Aquest cant triomfal conté una admirable professió de confiança en el Senyor, que està present enmig del seu Poble (vv. 4,8,12), com una fortalesa.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Els colors de l’ Advent.
Advertisements

L'estructura dialogada d'aquest salm sembla indicar que els pelegrins el cantaven en forma coral, durant la marxa cap a Jerusalem. Un to de serena.
+ Aquesta breu pregària és una súplica per a demanar la protecció divina enmig de l'opressió (v. 5). + La petició va acompanyada d'una professió de.
Aquest salm consta de tres parts. La primera és un breu himne al Creador (vv. 1-2). La segona, de to sapiencial, enumera les condicions morals que.
CATECISME de la Conferència Episcopal Espanyola Jesús és el Senyor.
21 de l’any cB Regina Pregar escoltant el “Pie Jesu” de Marcel Olm, ens posa al costat de Jesús.
Monges de Sant Benet de Montserrat
Himne de peregrinació En arribar a Jerusalem, un pelegrí entona aquesta lloança al temple de Sió, la casa del Senyor i el lloc on es manifesta la.
L'espectacle de la ciutat santa, protegida per un cèrcol de muntanyes, suscita l'actitud de profunda confiança en Déu, que es reflecteix en aquest.
► Tot l'univers –des dels àngels fins als éssers inanimats– és convidat en aquest salm a entonar un cant de lloança al Senyor. ► El motiu de la lloança.
Música d’ Advent A. Pärt Déu és amb nosaltres QUARTA SETMANA D’ADVENT.
Privat del temple i exiliat en terres paganes, un levita expressa els seus actuals turments, a causa de les burles vexatòries dels pagans que l’envolten.
+ Aclaparat pel sofriment, un malalt demana al Senyor que el perdoni i li retorni la salut (vv. 2-3), tot exposant els mals que l’afligeixen (vv.
En aquesta súplica, el reconeixement del propi pecat s’uneix a la confiada seguretat d’obtenir el perdó diví. ● El salmista, lluny de sentir-se abandonat.
Amb algunes lleus modificacions (v Amb algunes lleus modificacions (v. 6), aquest salm és una repetició del salm 13, i s’hi descriuen els pecats que.
La primera estrofa d'aquest cant processional (vv La primera estrofa d'aquest cant processional (vv. 1-2) és una invitació a l'alegria i a l'acció.
La confiança i el goig profund que sorgeixen de la intimitat amb Déu, són els sentiments que predominen en aquest Salm. Els vv. 5-6 permeten de suposar.
En aquesta bonica oració –composta per celebrar la collita (Ex 23,16)– la comunitat agraeix al Senyor els fruits de la terra (v. 7). A més, li suplica.
En aquesta lamentació, apareixen reflectits els diversos moments d'una acció litúrgica, celebrada amb motiu d'una greu derrota nacional. En la primera.
Antífones de la “Oh” Aquestes grans Antífones del càntic de Maria, de la pregària de vespres, anomenades de la “Oh”, tenen un dens contingut bíblic,
La felicitat dels justos –forjada amb els petits plaers de la vida familiar– és el tema central d’aquest bell poema. Al final del salm (v. 5) l’horitzó.
La característica dominant d'aquest salm és l'absoluta confiança en el Senyor, malgrat l'hostilitat i la persecució. ► El salmista se sent del tot.
En aquesta bonica oració –composta per celebrar la collita (Ex 23,16)– la comunitat agraeix al Senyor els fruits de la terra (v. 7). A més, li suplica.
● Un home perseguit implacablement (v ● Un home perseguit implacablement (v. 9) apel·la al poder de Déu perquè el deslliuri dels seus adversaris.
Davant l’amenaça d’un perill mortal, el salmista demana al Senyor que respongui favorablement a la seva demanada, alliberant-lo de la mort (vv. 1-3)
El salm 47 és un cant en honor de Sió, “la ciutat el gran rei” (v El salm 47 és un cant en honor de Sió, “la ciutat el gran rei” (v. 3), en aquell.
Aquest himne de lloança a Déu comença en forma de diàleg entre el salmista i la seva pròpia ànima (vv. 1-6) i després continua en l'estil propi dels.
Aquest poema –com els altres "Cants de Sió" (Sl 45; 47; 86)– expressa l'amor i l'admiració dels israelites per la seva ciutat santa. ► En elegir Jerusalem.
Aquest salm presenta la figura d'un home que té la seva casa entre els gentils; els seus ulls, però, estan fermament fixos a Jerusalem, on, en el.
La característica d’aquest salm és un sentiment de confiança pregona en Déu –expressat amb un llenguatge d’incomparable bellesa poètica. En la primera.
► La frase inicial d'aquest "Himne a la reialesa del Senyor" (cf ► La frase inicial d'aquest "Himne a la reialesa del Senyor" (cf. Sl 46; 92; 95;
Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex 29 Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex ), un fidel israelita exposa el seu cas al Senyor.
- l’arbre ple de vitalitat simbolitza la felicitat dels justos; El Salteri comença amb aquesta “Benaurança”, que ve a ser un pròleg de tot el llibre.
- l’arbre ple de vitalitat simbolitza la felicitat dels justos; El Salteri comença amb aquesta “Benaurança”, que ve a ser un pròleg de tot el llibre.
La proclamació de la reialesa del Senyor és associada en aquest himne a dos esdeveniments decisius de la seva obra salvífica: la creació i el judici.
La primera part d'aquest salm consta d'un himne coral (vv La primera part d'aquest salm consta d'un himne coral (vv. 1-7) i d'un cant comunitari.
▬ El salmista, un ministre de la casa de Déu, assisteix a la intriga d’un rival sense escrúpols, que vol suplantar-lo en les seves funcions dins el.
Fins quan, Senyor...? ► L’autor es refereix a una experiència de la seva vida, sense un horitzó universal o escatològic. La intensitat, però, de la.
Música d’ Advent A. Pärt ALEGREU-VOS! TERCERA SETMANA D’ADVENT.
TINC SET!.
La confiança i el goig profund que sorgeixen de la intimitat amb Déu, són els sentiments que predominen en aquest Salm. Els vv. 5-6 permeten de suposar.
+ Aquesta breu pregària és una súplica per a demanar la protecció divina enmig de l'opressió (v. 5). + La petició va acompanyada d'una professió de.
+ L'amor del Senyor envers el seu poble i la victòria que li té assegurada (v. 4) són el motiu proposat a la comunitat cultual per a convidar-la a.
Lloa el Senyor, ànima meva La lloança expressada en aquest salm es fonamenta en el poder creador del Senyor (v. 6) i en la seva bondat envers els.
DEÚ ET PARLA. DESCOBREIX LA SEVA PARAULA.
Celebració FINAL DE CURS.
+ Aquest salm és la súplica d'un home perseguit i acusat injustament. + Convençut de la seva innocència (v. 5), el salmista demana que els seus enemics.
EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE
És una nit tenebrosa, en la qual ronden feres voraces És una nit tenebrosa, en la qual ronden feres voraces. L'orant està esperant que despunti l'alba.
Aquest cant triomfal conté una admirable professió de confiança en el Senyor, que està present enmig del seu Poble (vv. 4,8,12), com una fortalesa.
Aquest vibrant himne de lloança celebra la majestat i el poder de Déu, que es manifesten en la força de la tempesta. La “veu del Senyor” és el tro,
Aquest vibrant himne de lloança celebra la majestat i el poder de Déu, que es manifesten en la força de la tempesta. La “veu del Senyor” és el tro,
Aquest cant litúrgic d’acció de gràcies està estretament vinculat amb el salm 19; la súplica del poble abans de la batalla ha estat escoltada, i el.
La proclamació de la reialesa del Senyor és associada en aquest himne a dos esdeveniments decisius de la seva obra salvífica: la creació i el judici.
Al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
ABBÀ, PARE ! PENTECOSTA 2007.
Meditem escoltant “He menjat el Teu Cos” (7’) de la Passió de Bach
En aquest cant d'alliberament, Israel agraeix al Senyor que l'hagi salvat d'un gravíssim perill. Diverses imatges se succeeixen per descriure d’una.
“DÉU ET PARLA. DESCOBREIX LA SEVA PARAULA”
Cant espiritual Joan Maragall.
● Mitjançant una declaració que equival a un jurament (vv ● Mitjançant una declaració que equival a un jurament (vv. 4-6), una persona acusada i perseguida.
El Salm 135 de Schütz canta l’amor etern de Déu
+ L’experiència personal dels favors rebuts (v + L’experiència personal dels favors rebuts (v. 2b) ha suscitat en el salmista una impertorbable confiança.
Coral de les 10 verges que esperen el retorn de Jesús. Bach
Davant l’amenaça d’un perill mortal, el salmista demana al Senyor que respongui favorablement a la seva demanada, alliberant-lo de la mort (vv. 1-3)
Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex 29 Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex ), un fidel israelita exposa el seu cas al Senyor.
AQUESTA QUARESMA TU POTS SER MÉS!
PREGÀRIA.
+ L’experiència personal dels favors rebuts (v + L’experiència personal dels favors rebuts (v. 2b) ha suscitat en el salmista una impertorbable confiança.
+ Envoltat d’enemics que miren d’arrabassar-li la confiança en Déu (v + Envoltat d’enemics que miren d’arrabassar-li la confiança en Déu (v.3), el.
Transcripción de la presentación:

Aquest cant triomfal conté una admirable professió de confiança en el Senyor, que està present enmig del seu Poble (vv. 4,8,12), com una fortalesa inexpugnable (v. 2) El lloc privilegiat d’aquesta presència divina és la “Ciutat de Déu” (v 5) -Jerusalem, amb el seu Temple de Sió- que el mateix Senyor s’escollí com a residència (Sl 131,13) Des d’allà, Déu manifesta el seu poder, per assegurar la prosperitat i la pau del seu poble (vv. 5,10), i per alliberar-lo de tots els perills (vv. 3-4,6).

1. AMB ISRAEL 2. AMB JESÚS 3. AMB EL NOSTRE TEMPS Aquest salm és un “càntic de Sió”. Sió és el tossal de Jerusalem situat al sud del temple. Al peu del tossal, brolla una font, la “font de Siloè. Aquest tossal de Sió, aquesta font d’aigua viva, en la ment dels jueus era una mena d’anunci del “cel”. Però la solidesa, la seguretat d’aquesta ciutat excepcional, no derivava especialment de circumstàncies topogràfiques, humanes, estratègiques... “Déu hi habita”. 2. AMB JESÚS Sí. Només hi ha un lloc, sobre la terra, on la creu fou plantada: el clot cavat a terra per a assegurar la post que portaria el Cos... només fou allí. Sí, només hi ha un lloc, en tota la terra, on es trobà una tomba oberta: la pedra rodada on la mort fou vençuda. Es trobà allà, només allà! Jerusalem, en els seus somnis més bojos, no s’imaginà mai fins a quin punt serien vertaders en Jesús. 3. AMB EL NOSTRE TEMPS L’Església, Ciutat de Déu... La mansió més santa de l’Altíssim... La nova Jerusalem, la nova Sió, és l’Església de Jesucrist. Jesús li va prometre que restaria “amb ella” fins a la fi dels temps. “Tu ets Pere i sobre aquesta pedra edificaré la meva Església”.

Déu ens és un castell de refugi, una defensa ferma en hores de perill. No temem res, quan se somou la terra, quan les muntanyes s’enfonsen dins el mar.

Ja poden bramular i escumejar les onades, i, al seu embat, estremir-se les muntanyes: El Senyor de l’univers és amb nosaltres, la nostra muralla és el Déu de Jacob.

Els braços d’un riu alegren la ciutat de Déu, la mansió més sagrada de l’Altíssim. Déu hi és al mig, es manté ferma, Déu la defensa abans que apunti el dia;

si s’amotinen les nacions i es revolten els reis, fa esclatar el seu tro, i la terra es desfà. El Senyor de l’univers és amb nosaltres, la nostra muralla és el Déu de Jacob.

Veniu, mireu les gestes del Senyor, les meravelles que fa sobre la terra. A tot arreu ha fet cessar els combats, ha trencat els arcs i trossejat les llances, ha tirat al foc els escuts.

Desistiu, reconeixeu que jo sóc Déu; jo domino els pobles, domino el món. El Senyor de l’univers és amb nosaltres, la nostra muralla és el Déu de Jacob."

“Desistiu, reconeixeu que jo sóc Déu” “Desistiu, reconeixeu que jo sóc Déu”. Que bé que em va aquest avís, Senyor! En escoltar-lo dels vostres llavis, sento que el meu benestar espiritual, el meu avanç i la meva felicitat depenen d’això. Si aprenc a estar callat, a quedar-me tranquil, a relaxar-me, a deixar amb fe i confiança que les coses segueixin el seu curs, estaré en disposició d’aprendre que vós sou Déu i Senyor, que el món està a les vostres mans, i jo amb ell, i que en aquesta revelació és on es troba la pau i l’alegria de l’ànima. “Estigues quiet, i veuràs que jo sóc Déu”. Em dieu que em calmi, que freni, que entri en el silenci i la quietud. Voleu que afluixi els meus controls, que em prengui les coses amb calma, que convidi a la tranquil·litat. Em demaneu que m’assegui i us miri. Que vegi que la meva vida està a les vostres mans, que dirigiu el curs de la creació, que sou Déu i Senyor. Només en la pau de la meva ànima podré reconèixer la glòria de la vostra majestat. Només en el silenci puc adorar. El vostre braç estès, Senyor, calmà les tempestes de la mar. Esteneu-lo ara sobre el meu cor perquè calmi les tempestes que hi nien en ell com en la negror d’un cel d’hivern. Calmeu les meves emocions, guariu la meva ansietat, apagueu les meves pors. Feu que la benedicció de pau davalli, pel vostre voler, sobre el meu cor atribolat. Pronuncieu una altra vegada la paraula de consell i poder que em posseeixi. “Estigues quiet”. I en el silenci de l’admiració i la quietud de la fe sabré que sou el meu Déu, el Déu de la meva vida.

No temem, Senyor, encara que la terra se somogui, perquè sabem que vós sou el nostre castell, que vós esteu amb nosaltres i ens socorreu com a poderós defensor en el perill; feu que creixi sempre aquesta nostra esperança fins que un dia puguem contemplar, cara a cara, les vostres meravelles, en la vostra gojosa ciutat, pels segles dels segles.