La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

RECURSOS DE COMUNICACIÓ INDIRECTA

Presentaciones similares


Presentación del tema: "RECURSOS DE COMUNICACIÓ INDIRECTA"— Transcripción de la presentación:

1

2 RECURSOS DE COMUNICACIÓ INDIRECTA
Dra. Carme Timoneda Gallart

3 CONDUCTES EMMASCARADORES
EXAGERADES INCONGRUENTS PROVOCATIVES CRIDEN L’ATENCIÓ

4 = SER FER NO ES POT MODIFICAR SÍ ES POT MODIFICAR Nota: 0
Examen de Matemàtiques Nota: 0 NO ES POT MODIFICAR SÍ ES POT MODIFICAR

5 recursos, tècniques de comunicació indirecta
Pregunta oberta Formulació hipotètica Metàfora Hipnosi Ericksoniana Confusió recursos, tècniques de comunicació indirecta Falsa opció d’alternativa Prescripció del símptoma Rememorització per anclatge Interrupció de patró Acompassament

6 Comunicació Interpersonal
ENTENDRE, NO JUTJAR ACOMPASSAR Separar el COMPORTAMENT de la PERSONA

7 ACOMPASSAMENT

8 CONDUCTA EMMASCARADORA

9 Prescriure el símptoma
Aquests recurs consisteix en anticipar una conducta o símptoma (psicosomatisme) de manera que el que fins el moment es desencadena de manera inconscient i automàtica, es faci conscient. Incongruent o exagerada Origen inconscient Compensatòria (crida d’atenció) Doble efecte: Allibera a la persona del sentiment de culpa Desactiva la raó de ser de la conducta emmascaradora

10 Què podem fer en aquest moment?
Molt poc Aprofitar el problema Anticipar una solució Pacte o negociació

11 Pactar la CONSEQÜÈNCIA/ES (Què farà l’un i l’altre)
Pacte o negociació Clarificar o explicar quin és el problema (establir la norma) Normes de convivència 1 Procés de mutu acord Pactar la CONSEQÜÈNCIA/ES (Què farà l’un i l’altre) 2 Aplicar la conseqüència 3

12 “Pot ajudar a planificar” Anticipació de les conseqüències
Conducta impulsiva, de defensa Aplicar conseqüència (pacte) “Càstig” = Control de la situació Educador Compartida +Alumne/a “Qui avisa no és traïdor” Injustícia (sentiment de culpa) vivència “Pot ajudar a planificar” Anticipació de les conseqüències Accelera una posició d’ADAPTACIÓ

13 Falsa opció d’alternatives
“Què prefereixes, parlar-ne ara o després del pati?” És un recurs que transmet a l’interlocutor la sensació de llibertat i de no-imposició. El recurs, consisteix en oferir opcions o alternatives que, qualsevulla d’elles, pressuposin un mateix resultat o semblant.

14 LOCUCIÓ INTRODUCTÒRIA

15 “el seu fill troba a faltar el pare”
Formulació hipotètica Es tracta de formular qualsevol pregunta o instrucció de manera que l’interlocutor experimenti una sensació de llibertat de decisió, sense imposició. “el seu fill troba a faltar el pare” = “Creiem que, i potser ens equivoquem, que potser el seu fill troba a faltar el pare”

16

17 Pregunta o instrucció amb efecte de polaritat
Exemple “Mª Àngels, ara et faré una pregunta, però si tu no la vols contestar , no la contestis” “Em preguntava si te’n cuides prou de la Mª Àngels?”

18 INTERRUPCIÓ DE PATRÓ. L’objectiu de l’interrupció de patró és no reforçar el comportament emmascarador i desarmar-lo. Aquest efecte s’aconsegueix trencant el cercle del que el nen o nena espera que fem nosaltres. Trenca la seva lògica.

19 L’acte exemplificador
Aprendre el missatge que interessa mitjançant una vivència personal. Exemple: Què et sembla? Tu em pots fer enfadar? Prova-ho!

20 METÀFORA Recurs que té la funció de fer arribar un coneixement per comparació (conte, historieta, anècdota, una dita, un refrany, etc.) Comunicació a dos nivells: - conscient: missatge cognitiu - inconscient: missatge emocional + identificació de l’oient amb el personatge + facilitat de produir-se canvi de creença Desculpabilitza

21 Necessiten de la implicació personal del professional.
TIPUS DE METÀFORES: Metàfora tipus I No s’implica directament ni emissor ni receptor, ni professional ni pacient. Metàfora tipus II Necessiten de la implicació personal del professional. Metàfora tipus III L’oient s’identifica amb el professional i prova de donar-li una solució (canvi de rols). EMPATIA

22 QUÈ POT FER NOMÉS AMB UN MARTELL!
QUINA CREENÇA HI HA A SOTA DE CADA COMPORTAMENT QUE LA PERSONA S’IDENTIFIQUI AMB EL MISSATGE QUE LI DONEM


Descargar ppt "RECURSOS DE COMUNICACIÓ INDIRECTA"

Presentaciones similares


Anuncios Google