Salm de súplica individual El salmista comença amb una anguniosa invocació al Senyor: que es manifesti com a Jutge de la terra i castigui els opressors.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
► Aquest salm és una imprecació envers aquells que tenen la missió d’impartir justícia entre els homes. En l'espiritualitat del poble d'Israel els.
Advertisements

+ Aquesta breu pregària és una súplica per a demanar la protecció divina enmig de l'opressió (v. 5). + La petició va acompanyada d'una professió de.
► Aquest salm és una imprecació envers aquells que tenen la missió d’impartir justícia entre els homes. En l'espiritualitat del poble d'Israel els.
Aquest salm consta de tres parts. La primera és un breu himne al Creador (vv. 1-2). La segona, de to sapiencial, enumera les condicions morals que.
CATECISME de la Conferència Episcopal Espanyola Jesús és el Senyor.
21 de l’any cB Regina Pregar escoltant el “Pie Jesu” de Marcel Olm, ens posa al costat de Jesús.
L’amor i la fidelitat del Senyor (v L’amor i la fidelitat del Senyor (v. 2), que reconforta i protegeix els humils (vv. 3, 6), motiven aquest cant.
Aquest bonic poema sapiencial és una invitació a la confiança en la Providència divina. El salmista vol inculcar que només Déu pot assegurar la prosperitat.
Lloa el Senyor, ànima meva La lloança expressada en aquest salm es fonamenta en el poder creador del Senyor (v. 6) i en la seva bondat envers els.
El tema d’aquest himne és la reialesa universal del Senyor (vv El tema d’aquest himne és la reialesa universal del Senyor (vv. 3,7-9) manifestada.
L'espectacle de la ciutat santa, protegida per un cèrcol de muntanyes, suscita l'actitud de profunda confiança en Déu, que es reflecteix en aquest.
Música d’ Advent A. Pärt Déu és amb nosaltres QUARTA SETMANA D’ADVENT.
Cercar el sentit de la vida, de les coses i de la mort és com una necessitat primària. Fins quan, Senyor, seguireu oblidant-me? Fins quan m’amagareu la.
Amb algunes lleus modificacions (v Amb algunes lleus modificacions (v. 6), aquest salm és una repetició del salm 13, i s’hi descriuen els pecats que.
Quina és la fórmula de la felicitat que ens dóna la paraula de Déu?
La confiança i el goig profund que sorgeixen de la intimitat amb Déu, són els sentiments que predominen en aquest Salm. Els vv. 5-6 permeten de suposar.
En aquesta bonica oració –composta per celebrar la collita (Ex 23,16)– la comunitat agraeix al Senyor els fruits de la terra (v. 7). A més, li suplica.
En aquesta lamentació, apareixen reflectits els diversos moments d'una acció litúrgica, celebrada amb motiu d'una greu derrota nacional. En la primera.
La característica dominant d'aquest salm és l'absoluta confiança en el Senyor, malgrat l'hostilitat i la persecució. ► El salmista se sent del tot.
Ens alimentam amb el cos i la sang del Senyor
En aquesta bonica oració –composta per celebrar la collita (Ex 23,16)– la comunitat agraeix al Senyor els fruits de la terra (v. 7). A més, li suplica.
● Un home perseguit implacablement (v ● Un home perseguit implacablement (v. 9) apel·la al poder de Déu perquè el deslliuri dels seus adversaris.
Davant l’amenaça d’un perill mortal, el salmista demana al Senyor que respongui favorablement a la seva demanada, alliberant-lo de la mort (vv. 1-3)
Aquest poema –com els altres "Cants de Sió" (Sl 45; 47; 86)– expressa l'amor i l'admiració dels israelites per la seva ciutat santa. ► En elegir Jerusalem.
La característica d’aquest salm és un sentiment de confiança pregona en Déu –expressat amb un llenguatge d’incomparable bellesa poètica. En la primera.
Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex 29 Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex ), un fidel israelita exposa el seu cas al Senyor.
- l’arbre ple de vitalitat simbolitza la felicitat dels justos; El Salteri comença amb aquesta “Benaurança”, que ve a ser un pròleg de tot el llibre.
Aquest salm és una barreja de súplica individual i també de salm sapiencial. En la primera part, el salmista expressa la seva plena confiança en el.
- l’arbre ple de vitalitat simbolitza la felicitat dels justos; El Salteri comença amb aquesta “Benaurança”, que ve a ser un pròleg de tot el llibre.
La proclamació de la reialesa del Senyor és associada en aquest himne a dos esdeveniments decisius de la seva obra salvífica: la creació i el judici.
+ És un salm d’acció de gràcies individual amb alguns elements de súplica individual (vv ). Amb ell, una persona dóna gràcies al Senyor.
▬ El salm 115 resumeix perfectament el sentiment d'Israel en el sopar pasqual, o Seder, en la primera nit de la festa. ▬ Horriblement oprimit ("he.
Música d’ Advent A. Pärt ALEGREU-VOS! TERCERA SETMANA D’ADVENT.
TINC SET!.
+++ Aquest salm és l'oració d'un "pobre" (v +++ Aquest salm és l'oració d'un "pobre" (v. 1), que s'abandona a la misericòrdia i al poder de Déu enmig.
Aquest és un missatge especialment inspirador i bell
Un home desterrat —probablement un levita— sospira per tornar a gaudir de la presència divina, vivint constantment al costat del santuari de Déu (v.
+ Aquesta breu pregària és una súplica per a demanar la protecció divina enmig de l'opressió (v. 5). + La petició va acompanyada d'una professió de.
Lloa el Senyor, ànima meva La lloança expressada en aquest salm es fonamenta en el poder creador del Senyor (v. 6) i en la seva bondat envers els.
Déu et parla. Descobreix la seva Paraula
DEÚ ET PARLA. DESCOBREIX LA SEVA PARAULA.
Carta d’un infant als seus pares.
Déu et parla. Descobreix la seva paraula.
+ Aquest salm és la súplica d'un home perseguit i acusat injustament. + Convençut de la seva innocència (v. 5), el salmista demana que els seus enemics.
valors humans i socials
Aquest Salm és com l’esclat d’una indignació llargament reprimida (vv El diàleg del salmista amb el Senyor té un to d’amarga protesta, motivada per.
És una nit tenebrosa, en la qual ronden feres voraces És una nit tenebrosa, en la qual ronden feres voraces. L'orant està esperant que despunti l'alba.
Aquest vibrant himne de lloança celebra la majestat i el poder de Déu, que es manifesten en la força de la tempesta. La “veu del Senyor” és el tro,
+ En plena confusió, a causa de la malaltia i la persecució, el pobre crida anguniosament Déu. + El seu alliberament per part de Déu causarà vergonya.
Aquest cant litúrgic d’acció de gràcies està estretament vinculat amb el salm 19; la súplica del poble abans de la batalla ha estat escoltada, i el.
+ Aquest poema és un sever retret contra els jutges inics, que amb les seves decisions arbitràries fomenten la violència i la injustícia en la societat.
La proclamació de la reialesa del Senyor és associada en aquest himne a dos esdeveniments decisius de la seva obra salvífica: la creació i el judici.
Cant espiritual Joan Maragall.
► Aquesta súplica es caracteritza per les expressives imatges amb què el salmista descriu les insídies dels seus adversaris (vv. 2-7) i la intervenció.
¿Era necessari tant de sofriment?
“Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau”
● Mitjançant una declaració que equival a un jurament (vv ● Mitjançant una declaració que equival a un jurament (vv. 4-6), una persona acusada i perseguida.
L’amor i la fidelitat del Senyor (v L’amor i la fidelitat del Senyor (v. 2), que reconforta i protegeix els humils (vv. 3, 6), motiven aquest cant.
+ En aquest breu i bonic salm s’estableixen les condicions necessàries per a esdevenir “hoste” del Senyor, és a dir, per a entrar en el Santuari i.
El Salm 135 de Schütz canta l’amor etern de Déu
+ L’experiència personal dels favors rebuts (v + L’experiència personal dels favors rebuts (v. 2b) ha suscitat en el salmista una impertorbable confiança.
Coral de les 10 verges que esperen el retorn de Jesús. Bach
+ Aquest poema és un sever retret contra els jutges inics, que amb les seves decisions arbitràries fomenten la violència i la injustícia en la societat.
Davant l’amenaça d’un perill mortal, el salmista demana al Senyor que respongui favorablement a la seva demanada, alliberant-lo de la mort (vv. 1-3)
Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex 29 Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex ), un fidel israelita exposa el seu cas al Senyor.
CONCURS BÍBLIC NOM: CÉSAR COGNOMS: GARCÍA MEDINA GRUP B DATA NAIXAMENT: 02/07/2003 COL·LEGI: SANT JOSEP OBRER CARRER: COVADONGA S/N
Aquest salm celebra les perfeccions divines que es revelen en les seves obres meravelloses: èxode, mannà, aliança, terra promesa, festes. Servir un.
Zona de Dotaín, entre Galilea i Samaria
+ L’experiència personal dels favors rebuts (v + L’experiència personal dels favors rebuts (v. 2b) ha suscitat en el salmista una impertorbable confiança.
EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE
Transcripción de la presentación:

Salm de súplica individual El salmista comença amb una anguniosa invocació al Senyor: que es manifesti com a Jutge de la terra i castigui els opressors del seu poble (vv. 1-7). La segona part del salm té un to sapiencial, i és un sever retret als qui posen en dubte el triomf final de la justícia (vv. 8-15). Finalment, el salmista es reconforta a si mateix, basant-se en la seva pròpia experiència respecte a la intervenció salvadora de Déu (vv. 16-19) i en la seguretat que el Senyor no pot estar de part de la injustícia (vv. 20-23). Salm de súplica individual

Un home just i fidel es desfoga davant el fet que els impius fan valer la seva força i poder per a oprimir el poble sant de Déu. El salmista arriba fins i tot a demanar a Jahvè que executi sobre ells la revenja que bull dins el seu cor: «Déu de justícia, Senyor, Déu de la justícia, apareixeu-vos resplendent. Aixequeu-vos, jutge de la terra, doneu als orgullosos la paga que es mereixen. Fins quan els injustos, Senyor, fins quan els injustos s’alegraran del seu triomf…? Trepitgen el vostre poble, Senyor, us oprimeixen l’heretat…» Hi ha un punt en l'oració d'aquest home que ens il·lumina profundament. És la clara senyalització de la línia que hi ha entre els impius i els justos. Home just és aquell que es deixa corregir per Déu: «Feliç l'home que vós eduqueu, Senyor, que instruïu amb la llei que heu donat; el guardeu en pau en dies de desgràcies, mentre a l’injust ja li caven la fossa.» Tanmateix, hi ha una realitat que s'imposa, i és que la impietat no és un títol que porten al seu front només les nacions paganes que assetgen Israel. La mateixa Jerusalem, la ciutat de Jahvè per excel·lència, s'ha convertit, a causa de les seves rebel·lies, en un niu d'impietat i de maldat. El Senyor Jesús, sagrament de la nova i definitiva aliança entre Déu i els homes, la vigília de la seva passió celebra l'Eucaristia amb els apòstols, fent present una vegada per sempre que l'aliança entre Déu i els homes ha estat segellada per i en ell: «Després prengué pa, va dir l’acció de gràcies, el partí i els el donà tot dient: ‘Això és el meu cos, que és lliurat per vosaltres. Feu això en recordança meva.’ Semblantment la copa, després de sopar, dient: ‘Aquesta copa és la nova aliança en la meva sang, que és vessada per vosaltres» (Lc 22,19-22).

Déu de justícia, apareixeu-vos resplendent. Déu de justícia, Senyor, Déu de justícia, apareixeu-vos resplendent. Aixequeu-vos, jutge de la terra, doneu als orgullosos la paga que es mereixen.

¿Fins quan els injustos, Senyor, fins quan els injustos s’alegraran del seu triomf, i els amics de males arts es vantaran, amuntegant paraules insolents?

Trepitgen el vostre poble, Senyor, us oprimeixen l’heretat, maten els forasters, els orfes i les viudes, i encara diuen: «El Senyor no ho veu, el Déu de Jacob no se n’adona.»

Ignorants, no ho enteneu. Reflexioneu, insensats. El qui ha fet l’orella, ¿no hi sentirà? el qui ha format l’ull, ¿no hi veurà?

¿Podrà callar, el qui reprèn les nacions? ¿No sabrà res, el qui instrueix els homes? El Senyor sap què valen els pensaments de l’home: no s’aguanten més que el fum.

Feliç l’home que vós eduqueu, Senyor, que instruïu amb la llei que heu donat; el guardeu en pau en dies de desgràcies, mentre a l’injust ja li caven la fossa.

El Senyor no deixarà el seu poble, no abandonarà la seva heretat; els tribunals donaran sentències justes, i els homes rectes les aprovaran.

¿Qui s’alçarà a favor meu contra els injustos? ¿Qui es posa a favor meu contra els amics de males arts? Si no m’hagués defensat el Senyor, ja em veia al silenci del sepulcre.

Quan m’adono que estic a punt de caure, vós m’aguanteu, per l’amor que em teniu, i quan creix el neguit dintre meu, el vostre consol és la meva delícia.

¿Us podeu avenir amb un tribunal corromput, que inventa delictes en nom de la llei?

Ni que ells atemptin contra la vida del just, i condemnin a mort l’innocent, tinc en el Senyor la muralla on emparar-me, em refugio en la roca del meu Déu.

Es tornaran contra ells les seves males arts, el Senyor, el nostre Déu els destruirà, víctimes del mal que havien tramat.

ENSENYEU-ME, SENYOR Necessito que m'eduqueu, Senyor. Vull ser alumne dòcil a la vostra escola sense murs. Vull observar, vull assimilar, vull aprendre. Sé que l'ensenyament dura tot el dia, però no aprenc, perquè no m’hi fixo, no sé llegir les situacions, no reconec la vostra veu. Ensenyeu-me a través dels esdeveniments de cada dia. Vós sou qui me'ls poseu al davant, i sabeu el sentit i la importància que tenen per a mi. Ensenyeu-me a entendre'ls, a desxifrar els vostres missatges en un encontre fortuït, en una notícia, en una alegria sobtada, en una preocupació persistent. Vós hi sou, Senyor. Ensenyeu-me a través dels silencis del cor. Vós no necessiteu paraules ni escrits. Vós sou present en els meus canvis d'ànim i llegiu els meus pensaments. Ensenyeu-me a conèixer-me a mi mateix. Ensenyeu-me a entendre aquest embolic de sentiments i aquest embolic d'idees que porto a dins i no sé què fer-ne. Ensenyeu-me a través dels altres, ensenyeu-me a través de l'experiència, ensenyeu-me a través de la vida. Allibereu els meus instints de la rutina i els prejudicis que els tenallen, perquè em guiïn amb la saviesa de la naturalesa a través de la selva de les decisions de cada dia. Ensenyeu-me a través de la vostra presència, de la vostra paraula, de la vostra gràcia. Feu-me veure les coses tal com vós les veieu; feu-me valorar el que vós valoreu i rebutjar el que vós rebutgeu. Ensenyeu-me, Senyor, ensenyeu-me dia rere dia; feu que m'entengui millor a mi mateix, a la vida i a vós. Enceneu en la meva ment la llum del vostre entendre perquè guiï els seus passos al llarg del camí que porta cap a vós.

Déu just, aixequeu-vos i judiqueu la terra, sortiu en defensa dels vostres pobres, perquè els oprimits per situacions injustes no caiguin en la temptació de prendre’s la justícia per la seva mà, ja que sou vós qui pagueu a cadascú segons les seves obres. Per Crist, Senyor nostre.