EL DESPLAÇAMENT EN BICICLETA NO ÉS UN EXOTISME

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Anàlisi cost-benefici d’implantar el tramvia en el tram central de l’avinguda Diagonal entre plaça Francesc Macià i plaça de les Glòries.
Advertisements

Detall posterior.
ORIENTACIÓ I COORDENADES GEOGRÀFIQUES
ESTUDI DE MOBILITAT URBANA SOSTENIBLE DE CALDES DE MONTBUI
Tema 4: L’inici del cicle comptable
PENSAMENTS O HABILITATS COGNITIVES
Generalitat de Catalunya
Aportacions de les enquestes de camp
15 de l’any B Regina “El viatge” d’Eleni Karaindrou ens evoca la vida missionera, sempre en camí.
5.- DE LENIN A STALIN ( ) La Revolució Russa té influència en tota Europa: espartaquistes (Al.), Hongria, França, Espanya,... Mort de Lenin (1924)
Us proposem no tocar el ratolí i gaudir-ne
FINANÇAMENT EUROPEU PER LA CREATIVITAT, LA INNOVACIÓ I LES NOVES TECNOLOGIES Fons Estructurals.
Introducció de TEDIs (COACs) Versió 4.0
El Planeta Terra.
L’ÚS DE LES LLIBRETES A LES SESSIONS DE FILOSOFIA 3/18
LA MENTIDA DESCOBERTA.
Ajuntament de Sallent 25 d’octubre de 2011 Equip redactor geovial, slp
Creació d’un mapa personalitzat
LA METEOROLOGIA.
PAS 1 Omplir el model 303 com sempre però cal tenir 2 coses en compte:
SANTA MARIA DEL MAR Es diu basílica de Santa Maria del Mar. És una catedral i és d’estil gòtic català. Es troba a la plaça de Santa Maria del Mar. S’hi.
La família de les tortugues
IMPLIQUEM A TOTES LES CLASSES EN EL NOSTRE PROJECTE
EL DIA SENSE COTXES 5è de Primària.
Itineraris curriculars simultanis Bellaterra, 20 de novembre 2015
QUÈ FA QUE UNA PILOTA BOTI MÉS QUE UNA ALTRA?
DIADA DE La pau i la no violència.
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
PAU 2010.
Tothom pot aconseguir el que es proposa !!!
ELS DRETS SOCIALS Rics i pobres
UNS QUANTS CONSELLS QUE ET FARAN LA VIDA MÉS BELLA!
PERQUÈ NO ENS FOTIN EL TREN La Garriga, 14 de desembre de 2015
Amics de la ciutat de Granollers Granollers, 26 de gener 2011
Problema 1: Trobar la recta que passa pel punts A(2, -3) i B(-1, 3)
Potser la seva vestimenta deia el que la seva ànima volia reflectir
Grup: AIGUA DE PORCS! LA MEMÒRIA HISTÒRICA!.
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
Explicació de l’enunciat
RETIRADA PLA DIRECTOR
Per la retina o el timpà de qualsevol persona que visqui a un entorn més o menys urbà passen diàriament una mitjana de 3000 impactes publicitaris de manera.
TECNOLOGIA.
El que cal saber sobre l’estafa del FLA
PTT VilaBicis Solidàries
Grup 2: Conseqüències de la vulneració dels drets humanas.
XXIII OLIMPìADA MATEMÀTICA 2012
EL PRIMER MANAMENT MT, 22,
Treball efectuat per GUILLEM BIRBA i MARIA JORDANA
Ni tan sols en l'arrangement previst de la part final del Besós, avui el DPTiOP preveu donar continuitat al Passeig marítim de la Barceloneta, que va inaugurar.
Un animal en perill d’extinció
Consum per substàncies per any (últim mes)
CONCURS INVENTEM-REPTE REAL
Cant espiritual Joan Maragall.
Motos i Bicicletes elèctriques
Els “trapicheos” d’uns quants socialistes al nostre poble Palau-solità i Plegamans $
CEIP Mas Clarà.
TEMA 7. COMPRES, VENDES I EXISTÈNCIES
Beatriz Guzmán Jun Hui Chen David de la Ossa Sergi Gontaler
ESTALVIANT VIDA? AMB SO.
Grup 3: Polítiques públiques i desigualtat social.

CAMPANYA DE CONSCIENCIACIÓ PER A LA RECOLLIDA DE RESIDUS D’APARELLS ELECTRÒNICS PROPOSTA PER ALS AMBAIXADORS DE LA CAMPANYA.
La vulneració dels drets socials
AQUESTA QUARESMA TU POTS SER MÉS!
CARTA AL LLOGATER.
EL QUADRAT LES MARIETES.
Aquesta és la llegenda de la vella de sant hilari
El que ha passat està molt bé
Setmana de la Solidaritat 2010 – 2011 Escola Pública “Josep Carner” (Badalona) L’ EDUCACIÓ, UN FUTUR EN IGUALTAT: el que han de fer nens i nens de tot.
El nou Estatut de Catalunya
Transcripción de la presentación:

EL DESPLAÇAMENT EN BICICLETA NO ÉS UN EXOTISME Fa una generació, es deia que qui anava en bicicleta era "perquè no tenia diners per a anar en moto o en cotxe". Aquell apriorisme ignorant i menyspreador encara segueix latent, però transformat: l'exotisme. Pel "PITC" (Pla d'Infraestructures de Transport de Catalunya) –que el DPTiOP vol transformar en un altre fet consumat aprofitant l'interinitat del Govern de Catalunya en aquests mesos– l'ús de la bicicleta encara és un costum exòtic i no el mitjà de transport més saludable (exercici, anti-stress, anti-obessitat), menys contaminant i més econòmic. Esquerra no desitja "idear una xarxa viària per a ciclistes molt ambiciosa", com diu el PTIC, ni menys encara haver d'esperar !!a 25 anys!!

Foto: CUC 2006-08-23

No ens cal algunes poques "Vies verdes" o una raquítica "xarxa ciclista" de 1 300 km pels 31 930 km2 de tota Catalunya, que com s'ha vist és el que proposa el nou PITC del DPTiOP, amb !!una densitat de 40 metres cada km2!!). Pitjor: !!a 20 anys!! Cal que Catalunya esdevingui poc a poc com una regió d'Europa qualsevol, que té un plànol com l'adjunt, adquirible a qualsevol llibreria, on en els 80 km2 de territori aquí reproduïts (cada quadradet blau és 1 km2) es poden medir més de 100 km de vies per a bicicleta (uns 1 300 metres de carril bici cada km2) !!una densitat, avui, 30 vegades més gran que la proposada pel PITC per a d'aquí a 20 anys!!

¿QUÈ SERIA MÉS DESITJABLE?: EL QUE PASSA A "EUROPA“ No ens cal ni el concepte de "Via verda", ni s’ha de mirar al ciclista com un exotisme turístic que cal tenir en compta només perquè avui està de moda. Simplement, el que caldria és el que ja funciona i des de fa molts anys als països més avançats: l'ús de la bicicleta com un vehicle de transport més. I més amb la meteorologia favorable de que gaudim (poc fred i poca pluja). Cal que el nou Govern que resulti de les eleccions rectifiqui al DPTiOP de l'actual Govern de la Generalitat que ha impedit legislar una proposta d'Esquerra per a que qualsevol nou via de carretera es projecti obligadament amb el seu carril bici. Cal carrils bicis a partir d'avui mateix en qualsevol nova via, i afegir-los progressivament a qualsevol carretera o carrer de ciutat ja existent, segons les necessitats i prioritats. Tant mateix, cal una legislació clara i que es faci complir a costa de "Punts del carnet de conduir" sobre el respecte dels automòbils als ciclistes en qualsevol carretera (com l'obligatorietat d'avançar-los amb intermitent, disminuint la velocitat i guardant prou separació).