Composició IV Kandinsky.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
LAS MENINAS VELAZQUEZ PICASSO.
Advertisements

EXPRESSIONISME ABSTRACTE
DER BLAVE REITER Munich 1910 Munich serà la capital destacada de la Jugendstil que atraurà a artistes d’arreu d’Europa Apareix un grup d’artistes, pintors,
Cambios en el espacio: transformaciones geométricas
JOAN MIRÓ VIDA I OBRES inicials.
Número I Jackson Pollock
PAISATGE DE L’ESTAQUE Georges Braque
UN ANHEL DE PROGRÉS I DE CANVI
Interior holandès I Joan Miró
STABILE MOBILE Alexander Calder.
LA RATLLA VERDA Henri Matisse Pintura segle XX.
PINTURA EL DESCOBRIMENT DE LA FOTOGRAFIA FA REPLANTEJAR EL PAPER DE L’ARTISTA NO CAL QUE SIGUI NOTARI DE LA REALITAT.
Éduard Manet.
CUBISME ANALÍTIC PICASSO/BRAQUE.
Història de l’Art L’Art Europeu de la primera meitat del segle xx.
Tableau II Piet Mondrian.
Composició IV Wasily Kandinsky
L’Art Europeu del S. XIX De Goya al Modernisme I
EDUARD MUNCH
Arquitectura racionalista espanyola
PAU PICASSO.
Amor i Psique Antonio Canova.
George Braque.
BAUHAUS, una escola d’art
Composició IV Wasily Kandinsky
CONSTRUCTIVISME SUPREMATISME NEOPLASTICISME HOLANDÉS
Projecte de treball: ELS PINTORS I LES PINTORES
Propietats relacionades amb l'aspecte extern Altres propietats
Tableau II Piet Mondrian
“L’ART NO EXPRESSA EL QUE ÉS VISIBLE, MÉS AVIAT FA VISIBLE...”
El moviment i les forces ESQUEMA INICI ESQUEMA RECURSOS INTERNET
Un santuari d’art a Olost de Lluçanés (Barcelona)
La ratlla verda Henry Matisse.
CLAUDE MONET.
PABLO RUIZ PICASSO.
Tableau II Piet Mondrian
DONA II Williem de Kooning
EDUARD MUNCH EL CRIT.
Proposta 1.
Wassily Kandinsky 1866, Moscú – 1944, París
COMENTARI DE GRÀFICS.
2.- CARACTERÍSTIQUES GENERALS
LA LLUM És una forma d’energia que percebem amb el sentit de la vista
NOVETATS ESPAI MARGALEF
Pàgina El problema de l’origen del coneixement i la veritat 1.2 L’origen i la constitució del coneixement: hume L’origen i la constitució del coneixement.
Projecte interdisciplinari:
La música en La civilització xinesa
MUTACIÓ Eduardo Chillida Escultura segle XX.
Què existeix i què no existeix.
OLIMPIADA MATEMÀTICA 2010 FASE PROVINCIAL PROVA INDIVIDUAL
MUSICA TRADICIONAL VALENCIANA MÚSICA TRADICIONAL VALENCIANA
a) Introducció: Catalogació - Breu aproximació biogràfica de l’autor
Gèneres Musicals.
Història de l’Art L’Art Europeu de la primera meitat del segle xx.
Autors Obres Característiques
DONA II DE KOONING.
Desconsol Josep Llimona.
Proposta 2.
Proposta 8.
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
La Ratlla Verda Dídac Prat Galí 3r ESO C.
Proposta 14.
Les Avantguardes (principis segle XX)
Mark George Tobey EL PINTOR MÍSTIC DEL NORD-OEST AMERICÀ
FUNCIÓ DE PROPORCIONALITAT I FUNCIÓ AFÍ
EXPRESSIONISME Wassily Kandinsky, Tema líric, 1911.
Vincent Van Gogh.
Number 1 POLLOCK.
El realisme americà Edward Hopper N.Y
Transcripción de la presentación:

Composició IV Kandinsky

ÍNDEX Catalogació Anàlisi formal Interpretació Expressionisme Kandinsky Enllaços

Catalogació Obra: Composició IV. Autor: Wassily Kandinsky. Cronologia: 1911. Tècnica i suport: Oli sobre tela. Dimensions: 1,59X 2,5 m. Estil: Expressionisme alemany. Localització: Kunstammlung Nordrhein-Westfalen, Düsseldorf.

Composició Espai Anàlisi formal Formes Color i llum

Anàlisi formal Composició Distribució d’escenes. Elements compositius.

Anàlisi formal Composició 1 Dues línies divideixen el quadre: Tranquil·litat Confusió 1

Anàlisi formal Composició Taques de colors. Línies negres: Rectilínies. Curvilínies.

Anàlisi formal Espai 4 Fons pla. Sense profunditat ni perspectiva. Superposició de formes. 4

Anàlisi formal Formes No coincideixen formes i colors. Les línies creen formes amb diversos colors. Colors sense contorn.

Anàlisi formal Color i llum Cada color produeix un efecte emocional en l’espectador. Es preocupa per: La lluminositat i obscuritat del color. Per la calor (groc) o la fredor del color (blau).

Anàlisi formal Color Kandinsky relaciona cada color amb un instrument musical: Groc - trompeta. Blau clar - flauta, obscur - violoncel, més fosc - contrabaix. Verd - violí. Roig - tuba. Marró - tambor. Ataronjat - campana.

Relacions amb altres obres Tema i iconografia Personatges Interpretació Significació Context històric Relacions amb altres obres

Interpretació Tema i iconografia El tema és una batalla. Les línies que divideixen el quadre són dues llances sostingudes per dos cosacs travessen una muntanya i el castell. En el costat dret, l’ordre la tranquil·litat, descansen dos amants. En el costat esquerre es desenvolupa la batalla. Els temes preferits de Kandinsky en aquesta època són violents i apocalíptics, tenen el seu origen en les imatges religioses populars d’Alemanya i Rússia.

Interpretació Significació Per a Kandinsky la pintura havia de proporcionar la mateixa energia emocional que una composició musical. La música proporciona sons que creen sensacions, la pintura mitjançant les relacions dels colors han de suggerir emocions.

Interpretació Personatges S’identifiquen algunes figures molt esquemàtiques. Vaixell Cosacs, dos sostenen les seves llances Castell sobre la muntanya

Interpretació Context històric En 1909 és elegit president de la Nova Associació d’Artistes de Munich (NKVM) i programa diverses exposicions. En 1911 Kandinsky y Marc es retiren del NKVM, per les crítiques als seus quadres de tendència abstracta. Aquest mateix any publica el seu llibre Sobre l’espiritual en l’art. Els dos artistes fundaran Der Blaue Reiter, (El genet blau), editant un almanac i organitzant una exposició a la galeria Thannhauser de Munich. Les obres d’aquesta època les divideix : Impressions. Improvisacions. Composicions. as primeras tres composiciones fueron destruidas durante la Segunda Guerra Mundial. Son representadas en la exposición por las reproducciones fotográficas a gama completa, blancas y negros. Una de las fuerzas de la exposición es el montaje de los estudios preliminares para la mayoría de los trabajos. Éstos fueron hechos en aceite, watercolor, tinta y lápiz. Este la ayuda transporta un sentido de las tres composiciones perdidas, pero no puede esperar substituir los sondeos reales. El espectador se deja con una sensación profunda de la pérdida para los trabajos destruidos.

Relacions amb altres obres Interpretació Relacions amb altres obres En 1909 Kandinsky comença una sèrie de quadres de genets en combat amb cosacs, castells i vaixells Cosacs, 1910. Estudi de la Composició II, 1910. Quadre sobre vidre amb sol, 1910.

Relacions amb altres obres Interpretació Relacions amb altres obres Castell Quadre sobre vidre amb sol Vaixells

Relacions amb altres obres Interpretació Relacions amb altres obres Cosacs

Biografia Estil Vasili Kandinsky 1866-1944 Etapes Obres

Vasili Kandinsky Biografia 1866-1944 Néix a Moscou en 1866 en el si d’una família burgesa. En 1896 es traslladà a Munich per a estudiar pintura i en 1906 viatja a París i durant la seva estada d'un any se sent influenciat pel fauvisme i l'expressionisme. En 1910 pinta la seva primera pintura abstracta. En 1911 fundà el grup Blaue Reiter i l’any següent publica, De l'espiritual en l'Art. Durant la I Guerra Mundial torna a Moscu, la seva obra es veu influenciada per les formes geomètriques de l’avantguarda russa (suprematisme i constructivisme) En 1922 es cridat per Gropius per ser professor de la Bauhaus. La seva pintura es torna més geomètrica i els nous principis racionalistes propugnats per la Bauhaus que va recollir en el seu llibre Punt i línia sobre el plànol.

Vasili Kandinsky Estil 1866-1944 «La relació inevitable entre color i forma ens duu a observar els efectes que té la forma sobre el color. La forma mateixa, tot i que sigui completament abstracta, que pugui reduir-se una forma geomètrica, posseeix el seu so intern». «El color és un mitjà per a exercir una influència directa sobre l'ànima. El color és la tecla, l’ull el martell, l'ànima és el piano amb les seves cordes. L'artista és la mà que per aquesta o aquella tecla, fa vibrar adequadament l'ànima humana». Sobre l’espiritualitat en l’art Vasili Kandinsky 1866-1944 Estil Kandinsky arribà a l’abstracció mitjançant la reflexió, en 1912 publica Sobre l’espiritualitat en l’art. Fruit d’aquestes reflexions classifica les obres en: Impressions. Improvisacions. Composicions. Relaciona la pintura que basa en el color amb la música, resultat de la seva amistat amb A. Schönberg, creador de la música dodecafònica. Considera l’art una forma d’expressar les emocions i els sentiments.

Vasili Kandinsky Etapes 1866-1944 Primera etapa (1910- 1921): Predomini del color. Dissolució de les formes. Formes irregular obertes i tancades Segona etapa (1921-1934): Formes geomètriques. Apareixen cercles, triangles... Tercera etapa (1934-1944): Predomini de formes polimorfes. Superfícies i formes multicolor.

Vasili Kandinsky Obres 1866-1944 Improvisació 6, (Africana), 1909. Església en Murnau, 1910. Primera pintura abstracta, 1910. Estudi de la Composició II, 1910. Cosacs, 1910 Quadre sobre vidre amb sol, 1910. Composició VI. Composició VIII, 1923 Composició X, 1939.

Vasili Kandinsky 1866-1944 Obres Primera pintura abstracta, 1910.

Vasili Kandinsky Etapes 1866-1944 Camí cap a l’abstracció (1910-1920). Composició II, 1910 Composició IV, 1911 Composició VI, 1913

Vasili Kandinsky Estil i Obres Impressions: 1866-1944 És visible la impressió directa de la natura. Església en Murnau, 1910.

Vasili Kandinsky Estil i Obres Improvisacions: 1866-1944 Expressió de l’inconscient i d’emocions espontànies. Dues figures africanes. Predomini del color. Improvisació 6, (Africana), 1909:

Vasili Kandinsky Estil i Obres 1866-1944 Composicions : S’identifiquen: Grups de figures. Paisatge. Cases. Genets. Composicions : El pintor parteix del conscient i realitza diversos estudis. Estudi de la Composició II, 1910.

Vasili Kandinsky 1866-1944 Etapes i Obres Composició VI

Vasili Kandinsky 1866-1944 Etapes i Obres Composició VIII, 1923.

Vasili Kandinsky 1866-1944 Etapes i Obres Composició X, 1939.

Expressionisme Context històric Característiques Artistes El genet blau Context històric Característiques Artistes

Expressionisme Context històric El genet blau El 1911, Kandinsky fundà a Munich, juntament amb Franz Marc, un grup artístic, Der Blauer Reiter. La seva finalitat era la renovació de l’art. Les seves activitats més importants va ser: Publicació d’una Almanac on explicaren la seva concepció de l’art. Organitzar dues exposicions. L’inici de la guerra provocà la dissolució del grup.

Expressionisme Context històric 1 El genet blau Les primeres avantguardes es van succeir des de principi de segle fins la II Guerra: Fauvisme (1905-1908) El pont (1905- 1913) El genet blau (1911-1914) Cubisme (1907- 1914) Futurisme (1910-1918) Dada ( 1916-1921) Suprematisme (1913-19 Constructivisme (1920-1930) Neoplasticisme (1917-1924) Surrealisme (1925-1939) 1

Expressionisme Característiques El genet blau El Genet Blau no va ser un moviment unitari amb una unitat estilística. Volien establir una base teòrica a partir de les reflexions sobre la forma i el color. L’artista mitjançant la seva obra plasmava les seves inquietud interiors. Aquest investigació els portà cap a l’abstracció.

Expressionisme Artistes El genet blau El principals pintors van ser: Vasily Kandinsky. Frank Marc. August Macke. Poc després s'afegiren: P. Klee. A. Jawlensky.

Expressionisme El genet blau Frank Marc Cavalls blaus, 1911.

Expressionisme August Macke, El genet blau Senyoreta amb jersei veda, 1913.

Enllaços http://www.glyphs.com/art/kandinsky/ http://cv.uoc.es/~991_04_005_01_web/fitxer/perc112.html http://www.liceus.com/cgi-bin/aco/ar/05/05026.asp http://www.richardtaylor.co.uk/kandinsky/index.html http://www.arteuniversal.com/biografias+artistas/kandinsky.html http://www.courses.psu.edu/arth/arth497c_pjm19/kandin.htm http://www.edu365.com/batxillerat/art/expressio/l_autor_exp.htm http://www.ultimorender.com.ar/funkascript/expresionismo/solo_texto.htm http://www.guggenheim-bilbao.es/caste/exposiciones/permanente/kandisky/coleccion_kandisky.htm http://www.guggenheimlasvegas.org/past/exhibition_168_work_md_479.html http://www.enfocarte.com/4.23/ensayo.html