Un profund anhel de Déu –bellament expressat amb la imatge de la terra assedegada (v. 2)– és el sentiment que domina tot aquest salm. El seu autor.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Els colors de l’ Advent.
Advertisements

L'estructura dialogada d'aquest salm sembla indicar que els pelegrins el cantaven en forma coral, durant la marxa cap a Jerusalem. Un to de serena.
+ Aquesta breu pregària és una súplica per a demanar la protecció divina enmig de l'opressió (v. 5). + La petició va acompanyada d'una professió de.
Avui vull regalar-te ….
Aquest salm consta de tres parts. La primera és un breu himne al Creador (vv. 1-2). La segona, de to sapiencial, enumera les condicions morals que.
21 de l’any cB Regina Pregar escoltant el “Pie Jesu” de Marcel Olm, ens posa al costat de Jesús.
Himne de peregrinació En arribar a Jerusalem, un pelegrí entona aquesta lloança al temple de Sió, la casa del Senyor i el lloc on es manifesta la.
La unitat temàtica, l’estil i la repetició de la mateixa tornada a intervals regulars (41. 6,12; 42.5) indiquen que els salms 41 i 42 constitueixen.
L'espectacle de la ciutat santa, protegida per un cèrcol de muntanyes, suscita l'actitud de profunda confiança en Déu, que es reflecteix en aquest.
Música d’ Advent A. Pärt Déu és amb nosaltres QUARTA SETMANA D’ADVENT.
26 de l’any Regina Escoltant “Converteix-te, Jerusalem” de Narcís Casanoves, sentim-nos Església “santa i pecadora”
+ Aclaparat pel sofriment, un malalt demana al Senyor que el perdoni i li retorni la salut (vv. 2-3), tot exposant els mals que l’afligeixen (vv.
Cercar el sentit de la vida, de les coses i de la mort és com una necessitat primària. Fins quan, Senyor, seguireu oblidant-me? Fins quan m’amagareu la.
En aquesta súplica, el reconeixement del propi pecat s’uneix a la confiada seguretat d’obtenir el perdó diví. ● El salmista, lluny de sentir-se abandonat.
Amb algunes lleus modificacions (v Amb algunes lleus modificacions (v. 6), aquest salm és una repetició del salm 13, i s’hi descriuen els pecats que.
Amb un llenguatge de profund lirisme, el salmista expressa la seva admiració davant la insondable saviesa de Déu, que penetra totes les coses i.
La Terra.
III. Jesús ve a salvar-nos
La primera estrofa d'aquest cant processional (vv La primera estrofa d'aquest cant processional (vv. 1-2) és una invitació a l'alegria i a l'acció.
En aquesta bonica oració –composta per celebrar la collita (Ex 23,16)– la comunitat agraeix al Senyor els fruits de la terra (v. 7). A més, li suplica.
● Aquest salm és un himne de lloança al Senyor, que va establir el seu tron a Sió per revelar-se a Israel com a Rei just i poderós (vv. 1-4). ● La.
En aquesta bonica oració –composta per celebrar la collita (Ex 23,16)– la comunitat agraeix al Senyor els fruits de la terra (v. 7). A més, li suplica.
● Un home perseguit implacablement (v ● Un home perseguit implacablement (v. 9) apel·la al poder de Déu perquè el deslliuri dels seus adversaris.
Us proposem no tocar el ratolí: 2’ 7’’
Davant l’amenaça d’un perill mortal, el salmista demana al Senyor que respongui favorablement a la seva demanada, alliberant-lo de la mort (vv. 1-3)
● La lloança continguda en aquest cèlebre himne, expressa la intuïció poètico-religiosa del salmista, que contempla amb ulls admirats l’obra de Déu.
En aquest salm –el més breu del saltiri– totes les nacions són convidades a lloar el Déu d’Israel (v. 1), per l'immens amor que té envers el seu poble.
Aquest salm presenta la figura d'un home que té la seva casa entre els gentils; els seus ulls, però, estan fermament fixos a Jerusalem, on, en el.
La característica d’aquest salm és un sentiment de confiança pregona en Déu –expressat amb un llenguatge d’incomparable bellesa poètica. En la primera.
► La frase inicial d'aquest "Himne a la reialesa del Senyor" (cf ► La frase inicial d'aquest "Himne a la reialesa del Senyor" (cf. Sl 46; 92; 95;
Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex 29 Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex ), un fidel israelita exposa el seu cas al Senyor.
- l’arbre ple de vitalitat simbolitza la felicitat dels justos; El Salteri comença amb aquesta “Benaurança”, que ve a ser un pròleg de tot el llibre.
Aquest salm és una barreja de súplica individual i també de salm sapiencial. En la primera part, el salmista expressa la seva plena confiança en el.
- l’arbre ple de vitalitat simbolitza la felicitat dels justos; El Salteri comença amb aquesta “Benaurança”, que ve a ser un pròleg de tot el llibre.
+ Una exhortació a beneir el Senyor (vv + Una exhortació a beneir el Senyor (vv. 1-2) i un auguri de benedicció divina (v. 3) componen aquest breu.
▬ El salmista, un ministre de la casa de Déu, assisteix a la intriga d’un rival sense escrúpols, que vol suplantar-lo en les seves funcions dins el.
Fins quan, Senyor...? ► L’autor es refereix a una experiència de la seva vida, sense un horitzó universal o escatològic. La intensitat, però, de la.
Música d’ Advent A. Pärt ALEGREU-VOS! TERCERA SETMANA D’ADVENT.
TINC SET!.
Música: “Record per sempre”de Vangelis
EL QUE NECESSITO PER VIURE
La confiança i el goig profund que sorgeixen de la intimitat amb Déu, són els sentiments que predominen en aquest Salm. Els vv. 5-6 permeten de suposar.
Un home desterrat —probablement un levita— sospira per tornar a gaudir de la presència divina, vivint constantment al costat del santuari de Déu (v.
+ Aquesta breu pregària és una súplica per a demanar la protecció divina enmig de l'opressió (v. 5). + La petició va acompanyada d'una professió de.
+ L'amor del Senyor envers el seu poble i la victòria que li té assegurada (v. 4) són el motiu proposat a la comunitat cultual per a convidar-la a.
Lloa el Senyor, ànima meva La lloança expressada en aquest salm es fonamenta en el poder creador del Senyor (v. 6) i en la seva bondat envers els.
DEÚ ET PARLA. DESCOBREIX LA SEVA PARAULA.
EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE
+ Aquest salm és la súplica d'un home perseguit i acusat injustament. + Convençut de la seva innocència (v. 5), el salmista demana que els seus enemics.
Potser la seva vestimenta deia el que la seva ànima volia reflectir
EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE
És una nit tenebrosa, en la qual ronden feres voraces És una nit tenebrosa, en la qual ronden feres voraces. L'orant està esperant que despunti l'alba.
Aquest vibrant himne de lloança celebra la majestat i el poder de Déu, que es manifesten en la força de la tempesta. La “veu del Senyor” és el tro,
+ En plena confusió, a causa de la malaltia i la persecució, el pobre crida anguniosament Déu. + El seu alliberament per part de Déu causarà vergonya.
Aquest cant litúrgic d’acció de gràcies està estretament vinculat amb el salm 19; la súplica del poble abans de la batalla ha estat escoltada, i el.
Al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
ABBÀ, PARE ! PENTECOSTA 2007.
“Déu et parla. Descobreix la seva paraula”.
“DÉU ET PARLA. DESCOBREIX LA SEVA PARAULA”
Cant espiritual Joan Maragall.
Un profundo anhelo de Dios -bellamente expresado con la imagen de la tierra sedienta (v. 2)- es el sentimiento que domina todo este Salmo. Su autor.
AQUESTA QUARESMA TU POTS SER MÉS!
El Salm 135 de Schütz canta l’amor etern de Déu
+ L’experiència personal dels favors rebuts (v + L’experiència personal dels favors rebuts (v. 2b) ha suscitat en el salmista una impertorbable confiança.
Coral de les 10 verges que esperen el retorn de Jesús. Bach
Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex 29 Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex ), un fidel israelita exposa el seu cas al Senyor.
“La mare de Jesús” de T. Ll. de Victòria, evoca l’acollida
+ L’experiència personal dels favors rebuts (v + L’experiència personal dels favors rebuts (v. 2b) ha suscitat en el salmista una impertorbable confiança.
EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE
+ Envoltat d’enemics que miren d’arrabassar-li la confiança en Déu (v + Envoltat d’enemics que miren d’arrabassar-li la confiança en Déu (v.3), el.
Transcripción de la presentación:

Un profund anhel de Déu –bellament expressat amb la imatge de la terra assedegada (v. 2)– és el sentiment que domina tot aquest salm. El seu autor podria ser un levita desterrat, que recorda el temps en què vivia al costat del santuari, gaudint de la intimitat amb el Senyor. En el silenci de la nit rememora aquelles hores felices, i aquest record li serveix de consol (vv. 7-9). El versicle final indica que el salmista identifica la seva pròpia sort amb la de tot el seu poble, representat en la persona del rei.

1. AMB ISRAEL 2. AMB JESÚS 3. AMB EL NOSTRE TEMPS Les quatre primeres estrofes canten l'alegria d'un hoste del Senyor. Feliç de visitar Déu a casa seva, al seu temple, i d'habitar-hi com un levita. Es canta aquí l'alegria de la intimitat amb Déu i de la meditació. Notem particularment aquest llenguatge: “Vós sou el meu Déu, jo us cerco, tinc set de vós, us veia gloriós i poderós, l’amor que em teniu, el vostre nom, etc.” (17 pronoms personals o possessius en segona persona). Una manera de meditar aquest salm és precisament adoptar aquest joc de llenguatge, insistint interiorment en aquests pronoms: “Vós sou allà, Senyor, us parlo, Escolteu-me!” 2. AMB JESÚS No costa gens de posar en boca de Jesús aquest salm. “Passo les nits pensant en vós... Per vós es desviu el meu cor...” Això feia Jesús segons afirmació de sant Marc: "De bon matí, quan encara era fosc, es va llevar, i se n’anà en un lloc desert, i allí pregava” (Mc 1,35). 3. AMB EL NOSTRE TEMPS Sembla que la nostra època ha descobert l'oració íntima. Aquest salm 62 expressa l'oració d'un home molt avançat en el camí de la pregària. Les seves actituds religioses són de tal sublimitat i intensitat mística... que, en fer-les nostres, ens sentim poc sincers. Qui de nosaltres pot dir lleialment: "Passo hores senceres parlant amb vós, Déu meu!” O això altre: "Us busco a trenc d’alba... La meva ànima té set de vós!”... quan oblidem per qualsevol cosa la nostra "oració del matí", i ens deixem arrossegar per la indiferència.

Vós, Senyor, sou el meu Déu; jo us cerco. Tot jo tinc set de vós, per vós es desviu el meu cor, com terra eixuta sense una gota d’aigua.

Jo us contemplava al vostre santuari quan us veia gloriós i poderós. L’amor que em teniu val més que la vida; per això els meus llavis us lloaran.

Que tota la vida us pugui beneir i alçar les mans lloant el vostre nom. Saciat del bo i millor, us lloaré amb el goig als llavis.

Quan des del llit us recordo, passo les nits pensant en vós, perquè vós m’heu ajudat, i sóc feliç sota les vostres ales. La meva ànima s’ha enamorat de vós, em sosté la vostra mà.

«Vós, Senyor, sou el meu Déu; jo us cerco. Tot jo tinc set de vós!». Aquesta és la paraula, clara i única, que defineix l'estat de la meva ànima, Senyor: set. Set física, gairebé animal, que crema les meves entranyes i apergamina el meu coll. La set del desert, de les sorres seques i el sol ardent, de dunes i miratges, d'erms sense fi i cels sense misericòrdia. La set que s'imposa a tots els altres desigs i s'avança a tota altra necessitat. La set que necessita el glop d'aigua per a viure, per a subsistir, per a tornar els sentits al cos i la pau a l'ànima. Aquest és, Senyor, el meu desfici per vós. Set al cos i a l'ànima. Set de la vostra presència, de la vostra visió, del vostre amor. Set de vós. Set de les aigües de la vida, que són les úniques que poden portar el descans a la meva ànima resseca. Aigües saltironants enmig del desert, miracle de llum i frescor, rierols d'alegria. Resplendor en la nit i melodia en el silenci. Us desitjo i us estimo. En vós espero i en vós descanso. Augmenteu la meva set, Senyor, perquè jo intensifiqui la meva recerca de les fonts de la vida.

Déu nostre, al llit ens recordem de vós, perquè la vostra dreta és la nostra força, perquè en l'eucaristia ens alimenteu; però també sentim nostàlgia per aquella unió plena i definitiva que vós concediu als qui viuen amb vós al santuari celestial.