Projecte de reforma de la plaça d’Espanya

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
EL PROJECTE SANT ANDREU – LA SAGRERA: ESTACIÓ I CIUTAT
Advertisements

Àmbit d’intervenció del Pla
Pla de Mobilitat Urbana Sostenible de Montcada i Reixac
RECURSOS EDUCATIUS SÓN ELS MITJANS QUE UTILITZEM A L’ESCOLA PER A TREBALLAR L’AULA. ESPAI: On? TEMPS:Quan? MATERIALS: Amb què ? RECURSOS HUMANS: Qui ?
Millores de transport públic a la Garrotxa
Actualització del mapa de soroll de trànsit de la ciutat de Girona.
PLA DE MOBILITAT DE LA CIUTAT DE LLEIDA ( )
PRESSUPOST 2017.
PLA D’ESPAIS VERDS DE TARRAGONA
Infraestructures ferroviàries a la comarca del Vallès Occidental
SEMINARI: L’ORIENTACIÓ I LA PREVENCIÓ DE L’ABANDONAMENT ESCOLAR ALS CENTRES D’ADULTS. CURS Grup 1 La informació dels centres d’adults.
Aportacions de les enquestes de camp
Taula sectorial de Gent gran en risc Avaluació i línies de treball
I transforma un llibre en un nou lector
REDACCIÓ DEL PROJECTE DEFINITIU INFORMACIÓ (difusió) + RECOLLIDA DE CRITERIS GENERALS (qüestionari de debat en família) + SESSIÓ DE TREBALL.
Europa aposta pel ferrocarril
AMPA 2.0 ? AMPA escola IPSE de Barcelona
uoc-domo CONTROL DOMÒTIC AMB ARDUINO UOC-DOMO
Els recursos de la TET. Un punt de partida.
Una faula que il·lumina més que el Sol !
Ajuntament de Sallent 25 d’octubre de 2011 Equip redactor geovial, slp
Eixample morató Illa de vianants.
Junta Local de Seguretat 2015 Sant Quirze del vallès
MILLORA DE LA COMPETITIVITAT DELS COMERÇOS
ELABORACIÓ D’UN PERFIL DE L’ÀREA METROPOLITANA
Transformació de la carretera de Sentmenat en un Passeig
Barris al dia 2014 I Comissió Cívica 1 d’abril de 2014.
El Pacte Social per a la Ciutadania
Coneixement del Medi Social i Cultural
INTRODUCCIÓ EN CONTRA A FAVOR 01 LA PUNTA LA ZAL
Continuació: l’espai II
PROJECTE DE CONSTRUCCIÓ I EXPLOTACIÓ DEL TRAMVIA SALT-GIRONA
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
INTERVENCIÓ COMUNITÀRIA INTERCULTURAL
III Jornada de transport sanitari
PLATJA DE SANT SEBASTIÀ
Un territori equilibrat i ben connectat Política territorial Un territori equilibrat i ben connectat La República Catalana és l’oportunitat per redissenyar.
Descripció dels instruments participatius
DISSENY GRÀFIC D’UN PORTAL DE TRANSPARÈNCIA PER AJUNTAMENTS
Marc territorial Àmbit: les 7 comarques de la RMB
Retorn de Resultats Novembre 2018.
Montbau + Accessible.
ASSAMBLEA GENERAL ASSOCIACIÓ DE FAMÍLIES D’ALUMNES CURS 17/18
Sistema d’avaluació del Programa Democràcia Activa
Reptes i oportunitats per al Litoral Català
Reptes i oportunitats per al Litoral Català
PTT VilaBicis Solidàries
Comunicació tall de trànsit i itineraris alternatius
PRESENTACIÓ DEL PROJECTE GESMOPOLI
Millora integral de la mobilitat a la ronda d’Europa
EL PROCÉS DE TRANSFORMACIÓ DE LES DUES ESCOLES
Taula sectorial de Diversitat funcional Avaluació i línies de treball
Condicionament de la Travessia de Jesús
MPGM Ciutat Meridiana Procés participatiu Gener 2019.
Evolució des de 2016: revisió i ajust a les lliçons apreses des del 17 d’agost de 2017 Pla Hospitalari de Resposta a Incidents amb Múltiples Afectats (IMA-MAR)
Model de Pacte Local per la mobilitat sostenible
Pla d’acció per la millora dels polígons d’activitat econòmica (PAE) de Mollet del Vallès Sessió de retorn de resultats Auditori de l’Hospital de.
a Calafat i Tres Cales (octubre 2009-maig2011)
CEIP Mas Clarà.
BARRI SAGRADA FAMÍLIA.
Barcelona podria tenir una Via Verda com la Ruta del Carrilet de Girona.
Quin poble volem? CP Mare de Déu del Toro Es Mercadal
Sants-Montjuïc Abril de 2017 BIM/SA
no tocar el ratolí fins el final
2018.
Evolució del comerç als barris de Barcelona
Tall per obres: Reforma de la carretera de Sant Joan
PRESSUPOSTOS PARTICIPATIUS
Repte 1. Accessibilitat universal dels continguts culturals, espectacles Projectes actuals i propostes de futur.
Els i les molletanes majors de 16 anys podran votar un dels projectes proposats, els més proposats al Pla d’Actuació de Mandat , o bé proposar-ne.
Transcripción de la presentación:

Projecte de reforma de la plaça d’Espanya GIRONA, 4 DE DESEMBRE DE 2017

Criteris tècnics a tenir en compte en la reforma de la plaça PLAÇA D’ESPANYA Criteris tècnics a tenir en compte en la reforma de la plaça

Criteris tècnics a tenir en compte en la reforma de la plaça PLAÇA D’ESPANYA Criteris tècnics a tenir en compte en la reforma de la plaça

Criteris tècnics a tenir en compte en la reforma de la plaça PLAÇA D’ESPANYA Criteris tècnics a tenir en compte en la reforma de la plaça PAISATGE URBÀ ESPAI PÚBLIC MOBILITAT URBANA

Criteris tècnics PAISATGE URBÀ INTEGRACIÓ AMB LA CIUTAT PLAÇA D’ESPANYA Criteris tècnics INTEGRACIÓ AMB LA CIUTAT UN ENTORN MÉS SEGUR I AGRADABLE Millorar la cohesió de la ciutat en aquesta zona, fent-la més amable i transitable, dissenyant el paisatge que la conforma i integrant-la amb l’entorn urbà proper Millorar, amb el disseny de paisatge i la vegetació, les voreres i el vial per convertir un entorn de carretera en un de ciutat, més segur i agradable UNA MILLOR IMATGE I MÉS SEGURETAT PERSPECTIVA DE GÈNERE Instal·lació d'enllumenat públic, semàfors, mobiliari urbà i senyalització adequada per millorar la imatge urbana i la seguretat Integrar la perspectiva de gènere en el disseny del espai urbà renovat, per tal que contribueixi a la cohesió urbana i social

Criteris tècnics ESPAI PÚBLIC ESPAI DIÀFAN CARRER BARCELONA COM A PLAÇA D’ESPANYA Criteris tècnics ESPAI DIÀFAN CARRER BARCELONA COM A EIX VERTEBRADOR Convertir aquest espai en una zona àmplia i amb bona visibilitat per garantir la seguretat de les persones, posant èmfasi en l’accessibilitat i la igualtat de gènere Fer que el carrer Barcelona sigui l’eix important al que es lliga l’estació, i que la plaça es converteixi en el seu vestíbul des de l’Eixample; traslladar la parada del bus urbà al carrer Barcelona DE CARRETERA A CARRER VESTÍBUL DE L’ESTACIÓ Transformar la “carretera de Barcelona” en “carrer de Barcelona”, modificant els criteris ,ampliant voreres, reduïnt calçada, millorant l’enllumenat, el mobiliari i la vegetació Obrir l’estació cap a la ciutat amb una aproximació amable, aprofitant el desnivell per crear un ampli passeig en rampa suau i accessible per tothom

Criteris tècnics ESPAI PÚBLIC ESPLANADA VERSÀTIL CARRIL BICI PLAÇA D’ESPANYA Criteris tècnics ESPLANADA VERSÀTIL CARRIL BICI Facilitar que a la plaça s’hi puguin portar a terme actes diversos, amb un bon disseny de l’espai i els paviments Connectar el carril bici fins a aquesta zona des del nord, el sud, i des de l’Eixample; conservar l’estació de Girocleta CARRER BAILÉN ZONES D’ESBARJO Convertir el carrer Bailén en un espai per a vianants, deixant pas al trànsit rodat de veïns i vehicles de servei Reservar espai per a una zona de jocs infantils i una zona d’esbarjo per als veïns i viatgers

Criteris tècnics MOBILITAT URBANA PUNT NEGRE ITINERARI VIANANTS PLAÇA D’ESPANYA Criteris tècnics PUNT NEGRE ITINERARI VIANANTS Eliminació del punt negre del carrer Barcelona amb el carrer Lorenzana, causat pel gir a l’esquerra Garantir un itinerari natural ampli, directe, segur i còmode vers a l’Eixample. Connexió amb el carrer Lorenzana i la plaça Poeta Marquina ACCESSIBILITAT EN VEHICLE DISMINUCIÓ IMD AL CARRER BARCELONA Disponibilitat de dues zones per desencotxar o encotxar: Des del nord a la zona davant de l’AVE Des del sud a zona de la plaça d’Espanya Disminució de flux de vehicles al carrer Barcelona entre la plaça Marquès de Camps i el carrer Emili Grahit (per fer viable futura reforma del carrer Barcelona amb ampliació de voreres)

Criteris tècnics MOBILITAT URBANA INTERMODALITAT ORDENACIÓ VIÀRIA PLAÇA D’ESPANYA Criteris tècnics INTERMODALITAT ORDENACIÓ VIÀRIA VERSÀTIL Disposar d’aparcament de Girocleta, de bicicletes i d’una parada de bus urbà àmplia que garanteixi velocitat comercial Planificar una ordenació viària que permeti canvis en el temps i modificacions temporals de sentits de circulació amb motiu d’obres o altres urgències DISSENY VIARI LINEAL ESPAI DE VIANANTS AMPLI Evitar un disseny que afavoreixi estacionaments indeguts i dobles fileres Disposar d’un espai ampli destinat a vianants, sense interrupcions viàries i per a diferents usos

PLAÇA D’ESPANYA Referències prèvies Propostes recollides en el projecte ENTERHUB del programa URBACT II (2015): Relligar estructuralment i socialment els barris al voltant de l’espai de l’estació Fer que l’estació sigui la “porta de la ciutat”

Evolució de les propostes

Estat actual + nou edifici EVOLUCIÓ DE LES PROPOSTES PLAÇA D’ESPANYA Estat actual + nou edifici

EVOLUCIÓ DE LES PROPOSTES 1 PLAÇA D’ESPANYA Projecte 1

Projecte 1: incompliments EVOLUCIÓ DE LES PROPOSTES 1 PLAÇA D’ESPANYA Projecte 1: incompliments PAISATGE URBÀ ESPAI PÚBLIC Cohesió de l’entorn urbà Espai urbà amable Disseny integrat Espai diàfan Carrer de Barcelona com a eix vertebrador Vestíbul de l’estació Esplanada versàtil MOBILITAT URBANA Punt negre Itinerari vianants Disminució IMD al carrer de Barcelona Intermodalitat Ordenació viària versàtil Disseny viari lineal Espai peatonal ampli

EVOLUCIÓ DE LES PROPOSTES 2 PLAÇA D’ESPANYA Projecte 2

Projecte 2: incompliments EVOLUCIÓ DE LES PROPOSTES 2 PLAÇA D’ESPANYA Projecte 2: incompliments PAISATGE URBÀ ESPAI PÚBLIC Cohesió de l’entorn urbà Carrer de Barcelona com a eix vertebrador Vestíbul de l’estació MOBILITAT URBANA Disminució IMD al carrer de Barcelona Ordenació viària versàtil

EVOLUCIÓ DE LES PROPOSTES 3 PLAÇA D’ESPANYA Projecte 3

Projecte 3: incompliments EVOLUCIÓ DE LES PROPOSTES 3 PLAÇA D’ESPANYA Projecte 3: incompliments PAISATGE URBÀ ESPAI PÚBLIC Cohesió de l’entorn urbà Espai diàfan Carrer de Barcelona com a eix vertebrador Esplanada flexible apta per a diferents usos MOBILITAT URBANA Punt negre Itinerari vianants Accessibilitat en vehicle Disminució IMD al carrer de Barcelona Intermodalitat Disseny viari lineal Espai peatonal ampli

EVOLUCIÓ DE LES PROPOSTES 4 PLAÇA D’ESPANYA Projecte 4

EVOLUCIÓ DE LES PROPOSTES 4 PLAÇA D’ESPANYA Projecte 4 (detall)

Integració amb la ciutat EVOLUCIÓ DE LES PROPOSTES 4 PLAÇA D’ESPANYA Integració amb la ciutat

Integració amb la ciutat EVOLUCIÓ DE LES PROPOSTES 4 PLAÇA D’ESPANYA Integració amb la ciutat

Proposta 3D orientativa EVOLUCIÓ DE LES PROPOSTES 4 PLAÇA D’ESPANYA Proposta 3D orientativa

Gràcies per la vostra participació!