Escolteu-me, Senyor, demano justícia + La situació que portava a recitar aquest salm és idèntica a la que es descriu en el Salm 7: un innocent -acusat.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
► Aquest salm és una imprecació envers aquells que tenen la missió d’impartir justícia entre els homes. En l'espiritualitat del poble d'Israel els.
Advertisements

+ Aquesta breu pregària és una súplica per a demanar la protecció divina enmig de l'opressió (v. 5). + La petició va acompanyada d'una professió de.
Les paraules del Senyor son autèntiques +++ Aquest salm mostra un conflicte entre dos grups: per una banda, els qui tenen llavis mentiders, doble.
► Aquest salm és una imprecació envers aquells que tenen la missió d’impartir justícia entre els homes. En l'espiritualitat del poble d'Israel els.
Aquest salm consta de tres parts. La primera és un breu himne al Creador (vv. 1-2). La segona, de to sapiencial, enumera les condicions morals que.
21 de l’any cB Regina Pregar escoltant el “Pie Jesu” de Marcel Olm, ens posa al costat de Jesús.
L’amor i la fidelitat del Senyor (v L’amor i la fidelitat del Senyor (v. 2), que reconforta i protegeix els humils (vv. 3, 6), motiven aquest cant.
II. Déu és el nostre Pare 4. La creació és obra de l’amor de Déu.
Aquest salm és una súplica que tota la nació adreça al "Pastor d'Israel" (v. 2), en un moment de greu calamitat. El lirisme que caracteritza tot el.
Lloa el Senyor, ànima meva La lloança expressada en aquest salm es fonamenta en el poder creador del Senyor (v. 6) i en la seva bondat envers els.
Les paraules del Senyor son autèntiques +++ Aquest salm mostra un conflicte entre dos grups: per una banda, els qui tenen llavis mentiders, doble.
Himne de peregrinació En arribar a Jerusalem, un pelegrí entona aquesta lloança al temple de Sió, la casa del Senyor i el lloc on es manifesta la.
L'espectacle de la ciutat santa, protegida per un cèrcol de muntanyes, suscita l'actitud de profunda confiança en Déu, que es reflecteix en aquest.
Música d’ Advent A. Pärt Déu és amb nosaltres QUARTA SETMANA D’ADVENT.
+ Aclaparat pel sofriment, un malalt demana al Senyor que el perdoni i li retorni la salut (vv. 2-3), tot exposant els mals que l’afligeixen (vv.
En aquesta súplica, el reconeixement del propi pecat s’uneix a la confiada seguretat d’obtenir el perdó diví. ● El salmista, lluny de sentir-se abandonat.
Amb algunes lleus modificacions (v Amb algunes lleus modificacions (v. 6), aquest salm és una repetició del salm 13, i s’hi descriuen els pecats que.
Aquest salm és una súplica al Senyor, defensor dels pobres (v Aquest salm és una súplica al Senyor, defensor dels pobres (v. 13), contra la calúmnia.
La primera estrofa d'aquest cant processional (vv La primera estrofa d'aquest cant processional (vv. 1-2) és una invitació a l'alegria i a l'acció.
En aquesta bonica oració –composta per celebrar la collita (Ex 23,16)– la comunitat agraeix al Senyor els fruits de la terra (v. 7). A més, li suplica.
En aquesta lamentació, apareixen reflectits els diversos moments d'una acció litúrgica, celebrada amb motiu d'una greu derrota nacional. En la primera.
La característica dominant d'aquest salm és l'absoluta confiança en el Senyor, malgrat l'hostilitat i la persecució. ► El salmista se sent del tot.
En aquesta bonica oració –composta per celebrar la collita (Ex 23,16)– la comunitat agraeix al Senyor els fruits de la terra (v. 7). A més, li suplica.
● Un home perseguit implacablement (v ● Un home perseguit implacablement (v. 9) apel·la al poder de Déu perquè el deslliuri dels seus adversaris.
Davant l’amenaça d’un perill mortal, el salmista demana al Senyor que respongui favorablement a la seva demanada, alliberant-lo de la mort (vv. 1-3)
Aquest poema –com els altres "Cants de Sió" (Sl 45; 47; 86)– expressa l'amor i l'admiració dels israelites per la seva ciutat santa. ► En elegir Jerusalem.
La característica d’aquest salm és un sentiment de confiança pregona en Déu –expressat amb un llenguatge d’incomparable bellesa poètica. En la primera.
Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex 29 Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex ), un fidel israelita exposa el seu cas al Senyor.
- l’arbre ple de vitalitat simbolitza la felicitat dels justos; El Salteri comença amb aquesta “Benaurança”, que ve a ser un pròleg de tot el llibre.
Aquest salm és una barreja de súplica individual i també de salm sapiencial. En la primera part, el salmista expressa la seva plena confiança en el.
- l’arbre ple de vitalitat simbolitza la felicitat dels justos; El Salteri comença amb aquesta “Benaurança”, que ve a ser un pròleg de tot el llibre.
La proclamació de la reialesa del Senyor és associada en aquest himne a dos esdeveniments decisius de la seva obra salvífica: la creació i el judici.
► Davant la imminència del combat, la comunitat reunida en el Temple (v. 3) implora la protecció divina i la victòria del rei (vv. 2-6). Com era habitual.
▬ El salm 115 resumeix perfectament el sentiment d'Israel en el sopar pasqual, o Seder, en la primera nit de la festa. ▬ Horriblement oprimit ("he.
▬ El salmista, un ministre de la casa de Déu, assisteix a la intriga d’un rival sense escrúpols, que vol suplantar-lo en les seves funcions dins el.
Enmig d'una obstinada persecució (vv Enmig d'una obstinada persecució (vv. 4, 7) i sense esperances de trobar un ajut en els homes (v. 5), el salmista.
Música d’ Advent A. Pärt ALEGREU-VOS! TERCERA SETMANA D’ADVENT.
TINC SET!.
+++ Aquest salm és l'oració d'un "pobre" (v +++ Aquest salm és l'oració d'un "pobre" (v. 1), que s'abandona a la misericòrdia i al poder de Déu enmig.
Un home desterrat —probablement un levita— sospira per tornar a gaudir de la presència divina, vivint constantment al costat del santuari de Déu (v.
En aquest Salm s’apleguen dos poemes d’estil i contingut diversos. + El primer (vv. 2-11) és un cant d’acció de gràcies per l’alliberament d’un perill.
+ Aquesta breu pregària és una súplica per a demanar la protecció divina enmig de l'opressió (v. 5). + La petició va acompanyada d'una professió de.
Llegendes sobre la Lluna
Enmig de la soledat i l’aflicció (v Enmig de la soledat i l’aflicció (v. 16), el salmista apel·la confiadament a la misericòrdia de Déu (v. 6). La.
DEÚ ET PARLA. DESCOBREIX LA SEVA PARAULA.
Carta d’un infant als seus pares.
+ Aquest salm és la súplica d'un home perseguit i acusat injustament. + Convençut de la seva innocència (v. 5), el salmista demana que els seus enemics.
Aquest Salm és com l’esclat d’una indignació llargament reprimida (vv El diàleg del salmista amb el Senyor té un to d’amarga protesta, motivada per.
EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE
És una nit tenebrosa, en la qual ronden feres voraces És una nit tenebrosa, en la qual ronden feres voraces. L'orant està esperant que despunti l'alba.
Aquest vibrant himne de lloança celebra la majestat i el poder de Déu, que es manifesten en la força de la tempesta. La “veu del Senyor” és el tro,
+ En plena confusió, a causa de la malaltia i la persecució, el pobre crida anguniosament Déu. + El seu alliberament per part de Déu causarà vergonya.
Aquest cant litúrgic d’acció de gràcies està estretament vinculat amb el salm 19; la súplica del poble abans de la batalla ha estat escoltada, i el.
+ Aquest poema és un sever retret contra els jutges inics, que amb les seves decisions arbitràries fomenten la violència i la injustícia en la societat.
La proclamació de la reialesa del Senyor és associada en aquest himne a dos esdeveniments decisius de la seva obra salvífica: la creació i el judici.
ABBÀ, PARE ! PENTECOSTA 2007.
Cant espiritual Joan Maragall.
► Aquesta súplica es caracteritza per les expressives imatges amb què el salmista descriu les insídies dels seus adversaris (vv. 2-7) i la intervenció.
● Mitjançant una declaració que equival a un jurament (vv ● Mitjançant una declaració que equival a un jurament (vv. 4-6), una persona acusada i perseguida.
L’amor i la fidelitat del Senyor (v L’amor i la fidelitat del Senyor (v. 2), que reconforta i protegeix els humils (vv. 3, 6), motiven aquest cant.
+ En aquest breu i bonic salm s’estableixen les condicions necessàries per a esdevenir “hoste” del Senyor, és a dir, per a entrar en el Santuari i.
+ L’experiència personal dels favors rebuts (v + L’experiència personal dels favors rebuts (v. 2b) ha suscitat en el salmista una impertorbable confiança.
Coral de les 10 verges que esperen el retorn de Jesús. Bach
+ Aquest poema és un sever retret contra els jutges inics, que amb les seves decisions arbitràries fomenten la violència i la injustícia en la societat.
Davant l’amenaça d’un perill mortal, el salmista demana al Senyor que respongui favorablement a la seva demanada, alliberant-lo de la mort (vv. 1-3)
Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex 29 Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex ), un fidel israelita exposa el seu cas al Senyor.
NO TINGUIS POR, QUE JO SÓC AMB TU
Aquest salm celebra les perfeccions divines que es revelen en les seves obres meravelloses: èxode, mannà, aliança, terra promesa, festes. Servir un.
+ L’experiència personal dels favors rebuts (v + L’experiència personal dels favors rebuts (v. 2b) ha suscitat en el salmista una impertorbable confiança.
+ Envoltat d’enemics que miren d’arrabassar-li la confiança en Déu (v + Envoltat d’enemics que miren d’arrabassar-li la confiança en Déu (v.3), el.
Transcripción de la presentación:

Escolteu-me, Senyor, demano justícia + La situació que portava a recitar aquest salm és idèntica a la que es descriu en el Salm 7: un innocent -acusat i perseguit injustament- exposa el seu cas al Senyor tot reclamant justícia. + La súplica va alternada amb les declaracions d’innocència (vv. 3-5) i amb una descripció de la malícia dels seus perseguidors (vv. 10-12). + En l’últim verset, el salmista manifesta la certesa d’obtenir el favor de Déu.

1. AMB ISRAEL 2. AMB JESÚS 3. AMB EL NOSTRE TEMPS Aquesta reacció de l’home perseguit que “es refugia en el temple” és admirable. Les societats antigues consideraven els santuaris, “asils inviolables”: Déu, defensor i fiador de la justícia. Quan hom té consciència de ser innocent, és normal que reclami el judici de Déu, oi? “Sentencieu vós mateix la meva causa, i mireu qui té raó”.  2. AMB JESÚS Hi ha paraules en aquest salm que només Jesús podria pronunciar amb tota veritat. En la seva passió ell era realment “l’innocent injustament acusat”. “Veniu de nit a escorcollar-me el cor, proveu-me al foc, i no em trobareu fals... Els meus passos no abandonen els camins prescrits, avancen segurs per les vostres rutes... Guardeu-me com la nineta dels ulls, protegiu-me a l’ombra de les vostres ales, on no m’abasti l’injust que m’assalta... Jo vinc a veure-us demanant justícia. Quan em desvetlli, us contemplaré fins a saciar-me’n”. 3. AMB EL NOSTRE TEMPS Si res d’aquest salm ens afecta, per què no el recitem en nom d’aquells que pateixen la injustícia?: malauradament són molts. Senyor, feu justícia! Escolteu la queixa d’aquells que sofreixen!

Escolteu-me, Senyor, demano justícia, escolteu el meu clam; oïu atentament la meva defensa, surt de llavis que no enganyen. Sentencieu vós mateix la meva causa, i mireu qui té raó.

Veniu de nit a escorcollar-me el cor, proveu-me al foc, i no em trobareu fals.

No s’ha desfrenat la meva boca, com la de la gent, estic atent a les paraules dels vostres llavis. Els meus passos no abandonen els camins prescrits, avancen segurs per les vostres rutes.

Us invoco, Déu meu, i sé que em respondreu; us invoco, Senyor, escolteu el que us demano. Ajudeu-me amb l’amor admirable amb què salveu dels enemics els qui s’arreceren als vostres braços.

Guardeu-me com la nineta dels ulls, protegiu-me a l’ombra de les vostres ales, on no m’abasti l’injust que m’assalta i l’odi dels enemics que m’envolten.

Els seus cors són insensibles i els seus llavis insolents. Se m’acosten, ja m’envolten, prenen vistes per tombar-me per terra, es deleixen com un lleó per la presa que observa, ajupit, des de l’amagatall.

Alceu-vos, Senyor! Planteu-los cara, que la vostra espasa m’alliberi dels injustos, que els faci morir la vostra mà, Senyor, separeu-los dels vius. Que els arribi a les entranyes el càstig que els espera; que els seus fills en quedin saciats, i en deixin als seus néts les engrunes.

Però jo vinc a veure-us demanant justícia. Quan em desvetlli, us contemplaré fins a saciar-me’n. ..

Feu-me veure la meravella de la vostra misericòrdia! Manifesteu-vos, Senyor. Les vostres obres són patents, però jo estic cec i desmemoriat, i necessito que torneu a mostrar-me-les, que me les recordeu, que me les feu reals. La vostra misericòrdia és el vostre amor, i si jo visc és perquè Vós m’estimeu. Cada paraula de les vostres escriptures i cada instant de la meva existència és un missatge d’amor que m’envieu, com a cura constant de la meva escarransida vida. I la vostra misericòrdia és també el vostre perdó quan falto i torno a faltar, i vós m’acolliu una vegada i una altra amb incansable pietat. Només he d’aprendre a reconèixer el vostre segell en la meva vida per a entendre les vostres meravelles. I crec que la meravella de la vostra misericòrdia és la confiança que em doneu de poder aparèixer davant vostre amb el cap ben alt i el cor tranquil. Mai no hauria gosat pronunciar les paraules que avui poseu en els meus llavis a través d’aquest salm: “Veniu de nit a escorcollar-me el cor, proveu-me al foc, i no em trobareu fals”. És veritat que no desitjo fer el mal, però també és ben veritat que el mal nia dintre meu, faig sofrir els altres i us entristeixo; ho sabeu prou i us doleu del meu dolor. Ara puc acabar el Salm amb confiança: “Però jo vinc a veure-us demanant justícia. Quan em desvetlli, us contemplaré fins a saciar-me’n.”

Protegiu-nos, Senyor Jesús, ja que ens refugiem en vós, i empleneu-nos del vostre designi de vida i de salvació; concediu-nos que, il·luminats amb el goig de la vostra resurrecció, trobem un dia a la vostra presència, amb tots els sants, l’alegria que no té fi, pels segles dels segles. Amén.