Façana de la Passió. Sagrada Família. BCN.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Els colors de l’ Advent.
Advertisements

Quan anàvem a l’estraperlo
X. Amb Jesús, per sempre, a la casa del Pare
V. Jesús entrega la seva vida per nosaltres
CORAL DEL PARE CLARET.
CATECISME de la Conferència Episcopal Espanyola Jesús és el Senyor.
21 de l’any cB Regina Pregar escoltant el “Pie Jesu” de Marcel Olm, ens posa al costat de Jesús.
II. Déu és el nostre Pare 4. La creació és obra de l’amor de Déu.
Monges de Sant Benet de Montserrat
L'espectacle de la ciutat santa, protegida per un cèrcol de muntanyes, suscita l'actitud de profunda confiança en Déu, que es reflecteix en aquest.
Música d’ Advent A. Pärt Déu és amb nosaltres QUARTA SETMANA D’ADVENT.
26 de l’any Regina Escoltant “Converteix-te, Jerusalem” de Narcís Casanoves, sentim-nos Església “santa i pecadora”
VIVIM AMB TOTS ELS SENTITS L’ESPERA DE JESÚS
31 de l’any Regina Els “Records de pluja” de Marcel Olm ens fan desitjar una vida fecunda en l’amor.
Cercar el sentit de la vida, de les coses i de la mort és com una necessitat primària. Fins quan, Senyor, seguireu oblidant-me? Fins quan m’amagareu la.
18 de l’any cB Regina Preguem escoltant la lloança a les mans de Jesús (“Ad manus” de Buxtehude) que beneint Déu, fan que es multipliquin els Pans.
JESÚS DE NATZARET.
Quina és la fórmula de la felicitat que ens dóna la paraula de Déu?
En aquesta bonica oració –composta per celebrar la collita (Ex 23,16)– la comunitat agraeix al Senyor els fruits de la terra (v. 7). A més, li suplica.
Ens alimentam amb el cos i la sang del Senyor
● Un home perseguit implacablement (v ● Un home perseguit implacablement (v. 9) apel·la al poder de Déu perquè el deslliuri dels seus adversaris.
LA VIDA DE JOAN MIRÓ.
24 de l’any cB Regina Seguim al Jesús que “es lliura” en el camí vers la Creu (T. Ll. de Victòria)
El càstig de Sísif Magda Anguren - Axel Baiget.
Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau!
Problemes prova individual
Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex 29 Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex ), un fidel israelita exposa el seu cas al Senyor.
La proclamació de la reialesa del Senyor és associada en aquest himne a dos esdeveniments decisius de la seva obra salvífica: la creació i el judici.
EL PARE TOUS, UN HOME QUE DONÀ FRUIT.
D’ara endavant, ja no podem ser més esclaus del pecat, sinó
PREGUEM: Pare, Perdó per les coses que he fet malament,
SETMANA SANTA Catequesi infantil – Parròquia Catedral de Sant Llorenç 2016.
BERNAT METGE.
VIA CRUCIS – CAMÍ DE LA CREU
Aquest és un missatge especialment inspirador i bell
La Bíblia, font de valors humans i socials
EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE
-FIGURA TERCERA SETMANA: PASTORS I REIS DILLUNS 14 -FIGURA TERCERA SETMANA: PASTORS I REIS JOSEP, MARIA I JESÚS VAN COMPTAR AMB MOLTES PERSONES SENZILLES.
DEÚ ET PARLA. DESCOBREIX LA SEVA PARAULA.
DRAMES RURALS EN MET DE LES CONQUES.
La vida és un do de Déu i un servei als altres
Vivim-la amb el sacerdot
EN EL VENTRE DE LA TEVA MARE
IV Part Música Catalana d’avantguarda “Epigrames” de Benet Casablanques (composició 2003) Monges de Sant Benet de Montserrat.
valors humans i socials
La història de Sísif Mitologia Grega.
-FIGURA SEGONA SETMANA: JOSEP I MARIA DIMECRES 9 -FIGURA SEGONA SETMANA: JOSEP I MARIA SOMRIU, JA QUEDA POC PER CELEBRAR EL NAIXEMENT DE NEN JESÚS.
CONCURS.
EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE
COM NEIX UN PARADIGMA?.
"SENYOR, ENSENYA’M A SER FELIÇ I A DONAR PAU!"
+ En plena confusió, a causa de la malaltia i la persecució, el pobre crida anguniosament Déu. + El seu alliberament per part de Déu causarà vergonya.
La proclamació de la reialesa del Senyor és associada en aquest himne a dos esdeveniments decisius de la seva obra salvífica: la creació i el judici.
Meditem escoltant “He menjat el Teu Cos” (7’) de la Passió de Bach
Música: Pasqua, del Petit llibre d’orgue de Bach
“DÉU ET PARLA. DESCOBREIX LA SEVA PARAULA”
Cant espiritual Joan Maragall.
¿Era necessari tant de sofriment?
“Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau”
LA FLOR MÀGICA AUTORS: Ainoa i Christian.
Coral de les 10 verges que esperen el retorn de Jesús. Bach
“NO TINGUIS POR, QUE JO SÓC AMB TU”
Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex 29 Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex ), un fidel israelita exposa el seu cas al Senyor.
“No tinguis por Maria, que jo sóc amb tu”.
CONCURS BÍBLIC NOM: CÉSAR COGNOMS: GARCÍA MEDINA GRUP B DATA NAIXAMENT: 02/07/2003 COL·LEGI: SANT JOSEP OBRER CARRER: COVADONGA S/N
La “Música callada” de F. Mompou convida a l’adoració
6a SETMANA de QUARESMA US PRESENTEM LA JOANA QUE ENS ACOMPANYARÀ EN AQUESTA SISENA SETMANA DE QUARESMA. LA JOANA DE VEGADES ES MOSTRA MOLT RESPONSABLE.
“La mare de Jesús” de T. Ll. de Victòria, evoca l’acollida
CONTE LA FADA EMPATIA VISITA UNA ESCOLA.
EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE
Transcripción de la presentación:

Façana de la Passió. Sagrada Família. BCN.

El dibuix original de Gaudí “Vull que faci por!” “Vull que es vegi com va ser de cruent (real) el sacrifici de Crist”. Gaudí dibuixa aquesta façana sortint d’una malaltia que el va dur al llindar de la mort. A dalt de tot, una creu. A sota, el sepulcre buit de Crist i el davallament als inferns.

Gaudí posava la creu a baix i al mig de tot. A un costat hi posava els partidaris de Crist i a l’altre, els adversaris. Les columnes inclinades són ossos humans, tíbies que emmarquen la passió. Una façana molt diferent per la passió que pel naixement. Una cosa és el naixement d’un nen, una altra cosa és la mort d’un home sobre una creu. “He començat per la façana del naixement perquè si hagués començat per aquesta, no hagués pogut continuar l’obra”.

Subirachs, proposa reordenar les escenes de la façana de la passió, fent en Via Crucis. El marc, però és el de Gaudí.

A baix al centre, l’escena de la flagel·lació de Jesús. Jesús està lligat a la columna, però alhora abraça la columna: “Jo dono la vida, ningú no me la pren, tinc el poder de donar-la i el poder de recobrar-la” La columna té tres blocs amb un quart desplaçat: la pedra del sepulcre fora de lloc, la resurrecció. Però a més, Subirachs diu que amb això vol representar el fet que Jesucrist “trenca el món antic”. Efectivament, amb la mort i resurrecció de Jesús aquest món nostre, dominat pel pecat, la violència i la mort, ha estat vençut! Ha començat ja el cel nou i la terra nova on regnarà la justícia.

Jesucrist és l’Alfa i l’Omega, el principi i la fi de totes les coses.

(Déu) eixugarà totes les llàgrimes dels seus ulls, i no existirà més la mort, ni dol, ni crits, ni sofriment. Perquè les coses d’abans han passat. I el qui seu al tron va afirmar: “Jo faig que tot sigui nou.” I afegí: “Escriu aquestes paraules, perquè són veritat i dignes de tota confiança.” Després em va dir: “Ja s’han complert! Jo sóc l’Alfa i l’Omega, el principi i la fi...” Apocalipsi 21, 4-6a

A la paret, Subirachs hi posa uns números misteriosos. En el quadrat hi ha més de 500 combinacions que sumen 33 (totes les columnes, files, etc). L’edat de Jesús quan va morir. Però, un cop posat es va descobrir quelcom més. Hi ha dos números que es repeteixen (cosa molt rara en aquest tipus de “quadrats màgics”): el 10 i el 14. 20 més 28 = 48. I 48 resulta ser el valor numèric de la paraula INRI en llatí (Jesús Natzaré Rei dels Jueus, el títol de la creu). En fer el càlcul, cal recordar que l’alfabet llatí no té la j (i=9, n=13, r=17).

A la dreta, Jesús amb la creu a sobre, consola les dones de Jerusalem, “No ploreu per mi, ploreu més aviat per ...”. Al centre, la Verònica que mostra el rostre ensangonat de Crist. Ella no té rostre perquè és un personatge llegendari (no surt als evangelis). A l’esquerra, un personatge de perfil prenent nota. És Antoni Gaudí, l’evangelista que després posarà l’evangeli en pedra.

Antoni Gaudí, l’evangelista que posarà l’evangeli en pedra al cor de la ciutat. Amb una intenció ben clara: “Que el visitant se’n vagi impressionat per l’obra salvadora de Déu”.

Jesucrist, clavat en creu, inclinat sobre el món perquè dona la vida pel món. Al peu de la creu, Maria, la seva mare, Maria Magdalena i l’apòstol Joan. Al peu de la creu, la calavera d’Adam, símbol de la humanitat mortal que Crist rescata de la mort. Essent Déu, morint destrueix la mort que no pot pas retenir captiu a l’autor de la vida. Despullat: la realitat crua de la creu!

Jesús posat al sepulcre. Josep d’Arimatea al cap Jesús posat al sepulcre. Josep d’Arimatea al cap. Als peus un personatge que s’assembla molt a Subirachs, l’escultor (amb la mà magnificada). Sobre el cap de Maria, un ou (la vida latent): la resurrecció!