– totes les nacions són convidades a lloar el Déu d’Israel (v. 1), per l'immens amor que té envers el seu poble.
Aquest salm presenta la figura d'un home que té la seva casa entre els gentils; els seus ulls, però, estan fermament fixos a Jerusalem, on, en el.
La característica d’aquest salm és un sentiment de confiança pregona en Déu –expressat amb un llenguatge d’incomparable bellesa poètica. En la primera.
► La frase inicial d'aquest "Himne a la reialesa del Senyor" (cf ► La frase inicial d'aquest "Himne a la reialesa del Senyor" (cf. Sl 46; 92; 95;
Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex 29 Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex ), un fidel israelita exposa el seu cas al Senyor.
- l’arbre ple de vitalitat simbolitza la felicitat dels justos; El Salteri comença amb aquesta “Benaurança”, que ve a ser un pròleg de tot el llibre.
Aquest salm és una barreja de súplica individual i també de salm sapiencial. En la primera part, el salmista expressa la seva plena confiança en el.
▬ Aquest salm és una professió de fidelitat a la missió que Déu havia confiat a David i als seus descendents: la de governar amb justícia la "Ciutat.
- l’arbre ple de vitalitat simbolitza la felicitat dels justos; El Salteri comença amb aquesta “Benaurança”, que ve a ser un pròleg de tot el llibre.
L’Advent és el temps litúrgic de preparació del Nadal. Són 4 setmanes.
IMPLIQUEM A TOTES LES CLASSES EN EL NOSTRE PROJECTE
La primera part d'aquest salm consta d'un himne coral (vv La primera part d'aquest salm consta d'un himne coral (vv. 1-7) i d'un cant comunitari.
▬ El salmista, un ministre de la casa de Déu, assisteix a la intriga d’un rival sense escrúpols, que vol suplantar-lo en les seves funcions dins el.
Des dels inicis de la seva història (vv Des dels inicis de la seva història (vv. 1-2), Israel va haver de suportar nombrosos opressors. Però el Senyor.
TINC SET!.
La confiança i el goig profund que sorgeixen de la intimitat amb Déu, són els sentiments que predominen en aquest Salm. Els vv. 5-6 permeten de suposar.
Exaltació de les virtuts, les obres i la bondat del vertader just Exaltació de les virtuts, les obres i la bondat del vertader just. A qui observa.
+ Aquesta breu pregària és una súplica per a demanar la protecció divina enmig de l'opressió (v. 5). + La petició va acompanyada d'una professió de.
+ L'amor del Senyor envers el seu poble i la victòria que li té assegurada (v. 4) són el motiu proposat a la comunitat cultual per a convidar-la a.
▬ Aquest salm és una professió de fidelitat a la missió que Déu havia confiat a David i als seus descendents: la de governar amb justícia la "Ciutat.
Lloa el Senyor, ànima meva La lloança expressada en aquest salm es fonamenta en el poder creador del Senyor (v. 6) i en la seva bondat envers els.
Concurs Bíblic Víctor Bernal Martínez Col·legi Sant Josep Obrer
+ Aquest salm és la súplica d'un home perseguit i acusat injustament. + Convençut de la seva innocència (v. 5), el salmista demana que els seus enemics.
La nota característica d’aquest salm és el “preludi” sapiencial que antecedeix l’acció de gràcies per la salut obtinguda (vv. 2-4). El salmista recorda.
Potser la seva vestimenta deia el que la seva ànima volia reflectir
Aquest Salm és com l’esclat d’una indignació llargament reprimida (vv El diàleg del salmista amb el Senyor té un to d’amarga protesta, motivada per.
EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE
+ En plena confusió, a causa de la malaltia i la persecució, el pobre crida anguniosament Déu. + El seu alliberament per part de Déu causarà vergonya.
Aquest cant litúrgic d’acció de gràcies està estretament vinculat amb el salm 19; la súplica del poble abans de la batalla ha estat escoltada, i el.
+ Aquest poema és un sever retret contra els jutges inics, que amb les seves decisions arbitràries fomenten la violència i la injustícia en la societat.
Al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
ABBÀ, PARE ! PENTECOSTA 2007.
“DÉU ET PARLA. DESCOBREIX LA SEVA PARAULA”
Cant espiritual Joan Maragall.
● Mitjançant una declaració que equival a un jurament (vv ● Mitjançant una declaració que equival a un jurament (vv. 4-6), una persona acusada i perseguida.
Coral de les 10 verges que esperen el retorn de Jesús. Bach
Davant l’amenaça d’un perill mortal, el salmista demana al Senyor que respongui favorablement a la seva demanada, alliberant-lo de la mort (vv. 1-3)
Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex 29 Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex ), un fidel israelita exposa el seu cas al Senyor.
+ L’experiència personal dels favors rebuts (v + L’experiència personal dels favors rebuts (v. 2b) ha suscitat en el salmista una impertorbable confiança.
+ Envoltat d’enemics que miren d’arrabassar-li la confiança en Déu (v + Envoltat d’enemics que miren d’arrabassar-li la confiança en Déu (v.3), el.
Transcripción de la presentación:

Fins quan, Senyor...? ► L’autor es refereix a una experiència de la seva vida, sense un horitzó universal o escatològic. La intensitat, però, de la súplica i la profunditat personal de l’experiència eixamplen la capacitat significativa del salm, que pot ser transportat al context cristià amb aquest nivell de profunditat. ► És una súplica que pot sentir-se dels llavis de Crist, revelant-nos el misteri del seu sofriment i de la seva confiança. La paradoxa és que el Pare amagà el seu rostre, deixant que el seu Fill tastés el son de la mort, i donant la sensació els seus enemics guanyaven. ► El cristià pot unir-se a Crist en aquesta pregària íntima i urgent, donant així més contingut a l’oració del salmista. ► I en els llavis de l’Església, les quatre preguntes impacients del salm poden adquirir un sentit d’expectació escatològica, que és també esperança definitiva.

► Quins són avui els clams del poble ► Quins són avui els clams del poble? Per què hi ha pobres oprimits i tanta gent necessitada que gemega? Què transmet la propaganda? Podem resar-lo quan notem que ens envolten la mentida, la falsedat, l’opressió, la impunitat, la corrupció... quan desapareix la fidelitat i les persones es devoren entre elles; quan sentim que la paraula de Déu ha de fermentar novament la societat; quan sembla que els poderosos estan ocupant el lloc de Déu; quan nosaltres mateixos volem que algú ens salvi...

Fins quan l’enemic s’alçarà triomfant! Fins quan, Senyor, seguireu oblidant-me! Fins quan m’amagareu la mirada! Fins quan portaré dintre meu tants neguits, tantes penes nit i dia, dins el cor! Fins quan l’enemic s’alçarà triomfant!

Senyor, Déu meu, mireu i defenseu-me. Ompliu-me els ulls de claror, que el son de la mort no me’ls acluqui; que no digui l’enemic: «L’he vençut», ni s’alegri de veure la meva caiguda.

Jo, sabent que m’estimeu, tinc plena confiança. El meu cor s’alegra: ja em veig salvat, i canto al Senyor pels seus favors.

“Fins quan. , fins quan. , fins quan “Fins quan..., fins quan.., fins quan?” El crit repetit de l’ànima en espera. ¿Quant de temps em queda, quant he d’esperar, quant tardarà? Quant em costarà aprendre a pregar, a dominar el meu geni, a arribar a la maduresa, aconseguir la pau? He dedicat ja tants anys, tants esforços; he fet tants propòsits i malgastat tantes gràcies; he deixat passar tantes ocasions i reculat tantes vegades... que entendreu per què m’impaciento i pregunto i torno a preguntar: “Fins quan, Senyor, fins quan?” Sí. Vós m’enteneu bé, Senyor, i enteneu aquest doble moviment dins la meva ànima, l’anhel i el descans, la set i la satisfacció, la impaciència i la felicitat. Vós sou, Senyor, qui noteu aquests dos moviments; voleu que demani i que doni gràcies, que em senti feliç amb el que tinc i que aprengui a demanar més, que visqui satisfet i amb esperança. A tots dos corrents em lliuro, Senyor, sota la vostra inspiració i amb la vostra gràcia. Aquesta és la lliçó viva que aprenc en aquest salm que comença amb una queixa: “Fins quan?” i acaba proclamant: “Tinc plena confiança. El meu cor s’alegra: ja em veig salvat, i canto al Senyor pels seus favors”. Així ho faré també jo, Senyor, de tot cor.

Oh Déu, no ens oblideu, no ens amagueu el vostre rostre: no volem estar preocupats pel vostre silenci ni per la vostra immobilitat, sinó gaudir silenciosament de la vostra llum, esperant que us manifesteu gloriosament. Per Jesucrist, Senyor nostre.