Maria Montessori Alicia Díaz Miriam Lopéz Jessica Ballart Eva Pizarro.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
JOC I APRENENTATGE El joc és la disfressa de l'aprenentatge perquè motiva, emociona, fomenta la curiositat, fa que les experiències siguin significatives,
Advertisements

L’ÈPOCA DE L’IMPERIALISME
GASPARD MONGE GIRARD DESARGUES.
2. L' idealisme transcendental:la síntesi kantiana 2. 3
Ovide Decroly Jessica Paredes Gabriela López Marina Esteve
Diapositiva de presentació
LA PRIMERA GUERRA MUNDIAL
Escola Montserrat Sant Just Desvern
Les competències i la coeducació
L'EDAT MODERNA.
SEGONA GUERRA MUNDIAL ( 3 de setembre 1939 – 2 de setembre 1945 )
Mireia Brocal Alcázar Raquel Higueras Castelló Yurema Cano Pino
Toca fusta FENT DECORATS
1 u n i t a t L’educador infantil.
BICENTENARI 12 de febrer de 2009
Característiques i classificació.
CICLE D’EDUCACIÓ INFANTIL
10 raons per dir NO a les proves de 3er
Biblioteca Rosa Sensat Butlletí de novetats. Maig 2012*
APRENENT JUNTS.
DE L´ESCOLA TRADICIONAL A L´ESCOLA NOVA
MOTIUS AMBIENTALS I SOCIALS
3. Karl Marx: el materialisme històric 3. 5
Biblioteca Rosa Sensat Butlletí de novetats. Maig 2012*
OPCIONS METODOLÒQIQUES
L´entusiasMat ens entusiasma!!!.
Universitat i RSE: com podem ajudar? Universitat Rovira i Virgili
TIPUS D’ALUMNAT.
Esquema de treball Josep Minguell M. Mercè Fernández
ESTRATÈGIES EDUCATIVES A LA FAMÍLIA
LA TRIDIMENSIONALITAT
INTEL·LIGÈNCIES MÚLTIPLES I ESTRÀTEGIES DOCENTS
LES UNITATS DE SUPORT A L’EDUCACIÓ ESPECIAL (USEE)
PREMATRÍCULA PROVES ACCÉS UNIVERSITAT
MÚSICA INSTRUMENTAL A PRIMÀRIA “violins i violoncels”
L’escola, l’entorn i la línia pedagògica.
EL PLA INDIVIDUALITZAT
MIREMMATEMÀTIQUES Lleida 24 d’octubre de 2009.
DEL TEXT INFORMATIU AL TEXT DIDÀCTIC
2. El naixement de la filosofia occidental
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
Les competències i la coeducació
MARC PER L’AVALUACIÓ DE LA TASCA DOCENT
CIUTAT: EXPRESSIÓ DE CANVIS
Reptes per a incorporar les competències transversals a les nostres assignatures  M.Jesús Marco Galindo Estudis d’Informàtica, Multimèdia i Telecomunicació.
PROGRAMA AMB EL LLIBRE SOTA EL BRAÇ!
Gestió de les emocions PEX. SPR Curs U B.
2. El materialisme històric de Marx
Treball de Recerca de Batxillerat
La Presència Educadora
Treball i aprenentatge en xarxa
ELS NOSTRES FILLS: COM AJUDAR-LOS A CRÉIXER
LA NARRATIVA DE LA POSTGUERRA
ELABORAR-DESCOBRIR-IMAGINAR Diferents maneres de créixer jugant
Els sentits.
   MOVIMENTS MIGRATORIS    TERRITORI D’ATRACCIÓ TERRITORI
El currículum a l’educació primària
ELS AMBIENTS A EDUCACIÓ INFANTIL
Unitat 4: L’època de l' imperialisme
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals
Assessorament de la Formació en Competències
Pàgina El problema de l’origen del coneixement i la veritat 1.2 L’origen i la constitució del coneixement: hume L’origen i la constitució del coneixement.
Convivència i Mediació Escolar
No hi ha raó sense emoció
J. C. Aguado, E. Carrera, J. Cendra, A. Sabater Pruna i J. Segalàs làs                                                                                        
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals (1)
Setmana de la Solidaritat 2010 – 2011 Escola Pública “Josep Carner” (Badalona) L’ EDUCACIÓ, UN FUTUR EN IGUALTAT: el que han de fer nens i nens de tot.
TRETS DIFERENCIADORS 4t ESO
Què són les TIC ? ( Tecnologies de la informació i Comunicació)
Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
Transcripción de la presentación:

Maria Montessori Alicia Díaz Miriam Lopéz Jessica Ballart Eva Pizarro

Context Històric Període situat entre finals del segle XIX i el primer terç del segle XX. Confluència de diferents circumstàncies històriques i transformacions polítiques, socials i econòmiques. Consolidació del liberalisme com a sistema polític El capitalisme com a sistema econòmic. Els principis imperants són la llibertat i democràcia. Període situat entre la primera i la segona guerra mundial. Necessitat de nous sistemes educatius. Escola Nova.

La Escola Nova Moviment pedagògic, finals de segle XIX. Finalitat: Renovar els principis pedagògics de la escola tradicional:aprenentatge per observació, per contacte amb la naturalesa, per experimentació i imitació. Principis: L’infant com a subjecte actiu de l’aprenentatge Modificació del paper del mestre L’escola s’obre a l’exterior. Sistema flexible i s’adapta a cada nen. Els mètodes educatius prioritzen la imaginació, el pensament i l’actitud crítica.

Biografia Maria Montessori va neixer a Itàlia el 31 d'agost de 1870 Primera dona metgessa a Itàlia (1896) Va ser una educadora, científica, mèdica, psiquiatra, filòsofa, psicòloga, devota catòlica, feminista, i humanista. Va abandonar Itàlia en 1933 en ser clausurades les seves escoles i va anar a Barcelona. Va tornar a Itàlia el 1947 per ajudar a la reorganització d'escoles. Va fundar la Casa dels Nens i va desenvolupar el mètode Montessori d'ensenyament. Al 1949 va publicar “The absorvent mind”. El 1950 va ser nomenada doctora honoris causa per la Universitat d'Amsterdam Nominada per al Premi Nobel (1949 al 1951) Va morir a Holanda amb 81 anys el 6 de maig de 1952.

Idees educatives Es desenvolupa el potencial del nen a través dels sentits. Els nens no són reproduccions dels pares. Les seves idees estan basades en el respecte al nen i en la seva capacitat d’aprenentatge. No està d’acord amb tècniques rígides ni cruels. Els errors estan considerats com aprenentatges. No es propicia la competència entre companys. El silenci i la mobilitat són indispensables en la seva metodologia. L’educador prepara l’ambient i utilitza l’observació científica. Mobiliari adequat per als nens. Es valora el ritme i l’evolució de cada alumne. S’ha d’estimular al nen perquè faci una autoavaluació

Principis pedagògics Iniciativa Autonomia Independència Autodisciplina Capacitat d’escollir Desenvolupament de la voluntat

Els materials didàctics Idees educatives Els materials didàctics Els materials sensorials estan agrupats per cada sentit El gust i l'olfacte. Les plantes i els perfums proporcionen la gamma de les olors. Aquí el material està constituït naturalment per productes culinaris, amb el complement d'una sèrie de pots amb substàncies oloroses, una altra sèrie idèntica ha de ser classificada per comparació, de manera que es pugui assegurar el reconeixement exacte de les olors. El tacte. Té en compte el material Montessori el sentit tàctil, en totes les seves formes (tablilles i rugositats), així com el sentit tèrmic (ampolles amb aigua a diferents temperatures), la percepció de les formes, etc. La vista. Percepció diferencial de les dimensions, colors, volums i formes. L'oïda. Discerniment dels sons amb caixes metàl·liques, campanetes, xiulets i xilòfons

Obres The Absorvent Mind: “Nadie puede ser libre a menos que sea independiente; por lo tanto, las primeras manifestaciones activas de libertad individual del niño deben ser guiadas de tal manera que a través de esa actividad el niño pueda estar en condiciones para llegar a la independencia” “Tratemos de infundir en una misma alma, el espíritu de áspero sacrificio del científico y el del éxtasis inefable del místico, y tendremos perfectamente preparado el espíritu del maestro”. “Ya no es el profesor quien da la clase, sino que son los alumnos los que trabajan”. “ nada existe en la inteligencia que no haya sido percibido por los sentidos” “El hombre debe aprender del niño porque éste posee el secreto de la finalidad última de la humanidad”