La Santa Espina Lletra: Àngel Guimerà Música: Enric Morera.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
X. Amb Jesús, per sempre, a la casa del Pare
Advertisements

EL TREBALL DE CATALÀ.
CATECISME de la Conferència Episcopal Espanyola Jesús és el Senyor.
21 de l’any cB Regina Pregar escoltant el “Pie Jesu” de Marcel Olm, ens posa al costat de Jesús.
II. Déu és el nostre Pare 4. La creació és obra de l’amor de Déu.
ESCOLA MUNICIPAL DE MÚSICA DE PUIG-REIG
EL LLENGUATGE MUSICAL.
Música d’ Advent A. Pärt Déu és amb nosaltres QUARTA SETMANA D’ADVENT.
MONTSERRAT Rosa d’abril, morena de la serra..
Cercar el sentit de la vida, de les coses i de la mort és com una necessitat primària. Fins quan, Senyor, seguireu oblidant-me? Fins quan m’amagareu la.
Quina és la fórmula de la felicitat que ens dóna la paraula de Déu?
ESCOLA CÈLIA ARTIGA Donya Cèlia Artiga Novembre 2011.
ESCOLA MUNICIPAL DE MÚSICA DE PUIG-REIG
El mercat ELS NENS I NENES DE P-4.
Ens alimentam amb el cos i la sang del Senyor
● Un home perseguit implacablement (v ● Un home perseguit implacablement (v. 9) apel·la al poder de Déu perquè el deslliuri dels seus adversaris.
10 de l’any Regina Escoltant el “Pie Jesu “ de Marcel Olm, sentim-nos mares i germans de Jesús.
LA VIDA DE JOAN MIRÓ.
● La lloança continguda en aquest cèlebre himne, expressa la intuïció poètico-religiosa del salmista, que contempla amb ulls admirats l’obra de Déu.
Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau!
La proclamació de la reialesa del Senyor és associada en aquest himne a dos esdeveniments decisius de la seva obra salvífica: la creació i el judici.
Potències de nombres racionals
SETMANA SANTA Catequesi infantil – Parròquia Catedral de Sant Llorenç 2016.
EL POBLE DE LA FANTASIA.
Aprenem a trasplantar Cicle Inicial.
TINC SET!.
NOVETATS ESPAI MARGALEF
Som nois i noies de 5è de l’escola Seat
CATALUNYA VA AUTOMATIC I AMB SO. (NO TOCAR EL RATOLI)
CATALUNYA VA AUTOMATIC I AMB SO. (NO TOCAR EL RATOLI)
1. L’empirisme de Locke 1.3. L’anàlisi dels conceptes de la metafísica escolàstica Pàgina 258 Els dos sentits de la substància: com a substrat i com a.
Col·legi Sant Josep Obrer L’Hospitalet de Llobregat
Problema 1: Trobar la recta que passa pel punts A(2, -3) i B(-1, 3)
DEÚ ET PARLA. DESCOBREIX LA SEVA PARAULA.
La vida és un do de Déu i un servei als altres
DIADA DE LA PAU A SJO.
Objectiu Educatiu Trienni
valors humans i socials
El petit príncep
-FIGURA SEGONA SETMANA: JOSEP I MARIA DIMECRES 9 -FIGURA SEGONA SETMANA: JOSEP I MARIA SOMRIU, JA QUEDA POC PER CELEBRAR EL NAIXEMENT DE NEN JESÚS.
La llegenda en el Poblat Ibèric
EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE
LA DIADA DE CATALUNYA El Cant de la Senyera per l’Orfeó Català.
I vosaltres, qui dieu que sóc jo?
"SENYOR, ENSENYA’M A SER FELIÇ I A DONAR PAU!"
XIII a Setmana de la solidaritat
BIODIVERSITAT A L’HORT
La proclamació de la reialesa del Senyor és associada en aquest himne a dos esdeveniments decisius de la seva obra salvífica: la creació i el judici.
I tu qui dius que sóc?.
Música: Pasqua, del Petit llibre d’orgue de Bach
Cant espiritual Joan Maragall.
· Tema seleccionat: Compartir.
d’una xerrada de l’Eduard Sala que trobareu a
“Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau”
CATALUNYA VA AUTOMATIC I AMB SO. (NO TOCAR EL RATOLI)
+ En aquest breu i bonic salm s’estableixen les condicions necessàries per a esdevenir “hoste” del Senyor, és a dir, per a entrar en el Santuari i.
El Salm 135 de Schütz canta l’amor etern de Déu
Religió Catòlica 2 Educació Primària.
“NO TINGUIS POR, QUE JO SÓC AMB TU”
NO TINGUIS POR, QUE JO SÓC AMB TU
CONCURS BÍBLIC NOM: CÉSAR COGNOMS: GARCÍA MEDINA GRUP B DATA NAIXAMENT: 02/07/2003 COL·LEGI: SANT JOSEP OBRER CARRER: COVADONGA S/N
ELS 5 SENTITS Com ho sap el nostre cos?.
La “Música callada” de F. Mompou convida a l’adoració
CELEBRACIÓ DEL DIA DE LA PAU.
Raúl Álvarez Genes ( auronplay )
Al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
WebQuest “ L’esport, ha de ser violent? ”.
CONTE LA FADA EMPATIA VISITA UNA ESCOLA.
Transició de diapositives manual
EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE
Transcripción de la presentación:

La Santa Espina Lletra: Àngel Guimerà Música: Enric Morera

Tota aquesta gent ja no hi son, i el nostre país continua.... La Santa Espina, una de les sardanes més populars de Catalunya, és emblemàtica perquè és com una mena d’himne patriòtic pels catalans. La lletra i la música es pot trobar en la web “Altavoz del Frente” que és una pàgina dedicada a la difusió i al coneixement de les cançons republicanes i anti-feixistes de la guerra civil. Va ser prohibida per les dictadures de Primo de Rivera i de Franco. El general Losada, Governador Civil de Barcelona, va difondre una circular el 5 de setembre de 1924, prohibint la seva difusió. Deia així: “Habiendo llegado a este Gobierno Civil, en forma que no deja lugar a dudas, que determinados elementos han convertido la sardana “La Santa Espina” en himno representativo de odiosas ideas y criminales aspiraciones, escuchando su música con el respeto y reverencia que se tributan a los himnos nacionales, he acordado prohibir que se toque y cante la mencionada sardana en la via publica, salas de espectáculos y sociedades y en las romerias o reuniones campestres, previniendo a los infractores de esta orden que procederé a su castigo con todo rigor” Tota aquesta gent ja no hi son, i el nostre país continua....

I per la nostra part procurar llegir, escriure i parlar en català Però la cosa continua, i en el debat de l’Estatut del 1932 el diputat Carrasco i Formiguera va dir: “Som i serem gent catalana, tan si es vol com si no es vol. Pues si lo hemos de ser, sí lo seremos ¿Por qué no habéis de tener vosotros la generosidad de dejarnos serlo, en aquella medida, en aquella proporción que Catalunya quiera serlo?. Es a partir d’aquesta afirmació que va afegir: “dejadnos también ser españoles” I ara a l’any 2008, en plena democràcia i desenvolupament de la Comunitat Europea, la cosa continua igual. Aquest manifest de 20 intel·lectuals espanyols així ho confirma. També si ha adherit Tele-5, que ha ofert els seus mitjans de comunicació. Jo penso que hem d’actuar en defensa pròpia. Per començar no obrim el canal de televisió Tele-5. I per la nostra part procurar llegir, escriure i parlar en català

Tibidabo

Ripoll

Arc de Triomf

Castellfollit de la Roca

Casserres

Les Planes de Son

Calella

Els Encantats i el llac de Sant Maurici

Montserrat

Pedraforca

Gurp

Port Bou

Delta de l’Ebre

La font màgica de Montjuic

Som i serem gent catalana tant si es vol com si no es vol, que no hi ha terra amb més ufana sota la capa del sol. Déu va passar-hi en Primavera i tot cantava al seu pas. Canta encara la terra entera i canta que cantaràs. Canta l’ocell, el riu, la planta, canten la lluna i el sol. Tot treballant la mare canta i canta al peu del bressol. I canta a dintre de la terra lo passat jamai passat, i jorns i nits de serra en serra com tot canta al Montserrat Un país que te poetes i músics per fer creacions com aquesta està destinat a perviure

Per superar les dificultats no hi ha res com la resiliència La resiliència és una paraula poc habitual. En català, s’empra en enginyeria per tal de descriure la capacitat d’un material per recobrar la seva forma original després d’haver estat deformat per una pressió. En anglès, a més, s’utilitza per a descriure les qualitats humanes en analogia amb el sentit que se li dóna en enginyeria. És la capacitat que té una persona d’afrontar amb èxit unes condicions de vida adverses. Això implica dues actituds bàsiques: la resistència i l’esperit constructiu. La resiliència és revela en moments d’adversitat, de dificultat i ens faculta per a reeixir en aquelles circumstàncies mitjançant l’enginy i l’habilitat de la persona. La resiliència està formada per dos components que són, d’una banda, la resistència a la destrucció, és a dir, la capacitat de protegir la pròpia integritat quan està sotmesa a una forta pressió i, d’altre banda, la capacitat de construir una vida positiva malgrat les circumstàncies dificultoses. La resiliència ens allunya també de la desesperació, que no és altra cosa que el realisme sense esperança, ens allunya del cinisme, que és incapaç de veure els aspectes positius de la realitat i també ens separa de les il·lusions irreals. Apliqueu aquestes qualitats als pobles i obtindreu un país fort i ben estructurat Tot això, i més, ho trobareu en el llibre d’en Francesc Torralba,“Cent valors per a viure”