Literatura 2n de Batxillerat

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Descriu les característiques bàsiques de la poesia actual
Advertisements

LA NOVEL·LA DE LA POSTGUERRA
Biblioteca Rosa Sensat Novetats Bibliogràfiques Estiu 2016.
Quan anàvem a l’estraperlo
"No pot escollir príncep qui vessa sang“ (La pell del Brau 1960)
segle d’or de la nostra literatura
Estellés i la seua època com a tema teatral
DESCRIU LES CARACTERÍSTIQUES BÀSIQUES DE L’ESCRIPTURA TEATRAL ACTUAL
INTRODUCCIÓ En un primer moment, la poesia va seguir les tendències anteriors a la Guerra Civil: la tradició simbolista i l'avantguardista. En ambdós casos.
NAIXEMENT DE LA LITERATURA FRANCESA I ELEMENTS CULTURALS MEDIEVALS
HISTÒRIA DE LA LLENGUA Cristina J. Calabuig Curs
Giacomo Leopardi, l’Infinito.
Per carregar applets.
Diseny del power point: Violant Estreder
ATENCIÓ A LA DIVERSITAT Atenció educativa a l’alumnat immigrant
Unitat_9_NAIXEMENT LITERATURA
LA PSICOLOGIA DELS PERSONATGES EN LA PRODUCCIÓ DE MERCÈ RODOREDA
Presentació de la base de dades
Oda a Guynemer ADRIÀ VELASCO SAURA.
EL CONTE UNITAT 2 Llengua i valencià 1 1
DESCRIPCIONS D’ESPAIS Departament llengua i valencià Pilar Román 1 1
HISTÒRIA DE LA LITERATURA
EL MODERNISME (1892-// ) OBJECTIU: equiperar la cultura catalana amb qualsevol altra cultura europea. Volen que la literatura sigui nacional.
Cos i emoció Programa-taller d’educació emocional que es basa en el desenvolupament de l’autonomia personal i la regulació emocional.
El Modernisme ( ) Moviment que es proposa crear una cultura catalana nacional i moderna Diversitat de tendències Reacció contra l’esperit conservador.
RENAIXENÇA ROMANTICISME Moviment cultural de redreçament i recobrament
REUNIÓ AMB PARES I MARES DE 3r I 4t D’ESO
Festivitat de Sant Cosme i Sant Damià i Premis Sanitat a Osona 2007.
MUSICA TRADICIONAL VALENCIA
QÜESTIÓ NÚM. 14 Explica l’obra teatral de Josep Maria Benet i Jornet i la seua relació amb el món audiovisual.
Universitat i RSE: com podem ajudar? Universitat Rovira i Virgili
Panoràmica sociolingüística dels segles XVI, XVII i XVIII
postguerra immediata ( )
Poemes Sant Jordi Curs: 2n A & B Professora: Pilar Grup de Reforç
LA NOVEL.LA HISTÒRICA Departament llengua i valencià Pilar Román 1 1
Nom i cognoms (arial 48, negreta)
Tempestat de flama ANTOLOGIA POÈTICA, Bartomeu rosselló-PÒRCEL
AUSIÀS MARCH ( ).
Alexandre López-Borrull
Valora la repercussió de l’assaig de Joan Fuster en el context de l’època QÜESTIÓ NÚM. 15.
#simposilecturaVLC Com entenem el Pla Valencià de Foment del Llibre i la Lectura (PVFLL): actors, tipus i formats de lectura, objectius i accions Gemma.
Eines per una gestió local eficient de l’aigua:
L´assaig de postguerra
L’orientació acadèmica i professional dels alumnes d’ESO:
Proyect. Cap1 Cap3 Cap4.
LA LITERATURA ANTIGA I ELS GÈNERES LITERARIS
EL LLENGUATGE LITERARI
La narrativa de postguerra
Jonathan Rigol Eirena amo Endre Del Pino Juan Ambrosio
Treball Valencià- 3ª Trimestre Paula León, Susana Duz, Veronica Garcia
Jornada de Portes Obertes 2018
FEAC 2016.
LA NARRATIVA DE LA POSTGUERRA
La narrativa de la postguerra
ENFOCAMENT PLURILINGÜE ANGLÈS I FRANCÈS. ENFOCAMENT PLURILINGÜE ANGLÈS I FRANCÈS.
EL BARROC Estil que es desenvolupà a Europa al s. XVII. Suposa l’evolució del Renaixement que ja no responia als interessos del moment. La seua aparició.
INSTRUCCIONS PER A L’ORGANITZACIÓ I EL FUNCIONAMENT DELS CENTRES PÚBLICS Tenen per objecte aprovar les instruccions que concretaran i desenvoluparan aspectes.
Sant Josep Barcelona Gracià
Intel·ligència Artificial
Barcelona, 23 de novembre de 2.009
Xerrada ABEAM Breu descripció del curs “Internet i les matemàtiques a secundària” DSMA David Obrador Sala: 26 de novembre de 2005.
Nom i cognoms (arial 48, negreta)
Núria Bonet Paula Mercadal
Reunió de famílies 6è EP L’Educació Secundària Obligatòria
Arnau Borràs Difusió de la recerca lingüística
UNITAT 8. APORTACIONS DE VICENT ANDRÉS ESTELLÉS AL GÈNERE POÈTIC
Curs de Llenguatge Administratiu Valencià Juli Martínez Amorós
LA NOVEL.LA ROMÀNTICA Departament llengua i valencià Pilar Román 1 1
Reunió de famílies 3r d’ESO El 4t d’ESO
L'ESCOLA AL SERVEI DE L'EMANCIPACIÓ DE L'ÉSSER HUMÀ
Transcripción de la presentación:

Literatura 2n de Batxillerat Poesia actual Literatura 2n de Batxillerat

ANYS 70 MORT DE FRANCO TRANSICIÓ NORMALITZACIÓ LINGÜÍSTICA

TENDÈNCIES CONTINUA LA TENDÈNCIA REALISTA I COMPROMESA DE LA DICTADURA PER PART D'AUTORS COM M.MARTÍ I POL NOVA TENDÈNCIA QUE AVANÇA CAP AL SIMBOLISME I L'EXPERIMENTALISME

EXPERIMENTALISME ES BUSCA L'ESPIRITUALITAT, EL SOMNI, LA IMAGINACIÓ, L'EROTISME. PASSA DE DENUNCIAR I DE NARRAR A SUGGERIR I EVOCAR. LA POESIA COM A EINA D'INVESTIGACIÓ D'ALLÒ SUBJECTIU, D'ALLÒ PERSONAL. POETES COM: M.M.MARÇAL(CATALUNYA), MARC GRANELL(ILLES) O JAUME PÉREZ MUNTANER(PAÍS VALENCIÀ)

ANYS 80 ES CONSOLIDA LA TENDÈNCIA INTIMISTA DE LA POESIA: “JO”, VIVÈNCIES PERSONALS, EXPRESSIÓ DE LA INTIMITAT. REFERENTS: BROSSA, ESTELLÉS, ESPRIU, CARNER...

ANYS 90 S'ABANDONA QUASI COMPLETAMENT LA TENDÈNCIA REIVINDICATIVA- COL·LECTIVA. S'AVANÇA COMPLETAMENT CAP A LA INTIMITAT I ES BUSCA L'OBRA BEN FETA.

ÚLTIMS ANYS POETES FORMATS: HAN ESTUDIAT LA LLENGUA. MÓN GLOBALITZAT, CONSUMISTA, CAPITALISTA. LA POESIA ESDEVÉ EL GÈNERE MÉS MINORITARI. LA NOVEL·LA ÉS EL GRAN FOCUS DE LA LITERATURA

PER TANT... LA POESIA ES CENTRA EN L'ESPAI QUOTIDIÀ, EN EL DIA A DIA. VERSOS QUE PRETENEN ENRIQUIR I TRANSMETRE LES EMOCIONS DE L'ÉSSER HUMÀ. AUTORS ACTUALS: ANNA MONTERO, VICENT NÀCHER, JOSEP PORCAR O M. JOSEP ESCRIVÀ.

LES EINES DE DIFUSIÓ PER A LA POESIA ACTUAL SÓN LES EDITORIALS O LA CONVOCATÒRIA DE PREMIS LITERARIS QUE AJUDEN A DONAR VISIBILITAT ALS NOUS AUTORS.