Presentació. Anàlisi Històric. Classificació dels Drets Humans.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
La Declaración Universal de los Derechos Humanos
Advertisements

La Declaración Universal de los Derechos Humanos
© Universitat de Girona LA GESTIÓ DE LA QUALITAT A LES EMPRESES DE CATALUNYA Resultats d’un estudi empíric Juny 2002 Univers d’aproximadament 4500 certificats.
Unitat 1: La fi de l’Antic Règim i les revolucions liberals
Els mapes: Un croquis Primers mapes de navegació o Portolans:
UN PROYECTO ÉTICO CONTEMPORÁNEO
 El fetge és l'òrgan que forma la sang.
El pensament de Karl Marx.
L’ÈPOCA DE L’IMPERIALISME
EL REALISME.
RSC. Responsabilitat Social Corporativa
A la teva declaració de la renda
5.- DE LENIN A STALIN ( ) La Revolució Russa té influència en tota Europa: espartaquistes (Al.), Hongria, França, Espanya,... Es funda la IIIª Internacional.
5.- DE LENIN A STALIN ( ) La Revolució Russa té influència en tota Europa: espartaquistes (Al.), Hongria, França, Espanya,... Mort de Lenin (1924)
Ester Busquets i Alibés
L’Espanya contemporània: el trànsit del segle XIX al XX
3 Revolucions liberals i nacionalisme ESQUEMA RECURSOS INTERNET.
Història dels moviments socials
APRENENT JUNTS.
DE L´ESCOLA TRADICIONAL A L´ESCOLA NOVA
COMENTARI DE TEXTOS HISTÒRICS
Tema 1. El segle XVIII: La crisi de l’Antic Règim (1)
ELS DRETS I DEURES DE LES FAMILIES DE PERSONES AMB DID
L’Edat Contemporànea.
Aquest salm presenta la figura d'un home que té la seva casa entre els gentils; els seus ulls, però, estan fermament fixos a Jerusalem, on, en el.
Measurar el valor (economic) de les titulacions universitàries online
COMENTARI DE GRÀFICS.
CONCEPTES D'ESTAT I SOCIETAT DEL
NOUS ESTATS INDEPENDENTS D’EUROPA: SEGLES XX i XXI
El model EDC: De la inserció laboral a la gestió corporativa de la diversitat De les dificultats a les oportunitats empresarials.
LA REVOLUCIÓ RUSSA I L’URSS ( )
EL MOVIMENT OBRER ( ) BUXAWEB EL MOVIMENT OBRER
Amnistia Internacional
5.- MITJANS DE COMUNICACIÓ I SOCIETAT DE MASSES (I)
2. L’idealisme absolut de Hegel
RENÉ DESCARTES (1596 – 1650) INTRODUCCIÓ CONTEXTUAL.
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
Georgiana Triscariu, Cinthya Loayza i Pamela Morán
Declaració Universal dels Drets Humans
Dia de la Dona Març de Març ORGANITZEN:
Estat de benestar i drets socials
Declaració Universal dels Drets Humans
Història i Cultura de les Religions
Què existeix i què no existeix.
Glòria Canals Sans Presidenta ACTAS
La vida és un do de Déu i un servei als altres
XARXA D’ESCOLES PER LA SOSTENIBILITAT DE VIC
1. Els sofistes 1.3. El problema de la naturalesa: el gir antropològic
Potser la seva vestimenta deia el que la seva ànima volia reflectir
“El perfil de mestre i professor”
Una república catalana, culta, crítica i creativa Cultura Una república catalana, culta, crítica i creativa En la República Catalana la lliure pràctica.
MFG.
EXPLOTACIÓ INFANTIL?.
PROGRAMA ELECTORAL FeSP-UGT Universitat de València
Constitucions espanyoles dels segles XIX i XX (1/3)
COMPARTIR CULTURES BARCELONA SYNODÀLIA 2003 II Sínode Europeu de Dones
PROGRAMA ELECTORAL FeSP-UGT Universitat de València
LES PREFERÈNCIES COM A EINA FACILITADORA
Vulneració dels drets socials
Una República europea implicada en la governança global Política internacional Una República europea implicada en la governança global La República.
més enllà del PIB: de la mesura a la política i les polítiques
Carta de compromís Manifest 3r ESO B 1.
PLA EDUCATIU D’ENTORN DEL BARRI DE SANT ILDEFONS DE CORNELLÀ DE LLOBREGAT 11/07/2019.
La vulneració dels drets socials
EN DEFENSA DE L’ ESCOLA LAICA
3. Karl Marx: el materialisme històric 3. 5
Elaboració del Pla de formació ajuntament de viladecans
QUÈ ÉS LA LOMCE? LOMCE, és una llei que ha estat elaborada per persones alienes al món de l’educació, sense el consens o aprovació dels experts en la matèria.
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
Aproximació telemàtica a l’art contemporani: Comunicació, art i educació Modalitat A. Classificació: Educació artística. Educació Visual i Plàstica.
Transcripción de la presentación:

Presentació. Anàlisi Històric. Classificació dels Drets Humans. Origen immediat de la Declaració Universal de Drets Humans de 1948. Validesa i legitimitat actual.

I. Anàlisi Històric. Declaracions anteriors. Precedents Històrics. Antecedents immediats.

Declaracions anteriors. Declaració de Drets del Poble de Virgínia. (Revolució Americana 1776) Declaració de Drets de l’Home i el Ciutadà. (Revolució Francesa 1789)

Precedents Històrics: Les Revolucions Liberals. La lluita obrera. Les democràcies modernes.

Antecedents immediats. La II Guerra Mundial. Els crims contra la Humanitat. La lluita contra la impunitat. La necessitat de legislar sobre nous delictes contra la Humanitat.

II. Classificació del Drets Humans. Drets de 1a Generació: Drets Fonamentals Drets Polítics. Drets de 2a Generació: Drets Econòmics.

Drets de 1a Generació. Drets Fonamentals: Dret a la vida, Dret a la llibertat, Dret a la seguretat, Drets Civils... Drets Polítics: Llibertat de Reunió, Llibertat d’Associació, Llibertat d’Expressió... Tenen com a origen les Declaracions de Drets Humans del segle XVIII.

Drets de 2a Generació. Són els drets econòmics: Dret a l’Educació, Dret al treball, Dret a igual salari per igual treball, Dret al descans i a l’oci... Tenen com a origen les lluites obreres al llarg del segle XIX.

III. Origen immediat de la Declaració Universal dels Drets Humans. Necessitat de legislar els Drets Humans després dels crims contra la humanitat de la II Guerra Mundial. La creació de l’ONU. La votació de l’Assemblea General de l’ONU el 10 de desembre de 1948.

IV Validesa i legitimitat actual. Els Drets Humans són Universals i inalienables. Mostren l’ideal de futur de la Humanitat, i l’exigència d’un present més just. Marquen l’esperit utòpic d’un món que és millorable i necessitat millorar.

Crítiques freqüents. Són excessivament utòpics i irreals. Són la mostra dels valors de la societat Occidental. Són insuficients per crear una societat plenament justa.

Objeccions a les crítiques. Mostren com ha de ser la realitat, i per tant, és lògic que no siguin tal i com el món és avui, sinó com hauria de ser. Són universals i no occidentals, ja que la igualtat no és patrimoni de cap cultura. Són un punt de partida, no el destí final.

Perspectives de futur. Intentar la seva aplicació al màxim nivell possible, i lluitar fins aconseguir-lo a travès d’ONG’s compromeses com Amnistia Internacional, Metges sense Fronteres... Millorar aquells aspectes que siguin millorables. No estar mai del tot satisfets amb els resultats obtinguts.

--------- La Declaració Universal de Drets Humans Presentació feta per Josep Vicenç Mestre per al Grup d'Educació d'Amnistia Internacional Catalunya. 2003 --------- Amnistia Internacional Catalunya Grup d'Educació www.amnistiacatalunya.org/edu edu@amnistiacatalunya.org