+++ És probable que aquest "Cant de Sió" (Sl 45; 47; 75) hagi estat interpretat de diferents maneres en èpoques diverses. En la seva forma original,

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
► Aquest salm és una imprecació envers aquells que tenen la missió d’impartir justícia entre els homes. En l'espiritualitat del poble d'Israel els.
Advertisements

+ Aquesta breu pregària és una súplica per a demanar la protecció divina enmig de l'opressió (v. 5). + La petició va acompanyada d'una professió de.
+++ És probable que aquest "Cant de Sió" (Sl 45; 47; 75) hagi estat interpretat de diferents maneres en èpoques diverses. En la seva forma original,
X. Amb Jesús, per sempre, a la casa del Pare
► Aquest salm és una imprecació envers aquells que tenen la missió d’impartir justícia entre els homes. En l'espiritualitat del poble d'Israel els.
CATECISME de la Conferència Episcopal Espanyola Jesús és el Senyor.
21 de l’any cB Regina Pregar escoltant el “Pie Jesu” de Marcel Olm, ens posa al costat de Jesús.
Aquest bonic poema sapiencial és una invitació a la confiança en la Providència divina. El salmista vol inculcar que només Déu pot assegurar la prosperitat.
II. Déu és el nostre Pare 4. La creació és obra de l’amor de Déu.
El tema d’aquest himne és la reialesa universal del Senyor (vv El tema d’aquest himne és la reialesa universal del Senyor (vv. 3,7-9) manifestada.
L'espectacle de la ciutat santa, protegida per un cèrcol de muntanyes, suscita l'actitud de profunda confiança en Déu, que es reflecteix en aquest.
► Tot l'univers –des dels àngels fins als éssers inanimats– és convidat en aquest salm a entonar un cant de lloança al Senyor. ► El motiu de la lloança.
Música d’ Advent A. Pärt Déu és amb nosaltres QUARTA SETMANA D’ADVENT.
31 de l’any Regina Els “Records de pluja” de Marcel Olm ens fan desitjar una vida fecunda en l’amor.
Cercar el sentit de la vida, de les coses i de la mort és com una necessitat primària. Fins quan, Senyor, seguireu oblidant-me? Fins quan m’amagareu la.
18 de l’any cB Regina Preguem escoltant la lloança a les mans de Jesús (“Ad manus” de Buxtehude) que beneint Déu, fan que es multipliquin els Pans.
JESÚS DE NATZARET.
Quina és la fórmula de la felicitat que ens dóna la paraula de Déu?
+ Aquesta súplica en favor del rei (v + Aquesta súplica en favor del rei (v. 1) va ser composta probablement per al dia de la seva entronització.
La primera estrofa d'aquest cant processional (vv La primera estrofa d'aquest cant processional (vv. 1-2) és una invitació a l'alegria i a l'acció.
En aquesta bonica oració –composta per celebrar la collita (Ex 23,16)– la comunitat agraeix al Senyor els fruits de la terra (v. 7). A més, li suplica.
En aquesta lamentació, apareixen reflectits els diversos moments d'una acció litúrgica, celebrada amb motiu d'una greu derrota nacional. En la primera.
+ Aquest delicat poema és un elogi de la convivència fraternal, tant en la intimitat de la família com en la comunitat nacional i religiosa. + Les.
La característica dominant d'aquest salm és l'absoluta confiança en el Senyor, malgrat l'hostilitat i la persecució. ► El salmista se sent del tot.
Ens alimentam amb el cos i la sang del Senyor
En aquesta bonica oració –composta per celebrar la collita (Ex 23,16)– la comunitat agraeix al Senyor els fruits de la terra (v. 7). A més, li suplica.
● Un home perseguit implacablement (v ● Un home perseguit implacablement (v. 9) apel·la al poder de Déu perquè el deslliuri dels seus adversaris.
El salm 47 és un cant en honor de Sió, “la ciutat el gran rei” (v El salm 47 és un cant en honor de Sió, “la ciutat el gran rei” (v. 3), en aquell.
● La lloança continguda en aquest cèlebre himne, expressa la intuïció poètico-religiosa del salmista, que contempla amb ulls admirats l’obra de Déu.
Aquest poema –com els altres "Cants de Sió" (Sl 45; 47; 86)– expressa l'amor i l'admiració dels israelites per la seva ciutat santa. ► En elegir Jerusalem.
Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau!
En aquest salm –el més breu del saltiri– totes les nacions són convidades a lloar el Déu d’Israel (v. 1), per l'immens amor que té envers el seu poble.
Aquest salm presenta la figura d'un home que té la seva casa entre els gentils; els seus ulls, però, estan fermament fixos a Jerusalem, on, en el.
Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex 29 Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex ), un fidel israelita exposa el seu cas al Senyor.
La proclamació de la reialesa del Senyor és associada en aquest himne a dos esdeveniments decisius de la seva obra salvífica: la creació i el judici.
Música: “Record per sempre”de Vangelis
+ Aquesta breu pregària és una súplica per a demanar la protecció divina enmig de l'opressió (v. 5). + La petició va acompanyada d'una professió de.
DEÚ ET PARLA. DESCOBREIX LA SEVA PARAULA.
Carta d’un infant als seus pares.
La vida és un do de Déu i un servei als altres
Vivim-la amb el sacerdot
IV Part Música Catalana d’avantguarda “Epigrames” de Benet Casablanques (composició 2003) Monges de Sant Benet de Montserrat.
Déu et parla. Descobreix la seva paraula.
valors humans i socials
Per tal de cantar les perfeccions de Jahvè, que assenyalen les seves intervencions en la història, aquest himne copia i reprodueix un cert nombre.
+++ Es probable que este “Canto de Sión” (Sal +++ Es probable que este “Canto de Sión” (Sal. 46; 48; 76) haya sido interpretado de distintas maneras.
“SENYOR, ENSENYA’M A ESTIMAR EL QUE REALMENT ÉS BÓ PER MI”
Vista del cim de les Benaurances
Aquest vibrant himne de lloança celebra la majestat i el poder de Déu, que es manifesten en la força de la tempesta. La “veu del Senyor” és el tro,
"SENYOR, ENSENYA’M A SER FELIÇ I A DONAR PAU!"
Aquest vibrant himne de lloança celebra la majestat i el poder de Déu, que es manifesten en la força de la tempesta. La “veu del Senyor” és el tro,
+ En plena confusió, a causa de la malaltia i la persecució, el pobre crida anguniosament Déu. + El seu alliberament per part de Déu causarà vergonya.
Aquest cant litúrgic d’acció de gràcies està estretament vinculat amb el salm 19; la súplica del poble abans de la batalla ha estat escoltada, i el.
PERDONEU-NOS, SENYOR ! Jesús ens descobreix el goig de retrobar l’amistat amb Déu el nostre Pare Amb nosaltres 2-8.
La proclamació de la reialesa del Senyor és associada en aquest himne a dos esdeveniments decisius de la seva obra salvífica: la creació i el judici.
ABBÀ, PARE ! PENTECOSTA 2007.
+++ Es probable que este “Canto de Sión” (Sal +++ Es probable que este “Canto de Sión” (Sal. 46; 48; 76) haya sido interpretado de distintas maneras.
“DÉU ET PARLA. DESCOBREIX LA SEVA PARAULA”
Cant espiritual Joan Maragall.
► Aquesta súplica es caracteritza per les expressives imatges amb què el salmista descriu les insídies dels seus adversaris (vv. 2-7) i la intervenció.
AQUESTA QUARESMA TU POTS SER MÉS!
“Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau”
+ En aquest breu i bonic salm s’estableixen les condicions necessàries per a esdevenir “hoste” del Senyor, és a dir, per a entrar en el Santuari i.
“NO TINGUIS POR, QUE JO SÓC AMB TU”
Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex 29 Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex ), un fidel israelita exposa el seu cas al Senyor.
CONCURS BÍBLIC NOM: CÉSAR COGNOMS: GARCÍA MEDINA GRUP B DATA NAIXAMENT: 02/07/2003 COL·LEGI: SANT JOSEP OBRER CARRER: COVADONGA S/N
Aquest salm celebra les perfeccions divines que es revelen en les seves obres meravelloses: èxode, mannà, aliança, terra promesa, festes. Servir un.
La “Música callada” de F. Mompou convida a l’adoració
EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE
+ Envoltat d’enemics que miren d’arrabassar-li la confiança en Déu (v + Envoltat d’enemics que miren d’arrabassar-li la confiança en Déu (v.3), el.
Transcripción de la presentación:

+++ És probable que aquest "Cant de Sió" (Sl 45; 47; 75) hagi estat interpretat de diferents maneres en èpoques diverses. En la seva forma original, sembla estar dirigit als pelegrins que arribaven a Sió (vv. 1-2) de totes les regions de la diàspora jueva, per anunciar-los que també ells s'havien de sentir com nascuts a Jerusalem. +++ Més tard, per influència d'alguns oracles profètics (Is 2,2-4; Za 8,20-23), el salm va ser "rellegit" amb una perspectiva messiànica i universalista: Jerusalem era cridada a ser el centre espiritual de totes les nacions. Fins i tot els enemics més acarnissats del poble escollit —Egipte, Babilònia, Tir, Filistea i Etiòpia (v. 4)— haurien de reconèixer el Déu d’Israel i considerar-se ciutadans de la Ciutat santa (v. 6).

Jerusalem, mare de tots els pobles El cant a Jerusalem, ciutat de la pau i mare universal, malauradament contrasta amb l'experiència històrica que la ciutat viu. Però la pregària té com a finalitat sembrar confiança i infondre esperança.   La perspectiva universal del salm 86 pot fer pensar en l'himne del llibre d'Isaïes, en el qual conflueixen cap a Sió totes les nacions per escoltar la paraula del Senyor i redescobrir la bellesa de la pau, forjant "relles amb les seves espases", i "falçs amb les seves llances" (cf. Is 2, 2-5). En realitat, el salm se situa en una perspectiva molt diferent, la d'un moviment que, en comptes de confluir cap a Sió, parteix de Sió; el salmista considera Sió com l'origen de tots els pobles. Després de declarar el primat de la ciutat santa, no per mèrits històrics o culturals sinó solament per l'amor vessat per Déu sobre ella (vv. 1-3), el salm celebra precisament aquest universalisme, que agermana tots els pobles.   Sió és aclamada com a mare de tota la humanitat i no tan sols d'Israel. Aquesta afirmació suposa una audàcia extraordinària. El salmista n’és conscient i ho fa notar: "S’han dit de tu, ciutat de Déu, oracles gloriosos" (v. 3). Com pot la modesta capital d'una petita nació presentar-se com l'origen de pobles molt més poderosos? Per què Sió pot tenir aquesta immensa pretensió? La resposta es dóna en la mateixa frase: Sió és mare de tota la humanitat perquè és la "ciutat de Déu"; per això és a la base del projecte de Déu.

i estima més els portals de Sió El Senyor té el palau a la muntanya santa, i estima més els portals de Sió que totes les viles de Jacob.

¡S’han dit de tu, ciutat de Déu, oracles gloriosos: «Compto Egipte i Babilònia entre els fidels que em coneixen. A Filistea, a Tir i a Etiòpia els dic: «Fills de Sió.»

Diuen d’ella: «És l’Altíssim mateix qui l’ha fundada; aquest i aquell altre són fills de Sió.»

El Senyor va escrivint al registre dels pobles: «Fill de Sió.» I els cantors i els dansaires responen: «Ciutadans de Sió.»

«El Senyor va escrivint al registre dels pobles: ‘Fill de Sió.’» «Diuen d’ella: ‘És l’altíssim mateix qui l’ha fundada ; aquest i aquell altre són fills de Sió.’» ++ Se m'eixamplen les fronteres del cor, Senyor, quan reso aquesta oració i somnio en aquell moment. Éssers de totes les races que s'ajunten, perquè tots vénen de vós i són u en vós. Aquest és el vostre pla, i jo l'abraço amb fe oberta i desig fervent. Totes les races són una. Tots els homes es troben. «El Senyor va escrivint al registre dels pobles: ‘Fill de Sió.’» ++ Totes les races neixen a la Ciutat Santa. Tots els homes i dones són compatriotes meus. Els miro a la cara i reconec els trets de família sota l'alegre varietat de perfils i colors. Llegeixo en cada rostre la resposta de germandat en el sentiment que sorgeix al mateix temps en mi i en l'altra persona. ++ Doneu-me un cor ecumènic, Senyor. Ensenyeu-me a estimar tots els homes i a respectar tots els pobles. «Compto Egipte i Babilònia entre els fidels que em coneixen; a Filistea, a Tir i a Etiòpia els dic: « Fills de Sió.’» Feu-me sentir de gust en totes les cultures, continuar aprenent sempre i abraçar amb comprensió i afecte tot el que heu creat en qualsevol part del món. «I els cantors i els dansaires responen: ‘Ciutadans de Sió.’»

Senyor Jesús, que vau plorar sobre la Jerusalem terrenal, que havia de ser destruïda per culpa de la seva infidelitat, i vau fundar la nova Jerusalem, mare de tots els creients. Feu que els cristians ens gloriem sempre de ser fills de l'Església, la vostra esposa estimada, i que tots els homes puguin ser comptats un dia entre els fills de la Jerusalem celestial. Vós, que viviu i regneu pels segles dels segles. Amén.