IMPORTÀNCIA DE LA RELACIÓ AMB LES FAMÍLIES Dra. Carme Timoneda Gallart Girona, febrer 2007.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Cerebro El cerebro es el órgano que nos hace pensar, sentir, desear y actuar. Es el asiento de múltiples y diferentes acciones tanto conscientes como.
Advertisements

Practica….
IMPORTÀNCIA DE LA RELACIÓ AMB LES FAMÍLIES
Les amistats estan fetes de trossets....
a. Prenc un antibiòtic i me’n vaig a dormir
Avui vull regalar-te ….
Com estudiar… El subratllat Organització de la informació Esquemes
TECNOLOGÍA DEL FUTUR En aquest PowerPoint us volem ensenyar la possible tecnología del futur.
El pare i la mare estaven mirant la televisió quan la mare va dir: “estic cansada, és tard, me’n vaig al llit”.
RECURSOS DE COMUNICACIÓ INDIRECTA
EVOLUTIVA DEL LLENGUATGE
ESCOLA MARE DE DÉU DEL ROSER - AMÍLCAR
Resta prohibit.
Ens visita el dentista a P3, P4 i P5!!!
CALES DE L’ESCALA.
EL VALOR DE LA FELICITAT
TREBALLS D’ATENCIÓ AL PÚBLIC
Quan l’amor fa mal.
LA QUALITAT DE LA RELACIÓ AMB ELS NOSTRES FILLS I FILLES
Test sobre Fundamentos biológicos de la conducta
Un bocí de pastís...?.
El Reflex dels teus Actes
TÈCNIQUES D’ESTUDI.
UTILITZACIÓ DE GINYS EN EDUCACIÓ INFANTIL 3 ANYS
DIADA DE La pau i la no violència.
Puig d'Arques manual.
UNS QUANTS CONSELLS QUE ET FARAN LA VIDA MÉS BELLA!
Un test per pensar... Materials de
I tu, com estudies?.
Activitat d’autoconeixement
Què existeix i què no existeix.
Carta d’un infant als seus pares.
Carta d'amic Bety.
Concurs Bíblic Víctor Bernal Martínez Col·legi Sant Josep Obrer
DIADA DE LA PAU A SJO.
CAP DE CREUS.
JO, AMB LES OBRES,ET MOSTRARÉ LA MEVA FE
Objectiu Educatiu Trienni
Curs de Llenguatge Administratiu Valencià Juli Martínez Amorós
Descobreix la seva paraula.
Hi havia una vegada una família de ratolins.
LA FRUITA I ELS SENTITS DE LA VISTA, TACTE I GUST
Estils de comunicació i relacions interpersonals: l’Assertivitat
Els animals s’assemblen moltes vegades a les persones...
Grup 2: Conseqüències de la vulneració dels drets humanas.
AQUESTA QUARESMA TU POTS SER MÉS!
Somnis d‘infant.
Poema de Victor Hugo (s. XIX)
“DÉU ET PARLA. DESCOBREIX LA SEVA PARAULA”
HABILITATS COMUNICATIVES
LES ITS: Mecanismes de transmissió i prevenció
PRONOMS FEBLES Els pronoms febles o àtons són uns elements que equivalen a un nom o a un sintagma nominal i que es pronuncien formant una unitat prosòdica.
Automàtic o al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
“NO TINGUIS POR, QUE JO SÓC AMB TU!"
ELS 5 SENTITS Com ho sap el nostre cos?.
AQUESTA QUARESMA TU POTS SER MÉS!
MORFOLOGIA i SINTAXI PRONOMS RELATIUS i PRONOMS INTERROGATIUS
EL QUADRAT LES MARIETES.
(Fes clic per entrar en el quadre i poder escriure) NOM DELS PERSONATGE (Per canviar la lletra i la mida ho pots fer des de FORMATO-FUENTE) Escriviu els.
Pureza de Maria Escola de pares - infantil
6a SETMANA de QUARESMA US PRESENTEM LA JOANA QUE ENS ACOMPANYARÀ EN AQUESTA SISENA SETMANA DE QUARESMA. LA JOANA DE VEGADES ES MOSTRA MOLT RESPONSABLE.
Convivència i Mediació Escolar
COM NEIX UN PARADIGMA?.
Setmana de la Solidaritat 2010 – 2011 Escola Pública “Josep Carner” (Badalona) L’ EDUCACIÓ, UN FUTUR EN IGUALTAT: el que han de fer nens i nens de tot.
Què fas a la universitat?
Què fas a la universitat?
CONTE LA FADA EMPATIA VISITA UNA ESCOLA.
Sentiments cliqueu.
Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
AL NOSTRE INSTITUT #AQUIPROUBULLYING!
Transcripción de la presentación:

IMPORTÀNCIA DE LA RELACIÓ AMB LES FAMÍLIES Dra. Carme Timoneda Gallart Girona, febrer 2007

RELACIONS PERSONES RECURSOS TEORIA SISTÈMICA BASES NEUROPSICOLOGIQUES DE LA COMUNICACIÓ PERSONES TEORIA DE LA COMUNICACIÓ RECURSOS

CONDUCTES DESENVOLUPAMENT MADURATIU: LLAR INFANTIL “LA BALDUFA” Alumne: Andreu P.B. Curs: 2005/6 DESENVOLUPAMENT MADURATIU: - Sovint mostra una actitud inquieta, agressiva. - Es mostra intranquil i nerviós. - A vegades, pega o mossega els altres nens sense cap motiu aparent. - Fa moltes rabietes. - Es mostra indiferent a les reprimendes. - Juga sempre sol. No s'integra en el grup. - Sovint interromp les converses col·lectives o entre adults només per cridar l’atenció. . CONDUCTES

DESCRIPCIÓ CLASSIFICACIÓ CONDUCTES ORIGEN?

QUINA ÉS LA CAUSA? CONDUCTES - Sovint mostra una actitud inquieta, agressiva. - Es mostra intranquil i nerviós. - A vegades, pega o mossega els altres nens sense cap motiu aparent. - Fa moltes rabietes. - Es mostra indiferent a les reprimendes. - Juga sempre sol. No s'integra en el grup. - Sovint interromp les converses col·lectives o entre adults només per cridar l’atenció.. QUINA ÉS LA CAUSA? CONDUCTES

CONDUCTA AUTOMÀTICA DE DEFENSA

QUÈ LI HA PASSAT? VAJA, QUINA REACCIÓ TAN ESTRANYA!

BLOQUEIG EMOCIONAL QUEDAR-SE EN BLANC OBLIDAR UNA PART DEL TEMA CONTESTAR RÀPID ESCRIURE PER ESCRIURE POSAR-SE NERVIÓS I ABANDONAR LA CLASSE POSAR-SE A PLORAR DESMAIAR-SE BLOQUEIG EMOCIONAL

IMMADURESA EMOCIONAL

IMMADURESA EMOCIONAL MADURESA EMOCIONAL

COM RECONEIXEM LES CONDUCTES IMMADURES?

Exagerades Incongruents: fora de lloc Criden l’atenció Provocatives

ET DIC QUE ESTIC MOLT TRANQUIL... NO EM POSO NERVIÓS!

RAÓ - LÒGICA Llenguatge verbal EMOCIONS Llenguatge corporal

AUTOCONCEPTE AUTOESTIMA

CREENCES D’IDENTITAT AUTOESTIMA SEGURETAT PERSONAL

IDENTITAT POSITIVA IDENTITAT NEGATIVA BLOQUEIG MALESTAR (SENTIR) Què faig? Conseqüències Situació pensant en el FUTUR VALORS/CREENCES (SENTIR) IDENTITAT NEGATIVA Evitar càstigs Conductes Què faig? Situació per a mitigar Complir les ordres… el malestar EMMASCARADORES CONDUCTES per a que no s’enfadin BLOQUEIG MALESTAR (SENTIR) PLANIFICACIÓ

És que demanava un llapis… Què passa Maribel? Estàs parlant? No, no, no… És que demanava un llapis…

Ostres!… No em recordo de res! Quedar-se en blanc CONDUCTA DE DEFENSA

TOT ÉS FÀCIL MÍNIM ESFORÇ PETIT DICTADOR CONDUCTA

CONDUCTES CREENCES IDENTITAT AUTOESTIMA SEGURETAT PERSONAL - Sovint mostra una actitud inquieta, agressiva. - Es mostra intranquil i nerviós. - A vegades, pega o mossega els altres nens sense cap motiu aparent. - Fa moltes rabietes. - Es mostra indiferent a les reprimendes. - Juga sempre sol. No s'integra en el grup. - Sovint interromp les converses col·lectives o entre adults només per cridar l’atenció.. CONDUCTES DE DEFENSA CONDUCTES

Conducta per mitigar el dolor planificar Sóc tonto Tinc un mal de cap que m’impedeix concentrar-me, he d’anar al metge… 1-Médula Espinal      2-Bulbo Raquídeo     3-Cerebelo 4-Amígdala Cerebral    5-Hipotálamo      6-Glándula Pituitaria 7-Tálamo       8-Corteza Cerebral     9-Cuerpo Calloso

Càrrega emocional de les creences Conductes de defensa Càrrega emocional de les creences

COMPORTAMENT EMMASCARADOR O DE DEFENSA Xavier 7 anys … Quan veu l’exercici s’esvera, davant d’una major dificultat mostra un comportament com de nen petit molt més exagerat que de costum (mira al sostre, cau de la cadira, es posa sota de la taula…) Intenta sempre aplicar la llei del mínim esforç. Després dibuixem. Li agrada molt fer-ho, en aquest moment es transforma, es queda molt calmat, tranquil, parla explicant coses… COMPORTAMENT EMMASCARADOR O DE DEFENSA

Et dic que no ploris i que callis que despertaràs el teu germà Et dic que no ploris i que callis que despertaràs el teu germà! Mira que ets lletja! ULL!!! REFORCEM LA CONDUCTA

COM ?