POLÍTIQUES I EXPERIÈNCIES DE PROMOCIÓ DE L’APARCAMENT

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Pla de Recursos Humans per al mandat
Advertisements

PLA DE BARRIS DEL MALLOL
ELS CCU DES DE LA PERSPECTIVA DELS VISITANTS
PRESSUPOST 2017.
Targeta Client Sistema de fidelització de Caldes Centre Comercial
ESTUDI DE MOBILITAT URBANA SOSTENIBLE DE CALDES DE MONTBUI
LA GESTIÓ AMBIENTAL ALS PORTS DE CATALUNYA
PLA D’ESPAIS VERDS DE TARRAGONA
Xarxa Productes de la terra
JUNTA LOCAL DE SEGURETAT DE MATARÓ
Pla estratègic del Servei de Biblioteques
IMPLANTACIÓ DE LES TECNOLOGIES DE LA INFORMACIÓ I COMUNICACIÓ A LA CIUTAT DE LLEIDA Anàlisi estadística - desembre 2000 IMPLANTACIÓ DE LES TIC A LA CIUTAT.
Turisme de Lleida Pla Operatiu 2014
La targeta de pagament.
Prova pilot sensor de control volumètric a 4 municipis de la província de Barcelona Conchita Vicaria
Polítiques d’Ordenació Comercial
ACTIVITATS COMERCIALS
Proposta EC: definició, objectius i pressupost
L’activitat econòmica i el patrimoni empresarial
La Planificació estratègica Territorial. De l’estratègia a l’Acció
AJUNTAMENTS I SEGUIMENT DE L'ACTIVITAT COMERCIAL
Pla per a la llengua i la cohesió social Pla educatiu d’entorn
Una faula que il·lumina més que el Sol !
Creativitat amb austeritat Impacte Projectes públic-privats
POLÍTIQUES DE COORDINACIÓ DE CENTRES COMERCIALS URBANS
Projecte de reforma de la plaça d’Espanya
Autor: Samuel Lozano Alcodori
MILLORA DE LA COMPETITIVITAT DELS COMERÇOS
ACORD PEL DESENVOLUPAMENT ECONÒMIC I SOCIAL DE RUBÍ Metodologia
Barris al dia 2014 I Comissió Cívica 1 d’abril de 2014.
PROMOCIÓ DE L’OCUPACIÓ I L’AUTOOCUPACIÓ
Ports Nets: Un model de gestió integrada
Jornada de portes obertes
Els plans de dinamització
PLA REACTIVACIÓ MUNICIPAL Ajuntament de Sant Pere de Ribes
PLE MUNICIPAL DE 27 DE MARÇ DE 2008
Estratègia de Catalunya en l’Aplicació de la metodologia LEADER Tremp avança! Suma’t al futur. Sessió 1 Les ajudes de que disposem Els instruments.
Jornada Cloenda Esports
Campanya per fomentar l’ús del català en els establiments comercials
PLA ECONÒMIC I FINANCER EINA CLAU GESTIÓ PÚBLICA
ANTECEDENTS El febrer de 2013 L’Hospitalet va iniciar un procés participatiu de reflexió estratègica amb la ciutadania per tal d’establir les bases de.
El marc normatiu La Llei 12/2007, d/11 d’octubre, de Serveis Socials i el Decret 202/2009, de 22 de desembre estableixen la creació d’òrgans de participació.
INTERVENCIÓ COMUNITÀRIA INTERCULTURAL
Aparcaments de rotació a Sabadell
La creació del Consorci de Biblioteques de Barcelona Per Marta Clari
FUNDACIÓ DOMICÍLIA Ii Congrés de Treballadores Familiars de Catalunya
TROBADA D’ESPORTS d’octubre de 2016.
PLA REACTIVACIÓ MUNICIPAL Ajuntament de Sant Pere de Ribes
Perspectives econòmiques i reptes del sector de la salut
Direcció General d’Igualtat d’Oportunitats en el Treball
LA NOVA PLAÇA MAJOR PLA DE PARTICIPACIÓ CIUTADANA
MAPA CONCEPTUAL - Accions - Responsables - Temporalització.
Pla local per la inclusió social de Santa Coloma de Gramenet
Participació electrònica a:
Presentació de la candidatura
1a JORNADA D’EMPRENEDORIA I EMPRESA
Pla estratègic de desenvolupament econòmic local i l’ocupació del Vallès Oriental ( ) Presentació del Pla de treball Consell d’Alcaldes del.
CNL de Terrassa i Rubí Balanç d’actuacions en el mandat
PRESENTACIÓ DEL PROJECTE GESMOPOLI
Taula sectorial de Diversitat funcional Avaluació i línies de treball
Badalona, 1 de desembre de 2005
Projecte d’Itineraris Formatius
Suports en l’elaboració del Projecte Educatiu de Centre
Gerència de Serveis de Comerç
Ajuntament de Faura PRESSUPOST 2008 Novembre 2007.
Serveis de Consultoria
DOSSIER DE PREMSA Resultats OPE 2010, projectes actuals i reptes de futur Manlleu, 6 de juliol de 2011 Per a més informació: Gabinet de Comunicació T.:
LA GESTIÓ AMBIENTAL ALS PORTS DE CATALUNYA
2018.
Evolució del comerç als barris de Barcelona
Transcripción de la presentación:

POLÍTIQUES I EXPERIÈNCIES DE PROMOCIÓ DE L’APARCAMENT II Simposi Comerç i Ciutat. Balanç i perspectives del comerç urbà 1 i 2 de desembre de 2005 Badalona

VILAFRANCA DEL PENEDÈS

EVOLUCIÓ DE LA POBLACIÓ Font: Elaboració pròpia a partir de les dades de l’IDESCAT i del cens del padró municipal de Vilafranca del Penedès de 1/01/2005.

DISTRIBUCIÓ DEL COMERÇ A VILAFRANCA Actualment l’oferta comercial de Vilafranca del Penedès està formada por 825 establiments.

DISTRIBUCIÓ AL CENTRE VILA

DISTRIBUCIÓ COMERÇ ASSOCIAT CENTRE VILA L’Associació de Comerciants Centre Vila té en l’actualitat 227 associats (191 comerços i 36 empreses de serveis)

ORÍGENS 1997 1998 Existeix la “Unió de Botiguers de Vilafranca” - Creació per part de la Diputació de Barcelona dels PROJECTES DE DINAMITZACIÓ DE CENTRES COMERCIALS URBANS (CCU). - Voluntat de l’Ajuntament de liderar el projecte. - Potencialitat del Comerç Urbà. - Presentació a les diferents àrees de l’Ajuntament. - Complementarietat d’esforços des de les entitats públiques i privades. - Dissolució de la Unió de Botiguers i creació de l’ Associació “Centre Vila”. - Creació i consolidació de noves associacions de comerciantes per barris. -Creació de la Federació d’Associacions de comerciants.

CENTRE VILA

PROJECTE DE DINAMITZACIÓ DEL CENTRE COMERCIAL URBÀ A) LÍNIES D’ACTUACIÓ INTEGRALS 1 - Fomentar la cooperació empresarial I la concertació público-privada a l’ entorn del Centre Comercial. 2 - Impulsar una gestió comú per a que el CCU arribi a ser un centre comercial organitzat a partir de la lliure adhesió dels comerciants. 3- Dinamitzar i modernitzar les empreses comercials per poder competir davant els nous formats comercials.

B) LÍNIES D’ACTUACIÓ ESTRATÈGIQUES 1- Incorporació d’un gerent professional contractat per l'associació “Centre Vila”. 2- Comissió de Seguiment dels Centres Comercials formada per: . Ajuntament de Vilafranca. . Associació “Centre Vila” . Diputació de Barcelona. . Cambra de Comerç de Barcelona. . Departament de Comerç de la Generalitat de Catalunya . ABC (Agrupació de Botiguers de Catalunya). Assessorament tècnic, seguiment del projecte i creació de productes específics.

3- Integració activa dels operadors del CCU mitjançant la seva col·laboració en les diferents actuacions programades. 4- Millora dels instruments de fidelització del client actual i potencial. 5- Millora de l’entorn urbà. Revalorització del centre urbà. 6- Creació d’un model de ciutat: Centralitat Diversitat Acumulació de Patrimoni Mobilitat Cultura i folklore Turisme Revalorització de l’economia

C) ACTUACIONS DEL PROJECTE DE DINAMIZATCIÓ 1- Delimitació del Centre Comercial Urbà CENTRE VILA Plànol de Vilafranca del Penedès indicant la zona comercial objecte de dinamització

Zona comercial de Vilafranca del Penedès objecte de dinatmizació Inclou un nombrós grup de carrers compresos en el perímetre que marquen les següents places o carrers: Rambla Nostra Senyora, Plaça Milà i Fontanals, carrer Ferrers, plaça de l’Oli, carrer Hermenegild Clascar, carrer Sant Pere, carrer Paloma i Avinguda Tarragona. Zona comercial de Vilafranca del Penedès objecte de dinatmizació

2 - Creació de la identitat corporativa 1998: Creació de la marca del CCU (nom, logotip, eslògan, colors corporatius). Creació del logotip i nom comercial “Centre Vila”. logotip

3 - Seminaris d'experiències de motivació del comerç urbà. 4- Estudis de diagnosi : Enquestes de satisfacció respecte al comerç del centre urbà. 5- Actuacions de promoció Necessitat d’entendre l’actuació conjunta, de participar en el seu finançament i veure l’èxit quan s’organitzen professionalment Campanyes de Nadal, primavera, estiu, tardor, rebaixes... Per estar presents en el moment de màxim consum, oferir una imatge conjunta i fidelitzar als clients amb una campanya amb capacitat d’impacte.

6 - Oferta conjunta de serveis del CCU 6 a) Orientada als clients: Els comerços mitjançant l’adquisició de tiquets, distribueixen gratuïtament als seus clients: - Animació i oci - Guarderies - Horaris conjunts - Pista de Gel. - Aparcament

6 b) Orientada als operadors comercials: Creación de servicios de escala que demuestren la necesidad de reducir costes para ser más competitivos. Publicitat, entitats financeres, asseguradores, alarmes, caixes registradores, rètols, assessorament fiscal... Negociació amb proveïdors Servei i gestió, qualitat, imatge comercial i noves tecnologies Formació continua

Promoció comercial Fires de Maig i Fira del Gall

Creació de comissions sectorials per a temes específics. 7- Col·laboració en el disseny, avaluació de resultats i corresponsabilitat amb els serveis municipals: neteja manteniment via pública seguretat regulació zones de càrrega i descàrrega. Creació de comissions sectorials per a temes específics.

8- Senyalització estable Assegurar el manteniment i la reposició Senyalització direccional exterior, a les entrades de la ciutat i accessos al “Centre Vila”, amb indicadors d’alumini i suports d’alumini anodizat. Senyalització direccional interior, a les entrades de la ciutat i accessos al “Centre Vila”, amb indicadors d’alumini i suports d’alumini anodizat. Senyalització perimetral: monòlits de forma el·líptica 500 x 2.500 cm. I banderoles als carrers estrets. Senyalització dels Punts d’Informació ubicats a la Plaça de la Vila i a la cruïlla central del carrers del “Centre Vila”. Plaques “in situ” dels establiments: plaques d’alumini 22 x 22 cm. Fixades a les parets de cada establiment.

Exemple de senyalització direccional exterior Senyalització perimetral

Exemple senyalització dels Punts d’Informació

D) EL COMERÇ FA CIUTAT - Millora l’entorn urbà: urbanisme comercial, neteja, manteniment, mobiliari urbà : valor afegit a la propietat - Incrementa la sociabilitat i la relació humana: zona de passeig i oci (vianalització dels carrers). - Integra socialment: augmenta el nombre de llocs de treball. - Millora la mobilitat: fomenta l'hàbit d’utilitzar els aparcaments. - Fomenta la cultura i l’oci: integració i participació activa en activitats culturals i festives de la ciutat.(castellers, Festa Major), campanyes de tallers infantils al carrer. Parcs infantils. - Actua com un reclam del turisme: sensibilització i informació al comerciant visitant els recursos turístics de la ciutat.

POEC: PLA D’ORDENACIÓ DELS EQUIPAMENTS COMERCIALS Objectius: - Aconseguir reduir la fuga de despesa al màxim - Consolidar i aprofundir en el comerç de proximitat (barris) - Consolidar i aprofundir en l’atractivitat comercial de Vilafranca. - Adequar el comerç a las transformacions previstes durant la vigència del POEC. Actuacions:- D’ordenació i execució (circulació, neteja, seguretat...) - Infrastructures urbanes de suport al comerç (senyalització, aparcaments, transport públic, mobiliari urbà...) - Equipaments comercials singulars (Mercats municipals - Dinamització. - Gestió col·lectiva: ampliació de les associacions de comerciants. - Sector privat: major presència de franquícies, equipaments de oci i serveis.

APARCAMENT EN EL CENTRE COMERCIAL URBÀ El centre comercial urbà disposa de un total de 1.115 places d’aparcament distribuïdes en 5 aparcaments de pagament i diverses zones blaves. Zona blava 428 places

SENYALITZACIÓ APARCAMENTS

1999: Convenis 3 empreses 4 aparcaments 221 places 98 places 26 places 260 places

PROMOCIÓ DE L’APARCAMENT GRATUÏT

PROMOCIÓ DE L’APARCAMENT GRATUÏT Enganxina que mostren els comerços a la porta d’entrada a l’establiment i també a la caixa

PROMOCIÓ DE L’APARCAMENT GRATUÏT Val d’aparcament que donen els 227 establiments associats al Centre Vila als seus clients. Revers amb el segell de l’establiment L’ASSOCIACIÓ CENTRE VILA SUMINISTRA ELS TALONARIS AMB ELS VALS D’APARCAMENT.

SISTEMA DE GESTIÓ DELS VALS D’APARCAMENT BOTIGUER LLIURA EL VAL D’APARCAMENT AL CLIENT EL CLIENT LLIURA EL VAL A L’APARCAMENT ON TÉ EL VEHICLE ESTACIONAT L’APARCAMENT LLIURA TOTS ELS VALS RECOLLITS A L’ASSOCIACIÓ CENTRE VILA CENTRE VILA IDENTIFICA ELS VALS A TRAVÉS DEL SEGELL DE L’ESTABLIMENT L’ASSOCIACIÓ FACTURA, JUNTAMENT AMB LA QUOTA MENSUAL, ÚNICAMENT ELS VALS RECOLLITS.

EVOLUCIÓ DELS VALS D’APARCAMENT La dada consignada a l’any 2005 correspon als vals lliurats fins l’octubre 2005.

COMPARATIVA DELS QUATRE APARCAMENTS (2003-2005)

DISTRIBUCIÓ PER APARCAMENTS 2005

DISTRIBUCIÓ APARCAMENT / MES 2005

CENTRE COMERCIAL “ CENTRE VILA” Nombre d ’associats......................................... 227 Quota mensual................................................ 25 € Promig vals d’aparcament............................... 31 € Quota anual..................................................... 125 €