IMPORTÀNCIA DE LA RELACIÓ AMB LES FAMÍLIES Dra. Carme Timoneda Gallart Girona, febrer 2007
RELACIONS PERSONES RECURSOS TEORIA SISTÈMICA BASES NEUROPSICOLOGIQUES DE LA COMUNICACIÓ PERSONES TEORIA DE LA COMUNICACIÓ RECURSOS
CONDUCTES DESENVOLUPAMENT MADURATIU: LLAR INFANTIL “LA BALDUFA” Alumne: Andreu P.B. Curs: 2005/6 DESENVOLUPAMENT MADURATIU: - Sovint mostra una actitud inquieta, agressiva. - Es mostra intranquil i nerviós. - A vegades, pega o mossega els altres nens sense cap motiu aparent. - Fa moltes rabietes. - Es mostra indiferent a les reprimendes. - Juga sempre sol. No s'integra en el grup. - Sovint interromp les converses col·lectives o entre adults només per cridar l’atenció. . CONDUCTES
DESCRIPCIÓ CLASSIFICACIÓ CONDUCTES ORIGEN?
QUINA ÉS LA CAUSA? CONDUCTES - Sovint mostra una actitud inquieta, agressiva. - Es mostra intranquil i nerviós. - A vegades, pega o mossega els altres nens sense cap motiu aparent. - Fa moltes rabietes. - Es mostra indiferent a les reprimendes. - Juga sempre sol. No s'integra en el grup. - Sovint interromp les converses col·lectives o entre adults només per cridar l’atenció.. QUINA ÉS LA CAUSA? CONDUCTES
CONDUCTA AUTOMÀTICA DE DEFENSA
QUÈ LI HA PASSAT? VAJA, QUINA REACCIÓ TAN ESTRANYA!
BLOQUEIG EMOCIONAL QUEDAR-SE EN BLANC OBLIDAR UNA PART DEL TEMA CONTESTAR RÀPID ESCRIURE PER ESCRIURE POSAR-SE NERVIÓS I ABANDONAR LA CLASSE POSAR-SE A PLORAR DESMAIAR-SE BLOQUEIG EMOCIONAL
IMMADURESA EMOCIONAL
IMMADURESA EMOCIONAL MADURESA EMOCIONAL
COM RECONEIXEM LES CONDUCTES IMMADURES?
Exagerades Incongruents: fora de lloc Criden l’atenció Provocatives
ET DIC QUE ESTIC MOLT TRANQUIL... NO EM POSO NERVIÓS!
RAÓ - LÒGICA Llenguatge verbal EMOCIONS Llenguatge corporal
AUTOCONCEPTE AUTOESTIMA
CREENCES D’IDENTITAT AUTOESTIMA SEGURETAT PERSONAL
IDENTITAT POSITIVA IDENTITAT NEGATIVA BLOQUEIG MALESTAR (SENTIR) Què faig? Conseqüències Situació pensant en el FUTUR VALORS/CREENCES (SENTIR) IDENTITAT NEGATIVA Evitar càstigs Conductes Què faig? Situació per a mitigar Complir les ordres… el malestar EMMASCARADORES CONDUCTES per a que no s’enfadin BLOQUEIG MALESTAR (SENTIR) PLANIFICACIÓ
És que demanava un llapis… Què passa Maribel? Estàs parlant? No, no, no… És que demanava un llapis…
Ostres!… No em recordo de res! Quedar-se en blanc CONDUCTA DE DEFENSA
TOT ÉS FÀCIL MÍNIM ESFORÇ PETIT DICTADOR CONDUCTA
CONDUCTES CREENCES IDENTITAT AUTOESTIMA SEGURETAT PERSONAL - Sovint mostra una actitud inquieta, agressiva. - Es mostra intranquil i nerviós. - A vegades, pega o mossega els altres nens sense cap motiu aparent. - Fa moltes rabietes. - Es mostra indiferent a les reprimendes. - Juga sempre sol. No s'integra en el grup. - Sovint interromp les converses col·lectives o entre adults només per cridar l’atenció.. CONDUCTES DE DEFENSA CONDUCTES
Conducta per mitigar el dolor planificar Sóc tonto Tinc un mal de cap que m’impedeix concentrar-me, he d’anar al metge… 1-Médula Espinal 2-Bulbo Raquídeo 3-Cerebelo 4-Amígdala Cerebral 5-Hipotálamo 6-Glándula Pituitaria 7-Tálamo 8-Corteza Cerebral 9-Cuerpo Calloso
Càrrega emocional de les creences Conductes de defensa Càrrega emocional de les creences
COMPORTAMENT EMMASCARADOR O DE DEFENSA Xavier 7 anys … Quan veu l’exercici s’esvera, davant d’una major dificultat mostra un comportament com de nen petit molt més exagerat que de costum (mira al sostre, cau de la cadira, es posa sota de la taula…) Intenta sempre aplicar la llei del mínim esforç. Després dibuixem. Li agrada molt fer-ho, en aquest moment es transforma, es queda molt calmat, tranquil, parla explicant coses… COMPORTAMENT EMMASCARADOR O DE DEFENSA
Et dic que no ploris i que callis que despertaràs el teu germà Et dic que no ploris i que callis que despertaràs el teu germà! Mira que ets lletja! ULL!!! REFORCEM LA CONDUCTA
COM ?