Second Grade Spanish High Frequency Words

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Affirmative and Negative Words
Advertisements

Second Grade Spanish High Frequency Words.
El Presente Progresivo. Remember how you learned that to say I am talking you would write the same thing as I talk or I do talk in Spanish? Yo hablo.
Tú Commands Pages 102 and 132. When do I use tú commands? You use the tú command when you are giving advice telling someone you know what you want them.
el plato-plate el tenedor-fork la cuchara-spoon el cuchillo-knife el vaso-cup la servilleta-napkin la cuenta-bill.
 1. Why should a person learn Spanish? Give at least 3 reasons in your explanation.  2. What Spanish experiences have you had? (None is not an option.
English Lesson 5.
Second Grade – High Frequency Word Reading Competition
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
First Grade Spanish High Frequency Words.
Halloween There was once a little girl who was very willful and who never obeyed when her elders spoke to her - so how could she be happy? One day she.
And now, the end is here Ahora que el fin se acerca And so I face the final curtain y me enfrento a la bajada del telón, My friend, I'll say it clear.
Hoy es martes, el 13 de mayo. TAREA: hoja de trabajo – p 185 act 7 PRUEBA – tocar/parecer - el jueves ¿Qué tiempo hace? 74°F 22°C Está soleado. Hace buen.
Week 24 Spanish I. Para Empezar 16 de febrero Please translate the following sentences into Spanish: 1)I like to play soccer and my best friend likes.
LUKA  My name is Luka I live on the second floor I live upstairs from you Yes I think you've seen me before  If you hear something late at night Some.
Fiesta en Familia Español 1 Tema 5 Página 244.
Expresiones con “hace” II
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are : Hacer: Poner: Salir: Tener: Traer: Venir:
Agenda: Boot verbs and jugar. La Familia. Tener: Quack Video
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN
PALABRAS INTERROGATIVAS
El Imperfecto Español 2.
Español 2 6 y 7 de noviembre de 2013.
Question Formation Español Uno.
Español 3 24 de febrero de 2017.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Salir:
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Oír: to hear Hacer: to make/do Poner: to put.
Gustar V. Encantar.
TOPIC: REVIEW OF POSSESSIVES
JN. DE NS. “FANNY ANITUA” SECTOR: 02 ZONA: 08 C.C.T.: 15DJN1412Q
KEEP YOUR Handout: Plural artículos y sustantivos
Español 1 6 y 7 de noviembre de 2013.
Español 1 9 de diciembre de 2016.
La mujer cartera le da el paquete al vecino.
familia, lo que (no) les gusta,
Getting to know you more!
El 28 de Agosto Objetivos:
Español 2 3 de marzo de 2017.
Español 2 24 de febrero de 2017.
Español 2 1 de marzo de 2017.
First Grade Dual High Frequency Words
El Imperfecto Español 2.
Día número 122—español 1 El 8 de marzo Horario de Inicio Tardío
Saying what someone likes
PRESENT TENSE VERB ENDINGS IN SPANISH:
Expresiones Negativas
ENGLISH 3rd. Grade 3RD. UNIT.
Recetas 3 Objetivo: Hacer preguntas Hablar sobre la comida
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Need to take Quiz #3 luego: …
Quasimodo: Tienes que hablar con un amigo en español sobre tu rutina diaria (daily routine). Debes usar las preguntas de ayer.
- My cousin, who is only 2 years old, can already speak. - Can your sister play the piano? - Messi can play football very.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Salir: to.
Hoy vamos a..... escuchar y entender un rap en español
Fui…….. ¿Cómo fue? ¿Adónde fuiste? ¿Qué hiciste? ¿Cómo fuiste?
Kindergarten Spanish High Frequency Words
4.7 invitations, ir+a+inf..
Indirect Questions First Day on the Job 11 Focus on Grammar 4 Part X, Unit 28 By Ruth Luman, Gabriele Steiner, and BJ Wells Copyright © Pearson Education,
SNDA-EL DENTISTA LA LLAMADA FRIA.
Question Formation Spanish I Page 52.
Chispa – el 15 de octubre Take a new Chispa sheet off the podum (this is week #7) Write WHERE (room/area) in Spanish you find the following: el carro la.
Part II of your project.

Teach me how to conjugate
Los verbos abrir aprender bajar beber comer comprender escribir
Gustar, Interesar, Aburrir
<<<ALREDEDOR<<<10>>>
Quasimodo: If you were here on Thursday:
a. Which job do you think pays more? I think an assistant chef earns more, as he spends all day working, while the dog walker earns according to the dogs.
Transcripción de la presentación:

Second Grade Spanish High Frequency Words

abrir

además

ahí

ahora

algo

alguno

alto

amor

años

antes

aquello

aquí

así

atención

aunque

ayudar

bailar

bajar

bicicleta

bien

bilingüe

bueno

caballo

calendario

canción

casi

caso

cebolla

cero

cerrar

cierto

claro

con

contar

contestar

contra

cosas

crecer

crees

creo

cuando

cuento

cuidado

cumpleaños

debajo

decimos

decir

dentro

desde

después

detrás

días

dice

diferente

difícil

dijo

docena

donde

duermo

durante

ejemplo

ellos

empezar

en

enseñar

entonces

entre

eres

escribir

escuela

está

estaba

estado

están

estas

esto

estos

estrella

fácil

familia

fantasía

favorito

final

forma

fue

general

globo

gran

gritar

había

habitación

hablo

hacer

hacia

harina

hasta

hay

hecho

hijo

hizo

hombre

huevo

igual

imposible

invitación

izquierda

jamás

jardín

junto

kilómetro

largo

lejos

líquido

llamar

llevar

lluvia

luego

lugar

mañana

manera

más

mascota

mejor

menos

mientras

mismo

momento

moño

muchacho

mujer

mundo

nadie

nosotros

número

nunca

otras

óvalo

página

país

parece

parte

patio

pensar

pequeño

personas

poder

poquito

primavera

preguntar

primera

principio

pronto

pueden

pues

quedar

quiero

quitar

rápido

reír

reloj

rombo

sea

según

segundo

señora

siempre

siento

sino

sobre

somos

sonido

sonreír

suave

subir

tal

también

tanto

tener

tenía

tiempo

todavía

tormenta

trabajo

tres

triángulo

tuvo

tuyo

último

unos

usar

usted

vamos

veces

vengo

ver

vergüenza

vez

vida

zanahoria

zapato

after

again

all

also

am

and

any

are

ask

ate

before

been

best

big

book

boy

box

but

can

car

come

could

cut

day

did

dog

down

end

every

far

for

from

get

give

good

got

had

has

have

her

here

him

how

if

is

just

know

let

like

live

look

long

make

many

may

meet

more

most

much

next

new

not

off

old

once

one

open

our

out

over

put

round

said

sat

saw

see

she

some

stop

sun

take

that

their

think

them

then

they

this

upon

very

walk

was

were

what

when

who

will

with

yes

you