Aquest salm és la súplica d’un malalt (vv Aquest salm és la súplica d’un malalt (vv. 3-4) que pateix, a més d’una penosa malaltia (vv. 6-11), l’abandó.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Els colors de l’ Advent.
Advertisements

+ Aquesta breu pregària és una súplica per a demanar la protecció divina enmig de l'opressió (v. 5). + La petició va acompanyada d'una professió de.
X. Amb Jesús, per sempre, a la casa del Pare
CATECISME de la Conferència Episcopal Espanyola Jesús és el Senyor.
21 de l’any cB Regina Pregar escoltant el “Pie Jesu” de Marcel Olm, ens posa al costat de Jesús.
Aquest bonic poema sapiencial és una invitació a la confiança en la Providència divina. El salmista vol inculcar que només Déu pot assegurar la prosperitat.
II. Déu és el nostre Pare 4. La creació és obra de l’amor de Déu.
Lloa el Senyor, ànima meva La lloança expressada en aquest salm es fonamenta en el poder creador del Senyor (v. 6) i en la seva bondat envers els.
L'espectacle de la ciutat santa, protegida per un cèrcol de muntanyes, suscita l'actitud de profunda confiança en Déu, que es reflecteix en aquest.
Música d’ Advent A. Pärt Déu és amb nosaltres QUARTA SETMANA D’ADVENT.
+ Aclaparat pel sofriment, un malalt demana al Senyor que el perdoni i li retorni la salut (vv. 2-3), tot exposant els mals que l’afligeixen (vv.
Cercar el sentit de la vida, de les coses i de la mort és com una necessitat primària. Fins quan, Senyor, seguireu oblidant-me? Fins quan m’amagareu la.
En aquesta súplica, el reconeixement del propi pecat s’uneix a la confiada seguretat d’obtenir el perdó diví. ● El salmista, lluny de sentir-se abandonat.
Amb algunes lleus modificacions (v Amb algunes lleus modificacions (v. 6), aquest salm és una repetició del salm 13, i s’hi descriuen els pecats que.
Un ancià greument malalt acudeix al Senyor perquè no l'abandoni en els penosos dies de la seva vellesa (vv. 9, 18). En lloc de descriure minuciosament.
La primera estrofa d'aquest cant processional (vv La primera estrofa d'aquest cant processional (vv. 1-2) és una invitació a l'alegria i a l'acció.
La confiança i el goig profund que sorgeixen de la intimitat amb Déu, són els sentiments que predominen en aquest Salm. Els vv. 5-6 permeten de suposar.
En aquesta bonica oració –composta per celebrar la collita (Ex 23,16)– la comunitat agraeix al Senyor els fruits de la terra (v. 7). A més, li suplica.
En aquesta lamentació, apareixen reflectits els diversos moments d'una acció litúrgica, celebrada amb motiu d'una greu derrota nacional. En la primera.
La característica dominant d'aquest salm és l'absoluta confiança en el Senyor, malgrat l'hostilitat i la persecució. ► El salmista se sent del tot.
Ens alimentam amb el cos i la sang del Senyor
La nota característica d’aquest salm és el “preludi” sapiencial que antecedeix l’acció de gràcies per la salut obtinguda (vv. 2-4). El salmista recorda.
En aquesta bonica oració –composta per celebrar la collita (Ex 23,16)– la comunitat agraeix al Senyor els fruits de la terra (v. 7). A més, li suplica.
● Un home perseguit implacablement (v ● Un home perseguit implacablement (v. 9) apel·la al poder de Déu perquè el deslliuri dels seus adversaris.
Davant l’amenaça d’un perill mortal, el salmista demana al Senyor que respongui favorablement a la seva demanada, alliberant-lo de la mort (vv. 1-3)
La característica d’aquest salm és un sentiment de confiança pregona en Déu –expressat amb un llenguatge d’incomparable bellesa poètica. En la primera.
Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex 29 Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex ), un fidel israelita exposa el seu cas al Senyor.
- l’arbre ple de vitalitat simbolitza la felicitat dels justos; El Salteri comença amb aquesta “Benaurança”, que ve a ser un pròleg de tot el llibre.
- l’arbre ple de vitalitat simbolitza la felicitat dels justos; El Salteri comença amb aquesta “Benaurança”, que ve a ser un pròleg de tot el llibre.
▬ El salm 115 resumeix perfectament el sentiment d'Israel en el sopar pasqual, o Seder, en la primera nit de la festa. ▬ Horriblement oprimit ("he.
Música d’ Advent A. Pärt ALEGREU-VOS! TERCERA SETMANA D’ADVENT.
La confiança i el goig profund que sorgeixen de la intimitat amb Déu, són els sentiments que predominen en aquest Salm. Els vv. 5-6 permeten de suposar.
Aquest és un missatge especialment inspirador i bell
Un home desterrat —probablement un levita— sospira per tornar a gaudir de la presència divina, vivint constantment al costat del santuari de Déu (v.
Aquest himne de lloança a Déu comença en forma de diàleg entre el salmista i la seva pròpia ànima (vv. 1-6) i després continua en l'estil propi dels.
+ Aquesta breu pregària és una súplica per a demanar la protecció divina enmig de l'opressió (v. 5). + La petició va acompanyada d'una professió de.
Automàtic o al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
Enmig de la soledat i l’aflicció (v Enmig de la soledat i l’aflicció (v. 16), el salmista apel·la confiadament a la misericòrdia de Déu (v. 6). La.
DEÚ ET PARLA. DESCOBREIX LA SEVA PARAULA.
Carta d’un infant als seus pares.
Vivim-la amb el sacerdot
Un ancià greument malalt acudeix al Senyor perquè no l'abandoni en els penosos dies de la seva vellesa (vv. 9, 18). En lloc de descriure minuciosament.
Concurs Bíblic de catalunya
+ Aquest salm és la súplica d'un home perseguit i acusat injustament. + Convençut de la seva innocència (v. 5), el salmista demana que els seus enemics.
Al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
Aquest Salm és com l’esclat d’una indignació llargament reprimida (vv El diàleg del salmista amb el Senyor té un to d’amarga protesta, motivada per.
És una nit tenebrosa, en la qual ronden feres voraces És una nit tenebrosa, en la qual ronden feres voraces. L'orant està esperant que despunti l'alba.
+ En plena confusió, a causa de la malaltia i la persecució, el pobre crida anguniosament Déu. + El seu alliberament per part de Déu causarà vergonya.
Aquest cant litúrgic d’acció de gràcies està estretament vinculat amb el salm 19; la súplica del poble abans de la batalla ha estat escoltada, i el.
PERDONEU-NOS, SENYOR ! Jesús ens descobreix el goig de retrobar l’amistat amb Déu el nostre Pare Amb nosaltres 2-8.
Al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
ABBÀ, PARE ! PENTECOSTA 2007.
Somni de Nadal. Somni de Nadal.
Cant espiritual Joan Maragall.
► Aquesta súplica es caracteritza per les expressives imatges amb què el salmista descriu les insídies dels seus adversaris (vv. 2-7) i la intervenció.
¿Era necessari tant de sofriment?
“Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau”
● Mitjançant una declaració que equival a un jurament (vv ● Mitjançant una declaració que equival a un jurament (vv. 4-6), una persona acusada i perseguida.
+ En aquest breu i bonic salm s’estableixen les condicions necessàries per a esdevenir “hoste” del Senyor, és a dir, per a entrar en el Santuari i.
+ L’experiència personal dels favors rebuts (v + L’experiència personal dels favors rebuts (v. 2b) ha suscitat en el salmista una impertorbable confiança.
Davant l’amenaça d’un perill mortal, el salmista demana al Senyor que respongui favorablement a la seva demanada, alliberant-lo de la mort (vv. 1-3)
Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex 29 Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex ), un fidel israelita exposa el seu cas al Senyor.
“No tinguis por Maria, que jo sóc amb tu”.
NO TINGUIS POR, QUE JO SÓC AMB TU
Aquest salm celebra les perfeccions divines que es revelen en les seves obres meravelloses: èxode, mannà, aliança, terra promesa, festes. Servir un.
La “Música callada” de F. Mompou convida a l’adoració
PREGÀRIA.
+ L’experiència personal dels favors rebuts (v + L’experiència personal dels favors rebuts (v. 2b) ha suscitat en el salmista una impertorbable confiança.
Al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
+ Envoltat d’enemics que miren d’arrabassar-li la confiança en Déu (v + Envoltat d’enemics que miren d’arrabassar-li la confiança en Déu (v.3), el.
Transcripción de la presentación:

Aquest salm és la súplica d’un malalt (vv Aquest salm és la súplica d’un malalt (vv. 3-4) que pateix, a més d’una penosa malaltia (vv. 6-11), l’abandó dels seus amics i la persecució dels seus enemics (vv. 12-13). El salmista té una viva consciència del seu pecat (v. 5), però no ha perdut l’esperança (v. 16), i espera pacientment que el Senyor no l’abandoni i li retorni la salut (vv. 22-23)

► El salmista, que té consciència d’haver merescut estar malalt com a càstig pels seus pecats, suplica a Déu que el salvi i l’alliberi. A punt de caure en la desesperació, exposa la seva tristesa perquè Déu el senti. Desproveït de tota força personal i de recolzament humà, només espera en Déu. ► Aquest salm es pot posar molt bé en boca de Crist moribund i turmentat, com a cap i representant de la humanitat pecadora, ja que “al qui no havia experimentat el pecat, Déu, per nosaltres, li va carregar el pecat, perquè gràcies a ell experimentéssim la seva justícia salvadora” (2Co 5,21). ► Tinguem també present que les proves físiques de la malaltia i les xacres, les proves de la incomprensió i de l’hostilitat sorda o violenta, les proves espirituals... omplen la vida dels cristians com la del salmista.

No em reprengueu, Senyor, tan durament, no em corregiu amb tant de rigor. Tinc clavades en mi les vostres fletxes, la vostra mà s’ha descarregat damunt meu. Heu estat amb mi tan sever que no em queda en tot el cos res de sa; són tants els meus pecats, que els meus ossos no troben repòs. Les culpes em cobreixen el cap, són una càrrega pesada que em doblega.

Són tantes les meves nicieses, que se’m tornen repugnants les ferides. Camino prostrat i entristit, vaig de dol tot el dia; tinc tot el cos ardent de febre, no hi queda res de sa. Estic esgotat i desfet, el meu plany és més fort que el crit del lleó.

Senyor meu, els meus anhels són davant vostre, no us passen per alt els meus sospirs. El cor em palpita, les forces m’abandonen, i s’apaga la llum dels meus ulls. Fins els meus amics s’allunyen de mi, els meus parents es mantenen a distància. Els qui em volen la mort paren els seus llaços, els qui busquen fer-me mal parlen de perdre’m, i tot el dia rumien traïcions.

Però jo faig el sord, no escolto res, no obro la boca, com si fos mut; faig com si no hi sentís, com si no tingués res a replicar.

Senyor, Déu meu, jo espero en vós, no em deixareu sense resposta. Aquest és el meu desig: Que no puguin celebrar-ho. Si el peu em fallava, com se n’alegrarien!

Perquè em veig a punt de caure, no puc oblidar el meu dolor; confesso la meva culpa, el meu pecat em turmenta.

Els qui em combaten perquè sí són molts, són legió els qui m’odien sense motiu; els qui em tornen mal per bé m’acusen del bé que he buscat.

No m’abandoneu, Senyor, Déu meu, no us allunyeu; cuiteu a defensar-me, Senyor, salvador meu.

►►► ¡Senyor, gràcies pel meu cos, company fidel i guia segur pels camins de la vida! I gràcies també per aquesta malaltia que m’apropa a ell i m’ensenya a cuidar-lo amb amor i interès. Gràcies per haver-me recordat que és una part meva, per haver-nos tornat a unir, per haver restaurat la totalitat i unitat del meu ésser. ►►► I, com a senyal de la vostra benedicció, com a testimoni que aquesta malaltia ve de vós per retornar-me el tot orgànic de la meva existència, guariu ara aquest cos que heu creat i torneu-me l’alegria de la salut i la força per a continuar vivint amb gust i confiança, per a seguir treballant per a Vós, sabent ja que no sols la meva ment i la meva ànima són les que treballen, sinó també el meu cos, en unitat fervent i cooperació fidel. En pregar ara, Senyor, és tot el meu ésser el que us prega. “No m’abandoneu, Senyor, Déu meu, no us allunyeu, cuiteu a defensar-me, Senyor, salvador meu”.

Déu amic nostre, que no voleu corregir amb ira ni castigar amb còlera, sinó que us complaeu en els vostres fidels: us confessem les nostres culpes i us demanem que no ens abandoneu, que vingueu de pressa a socórrer-nos perquè sou la nostra salvació.