FRANCESC FERRER GUARDIA

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Ferrer i Guardia.
Advertisements

RAMON LLULL.
Ovide Decroly Jessica Paredes Gabriela López Marina Esteve
i les seves observacions fa 400 anys
Arquitectura racionalista espanyola
Mireia Brocal Alcázar Raquel Higueras Castelló Yurema Cano Pino
J de O V A E Q D U R I M N.
Entrevistem a Joaquín Castel Mas
Marc Enériz, Aina Guerrero, Adriana González,
JESÚS DE NATZARET.
La Dictadura de Franco: Espanya de 1939 a 1975
5.- DE LENIN A STALIN ( ) La Revolució Russa té influència en tota Europa: espartaquistes (Al.), Hongria, França, Espanya,... Es funda la IIIª Internacional.
La crisi final de la Restauració: la Dictadura de Primo de Rivera
ESCOLA CÈLIA ARTIGA Donya Cèlia Artiga Novembre 2011.
5.- DE LENIN A STALIN ( ) La Revolució Russa té influència en tota Europa: espartaquistes (Al.), Hongria, França, Espanya,... Mort de Lenin (1924)
Tema 2: El problema del Marroc
GANDHI, un exemple a seguir
TEMA 11 ELS ORÍGENS I LA CONSOLIDACIÓ DEL CATALANISME
L’Espanya contemporània: el trànsit del segle XIX al XX
CICLE D’EDUCACIÓ INFANTIL
L’ÚS DE LES LLIBRETES A LES SESSIONS DE FILOSOFIA 3/18
Història dels moviments socials
Adaptat a la LSC per la Cristina Escolà
PETITS REPORTERS Títol.
DE L´ESCOLA TRADICIONAL A L´ESCOLA NOVA
PSICOMOTRICITAT.
LA VIDA DE JOAN MIRÓ.
Qui som? Escola concertada formada per una Cooperativa de mestres i una Associació Cultural Catalana Laica Ambient familiar, una sola línia Nivells educatius:
Estratègies educatives en la família
Presentació. Anàlisi Històric. Classificació dels Drets Humans.
El catecisme Testimonis del Senyor
SETMANA DE LA PAU I LA SOLIDARITAT CLARET BARCELONA-2018
LA REVOLUCIÓ RUSSA I L’URSS ( )
MÚSICA INSTRUMENTAL A PRIMÀRIA “violins i violoncels”
L’educació en valors cívics a través de l’educació física i l’esport
SETMANA SANTA Catequesi infantil – Parròquia Catedral de Sant Llorenç 2016.
BERNAT METGE.
EL MOVIMENT OBRER ( ) BUXAWEB EL MOVIMENT OBRER
RENÉ DESCARTES (1596 – 1650) INTRODUCCIÓ CONTEXTUAL.
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
SEEZ Formació en xarxa per a docents d’educació especial a la zona
Pàgina El problema de l’origen del coneixement i la veritat 1.2 L’origen i la constitució del coneixement: hume L’origen i la constitució del coneixement.
HOLA NENS i NENES DE S.J.O.! BENVINGUTS AL NOU CURS
LA CRISI DELS REFUGIATS SIRIANS
Cronos, temerós de ser destronat per un dels seus fills, els devorava quan naixien fins el moment en que li tocà a Zeus ...
EL SEXENNI DEMOCRÀTIC ( ) La Revolució de setembre de 1868
LA FESTA MAJOR I ELS GEGANTS
Entrevista a Enric Larreula
Hi havia una vegada un nen que es deia Tomàs que volia ser mag.
L’UNIVERS TROBADA INTERCENTRES MUS-E ZONA NORD 2009 DIVENDRES
Joan XXIII és una escola associada a la UNESCO
ESTAT DE LA COEDUCACIÓ EN ELS CURRÍCULUMS EDUCATIUS
XIII a Setmana de la solidaritat
SETMANA DE L'ENERGIA D'OCTUBRE 2005 Granollers L'ENERGIA A L'ESCOLA
Creativitat: Font de millora personal i empresarial
Resum del seu pensament
Interacció escola - entorn.
Constitucions espanyoles dels segles XIX i XX (1/3)
ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR
COMPARTIR CULTURES BARCELONA SYNODÀLIA 2003 II Sínode Europeu de Dones
Cap a l’FCT en els cicles LOE
QUI SOM? SOM UNA ASSOCIACIÓ SENSE ÀNIM DE LUCRE, QUE PRETÉN ACOSTAR LA CULTURA MUSICAL A TOTHOM.
Per la PAU, en record de RACHEL CORRIE.
Vulneració dels drets socials
La vulneració dels drets socials
EN DEFENSA DE L’ ESCOLA LAICA
ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR
Setmana de la Solidaritat 2010 – 2011 Escola Pública “Josep Carner” (Badalona) L’ EDUCACIÓ, UN FUTUR EN IGUALTAT: el que han de fer nens i nens de tot.
Vincent Van Gogh.
Aproximació telemàtica a l’art contemporani: Comunicació, art i educació Modalitat A. Classificació: Educació artística. Educació Visual i Plàstica.
Transcripción de la presentación:

FRANCESC FERRER GUARDIA

Context històric

Biografia Va néixer al Maresme el 10 de gener de 1859 Fundador de l’Escola Moderna (1901) Família catòlica i monàrquica Primera disputa amb l'església amb 13 anys Va ser enviat a treballar a Barcelona, on el seu amo el va iniciar als ideals republicans. Va participar en experiències d’educació popular (I República) A través de l’ideal de Pi i Margall va adquirir idees anarquistes: tendència revolucionaria.

Exili a París i formació pedagògica i llibertaria Al 1886 va recolzar la proclamació de la República i al fracassar va ser exiliat a Paris A partir del 1890 comença un viatge cap a l’anarquisme Vocació pedagògica, lliurepensador i enemic de l’oscurantisme (ensenyament religiós a Espanya) Fundació de l’escola moderna 1901 regressa a Barcelona i crea l’escola moderna: ideari racionalista, igualitària, laica, àcrata i natural A partir d’aquest moment van sorgir més escoles relacionades amb el moviment Pedagogia racional: alumnat mixt i abolició del sistema tradicional de càstigs

Atemptat contra Alfons XIII i nou exili Escola moderna clausurada varies vegades i persecució dels sectors polítics i religiosos més conservadors de Barcelona Un dels seus professors va ser implicat en l’atemptat Van clausurar l’escola i van obrir un procés en contra de Ferrer i Guardia Va ser detingut i jutjat 1907 queda en llibertat Es trasllada a França i Bèlgica on funda la Lliga Internacional per a la Educació Racional de la Infància

La Setmana Tràgica de Barcelona i el seu afusellament Torna a Barcelona És detingut el 1909 acusat de ser investigador de la rebel·lió obrera i popular contra la Guerra del Marroc (Setmana Tràgica) Monarquia, govern i església en contra d’ell Culpable de ser l’autor d’un incendi d’un convent i condemnat a la pena de mort. Mor a la presó del castell de Montjüic, el 13 d’octubre de 1909

Idees, aportacions i idees pedagògiques No ensenyaments religiosos i si científics i humanistes  No competitivitat  Pensament lliure i individual  Observació i experimentació (excursionisme)  Desenvolupament integral del nen Educació no dogmàtica, devia acceptar els mètodes de la ciència Llibertat considerada un valor fonamental  Igualtat de tots els nens/es  Rebuig cap a lo competitiu (exàmens, premis, càstigs)

Declarava prioritària l’educació del coneixement, els afectes i la sexualitat, l’experimentació i observació de la natura, la solidaritat, l’ajuda mútua i la crítica de les injustícies. La seva educació es basava en l’evolució dels nens de forma individualitzada. L’Escola Moderna va generar la crítica de les institucions més conservadores, i sobretot de l’Església Catòlica. Una de les formes d’expressió de les idees, encara tancades les escoles, van ser els ateneus llibertaris i van funcionar com escoles per a la gent sense recursos per poder pagar un ensenyament privat.

Text de Ferrer i Guardia A la primera detenció de Francesc Ferrer i Guardia al 1906, des de la presó va dir: «La Escuela Moderna pretende combatir cuantos prejuicios dificulten la emancipación total del individuo, y para ello adopta el racionalismo humanitario, que consiste en inculcar a la infancia el afán de conocer el origen de todas las injusticias sociales para que, con su conocimiento, puedan luego combatirlas y oponerse a ellas. El estudio de cuanto sea favorable a la libertad del individuo y a la armonía de la colectividad, mediante un régimen de paz, de amor y bienestar para todos sin distinción de clases ni de sexos».