Activitats quotidianes, temps lliure i vacances

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Un conte de Shel Silverstein Traducció, Xesco Boix
Advertisements

Lèxic: El sentit propi i el sentit figurat
Practica….
LES CATEGORIES GRAMATICALS
La Ventafocs A partir d’ara has d’anar fent “clic” amb el botó esquerre del ratolí fins que arribis al final del conte.
Pràctiques de Psicopedagogia a Londres
VISITEM LA RESIDÈNCIA.
Resum Complements Verbals
J de O V A E Q D U R I M N.
“Els Diumenges de la …”.
LES PARAULES DOLCES.
31 de l’any Regina Els “Records de pluja” de Marcel Olm ens fan desitjar una vida fecunda en l’amor.
+ Aclaparat pel sofriment, un malalt demana al Senyor que el perdoni i li retorni la salut (vv. 2-3), tot exposant els mals que l’afligeixen (vv.
Lingua e cultura catalana Unitat 3: horaris
Temps era temps, hi havia un pagès molt i molt alt i gros que semblava un gegant.
20-21 novembre r i 2n Batxillerat IES Salvador Espriu
15 de l’any B Regina “El viatge” d’Eleni Karaindrou ens evoca la vida missionera, sempre en camí.
ELS TEATRES D’ESPARREGUERA ABANS I ARA
REUNIÓ INFORMATIVA.
El mercat ELS NENS I NENES DE P-4.
LA MENTIDA DESCOBERTA.
Itàlia Realitzat per: En Josep, l’Adrià H, el Roger, en Joel i en Xavi.
FESTES DE NADAL Elena Extraviz.
LES CATEGORIES GRAMATICALS
EL CARGOL I L’HERBA DEL POlIOL
Expressions de lloc.
SETMANA SANTA Catequesi infantil – Parròquia Catedral de Sant Llorenç 2016.
éssers vius o de les coses.
El Reflex dels teus Actes
QUÈ LI FALTA A AQUEST COTXE? CEIP Marian Aguiló 4 anys A
VISITEM LA RESIDÈNCIA.
COMBINACIÓ DE PRONOMS FEBLES
La serra de Verdera o serra de Rodes 1.
EL GAT NEGRE “Història del gat negre” a El lenguaje oral en la escuela. Joan TOUGH, (1987). Madrid:Visor.
“Les classes més sostenibles”
Automàtic o al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
EL TEMPS.
El vestit nou del rei A partir d’ara has d’anar fent “clic” amb el botó esquerre del ratolí fins que arribis al final del conte.
EL CAVALLET DE MAR I ELS SEUS FILLS
El llibre de les bèsties Versió moderna de Roc Casagran
Hi havia una vegada un nen que es deia Tomàs que volia ser mag.
DIADA DE LA PAU A SJO.
LES LLETRES: VOCALS I CONSONANTS:
El petit príncep
-FIGURA SEGONA SETMANA: JOSEP I MARIA DIMECRES 9 -FIGURA SEGONA SETMANA: JOSEP I MARIA SOMRIU, JA QUEDA POC PER CELEBRAR EL NAIXEMENT DE NEN JESÚS.
CONCURS.
Els nyama i el camperol Conte de Mali.
Holanda Ha sigut una passada!!!!.
Grup: AIGUA DE PORCS! LA MEMÒRIA HISTÒRICA!.
EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE
AL NOSTRE INSTITUT #AQUÍPROUBULLYING!
Una historia a Castelldefels.
ORACIÓ SUBORDINADA SUBSTANTIVA
XIII a Setmana de la solidaritat
Lingua e cultura catalana Unitat 4: habitatge i l’entorn
Treball efectuat per GUILLEM BIRBA i MARIA JORDANA
Meditem escoltant “He menjat el Teu Cos” (7’) de la Passió de Bach
Música: Pasqua, del Petit llibre d’orgue de Bach
L’organització del temps
US PRESENTEM EL CONTE DE LES SET CABRETES I EL LLOP.
Proverbis i planetes?.
HANSEL I GRETEL Hansel i Gretel vivien amb el seu pare un pobre llenyataire i la cruel madrastra. Eren tan pobres que gairebé ja no tenien ni menjar per.
ESTALVIANT VIDA? AMB SO.
EL TEATRE Per començar aquest projecte ens hem de situar. Què és això del teatre? Quan es va inventar? Quina ha estat la seva evolució al llarg de la.
RESTA PORTANT-NE.
ELEMENTAL, ÉS CLAR! FITXES DE SUPORT
Preferències.
El que ha passat està molt bé
Què fas a la universitat?
Què fas a la universitat?
Transcripción de la presentación:

Activitats quotidianes, temps lliure i vacances Ei, Joan, què feu aquest cap de setmana? El dissabte anem a la Fundació Miró, vols venir? Val, com quedem? Davant dels cinemes Verdi, a dos quarts de cinc de la tarda. Molt bé, m’apunto!

Present d’indicatiu d’ANAR i ANAR-SE’N me’n vaig te’n vas se’n va ens en anem us en aneu se’n van ANAR vaig vas va anem aneu van

… tornem al temps lliure: Anar a + l’activitat: dissabte anem al cinema, teatre amb la Júlia ens agrada anar a córrer cada estiu vaig a la platja demà vas a la muntanya? anem a pescar? la Marta va a cant

ús d’anar, venir i anar-se’n

QUEDAR / QUEDAR-SE em quedo quedo et quedes quedes es queda queda ens quedem us quedeu es queden quedo quedes queda quedem quedeu queden

Els significats del verb QUEDAR(-SE) [quedar bé / malament] El color blau no em queda gaire bé La feina ha quedat molt bé, ets un gran arquitecte. La Mercè ha quedat molt malament amb l’Elisenda, no li ha tornat els diners. [hi ha] No queda més llet a la nevera [una cita] Quedem a les nou a casa meva? [frase feta] Es va quedar de pedra quan va veure que no havia aprobat l’examen

Verbs per indicar horaris FER (fare) Quin horari fas? (inici+final) De 8 del matí a 8 del vespre. COMENçAR (cominciare) A quina hora comença la pel.lícula? (inici) Comença a dos quarts de quatre de la tarda. PLEGAR (finire) A quina hora plegues al vespre? (persones) Plego a les 8. OBRIR / TANCAR (aprire / chiudere) A quina hora obren/tanquen els supermecarts?

Preposicions de… a…, des de…fins a… Quan expliquemels horaris (laborals, escolars,…) que fan les persones i els establiments, utilitzem de… a…, des de… fins a… Quin horari fas a la feina? De vuit a tres = Des de les vuit fins a les tres. Quan utilitzem des de… fins a… i una hora darrera (no expressada en quarts), aquesta va introduïda per l’article: Des de les vuit fins a dos quarts de tres.

ús de també, tampoc, doncs i normalment

… PER EXPRESSAR FREQÜÈNCIA Abans de (+infinitiu) // després de (+infinitiu) Havent dinat,sopat // després de dinar,sopar D’hora = aviat // tard

Exemples

… + exemples