¿Quina és la salut dels nostres adolescents ? SALUT FÍSICA SALUT MENTAL
¿QUINA ÉS LA SALUT DELS NOSTRES ADOLESCENTS ? CONCEPTE INTEGRAL DE SALUT BIO-PSICO-SOCIAL CONCEPTE BIOLÒGIC DE MALALTIA MENTAL COS-ÀNIMA
QUÈ ÉS L’ADOLESCÈNCIA ? “ADOLESCERE” CRÉIXER ARISTÓTELES ERIKSON ETAPA DE TRANSICIÓ IRRESPONSABILITAT RESPONSABILITAT ERIKSON ETAPA DE TRANSICIÓ JO INFANTIL JO ADULT
. . . L’ADOLESCÈNCIA ACTUAL, ÉS TAN COMPLICADA . . .
<< VIVIM EN UNA ÈPOCA DECADENT, ELS JOVES JA NO RESPECTEN ALS SEUS PROGENITORS, SÓN GRULLERS I IMPACIENTS, FREQÜENTEN LES TAVERNES I NO TENEN DIGNITAT>> INSCRIPCIÓ A UNA TOMBA EGIPCIA, ALS VOLTANTS DE 3000 ANYS A.C.
EL FARMACÈUTIC DAVANT DELS PROBLEMES DE SALUT DELS ADOLESCENTS << ELS NOSTRES JOVES ARA ESTIMEN EL LUXE, TENEN PÈSSIMS MODALS I MENYSPREEN L’AUTORITAT. MOSTREN POC RESPECTE PELS SEUS SUPERIORS I PREFEREIXEN LA CONVERSA INSULSA A L’EXERCICI. ELS NOIS SÓN ARA ELS TIRANS I NO ELS SERVENTS DE LES SEVES LLARS. NO S’AIXEQUEN QUAN ALGÚ ENTRA A CASA SEVA, NO RESPECTEN ALS PARES, DEVOREN EL MENJAR I TIRANITZEN ALS SEUS MESTRES>> SÒCRATES SEGONS ELS SEUS DEIXEBLES (SEGLE IV A.C.)
QUAN COMENÇA I ACABA L’ADOLESCÈNCIA ? CRITERIS PSICOSOCIALS CRITERIS PSICOFÍSICS CRITERIS PSICOSOCIALS INICI FINAL INDEPENDÈNCIA COMPLETA DELS PARES (EMOCIONAL I ECONÒMICA) ESTABLIMENT DE LA PRÒPIA IDENTITAT I DE RELACIONS SEXUALS ÍNTIMES PRESÈNCIA D’OBJECTIUS EDUCATIUS I LABORALS
<< LA PUBERTAT ÉS UN ACTE DE LA NATURA L’ADOLESCÈNCIA ÉS UN ACTE DE L’HOME >> KANT
BIOLOGIA EDUCACIÓ ADOLESCENT SALUT MENTAL FACTORS PROTECTORS FACTORS DE RISC BIOLOGIA EDUCACIÓ ADOLESCENT SALUT MENTAL
SALUT MENTAL A L’ADOLESCÈNCIA FACTORS PROTECTORS ADOLESCENTS INFANTILS COMPORTAMENTS AMBIVALÈNCIA DUBTES FAMÍLIA ADULTS
SALUT MENTAL A L’ADOLÈSCENCIA FACTORS PROTECTORS FAMÍLIA (PARES) MÚLTIPLES DUBTES EDUCATIUS PROFESSIONAL SALUT-EDUCACIÓ TEMPS ACTITUD EDUCATIVA AFECTE ACCEPTACIÓ SENTIT COMÚ ADOLESCENT SOCIETAT
SALUT MENTAL A L’ADOLESCÈNCIA FACTORS PROTECTORS RESILIÀNCIA “CAPACITAT DELS NENS O DELS ADOLESCENTS PER A NO PRESENTAR PROBLEMES CONDUCTUALS O EMOCIONALS, ENCARA QUE HAGIN TINGUT EXPERIÈNCIES DE RISC QUE A LA POBLACIÓ GENERAL ES TROBEN ASSOCIADES A DANY” RUTTER
SALUT MENTAL A L’ADOLESCÈNCIA PATOLOGIA PSIQUIÀTRICA DELS PARES FACTORS DE RISC PATOLOGIA PSIQUIÀTRICA DELS PARES ESQUIZOFRÈNIA TRASTORN DEPRESSIU MAJOR TRASTORN MANÍAC INTENT D’AUTÒLISI TRASTORN GREU DE LA PERSONALITAT ALCOHOLISME I ABÚS DE DROGUES
SALUT MENTAL A L’ADOLESCÈNCIA FACTORS DE RISC ACTITUTS EDUCATIVES DE RISC PSICOPATOLÒGIC PARES AMB SEVERS PROBLEMES DE TOLERÀNCIA PER LES CRISIS DE L’ADOLESCÈNCIA PARES QUE NO ACCEPTEN LA PROGRESSIVA AUTONOMIA DELS FILLS PARES QUE FAN UNA DEMANDA EXCESSIVA D’AUTONOMIA DELS FILLS PARES QUE NEGUEN RADICALMENT ELS CONFLICTES AMB ELS FILLS VIOLÈNCIA RECURRENT PARES-FILL FUNCIONS PARENTALS SUBSTITUÏDES
SALUT MENTAL A L’ADOLESCÈNCIA FACTORS DE RISC VULNERABILITAT MARCADORS BIOLÒGICS PER EXEMPLE: INHIBICIÓ CONDUCTUAL TRASTORN D’ANSIETAT
SALUT MENTAL A L’ADOLESCÈNCIA FACTORS PROTECTORS / FACTORS DE RISC L’EXPOSICIÓ DE L’ADOLESCENT AL RISC POT SIGNIFICAR L’INICI D’UN TRASTORN O MALALTIA (VULNERABILITAT) O TAMBÉ, PEL CONTRARI, QUE LA MATEIXA EXPERIÈNCIA DONI FORCES A L’ADOLESCENT PER A EVITAR L’APARICIÓ DEL PROBLEMA (RESILIÀNCIA).