¿Quina és la salut dels nostres adolescents ?

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
XIV Jornades Interdiocesanes de Responsables de Catequesi
Advertisements

Fantasia, fotografia, so i algunes perles de saviesa per als meus amics. Diu el Talmud: "Un somni que no s'interpreta és com una carta que no es llegeix.
6è. PRIMÀRIA Escola Gerbert d’Orlhac
PERSONES AMB DISCAPACITAT INTEL·LECTUAL QUALITAT DE VIDA
LA PRIMERA GUERRA MUNDIAL
“MESURES PENALS ALTERNATIVES EN LA COMUNITAT” Pilar Casaus
Família, entorn social i problemes de conducta
i el que no es pot avaluar
Salut mental i prevenció
1 u n i t a t L’educador infantil.
Alimenta el teu cos.
TRASTORNS DE L’ALIMENTACIÓ
Les bones pràctiques per a la educació en família
PRÀCTICA 5: ELS TESTS BAS 1-2 Bateria de socialització
Què és Càritas Dijous, 29 de gener de 2015.
NIVELLS D’0RGANITZACIÓ
SEXE, DIVERSITAT I GENT GRAN
Recordem què vol dir ser adolescent
MOTIUS AMBIENTALS I SOCIALS
L’INFANT CAPAÇ 25 Aniversari CRP Vilafranca
PROGRAMA PER L ‘ADOLESCENT DUME 12/24
TREBALLS D’ATENCIÓ AL PÚBLIC
LA QUALITAT DE LA RELACIÓ AMB ELS NOSTRES FILLS I FILLES
Aquest salm presenta la figura d'un home que té la seva casa entre els gentils; els seus ulls, però, estan fermament fixos a Jerusalem, on, en el.
Estratègies educatives en la família
ESTRATÈGIES EDUCATIVES A LA FAMÍLIA
PONÈNCIA. Denuncies associades a PRL (psicosocials).
Programa BIBE: perspectives de futur
Una visió des de la família. Delegació de Família i Vida
GRANJA ESCOLA.
1. Aristòtil 1.4 El problema de l’ésser humà i del coneixement
▬ El salmista, un ministre de la casa de Déu, assisteix a la intriga d’un rival sense escrúpols, que vol suplantar-lo en les seves funcions dins el.
COSES  QUE  ENS  FAN  POR!!!.
ANTECEDENTS I OBJECTIUS
DIADA DE La pau i la no violència.
P E L C 0 a 3 anys Programa Per l’Estimulació Del Llenguatge
Incorporació de la Perspectiva de Gènere en la Prevenció del vih en l’àmbit de les drogodependències  La perspectiva de gènere ens ofereix l’oportunitat.
La Direcció queda habilitada per:
CSMIJ Sarrià-Sant Gervasi
FET PER L’ÈRIC I L’ANASTASIA
3. TOTS SOM DIFERENTS..
INTERVENCIÓ EN TABAQUISME DINS LA CONSULTA PEDIÀTRICA
Què existeix i què no existeix.
RAONAMENT CLÍNIC Es basa en factors com... L’ experiència
Objectiu Educatiu Trienni
El Pare Claret és un regal per a tots
Potser la seva vestimenta deia el que la seva ànima volia reflectir
La formació professional, una opció de futur i amb futur
Tema 5: Nombres naturals i enters
LA VIDA DE LES PERSONES.
LA SOCIETAT , LA FAMÍLIA , L’EDUCACIÓ I LES JOGUINES
LES ETAPES DE LA VIDA ÉSERS VIUS.
ELS NOSTRES FILLS: COM AJUDAR-LOS A CRÉIXER
FEAC 2016.
SALUT MENTAL.
ELABORAR-DESCOBRIR-IMAGINAR Diferents maneres de créixer jugant
ESCOLA ANTONI TÀPIES- 5èB
Estrès laboral i L'estrès laboral és una resposta de l’organisme davant de qualsevol demanda o exigència a la qual està sotmès i que l’individu interpreta.
Les Mesures de Seguretat En la jurisdicció Penal d’Adults
ABBÀ, PARE ! PENTECOSTA 2007.
Millorar el rendiment escolar dels nostres fills i filles
EMBARASSOS EN ADOLESCENTS
Organització i creixement
Les Avantguardes (principis segle XX)
Beatriz Guzmán Jun Hui Chen David de la Ossa Sergi Gontaler
Religió Catòlica 2 Educació Primària.
Assessorament de la Formació en Competències
III Jornada de casos clínics en Vacunes per a l’Atenció Primària
Setmana de la Solidaritat 2010 – 2011 Escola Pública “Josep Carner” (Badalona) L’ EDUCACIÓ, UN FUTUR EN IGUALTAT: el que han de fer nens i nens de tot.
Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
Transcripción de la presentación:

¿Quina és la salut dels nostres adolescents ? SALUT FÍSICA SALUT MENTAL

¿QUINA ÉS LA SALUT DELS NOSTRES ADOLESCENTS ? CONCEPTE INTEGRAL DE SALUT BIO-PSICO-SOCIAL CONCEPTE BIOLÒGIC DE MALALTIA MENTAL COS-ÀNIMA

QUÈ ÉS L’ADOLESCÈNCIA ? “ADOLESCERE” CRÉIXER ARISTÓTELES ERIKSON ETAPA DE TRANSICIÓ IRRESPONSABILITAT RESPONSABILITAT ERIKSON ETAPA DE TRANSICIÓ JO INFANTIL JO ADULT

. . . L’ADOLESCÈNCIA ACTUAL, ÉS TAN COMPLICADA . . .

<< VIVIM EN UNA ÈPOCA DECADENT, ELS JOVES JA NO RESPECTEN ALS SEUS PROGENITORS, SÓN GRULLERS I IMPACIENTS, FREQÜENTEN LES TAVERNES I NO TENEN DIGNITAT>> INSCRIPCIÓ A UNA TOMBA EGIPCIA, ALS VOLTANTS DE 3000 ANYS A.C.

EL FARMACÈUTIC DAVANT DELS PROBLEMES DE SALUT DELS ADOLESCENTS << ELS NOSTRES JOVES ARA ESTIMEN EL LUXE, TENEN PÈSSIMS MODALS I MENYSPREEN L’AUTORITAT. MOSTREN POC RESPECTE PELS SEUS SUPERIORS I PREFEREIXEN LA CONVERSA INSULSA A L’EXERCICI. ELS NOIS SÓN ARA ELS TIRANS I NO ELS SERVENTS DE LES SEVES LLARS. NO S’AIXEQUEN QUAN ALGÚ ENTRA A CASA SEVA, NO RESPECTEN ALS PARES, DEVOREN EL MENJAR I TIRANITZEN ALS SEUS MESTRES>> SÒCRATES SEGONS ELS SEUS DEIXEBLES (SEGLE IV A.C.)

QUAN COMENÇA I ACABA L’ADOLESCÈNCIA ? CRITERIS PSICOSOCIALS CRITERIS PSICOFÍSICS CRITERIS PSICOSOCIALS INICI FINAL INDEPENDÈNCIA COMPLETA DELS PARES (EMOCIONAL I ECONÒMICA) ESTABLIMENT DE LA PRÒPIA IDENTITAT I DE RELACIONS SEXUALS ÍNTIMES PRESÈNCIA D’OBJECTIUS EDUCATIUS I LABORALS

<< LA PUBERTAT ÉS UN ACTE DE LA NATURA L’ADOLESCÈNCIA ÉS UN ACTE DE L’HOME >> KANT

BIOLOGIA EDUCACIÓ ADOLESCENT SALUT MENTAL FACTORS PROTECTORS FACTORS DE RISC BIOLOGIA EDUCACIÓ ADOLESCENT SALUT MENTAL

SALUT MENTAL A L’ADOLESCÈNCIA FACTORS PROTECTORS ADOLESCENTS INFANTILS COMPORTAMENTS AMBIVALÈNCIA DUBTES FAMÍLIA ADULTS

SALUT MENTAL A L’ADOLÈSCENCIA FACTORS PROTECTORS FAMÍLIA (PARES) MÚLTIPLES DUBTES EDUCATIUS PROFESSIONAL SALUT-EDUCACIÓ TEMPS ACTITUD EDUCATIVA AFECTE ACCEPTACIÓ SENTIT COMÚ ADOLESCENT SOCIETAT

SALUT MENTAL A L’ADOLESCÈNCIA FACTORS PROTECTORS RESILIÀNCIA “CAPACITAT DELS NENS O DELS ADOLESCENTS PER A NO PRESENTAR PROBLEMES CONDUCTUALS O EMOCIONALS, ENCARA QUE HAGIN TINGUT EXPERIÈNCIES DE RISC QUE A LA POBLACIÓ GENERAL ES TROBEN ASSOCIADES A DANY” RUTTER

SALUT MENTAL A L’ADOLESCÈNCIA PATOLOGIA PSIQUIÀTRICA DELS PARES FACTORS DE RISC PATOLOGIA PSIQUIÀTRICA DELS PARES ESQUIZOFRÈNIA TRASTORN DEPRESSIU MAJOR TRASTORN MANÍAC INTENT D’AUTÒLISI TRASTORN GREU DE LA PERSONALITAT ALCOHOLISME I ABÚS DE DROGUES

SALUT MENTAL A L’ADOLESCÈNCIA FACTORS DE RISC ACTITUTS EDUCATIVES DE RISC PSICOPATOLÒGIC PARES AMB SEVERS PROBLEMES DE TOLERÀNCIA PER LES CRISIS DE L’ADOLESCÈNCIA PARES QUE NO ACCEPTEN LA PROGRESSIVA AUTONOMIA DELS FILLS PARES QUE FAN UNA DEMANDA EXCESSIVA D’AUTONOMIA DELS FILLS PARES QUE NEGUEN RADICALMENT ELS CONFLICTES AMB ELS FILLS VIOLÈNCIA RECURRENT PARES-FILL FUNCIONS PARENTALS SUBSTITUÏDES

SALUT MENTAL A L’ADOLESCÈNCIA FACTORS DE RISC VULNERABILITAT MARCADORS BIOLÒGICS PER EXEMPLE: INHIBICIÓ CONDUCTUAL TRASTORN D’ANSIETAT

SALUT MENTAL A L’ADOLESCÈNCIA FACTORS PROTECTORS / FACTORS DE RISC L’EXPOSICIÓ DE L’ADOLESCENT AL RISC POT SIGNIFICAR L’INICI D’UN TRASTORN O MALALTIA (VULNERABILITAT) O TAMBÉ, PEL CONTRARI, QUE LA MATEIXA EXPERIÈNCIA DONI FORCES A L’ADOLESCENT PER A EVITAR L’APARICIÓ DEL PROBLEMA (RESILIÀNCIA).