El sentit de La vista.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Sentido de la vista.
Advertisements

Sentido de la vista.
¿Qué es un órgano sensorial?
La vista.
LA MATÈRIA.
El ojo humano Laura Carolina Sáenz Prieto Laura Catalina Gil Rodriguez
SECCION FRANCISCO DE PAULA SANTANDER
ASSECAT IR i UV.
L'ELECTRICITAT I CIRCUIT ELÈCTRIC.
Dofins.
LECTURA D’IMATGES als Estanys de Sils
II. La llum Lleis bàsiques L’òptica geomètrica: imatges i aberracions
OBSERVANT PEL MICROSCOPI
INTRODUCCIÓ A L’ULL Setmana de la Ciència Neus Martínez Zaragoza
CIÈNCIES DE LA NATURALESA 3r d’ESO
LA NEURONA I EL SISTEMA NERVIÓS
Tema 6: L’ENERGIA.
La nutrició i l’alimentació
Joan, Meritxell, Martí, Enric i Pol
Els virus.
Propietats relacionades amb l'aspecte extern Altres propietats
Ciències per al món contemporani
MESCLES I DISSOLUCIONS
Que es un bacteri? Els bacteris són éssers unicel·lulars. Són tan petits que per poder-los observar cal un microscopi especial,anomenat microscopi electrònic.
La Salamandra.
Adrián Ferrer Lirio Bernat Talens Aparicio
Física 1 btx: òptica Què és la llum: Teories corpuscular i ondulatòria
ELS COLORS AMB JOAN MIRÓ
El sentit de l’oïda.
Energia magnètica Judit i Marc.
Coneixement del Medi 3r. de Primària Els sentits.
T E O R I A D E L C O L O R Que cal saber sobre el color?
LA LLUM És una forma d’energia que percebem amb el sentit de la vista
ANÀLISI DELS ESTATS FINANCERS DE L´EMPRESA
Tema 4. La Terra i la Lluna. Pàg 52
TEMA 5 : FUNCIÓ DE NUTRICIÓ
LA NUTRICIÓ EN LES PLANTES
Coneixement del Medi Natural
Son mamífers, vertebrats i herbívors.
L’APARELL LOCOMOTOR.
QUÈ FA EL NOSTRE COS AMB L’AIRE QUE AGAFA QUAN INSPIREM?
Retina: es la membrana interna de l’ull on es troben les cèl·lules fotoreceptores: cons i bastons. Els bastons són sensibles a la llum, encara que sigui.
Tutorials Campus Virtual Càrrega automàtica d’alumnes
Som nois i noies de 5è de l’escola Seat
Paula Aguilar Ian Garcia Ayoub Garra Paula Cabrera Vano Barbakadze
TEMA 2 FUNCIÓ DE RELACIÓ.
S’encarrega de dirigir la funció de relació.
Vitamines Estructura química variada.
NIL NIL NIL.
La música és l’ART d’organizar els SONS en el TEMPS.
LA NUTRICIÓ I LA SALUT.
Hi ha una cosa que ens hauria de preocupar…
XIII a Setmana de la solidaritat
Aigua Projecte 2n primària.
CUINAR, UNA ACTIVITAT HUMANA
Les taules de multiplicar
La llum i el so.
LA ZEBRA ÍNDEX -Característiques - On viu - Alimentació - Comportament - Reproducció - Altres especies - Perills - Perquè he triat aquest tema.
Cant espiritual Joan Maragall.
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
d’una xerrada de l’Eduard Sala que trobareu a
Els receptors i els òrgans dels sentits
LA NUTRICIÓ I LA SALUT.
A la classe de Medi ens vàrem preguntar quins dubtes voldríem aclarir envers el nostre cos… Després de molt pensar va sorgir la pregunta…
Granota VERTEBRAT amfibi carnívor.
6è C Escola Pla de l’Avellà Maig de 2012
LES MÀQUINES.
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ CdA Empúries.
LA LLUM.
EL TACTE.
Transcripción de la presentación:

El sentit de La vista

L’ull On es troba allotjat l’ull? Es situa en una cavitat del crani que rep el nom de conca orbitària. L’ull té forma esfèrica gràcies al fet que té líquids a l’interior que contribueixen a donar-li forma: l’humor vitri i l’humor aquós.

Components oculars

Escleròtida: capa més externa Escleròtida: capa més externa. És fibrosa (consistent), blanca i opaca, llevat de la part anterior que és transparent i s’anomena còrnia. Les glàndules lacrimals segreguen un líquid que, a més de protegir l’exterior d’aquesta capa, té una substància que mata els bacteris.

Coroides: és una membrana fina, amb molts de vasos sanguinis Coroides: és una membrana fina, amb molts de vasos sanguinis. La part anterior de l’ull es transforma i forma l’iris, que té al centre un orifici anomenat pupil·la. L’iris té moltes fibres musculars (músculs ciliars) que li permeten regular la mida de la pupil·la. El seu color és característic de cada persona.

Retina: es la membrana interna de l’ull on es troben les cèl·lules fotoreceptores: cons i bastons. Els bastons són sensibles a la llum, encara que sigui tènue, però només permeten veure en blanc i negre. Els cons permeten veure els colors, però necessiten més intensitat lluminosa. La part de la retina on es concentra un nombre més gran de receptors és la fòvea (petita depressió o concavitat de la retina). Quan la llum incideix sobre la retina (estímul lluminós) i estimula els receptors, aquests s’exciten i envien un missatge al cervell (estímul nerviós) a través del nervi òptic. La zona per on surt el nervi òptic no conté cèl·lules receptores, i per això s’anomena punt cec.

Cristal·lí: lent que es troba situat just darrera la còrnia, que permet enfocar les imatges. Està formada per un teixit transparent. - Objectes propers = cristal·lí arrodonit - Objectes llunyans = cristal·lí allargat

L’espai anterior al cristal·lí està ocupat per l’humor aquós i la resta del globus ocular, per l’humor vitri. Aquests dos medis aquosos, juntament amb el cristal·lí i la còrnia, col·laboren en la refracció de la llum.

Anomalies oculars Miopia: Els objectes llunyans es veuen borrosos i els propers es veuen clarament. Es produeix quan l’ull és més llarg del normal o bé la còrnia és massa corbada. Es corregeix amb l’ús de lents còncaves. Hipermetropia: la visió llunyana és normal i es veuen borrosos els objectes propers. Es produeix quan l’ull és més curt del normal o la còrnia és molt plana. Es corregeix amb l’ús de lents convexes.

Atenció i higiene Mantenir una alimentació adequada, especialment abundant en vitamines i minerals, imprescindibles per a la vista. Utilitzar ulleres apropiades per protegir els ulls dels raigs solars. Certes radiacions solars són perjudicials per a la retina. Evitar el contacte dels ulls amb la brutícia. No fregar-nos els ulls amb les mans quan ens couen o els sentim cansats. És recomanable rentar-los amb aigua abundant. Llegir sempre a llocs amb bona llum i, si es pot, amb claror natural. No forçar la vista. Evitar mirar directament al sol i a objectes que emetin llum molt intensa, com els focus. A l’hora de practicar algun esport, usar ulleres protectores adequades. Fer-nos revisions mèdiques periòdiques de la vista.

Bibliografia Àmbit: Biologia i Geologia; Educació secundària (segon cicle 3r. curs). Editorial: Vicens Vives Autors: - M.A. Fernández Esteban - B. Mingo Zapatero - M.D. Torres Lobejón - R. Rodríguez Bernabé Ciències de la naturalesa. Biologia i Geologia 3r ESO. Edició Santillana.