LA MAISON CARRÉE. NIMES.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Roma Derecho romano Lengua: latín Comunicación: calzadas
Advertisements

Anàlisi d’una obra d’art
La cultura, el urbanismo y el arte romanos
EVOLUCIÓ HISTÒRICA I ESTRUCTURAL DE L’EDIFICI
L’AMFITEATRE FLAVI O COLOSSEU
Sara Ramírez Karola Salat
Hades El déu de l’inframón.
Els orígens de la filosofia grega
San Pietro in Montorio Bramante.
L’EDAT MODERNA.
TEMA 2 ROMA.
ESTRUCTURA D’UNA CIUTAT ROMANA
LES OBRES PÚBLIQUES DE ROMA
31 de l’any Regina Els “Records de pluja” de Marcel Olm ens fan desitjar una vida fecunda en l’amor.
L’August de Prima Porta
ELS ROMANS.
JESÚS DE NATZARET.
L'ART GREC.
Llotja de València o de la Seda
EVOLUCIÓ DE LA PLANTA DE L’ESGLÉSIA DE SANTA CREU (O SANTA HELENA) DE RODA.
DÉUS EGIPCIS NAIARA I SERGIO LÓPEZ.
L’art a la Grècia clàssica
August de Prima Porta Autor: desconegut Tècnica: fosa (còpia talla)
NÔTRE DAME DE PARÍS Notre Dame de Paris és una catedral d’estil gòtic que es troba a Paris. És a la plaça del Parvis, a la petita Île de la Cité, al 4t.
ERMITA DE SAN ISIDORO La “ermita de San Isidoro” és una ermita en runes d’estil romànic que va ser construïda a Ávila però més tard va ser traslladada.
Religió i els déus romans
MONESTIR DE PEDRALBES El Monestir de Pedralbes és un dels edificis més valuosos del gòtic català, que conserva el claustre gòtic considerat el més gran.
ART BIZANTÍ ART CAROLINGI
CALES DE L’ESCALA.
TEMA 3 GRÈCIA.
ART ROMÀNIC, UN ART PER I PER A L’ESGLÉSIA
PERIODITZACIÓ DE L’ART BIZANTÍ 324
EUROPA.
ESCULTURA ROMANA.
MESOPOTÀMIA país o regió entre rius aC aC.
La seu vella La seu vella és una catedral romànica d’estil gòtic situada dalt d’un turó de Lleida que porta el mateix nom que la catedral. Es va començar.
LA MAISON CARRÉE NIMES MERCÈ BIGORRA IES. MOIANÈS.
JUSTINIÀ I EL SEU SEGUICI
LES CULTURES GREGA I ROMANA
ARQUITECTURA CIVIL (i II)
ULLASTRET.
ESCULTURA GREGA.
La música en La civilització xinesa
ROMANS:OBRES PÚBLIQUES
Cronos, temerós de ser destronat per un dels seus fills, els devorava quan naixien fins el moment en que li tocà a Zeus ...
GRUPS DE DEBAT “I al meu centre…”
Col·legi Sant Josep Obrer L’Hospitalet de Llobregat
Nom: Reial Monestir de Santa Maria de Poblet Arquitecte: desconegut
LA PLANTA.
I. EUROPA A L’EDAT MITJANA
Els primers en ser invadits i els últims en ser conquistats
estilobat (plataforma)‏
COM NEIX UN PARADIGMA?.
DALI ESPAI FEM CULTURA.
Santa Maria del Pi.
Consum per substàncies per any (últim mes)
Proposta 2.
SORTIDA PER BARCELONA CAIXAFORUM.
Per la PAU, en record de RACHEL CORRIE.
BARRI SAGRADA FAMÍLIA.
Proposta 14.
Catedral de Barcelona Aquesta construcció és religiosa .
EL TEMPLE ROMÀ.
EL TEATRE Per començar aquest projecte ens hem de situar. Què és això del teatre? Quan es va inventar? Quina ha estat la seva evolució al llarg de la.
L'art grec.
COM NEIX UN PARADIGMA?.
ELS PLANETES.
A la serra de Rodes (o de Verdera).
Els origens de roma.
Constantí: el primer emperador de la Roma Cristiana
Transcripción de la presentación:

LA MAISON CARRÉE. NIMES

ESQUEMA Context històric Estudi del monument Funció i Significat Documentació Planta Alçat Altres Funció i Significat

LA MAISON CARRÉE. CONTEXT HISTÒRIC (I) Art romà. Alt Imperi. Edifici religiós: temple. Segle I aC. Any 16 aC. Erigit per Agripa, gendre d’August, en honor a la família imperial Dedicat als númens de Roma i a Gai i Luci, néts d’August.

LA MAISON CARRÉE. CONTEXT HISTÒRIC (i II) Emperador: cap únic de l’exèrcit; responsable de la vida religiosa oficial i intermediari entre l’Estat i els déus; presidia les cerimònies més importants del culte; s’encarregava de la construcció, restauració i cura dels santuaris. La victòria imperial es relacionava amb la voluntat divina i el mateix emperador era objecte de culte. Amb l’imperi s’estableixen nous òrgans de govern i d’administració centralitzada, mentre que també s’estructurava una administració regional i local. La Maison Carrée va ser construïda a la Gal·lia, una província molt romanitzada de l’imperi,. La Maison Carrée constitueix una mostra de la romanització sobre territori francès.  

LA MAISON CARRÉE. DOCUMENTACIÓ Nom: Maison Carrée Autor: Desconegut Cronologia: Any 16 aC. Segle I aC. Estil: Romà imperial Materials: Pedra calcària blanca Sistema constructiu: Arquitravat Localització: Nimes (Provença). In situ.

LA MAISON CARRÉE. PLANTA Planta rectangular. Longitud= 2 amplada Estil corinti; Hexàstil; Pseudoperípter. Pòrtic profund cassetonat 6 columnes exemptes i 20 adossades als murs de la cel·la. Escala monumental d’accès Una única cel·la. No hi ha opistòdom.

S’aixeca sobre un pòdium LA MAISON CARRÉE. ALÇAT S’aixeca sobre un pòdium Columnes corínties: base, fust acanalat, capitell amb decoració floral i vegetal. Entaulament: Arquitrau de tres platabandes. Fris (decoració vegetal. Hi havia una inscripció) i cornisa. Frontó i timpà. Sostre a dues aigües Acusada frontalitat

Ara queda al centre d’una plaça. ALTRES La Maison Carrée va edificar-se al Fòrum de Nimes, el centre de la vida administrativa i religiosa d’aquesta vila fortament romanitzada. Ara queda al centre d’una plaça. Inspirat en temples de Roma (Mars Ultor, Apollon in circo), encara que les obres van ser dutes a terme per artesans locals. Va inspirar a Palladio (Renaixement) i a Vignon (neoclassicisme) (església de La Madeleine. París)

Temple de Mart Ultor. Roma

Temple d’Apolo in Circo o d’Apolo Sosiano. Roma.

LA MAISON CARRÉE. FUNCIÓ Era un lloc de culte. El temple de Nimes va ser erigit en honor d’August, quan el culte a l’emperador començava a competir amb el culte als déus. La religió romana era politeista i va assimilar les influències de diverses cultures amb les quals va estar lligada. Del contacte amb el món grec en va adoptar la mitologia i les representacions de les divinitats. De la influència etrusca en va adoptar el culte privat als penates (protectors de les provisions), lares (dels camps i de les cases) i manes (morts familiars). Al llarg de l’etapa imperial es va generalitzar la divinització dels emperadors, als quals es venerava i a qui es dedicaven estàtues i retrats com a signe d’admiració. Tanmateix, una petita part de la població romana no reconeixia l’autoritat de cap déu i buscava respostes als seus interrogants existencials en tendències filosòfiques paganes d’influència grega.

LA MAISON CARRÉE. SIGNIFICAT És una mostra de la influència de la cultura clàssica grega en l’època de l’Alt Imperi. Demostra la perfecció dels tallers provincials. · És una mostra de l’ús de l’arquitectura per expressar la grandesa de l’imperi en els territoris conquerits. La difusió i acceptació de la cultura romana als territoris dominats va exigir tot un procés de propaganda política, del qual les formes culturals en foren una part molt important.