Des dels inicis de la seva història (vv Des dels inicis de la seva història (vv. 1-2), Israel va haver de suportar nombrosos opressors. Però el Senyor.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
L'estructura dialogada d'aquest salm sembla indicar que els pelegrins el cantaven en forma coral, durant la marxa cap a Jerusalem. Un to de serena.
Advertisements

+ Aquesta breu pregària és una súplica per a demanar la protecció divina enmig de l'opressió (v. 5). + La petició va acompanyada d'una professió de.
CORAL DEL PARE CLARET.
NOSALTRES, AVUI, COM CLARET
L’amor i la fidelitat del Senyor (v L’amor i la fidelitat del Senyor (v. 2), que reconforta i protegeix els humils (vv. 3, 6), motiven aquest cant.
Aquest bonic poema sapiencial és una invitació a la confiança en la Providència divina. El salmista vol inculcar que només Déu pot assegurar la prosperitat.
II. Déu és el nostre Pare 4. La creació és obra de l’amor de Déu.
L'espectacle de la ciutat santa, protegida per un cèrcol de muntanyes, suscita l'actitud de profunda confiança en Déu, que es reflecteix en aquest.
+ Aclaparat pel sofriment, un malalt demana al Senyor que el perdoni i li retorni la salut (vv. 2-3), tot exposant els mals que l’afligeixen (vv.
En aquesta súplica, el reconeixement del propi pecat s’uneix a la confiada seguretat d’obtenir el perdó diví. ● El salmista, lluny de sentir-se abandonat.
Amb algunes lleus modificacions (v Amb algunes lleus modificacions (v. 6), aquest salm és una repetició del salm 13, i s’hi descriuen els pecats que.
III. Jesús ve a salvar-nos
Un ancià greument malalt acudeix al Senyor perquè no l'abandoni en els penosos dies de la seva vellesa (vv. 9, 18). En lloc de descriure minuciosament.
Aquest salm és una súplica al Senyor, defensor dels pobres (v Aquest salm és una súplica al Senyor, defensor dels pobres (v. 13), contra la calúmnia.
La primera estrofa d'aquest cant processional (vv La primera estrofa d'aquest cant processional (vv. 1-2) és una invitació a l'alegria i a l'acció.
En aquesta bonica oració –composta per celebrar la collita (Ex 23,16)– la comunitat agraeix al Senyor els fruits de la terra (v. 7). A més, li suplica.
CLAUDE MONET Obres clàssiques de pintura acompanyades
En aquesta bonica oració –composta per celebrar la collita (Ex 23,16)– la comunitat agraeix al Senyor els fruits de la terra (v. 7). A més, li suplica.
Amb molta espontaneïtat, el salmista descriu la seva actitud humil i confiada davant de Déu, fundada en la renúncia a tota “aspiració desmesurada”
● Un home perseguit implacablement (v ● Un home perseguit implacablement (v. 9) apel·la al poder de Déu perquè el deslliuri dels seus adversaris.
El perdó de Déu.
En aquest salm –el més breu del saltiri– totes les nacions són convidades a lloar el Déu d’Israel (v. 1), per l'immens amor que té envers el seu poble.
La característica d’aquest salm és un sentiment de confiança pregona en Déu –expressat amb un llenguatge d’incomparable bellesa poètica. En la primera.
► La frase inicial d'aquest "Himne a la reialesa del Senyor" (cf ► La frase inicial d'aquest "Himne a la reialesa del Senyor" (cf. Sl 46; 92; 95;
- l’arbre ple de vitalitat simbolitza la felicitat dels justos; El Salteri comença amb aquesta “Benaurança”, que ve a ser un pròleg de tot el llibre.
Aquest salm és una barreja de súplica individual i també de salm sapiencial. En la primera part, el salmista expressa la seva plena confiança en el.
▬ Aquest salm és una professió de fidelitat a la missió que Déu havia confiat a David i als seus descendents: la de governar amb justícia la "Ciutat.
- l’arbre ple de vitalitat simbolitza la felicitat dels justos; El Salteri comença amb aquesta “Benaurança”, que ve a ser un pròleg de tot el llibre.
Aquest magnífic cant d'acció de gràcies celebra una victòria d'Israel, en la qual es va manifestar una vegada més l'amor del Senyor envers el seu.
El Judici (v. 8), que assegurarà definitivament el triomf de la justícia (v. 11), és el tema central d'aquest salm. ● Després d'una exclamació de.
+ Una exhortació a beneir el Senyor (vv + Una exhortació a beneir el Senyor (vv. 1-2) i un auguri de benedicció divina (v. 3) componen aquest breu.
▬ El salmista, un ministre de la casa de Déu, assisteix a la intriga d’un rival sense escrúpols, que vol suplantar-lo en les seves funcions dins el.
Fins quan, Senyor...? ► L’autor es refereix a una experiència de la seva vida, sense un horitzó universal o escatològic. La intensitat, però, de la.
Música d’ Advent A. Pärt ALEGREU-VOS! TERCERA SETMANA D’ADVENT.
La confiança i el goig profund que sorgeixen de la intimitat amb Déu, són els sentiments que predominen en aquest Salm. Els vv. 5-6 permeten de suposar.
Exaltació de les virtuts, les obres i la bondat del vertader just Exaltació de les virtuts, les obres i la bondat del vertader just. A qui observa.
+ Aquesta breu pregària és una súplica per a demanar la protecció divina enmig de l'opressió (v. 5). + La petició va acompanyada d'una professió de.
+ L'amor del Senyor envers el seu poble i la victòria que li té assegurada (v. 4) són el motiu proposat a la comunitat cultual per a convidar-la a.
▬ Aquest salm és una professió de fidelitat a la missió que Déu havia confiat a David i als seus descendents: la de governar amb justícia la "Ciutat.
Què existeix i què no existeix.
Lloa el Senyor, ànima meva La lloança expressada en aquest salm es fonamenta en el poder creador del Senyor (v. 6) i en la seva bondat envers els.
Carta d’un infant als seus pares.
Carta d'amic Bety.
Concurs Bíblic Víctor Bernal Martínez Col·legi Sant Josep Obrer
Un ancià greument malalt acudeix al Senyor perquè no l'abandoni en els penosos dies de la seva vellesa (vv. 9, 18). En lloc de descriure minuciosament.
+ Aquest salm és la súplica d'un home perseguit i acusat injustament. + Convençut de la seva innocència (v. 5), el salmista demana que els seus enemics.
La nota característica d’aquest salm és el “preludi” sapiencial que antecedeix l’acció de gràcies per la salut obtinguda (vv. 2-4). El salmista recorda.
El Pare Claret és un regal per a tots
Potser la seva vestimenta deia el que la seva ànima volia reflectir
Al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE
Aquest vibrant himne de lloança celebra la majestat i el poder de Déu, que es manifesten en la força de la tempesta. La “veu del Senyor” és el tro,
+ En plena confusió, a causa de la malaltia i la persecució, el pobre crida anguniosament Déu. + El seu alliberament per part de Déu causarà vergonya.
Aquest cant litúrgic d’acció de gràcies està estretament vinculat amb el salm 19; la súplica del poble abans de la batalla ha estat escoltada, i el.
+ Aquest poema és un sever retret contra els jutges inics, que amb les seves decisions arbitràries fomenten la violència i la injustícia en la societat.
Al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
Al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
En aquest cant d'alliberament, Israel agraeix al Senyor que l'hagi salvat d'un gravíssim perill. Diverses imatges se succeeixen per descriure d’una.
“DÉU ET PARLA. DESCOBREIX LA SEVA PARAULA”
► Aquesta súplica es caracteritza per les expressives imatges amb què el salmista descriu les insídies dels seus adversaris (vv. 2-7) i la intervenció.
● Mitjançant una declaració que equival a un jurament (vv ● Mitjançant una declaració que equival a un jurament (vv. 4-6), una persona acusada i perseguida.
L’amor i la fidelitat del Senyor (v L’amor i la fidelitat del Senyor (v. 2), que reconforta i protegeix els humils (vv. 3, 6), motiven aquest cant.
+ En aquest breu i bonic salm s’estableixen les condicions necessàries per a esdevenir “hoste” del Senyor, és a dir, per a entrar en el Santuari i.
Coral de les 10 verges que esperen el retorn de Jesús. Bach
“NO TINGUIS POR, QUE JO SÓC AMB TU!"
AQUESTA QUARESMA TU POTS SER MÉS!
Els sagraments.
Al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
+ Envoltat d’enemics que miren d’arrabassar-li la confiança en Déu (v + Envoltat d’enemics que miren d’arrabassar-li la confiança en Déu (v.3), el.
FESTA DEL PARE CLARET 2018.
Transcripción de la presentación:

Des dels inicis de la seva història (vv Des dels inicis de la seva història (vv. 1-2), Israel va haver de suportar nombrosos opressors. Però el Senyor no va permetre que aniquilessin el seu poble. Recolzats en aquesta experiència de la protecció divina, els pelegrins demanen al Senyor la ràpida destrucció dels seus enemics i miren confiadament cap al futur.

1. AMB ISRAEL 2. AMB JESÚS 3. AMB EL NOSTRE TEMPS Des de la seva joventut, és a dir, des de la seva esclavitud en terres d’Egipte, Israel té consciència de ser un “poble petit”, sempre a la vora de la destrucció i que, en canvi, “no és sotmès”... Conscient que Déu el protegeix. Aquest és un salm d’esperança que brolla del fons dels patiments i dels fracassos momentanis. 2. AMB JESÚS En la seva Passió dolorosa, Jesús va patir pels pecats dels homes. En ser flagel·lat, va patir l’esquinçament dels assots, que van obrir solcs de sang a la seva esquena. No obstant això, Jesús, com el creient del salm, va mantenir una paciència i una esperança invencibles: sabia que el pecat i la mort, enemics del seu Pare, serien vençuts. 3. AMB EL NOSTRE TEMPS Deslliureu-nos del mal, no ens deixeu caure en la temptació. La pregària de Jesús, com la d’aquest salm, ens remet a les lluites diàries contra el mal. Cal pregar, però també cal lluitar en tots els camps. De què serveix dir: “Senyor, quantes injustícies, quants actes de violència, quants pecats, en aquest món”... si ens quedem amb els braços creuats, la mà sobre la mà, sense moure un sol peu?

Quantes vegades, des de jove, m’han combatut! Que respongui el poble d’Israel: Quantes vegades, des de jove, m’han combatut, i mai no em poden vèncer.¡

M’han llaurat tot el cos, per obrir-hi solcs ben llargs; però la justícia del Senyor ha trencat les sogues dels injustos.

Que se’n tornin defraudats i avergonyits els qui volien fer mal a Sió, i siguin com l’herba dels terrats que abans d’espigar-se s’asseca;

no se’n faran cap manat els segadors ni cap braçat els qui lliguen les garbes, i no diu ningú dels qui passen a la vora: «El Senyor us ha beneït.»

Us beneïm en el nom del Senyor

ELS MEUS ENEMICS Em resulta dur d’admetre-ho, fins i tot davant de mi mateix, però és un fet que no puc continuar passant per alt, i faré bé de confessar-m’ho: tinc enemics. Hi ha persones a qui no agrado, persones que se m’oposen, persones que tracten de posar obstacles a la meva feina i fer malbé els meus èxits. Hi ha persones que em critiquen a la meva esquena, que s’alegren quan fracasso i s’entristeixen quan les coses em surten bé. No és que jo tingui mania persecutòria, sinó que simplement veig i admeto aquesta desagradable realitat. No agrado a tothom, i em convé saber-ho. «Quantes vegades, des de jove, m’han combatut! M’han llaurat tot el cos, per obrir-hi solcs ben llargs.» La imatge és brutal, però la realitat no és pas menys inhumana. Han llaurat el meu cos com el pagès llaura els seus camps amb l’arada d’acer. Porto les cicatrius de l’odi en els teixits de l’ànima. I vull arribar a acceptar la realitat dels sofriments que m’han causat d’altres, sense que jo senti enemistat personal o amargor interna per la conducta enemiga d’éssers a qui dic germans. Avui no penso en ells, sinó en mi mateix. El fet de tenir enemics m’humilia. Jo creia ser una persona de primera, creia ser atractiu i agradable a tots. I resulta que no ho sóc. No ho dic per culpar ningú, i menys a mi mateix, sinó simplement per fer constar el fet i derivar-ne la humilitat que em correspon. No agrado a tothom. Llàstima, però és així. Accepto la càrrega i aprenc la lliçó. Gràcies, Senyor, pels qui se m’oposen. M’estan ajudant a conèixer-me millor.

Déu d’Israel, l’Església és la continuació del poble escollit, va madurant en el sofriment l’obra de salvació a través de la història: us demanem que ens beneïu i que trenqueu les servituds que volen imposar els malvats.