Pla Director d’infraestructures ferroviàries

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Comissió d’estudi sobre l’Economia Col·laborativa
Advertisements

Pla Director Urbanístic per a la concreció i delimitació de la reserva
Gestor Integrat de Referències
PLA DIRECTOR D’EQUIPAMENTS JUDICIALS Projecte
Pla d’Infraestructures de transport de Catalunya
El Pacte d’Alcaldes i Alcaldesses per l’energia local sostenible
PLA DE LLUITA CONTRA L’EXPLOTACIÓ LABORAL
ESTUDI DE MOBILITAT URBANA SOSTENIBLE DE CALDES DE MONTBUI
LA GESTIÓ AMBIENTAL ALS PORTS DE CATALUNYA
i compra pública ambientalment correcta
Informació i sensibilització
EL DESPLAÇAMENT EN BICICLETA NO ÉS UN EXOTISME
EFECTES DELS PEATGES DE LA C-32 (AUTOPISTA PAU CASALS) A LES ECONOMIES TERRITORIALS Frederic Lloveras Oriol Biosca
Infraestructures ferroviàries a la comarca del Vallès Occidental
Pla estratègic del Servei de Biblioteques
Pla de transports de viatgers de Catalunya
Polítiques d’Ordenació Comercial
Catalunya: 10 pols de competitivitat 8 de juny del 2010
El Projecte Qualitat és la proposta pel canvi en el context de l’escola vers una cultura de la Qualitat que cerca la sistematizació com a procés per a.
Proposta EC: definició, objectius i pressupost
L’activitat econòmica i el patrimoni empresarial
Cap d’Assessoria d’Urbanisme i Transports
La Planificació estratègica Territorial. De l’estratègia a l’Acció
Europa aposta pel ferrocarril
Els recursos de la TET. Un punt de partida.
Consultoria Cultura 2017 Març 2017 Wifi:.
Ajuntament de Sallent 25 d’octubre de 2011 Equip redactor geovial, slp
Projecte de perllongament de l’L3
Consultoria Cultura 2018 Febrer 2018 Wifi: 1.
FINANÇAMENT EUROPEU PER LA CREATIVITAT, LA INNOVACIÓ I LES NOVES TECNOLOGIES Promoció de la cooperació cultural mitjançant els EEA Grants ( )
Projecte de perllongament de l’L3
Duplicació de la línia R3 entre Barcelona i Vic:
PROJECTE DE CONSTRUCCIÓ I EXPLOTACIÓ DEL TRAMVIA SALT-GIRONA
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
ANTECEDENTS El febrer de 2013 L’Hospitalet va iniciar un procés participatiu de reflexió estratègica amb la ciutadania per tal d’establir les bases de.
El nou Reglament de Règim Intern del MCECC
PERQUÈ NO ENS FOTIN EL TREN La Garriga, 14 de desembre de 2015
Infraestructures i Productivitat Universitat de Barcelona
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
La gestió per processos
PLA REACTIVACIÓ MUNICIPAL Ajuntament de Sant Pere de Ribes
Un territori equilibrat i ben connectat Política territorial Un territori equilibrat i ben connectat La República Catalana és l’oportunitat per redissenyar.
Reunió Plenària 13 de novembre de 2015
PLATAFORMA PIMEC COMERÇ VALLÈS
AGENDA CATALANA DEL CORREDOR MEDITERRANI
Pressupost municipal 2017 Liquidació Figueres, març de 2018.
Informació i sensibilització
Marc territorial Àmbit: les 7 comarques de la RMB
RETIRADA PLA DIRECTOR
Pla estratègic de desenvolupament econòmic local i l’ocupació del Vallès Oriental ( ) Presentació del Pla de treball Consell d’Alcaldes del.
Reptes i oportunitats per al Litoral Català
Reptes i oportunitats per al Litoral Català
Els Plans Especials Urbanístics de Protecció del Subsòl Presentació de la figura d’ordenació urbanística Joan Solà i Jordi Montaner GEOSERVEI PROJECTES.
ANTECEDENTS Time-Sheets eina pròpia UPC en productiu
PRESENTACIÓ DEL PROJECTE GESMOPOLI
Millora integral de la mobilitat a la ronda d’Europa
OFICINES FACILITADORES DE LA MOBILITAT A LES COMARQUES DE GIRONA
Model de Pacte Local per la mobilitat sostenible
Ajuntament de Faura PRESSUPOST 2008 Novembre 2007.
Geografia.
Marcos Escolano, Carles Casamiquela i Adrià Doménech
Actuacions ferroviàries: RENFE
LA GESTIÓ AMBIENTAL ALS PORTS DE CATALUNYA
Sants-Montjuïc Abril de 2017 BIM/SA
més enllà del PIB: de la mesura a la política i les polítiques
Les Oportunitats de nous tràfics ferroviaris al Corridor Mediterrani
Evolució del comerç als barris de Barcelona
Elaboració del Pla de formació ajuntament de viladecans
Biblioteca escolar “puntedu”, espai de coneixement i aprenentatge
Transcripción de la presentación:

Pla Director d’infraestructures ferroviàries 2002-2025 Novembre 2003 Assessoria d’Urbanisme i Transports

“Eina de planejament a mig llarg termini que proposa orientacions i directrius, més que no pas actuacions totalment definides i tancades, en relació amb el desenvolupament del conjunt del sistema ferroviari català en totes les seves vessants: transport de viatgers i transport de mercaderies” “estableix línies d’actuació i planteja objectius que hauran de ser degudament desenvolupats mitjançant estudis o eines de planejament de rang inferior que analitzin alternatives per les actuacions proposades”

Principis del Pla Director d’acord amb la Llei de la mobilitat de Catalunya “Planificació de la mobilitat en base a la prioritat dels sistemes de transport públic o col·lectiu Promoció i protecció dels modes de transport més ecòlògics Foment de la intermodalitat Foment de l’ús del transport públic com a mitjà per a disminuir la congestió en zones urbanes La definició de polítiques que permetin el desenvolupament harmònic i sostenible del transport de mercaderies de cara quees minimitzi el seu impacte negatiu mitjançant el foment de la intermodalitat entre els diferents modes de transport, entre ells els ferroviaris”

“Legislació sectorial”: El present Pla Director té el caràcter de pla territorial sectorial Tota l’ordenació del transport per ferrocarril està regida per la Llei 16/1987 de 30 de juliol, d’ordenació de transports terrestres que estableix procediments per a la redacció i aprovació de projectes ferroviàries Tramitació: L’aprovació correspon al Consell Executiu, a proposta del Conseller de Política Territorial i Obres Públiques, amb el vist-i-plau del Director General de Ports i Transports

“Antecedents: el Pla territorial general de Catalunya: Aspectes Generals” Objectius d’equilibri territorial: lluitar contra els desequilibris assegurant bona accessibilitat en tots els territoris Reforçar i potenciar les interaccions entre les diferents parts del territori Aconseguir una connexió efectiva i eficaç amb les xarxes de la resta de països europeu Afavorir la competitivitat de les empreses, reduint costos i temps de transport Distingir la xarxa d’alta velocitati la xarxa convencional de FGC i Renfe

“Antecedents: el Pla territorial general de Catalunya: Aspectes Concrets (I)” Fer compatible la xarxa per a tres de passatgers i mercaderies POTENCIAR EL CORREDOR MEDITERRANI MITJANÇANT LA MILLORA DE LA SEVA INFRAESTRUCTURA Completar l’itinerari Mollet del Vallès-Martorell, relligant també Sabadell i Terrassa Estudiar solucions per a augmentar la capacitat i reduir els temps de viatge entre l’àrea de Barcelona i les ciutats de Granollers, Mataró, Sabadell, Terrassa, Martorell i Vilanova i la Geltrú

Millora les línies Barcelona-Saragossa per Manresa i per Tarragona Antecedents: el Pla territorial general de Catalunya: Aspectes Concrets (II)” Desenvolupar el metro exprés regional al territori de l’àmbit metropolità de Barcelona Introduir l’ample de via de 1.435 mm progressivament i fer-lo arribar als punts neuràlgics Fer arribar la línia d’alta velocitat a l’àrea de Barcelona (amb estacions a la Segrega i al Vallès) Millora les línies Barcelona-Saragossa per Manresa i per Tarragona

Serveis de rodalia: potenciació dels actuals existents “Antecedents: el Pla de transports de viatgers de Catalunya” Es planifiquen diversos serveis ferroviaris amb objectius diferents: Serveis de llarg recorregut, amb la resta de la Península Ibèrica emprant tant la nova xarxa d’AV com la xarxa tradicional Serveis regionals: Serveis de rodalia: potenciació dels actuals existents

Antecedents: El Pla Director d’Infraestructures 2001-2010 Incrementar la participació del transport públic col·lectiu en la mobilitat metropolitana Obtenir la màxima eficàcia econòmica i social dels recursos públics destinats al sistema de transport, mitjançant la planificació integrada del sistema metropolità de tranport públic col·lectiu És en el PDI 2001-2010, on es concreta l’allargament dels FGC a Sabadell, així com el túnel de Montcada i la posada en marxa per passatgers el tram Mollet-Papiol

Antecedents: el Pla Director d’Infraestructures 2001-2007 del Ministeri de Foment Una dràstica reducció dels temps de viatge en les relacions entre les grans ciutats Augmentar la participació del ferrocarril en el mercat del transport i fer-lo realment competitiu davant de la carretera i l’avió Juntament amb la construcció de nous corredors d’altres prestacions, OPTIMITZAR LA XARXA EXISTENT TANT PEL QUÈ FA ALS SERVEIS DE VIATGERS COM ALS DE MERCADERIES

Ventatges per a trànsits massius a distàncies mitjanes i llarges “COMENTARIS” -Un Pla Dtor que es realitza amb les dades del 1996, perquè no n’hi ha d’altres de disponibles” -Hi ha lleugerament més gent que es desplaça del Barcelonès al Vallès que al ravés -Atractor de més viatgers del Vallès Oriental i del Baix Llobregat cap el Vallès No existeix cap document marc de planificació del transport de mercaderies per ferrocarril a Catalunya Reflexions: Ventatges per a trànsits massius a distàncies mitjanes i llarges Menor flexibilitat respecte transport per carretera Problemes a resoldre: Difícil orografia catalana L’ample de via Sistemes d’electrificació diferent a Portugal o França Monopoli de facto en l’explotació (això ha canviat amb la nova ley del sector ferroviario) Absència de marc planificador espanyol clar

Ventatges per a trànsits massius a distàncies mitjanes i llarges “Sobre el transport de mercaderies per ferrocarril a Catalunya” No existeix cap document marc de planificació del transport de mercaderies per ferrocarril a Catalunya Reflexions: Ventatges per a trànsits massius a distàncies mitjanes i llarges Menor flexibilitat respecte transport per carretera Problemes a resoldre: Difícil orografia catalana L’ample de via Sistemes d’electrificació diferent a Portugal o França Monopoli de facto en l’explotació (això ha canviat amb la nova ley del sector ferroviario) Absència de marc planificador espanyol clar

“Sobre el transport de mercaderies per ferrocarril a Catalunya: oportunitats” El tram Barcelona-França de la futura línia d’altes prestacions es preveu amb vocació de servir per trens de passatgers i de mercaderies Porcés de liberalització del mercat de transport per ferrocarril segons les directrius de la Unió Europea Posicionament estratègic autoritats portuàries BCN- Tarragona davant el ferrocarril Possibilitats que ofereixen les grans centrals logístiques per a la participació del ferrocarril en el marc d’intermodalitat general Xarxa Ferroviària transeuropea per a mercaderies: xarxa convencional d’ample ibèric Portbou-Girona-Barcelona-Tarragona-València-Barcelona-Lleida-Saragossa i Barcelona-Móra-Saragossa

Ventatges per a trànsits massius a distàncies mitjanes i llarges “Sobre el transport de mercaderies per ferrocarril a Catalunya” No existeix cap document marc de planificació del transport de mercaderies per ferrocarril a Catalunya Reflexions: Ventatges per a trànsits massius a distàncies mitjanes i llarges Menor flexibilitat respecte transport per carretera Problemes a resoldre: Difícil orografia catalana L’ample de via Sistemes d’electrificació diferent a Portugal o França Monopoli de facto en l’explotació (això ha canviat amb la nova ley del sector ferroviario) Absència de marc planificador espanyol clar

Fluxos intercomarcals de mobilitat obligada: “Fluxos intracomarcals de mobilitat obligada (primers viatges en dia feiner)” Barcelonès: 987179 Vallès Occidental: 324185 Baix Llobregat: 246251 Fluxos intercomarcals de mobilitat obligada: Baix Llobregat-Barcelonès: 98917 Barcelonès-Baix Llobregat: 56570 Barcelonès-Vallès Occidental: 50668 Vallès Occidental-Barcelonès: 48561 Maresme-Barcelonès: 35268 Vallès Oriental-Vallès Occidental: 11960 Baix Llobregat-Vallès Occidental: 11551 Vallès Occidental-Vallès Oriental: 7845 Vallès Occidental-Baix Llobregat: 6951

“Viabilitat d’un corredor ferroviari” “Es podria situar un rang mínim d’entre 5000 i 10000 persones per dia en dos sentits el flux mínim a captar per tal de què la implantació d’un sistema ferroviari teingués la rendibilitat econòmico-social adient”

“Esquema de la xarxa viària de Catalunya en l’actualitat”

“Esquema de la xarxa viària de Catalunya en l’actualitat”

“Directrius i objectius del Pla” Pel què fa al transport de viatgers:

“Directrius i objectius del Pla” Pel què fa al transport de viatgers:

“Directrius i objectius del Pla” Pel què fa al transport de mercaderies:

El ministeri només preveu, momentàniament fins a Cerdanyola “Com està?” El ministeri només preveu, momentàniament fins a Cerdanyola

Al tanto amb la saturació del tram Mollet-Castellbisbal quan El tram també s’obri a passatgers

Proposta xarxa ferroviària PSC

Propostes d’al·legacions: Pel què fa al transport de mercaderies per ferrocarril: Demanar la necessitat d’incloure la implantació d’una estació de mercaderies al Vallès, assegurant la connexió amb tota la xarxa de mercaderies prevista, dels dos amples. Importància d’assegurar que en el corredor de Mollet-Papiol es desenvolupen dos corredors paral·lels, el de l’Alta Velocitat i el de mercaderies existents Assegurar i estudiar la congestió del nou tram quan aquest s’obri a passatgers Valorar molt positivament totes les infraestructures que es plantegen en aquest camp

Objectiu final: És important tenir en compte la previsió màxima D’INFRAESTRUCTURES EN XARXA PEL TRANSPORT DE MERCADERIES, DE CARA A LA GESTIÓ POSSIBLE DE NOVES OPERACIONS PRIVADES SEGONS LES NECESSITATS. Adaptar el text en coherècia al propi Pla Dtor del Sistema logístic de Catalunya que ja la preveu Vigilar el Vallès en la proposta d’infraestructura ferroviària del PSC Proposta de Cambra: Valorar la oportunitat de realitzar un estudi exhaustiu sobre necessitats i trànsit

Propostes d’al·legacions: Pel què fa al transport de passatgers Valorar molt positivament les accions que es referencien Demanar altres estudis de metro lleugers de mobilitat interna en el Vallès Occidental (recuperar algunes propostes ja existents en el PDI) Riera de Caldes, per exemple Assegurar la implantació d’una estació de viatgers al Vallès en la via AVE, i que aquest traçat no aprofitarà l’existent Mollet-Papiol

Propostes d’accions lobby: Pel què fa al transport de mercaderies per ferrocarril: Davant el ministeri de foment, reunió o carta demanant la necessitat de l’estació de mercaderies al Vallès Pel què fa al transport de passatgers: Davant el ministeri de foment, demanar l’obertura línia Mollet-Papiol en la seva totalitat i assegurar que sigui compatible amb trànsits de mercaderies i que el by-pass de l’AVE utilitzarà un traçat independent a aquest