Taller “Ajuntaments i seguiment de l’activitat comercial”

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Josep-Francesc Valls, catedràtic del Departament de Direcció de Màrqueting d’ESADE-URL Joan Sureda, professor del Departament de Mètodes Quantitatius d’ESADE.
Advertisements

ECONOMIA DE L’EMPRESA 1 BATXILLERAT UNITAT 1 L’EMPRESA I L’ENTORN.
PRESSUPOSTOS PARTICIPATIUS Breu explicació del model d’Alcoi (País Valencià) Barcelona, 22 de juny de 2016.
Normativa autonòmica Llei 20/2009, del 4 de desembre, de prevenció i control ambiental de les activitats. Avantprojecte de Reglament Annex I. Avantprojecte.
Regidoria de Promoció Econòmica
de l’Agència Catalana del Consum a la demarcació de Tarragona al 2008
Targeta Client Sistema de fidelització de Caldes Centre Comercial
UNITAT 1 L’EMPRESA I L’ENTORN ECONOMIA DE L’EMPRESA 1 BATXILLERAT.
Com millorar el poder d’ atracció de les ciutats.
Jornada Cloenda Esports
SIFARE - Sistema d’Informació Farmacèutica de Recepta Electrònica
SEMINARI: L’ORIENTACIÓ I LA PREVENCIÓ DE L’ABANDONAMENT ESCOLAR ALS CENTRES D’ADULTS. CURS Grup 1 La informació dels centres d’adults.
Polítiques d’Ordenació Comercial
ACTIVITATS COMERCIALS
Taula sectorial de Gent gran en risc Avaluació i línies de treball
GRANOLLERS Superfície: 14,89 m2 Comarca: Vallès Oriental
Implantació del protocol Inserqual en la fase d’acollida
EL NOSTRE AJUNTAMENT I L’ESTALVI D’AIGUA
II SIMPOSI “COMERÇ I CIUTAT”
AJUNTAMENTS I SEGUIMENT DE L'ACTIVITAT COMERCIAL
El Consell Municipal de Serveis Socials de Santa Coloma de Gramenet
POLÍTIQUES DE COORDINACIÓ DE CENTRES COMERCIALS URBANS
Àrea de Serveis personals, Benestar i Famílies
PROCÉS FINAL FCT amb qBid
MILLORA DE LA COMPETITIVITAT DELS COMERÇOS
MEMÒRIA DELS SERVEIS SOCIALS DE L’AJUNTAMENT DE TORELLÓ. ANY 2012
Jornada de portes obertes 5 de març de 2016
Campanya per fomentar l’ús del català en els establiments comercials
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
ANTECEDENTS El febrer de 2013 L’Hospitalet va iniciar un procés participatiu de reflexió estratègica amb la ciutadania per tal d’establir les bases de.
El marc normatiu La Llei 12/2007, d/11 d’octubre, de Serveis Socials i el Decret 202/2009, de 22 de desembre estableixen la creació d’òrgans de participació.
Aparcaments de rotació a Sabadell
La creació del Consorci de Biblioteques de Barcelona Per Marta Clari
PERQUÈ NO ENS FOTIN EL TREN La Garriga, 14 de desembre de 2015
Fitxa cas.
Informe trimestral de conjuntura. Camp de Tarragona i Terres de l’Ebre. 1TRIMESTRE 2014.
L’acolliment lingüístic de la població nouvinguda adulta a la demarcació de Barcelona (sense Barcelona ciutat)
Necessita Catalunya un nou finançament?
DISSENY GRÀFIC D’UN PORTAL DE TRANSPARÈNCIA PER AJUNTAMENTS
PROGRAMA AMB EL LLIBRE SOTA EL BRAÇ!
Perfil dels enquestats
El dia del cribratge d’alcohol a Catalunya, una estratègia de sensibilització en el marc del programa Beveu Menys Autors: Díaz Álvarez, Estela; Segura.
PROGRAMA D’ACTUACIÓ MUNICIPAL I PRESSUPOST 2010
FORMACIÓ UAB PREUS NO REGULATS / FORMACIÓ NO SUBVENCIONADA
en els centres educatius de la ciutat de Barcelona
Presentació Cadena de Valor
Revetlles amb Precaució, 2011
XARXA D’ESCOLES PER LA SOSTENIBILITAT DE VIC
Àrea d’Afers Acadèmics
Pla local per la inclusió social de Santa Coloma de Gramenet
1a JORNADA D’EMPRENEDORIA I EMPRESA
Pla estratègic de desenvolupament econòmic local i l’ocupació del Vallès Oriental ( ) Presentació del Pla de treball Consell d’Alcaldes del.
CLASSIFICACIÓ D'EMERGÈNCIES:
Taula sectorial de Diversitat funcional Avaluació i línies de treball
Badalona, 1 de desembre de 2005
OFICINES FACILITADORES DE LA MOBILITAT A LES COMARQUES DE GIRONA
Projecte d’Itineraris Formatius
Policia de Barri Les Corts #apeudebarri 2018.
Ajuntament de Faura PRESSUPOST 2008 Novembre 2007.
Marcos Escolano, Carles Casamiquela i Adrià Doménech
Serveis de Consultoria
Catàleg de llocs de treball del CPNL
CRAI: Unitat de Docència
CAMPANYA DE CONSCIENCIACIÓ PER A LA RECOLLIDA DE RESIDUS D’APARELLS ELECTRÒNICS PROPOSTA PER ALS AMBAIXADORS DE LA CAMPANYA.
PLA EDUCATIU D’ENTORN DEL BARRI DE SANT ILDEFONS DE CORNELLÀ DE LLOBREGAT 11/07/2019.
Presentació de resultats
Evolució del comerç als barris de Barcelona
Xarxa de lluita contra el maltractament i la violència de gènere
Procés participatiu per l’elaboració del Reglament de Participació Ciutadana de la Roca del Vallès _Gener de 2011_.
ACTUACIONS EN CAS DE QUEIXES SOBRE LA PRESTACIÓ DEL SERVEI
Transcripción de la presentación:

Taller “Ajuntaments i seguiment de l’activitat comercial” L’Experiència de Sabadell Anna Roca Tècnica de comerç Ajuntament de Sabadell Desembre 2005

La Ciutat de Sabadell Dades de la ciutat La població de Sabadell aquest any ha arribat als 200.000 habitants, amb un augment de 3.820 persones. Sabadell acull persones procedents de: Barcelona, Cerdanyola del Vallès, Sant Quirze, Santa Coloma de Gramenet, l'Hospitalet de Llobregat i Badalona. Pel que fa a la distribució territorial de la població, cal destacar que dels 7 districtes tots han crescut en els dos últims anys, especialment el districte 1 (Sectors Centre i Sant Oleguer), el 4 (Sectors Concòrdia i Can Rull) i el 5 (Sectors de Gràcia i Can Feu).

La Ciutat de Sabadell El Comerç a Sabadell Sabadell té un comerç de proximitat, variat, agradable i dinàmic que cobreix totes les necessitats de la població, i està localitzat per tota la ciutat. Sabadell compta amb més de 3.000 comerços, prop de 1.000 establiments de restauració i més de 500 establiments dedicats a serveis personals, entenent com a tals les perruqueries, tintoreries, agències de viatge i establiments de fotografia.  

ACTUACIONS D’INSPECCIÓ Campanya de Requisits Mínims Horaris Comercials Xarxa d’Alertes Inspeccions de Consum

1. CAMPANYA REQUISITS MÍNIMS L’Objectiu principal de la campanya, és facilitar a tots els comerciants informació i assessorament dels requisits mínims tipificats en la normativa d’horaris i establiments comercials i política lingüística. Així com comprovar i controlar tant l’adequació dels productes i serveis a la normativa vigent, com en general que en la relació entre oferta i demanda es respectin les disposicions sobre ordenació del mercat.

Planificació Territorial Eixos comercials de Sabadell Centre Ca n’Oriac La Concòrdia Creu Alta Via Massagué La Creu Eixample Sol i Padrís Sabadell Oest

Coordinació amb Entitats Associacions de Comerciants Ca n’Oriac La Concòrdia La Creu Alta Comerç Creu Centre Altres Departaments de l’Ajuntament Llicències Urbanisme

Metodologia Material de Recolzament Carta informativa de la campanya Document elaborat específicament amb els punts bàsics de la Normativa (Català i Castellà) Fulls de Reclamació/ Denúncia i Cartell Pàgina Web de l’Ajuntament de Sabadell

Protocol Protocol Inspeccions Visitar establiment per establiment segons organització territorial Lliurar documentació (Carta i Normativa). En el cas que l’establiment no disposi de fulls de reclamació / denúncia o del cartell, es deixa un model per establiment. Complimentar Acta d’Inspecció Respondre a dubtes o qüestions relacionades amb la normativa

Dades Actes d’Inspecció Si No Horari Visible 55% 45% Fulls R/D 64% 36% Cartell Fulls R/D 39% 61% Targetes 53% 47% Preus Visibles 96% 4% PVP 52% 48% Impostos 94% 6% Tiquet Factura 98% 2% Etiquetatge 72% 28% Català 71% 29% Les dades s’han extret de les actes de 750 establiments inspeccionats

2. HORARIS COMERCIALS Campanyes en Diumenges Establiments Multipreu Carnisseries Àrabs (diumenge tarda) Campanya Pirotècnics

3. XARXA D’ALERTES (I) Establiments Multipreu S’han inspeccionat diversos establiments comercials anomenats Multipreu i/o Basars xinesos. L’objectiu principal és detectar si posen a la venta productes tipificats com Xarxes d’Alertes retirats del mercat i si compleixen amb la normativa d’etiquetatge.

3. XARXA D’ALERTES (II) Resultats S’han visitat un total de 25 establiments amb diverses mancances: Productes sense etiquetar o mal etiquetats Etiquetatges en idiomes no oficials Productes en venta retirats del mercat Manca de Fulls de reclamació /Denúncia

4. INSPECCIONS DE CONSUM Reclamacions OMIC S’ha col·laborat amb la Oficina Municipal d’Informació al Consumidor, en aquelles reclamacions d’establiments que han reiterat diverses vegades en la mateixa reclamació, i que no han donat contesta a les notificacions de la OMIC. L’objectiu era personalitzar-se a l’establiment i recollir en una acta d’inspecció la resolució de la reclamació per part de l’establiment, així com oferir la possibilitat de sotmetre el cas a la Junta Arbitral de Consum, per tal de resoldre el conflicte de manera àgil i gratuïta.

ANÀLISI I CONCLUSIONS Les Conclusions de les Actuacions d’Inspecció són, en general, molt positives i satisfactòries Impacte: S’ha detectat una manca important d’informació per part dels comerciants Elements d’èxit: Cal valorar la motivació pel compliment de la normativa i la importància de les associacions de comerciants per informar als associats Dificultats: Desacords amb aspectes concrets de la normativa, així com malestar per la competència deslleial

Moltes gràcies per la vostra atenció Anna Roca Tècnica de comerç Ajuntament de Sabadell