ESTRÈS i ANSIETAT.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Página 1 Creade - LHH, Programes d´Outplacement. Página 2 Què és Creade - LHH ? Context Com ho fem Components bàsics Consultoría Visió Global Consultoría.
Advertisements

COM CANALITZAR LA IRA Es preciso afrontar los problemas que están a la base de su uso, promoviendo una mayor justicia, educando a los jóvenes en los valores.
RESPIRACIÓ CONSCIENT INTEGRATIVA Bases neurofisiològiques
L'ELECTRICITAT I CIRCUIT ELÈCTRIC.
La resistència Concepte:
Mètodes d’entrenament de la força
AIGUA I ACTIVITAT FÍSICA
Estrès laboral ii No estam indefensos davant l’estrès laboral, hi ha formes eficaces de combatre’l. Tant el treballador a escala individual com l’organització.
PENSAMENTS O HABILITATS COGNITIVES
L’ENTRENAMENT ESPORTIU
Salut mental i prevenció
La Condició Física i les Qualitats Físiques Bàsiques
EDUCACIÓ FÍSICA Institut Ègara
CONSELL COMARCAL DEL TARRAGONÈS Dr. Joan Fuguet Busquets
EL SISTEMA NERVIÓS i endocrí
Les bones pràctiques per a la educació en família
Rehabilitació interdisciplinar en l’atàxia ( Estimulació Bassal )
Anàlisi econòmica i financera
La respiració: Funció vital dels éssers vius.
CIÈNCIES NATURALS TEMA 1. LES FUNCIONS VITALS
UD 1. Activitat Física i Entrenament
1.9. Nivells d’organització
Anatomia, fisiologia i malalties del sistema endocrí
Qualitats físiques bàsiques (Capacitats condicionals)
Recordem què vol dir ser adolescent
Escola de Karate do Salvador Àlvarez
TREBALLS D’ATENCIÓ AL PÚBLIC
PRESA DE DECISIONS Manuel Ortega(
L’exercici físic i la salut
CAMPANYA PER A L’ESTALVI D’ENERGIA
Pla de rehabilitació a Catalunya
Energia i velocitat de les reaccions químiques
ESTUDI DE LES REACCIONS QUÍMIQUES
Abordatge terapèutic dels trastorns psicosomàtics
PASSOS PER MEDIAR UN CONFLICTE
ESCOLA MUNICIPAL D’EDUCACIÓ ESPECIAL FÀTIMA
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
DE LA DURADA AL RITME.
SEEZ Formació en xarxa per a docents d’educació especial a la zona
Principis de l’entrenament
L´ ENERGIA ACÚSTICA.
LA CONDICIÓ FÍSICA.
Vitamines Estructura química variada.
RADIOGRAFIA DEL SO Pau Samarra Ardiaca IES Guindàvols 2n Batxillerat
JOCS VS PANTALLES.
Cicle de Born-Haber pel NaCl
PLA DE SERVEIS INDIVIDUALITZATS
ESTRUCTURA MATRICIAL (Orientada al projecte)
INDEX 1.- Introducció 2.- Abast i objectius del projecte
APRENDRE A NEDAR: FAMILIARITZACIÓ
Estils de comunicació i relacions interpersonals: l’Assertivitat
LA NUTRICIÓ I LA SALUT.
Presentació de la matèria de Química Curs 1r de Batxillerat
MODEL DE QUALITAT DEL CONSELL COMARCAL DEL MARESME 27 d’abril 2006.
EL Sistema MusCULar C3. Benestar del pacient Sabina Dalmau Ramos.
Daniel Miró Pettican TFG Primer semestre/
Estrès laboral i L'estrès laboral és una resposta de l’organisme davant de qualsevol demanda o exigència a la qual està sotmès i que l’individu interpreta.
CARME ARRUFAT MODEL MÈDIC MECANICISTA LES PETJADES DEL CONFLICTE:
6.5.- La magnitud del deute al Tercer Món.
El cos humà: Els aparells i els seus òrgans
Anàlisi Discriminant Discreta Mitjançant Suavització de les Correspondències Múltiples Factor 1 Factor 2.
Sistema de descàrrega d’aplicacions per a mòbils intel·ligents
LA NUTRICIÓ I LA SALUT.
PRIMERS AUXILIS DINS D’UNA ESCOLA DE SECUNDÀRIA
Plantilla per realitzar un projecte
APRENDRE A NEDAR . Les activitats aquàtiques estan classificades per plantejaments de tipus: -UTILITARI: s’obté un aprenentatge útil -HIGIÈNIC: millora.
Dr Jose Luis Tandaipan Eva Fontiverio
Tema 3. Anàlisi macro a curt i mitjà
CONDICIÓ FÍSICA.
ESTUDIS ESPECIALS A BIOQUÍMICA CLÍNICA
Transcripción de la presentación:

ESTRÈS i ANSIETAT

Definició L’estrès és una resposta biològica natural dels éssers vius enfront situacions de perill.

Per què serveix l’estrès? La funció principal és preparar a l’organisme de la manera més ràpida possible per respondre amb la màxima eficàcia enfront un estímul d’estrès (intern i/o extern).

Canvis fisiològics que produeix l’estrès (I) Augment del nivell d’adrenalina que accelera la freqüència cardíaca. Augment de la tensió arterial. Augment de la temperatura corporal. Augment de la respiració.

Canvis fisiològics que produeix l’estrès (II) Augment de la tensió muscular. Agudesa dels sentits. Disminució del to intestinal i estomacal. Disminució de la funció del sistema immunològic.

Canvis fisiològics que produeix l’estrès (III) Augment del metabolisme corporal. Augment de la velocitat de coagulació de la sang. Disminució de la circulació sanguínia en l’estómac i abdomen. Augment de la circulació sanguínia en els músculs

Canvis mentals que produeix l’estrès Augment de l’activitat mental. Millora de la capacitat de discernir a curt plaç. Es prenen decisions amb major rapidesa. Millora de la memòria. L’atenció és més concentrada.

Eixos fisiològics implicats Etapes de l’estrès Etapes Eixos fisiològics implicats Alarma Eix I. Neural Resistència Eix II. Neuroendocrí Esgotament Eix III. Endocrí

De què depèn l’enfrontament de l’estrès? Percepció. Personalitat. Educació.

Tipus de personalitat (I) TIPUS A TIPUS B Expressió de vigor, energia, vigilància i confiança Expresió de relaxació i calma Postura ferma i caminar ràpid Postura tranquil·la i caminar lent Veu forta i vigorosa Veu suau i poc volum Parla tensa Respostes extenses

Tipus de personalitat (II) TIPUS A TIPUS B Veu retallada Veu no retallada Parla copsada Parla no copsada Reaccions vehements Reaccions no vehements Ús de les mans per enfatitzar No ús de les mans per enfatitzar

Factors generadors d’estrès Estressors interns. Estressors externs.

Fonts d’estrès en l’àmbit natural Successos vitals i extraordinaris. Successos diaris de menor intensitat. Situacions de tensió crònica mantinguda.

Respostes enfront l’estrès Enfrontament (atac). Fugida o evitació. Passivitat (col·lapse).

Diferents maneres d’actuar enfront a l’estrès Individus autoreferents. Individus autoeficaços. Individus negativistes.

Com es converteix una situació en estressant Recepció de l’informació. Anàlisi de l’informació. Anàlisi de la situació en base als propis recursos. Presa de decisions.

Estratègies d’enfrontamient Estratègies per fer front a la situació. Estratègies per controlar les respostes emocionals associades a la situació d’estrès.

Efectes negatius de l’estrès Físics Psicològics Alteracions Cardiovasculars Ansietat Alteracions digestives Problemes d’insomni Alteracions musculars Pors Alteracions en la pell Trastorns de alimentació Alteracions respiratòries Consum de substàncies T. Sexuals Trastorns de personalitat

Estratègies d’enfrontament de l’estrès(I) Tècniques de control de la respiració. Entrenament en relaxació. Relaxació Progressiva de Jacobson. Entrenament autógen de Schultz. Tècniques d’autocontrol.

Estratègies d’enfrontament de l’estrès(II) Tècniques cognitives. Tècnica de detenció del pensament. Tècnica de solució de problemes. Rebuig d’idees irracionals. Entrenament assertiu. Administració del temps. Nutrició.

Tècnica de resolució de problemes (I) Definició i formulació del problema. Definir la situació en termes operacionals, en termes observables, manejables a nivell pràctic Establir fites, conflictes, desitgos (què es vol aconseguir, què es desitja i que es tem) Generació d’alternatives. Les màximes possibles eliminant la crítica i judicis negatius. Posar en marxa l’imaginació .

Tècnica de ressolució de problemes (II) Buscar Pros i contres de cada una de les alternatives. Valorar les alternatives en base a les seves avantatges i inconvenients. Jerarquitzar les solucions alternatives. Execució. Es duu a terme la 1ra solució escollida valorant els resultats obtinguts, en cas de que aquesta no sigui útil es passa a la següent.