Oficina Tècnica de la Transparència i LOPD Diputació de Lleida

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Procés de Reflexió Reglament del Consell Escolar Municipal 25 de setembre 2007.
Advertisements

NOVES TECNOLOGIES - NOVA SEGURETAT VIÀRIA Jornada 16 de febrer de 2016.
Seminari d’actualització jurídica CSITAL de Lleida
LA POTESTAT REGLAMENTARIA DELS ENS LOCALS
Servei de Contractacions i Subministraments
Novetats legislatives en matèria de transparència
EL SISTEMA CATALÀ DE SERVEIS SOCIALS (SCSS)
ENTITATS METROPOLITANES, MANCOMUNITATS DE MUNICIPIS, CONSORCIS LOCALS,
Barcelona en xarxa.
Finestreta única empresarial: Llei de Simplificació administrativa ( part 1) Barcelona 17 i 18 d’octubre 2016 Aurora Baena.
Avantatges competitives
Xarxa Productes de la terra
MEMÒRIA DELS SERVEIS SOCIALS DE L’AJUNTAMENT DE TORELLÓ. ANY 2010
El pilars del govern obert a Catalunya: Transparència
Transparència per als Ens Locals
Diputació de Barcelona
HABITATGES BUITS.
Curs Seguiment documental i justificació econòmica en matèria de subvencions Barcelona 25, 27 de juny i 2 de juliol 2013 Aurora Baena Ruiz.
PROJECTE XARXA EMPRESES INCLUSIVES DEL GARRAF
Direcció General d’Atenció a la Infància i l’Adolescència
Sostenibilitat Xavier Nicolau i Tarrats Cap de l’Oficina de Gestió Ambiental Unificada de Barcelona SEVESO III: REFORMA DE LA DIRECTIVA D’ACCIDENTS.
El Consell Municipal de Serveis Socials de Santa Coloma de Gramenet
L’eina de tramitació electrònica pels ens locals
LA GESTIÓ DELS CEMENTIRIS MUNICIPALS
La teva contribució 1.
Plantilles complexes i la gestió del temps de les persones.
Direcció General d’Atenció a la Infància i l’Adolescència
Jornada de portes obertes
SERVEIS SOCIALS BÀSICS
Jornada Consell Comarcal del Maresme:
II Jornada sobre el Joc Privat a les Illes Balears
Obligacions entitats culturals
ANTECEDENTS El febrer de 2013 L’Hospitalet va iniciar un procés participatiu de reflexió estratègica amb la ciutadania per tal d’establir les bases de.
El marc normatiu La Llei 12/2007, d/11 d’octubre, de Serveis Socials i el Decret 202/2009, de 22 de desembre estableixen la creació d’òrgans de participació.
Visió estratègica de la UPC
COM FER FRONT A LA MANCA D’HABITATGE SOCIAL
La creació del Consorci de Biblioteques de Barcelona Per Marta Clari
Andorra la Vella, 10 de juny del 2015
D'AUTONOMIA DE CENTRES (DOGC 5/08)
TEMA 10: ALTRES ENTITATS LOCALS
PLA REACTIVACIÓ MUNICIPAL Ajuntament de Sant Pere de Ribes
4 SERVEI DE DINAMITZACIÓ DEL PACTE TERRITORIAL PER L’OCUPACIÓ
DISSENY GRÀFIC D’UN PORTAL DE TRANSPARÈNCIA PER AJUNTAMENTS
Direcció General d’Igualtat d’Oportunitats en el Treball
2ª REUNIÓ 2017 CONSELL D’ENTITATS
La Cigarreta Electrònica: Què en sabem?
I CONGRÉS INTERNACIONAL DE RESPONSABLES DE RECURSOS HUMANS EMPRESA-ADMINISTRACIÓ PÚBLICA Girona, 3 de Febrer de 2011 MARC JURÍDIC LEGAL DE LES ADMINISTRACIONS.
NOVETATS NOVA DIRECTIVA DE CONTRACTACIÓ I TRANSPOSICIÓ CATALANA
Revetlles amb Precaució, 2011
Policia + Tecnologia Mataró, 1 de juliol de 2003.
PROTOCOL MARC PER UNA INTERVENCIÓ COORDINADA CONTRA LA VIOLÈNCIA MASCLISTA Capítol 8: Sobre la protecció de dades personals ens els circuits territorials.
Participació electrònica a:
REUNIÓ DEL CONSELL D’ENTITATS I ASSOCIACIONS
CNL de Terrassa i Rubí Balanç d’actuacions en el mandat
Gremi de materials de construcció
Estatut d'autonomia de Catalunya
Pere Antoni Mas Cladera
ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR
“L’ètica empresarial a les organitzacions sanitàries i socials”
Suports en l’elaboració del Projecte Educatiu de Centre
Serveis de Consultoria
Pla Integral de Salut Mental
CRAI: Unitat de Docència
EL PLAN DE GESTIÓN DE RECURSOS HUMANOS
Criminal compliance i empreses industrials
Àrea d’Atenció a les Persones
ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR
EPJ 2010/2011 Postgrau Tarda Administratiu
Procés participatiu per l’elaboració del Reglament de Participació Ciutadana de la Roca del Vallès _Gener de 2011_.
Dret i informació jurídica
Transcripción de la presentación:

ASPECTES JURÍDICS DE LA LLEI DE TRANSPARÈNCIA, ACCÈS A LA INFORMACIÓ PÚBLICA I BON GOVERN Oficina Tècnica de la Transparència i LOPD Diputació de Lleida Desembre 2015

ANTECEDENTS Art. 37 de la Llei 30/1992 (LRJPAC) Art. 3.5 de la Llei 4/ 1999 de reforma de la LRJPAC Art. 71 de l’EAC Arts. 31,2,7 i 20 de la Llei de Règim Jurídic i de Procediment de les Administracions Públiques de Catalunya Ley 19/2013 de Transparencia, acceso a la información pública y buen gobierno

ÀMBIT D’APLICACIÓ (I) Entitats Locals de Catalunya: Municipis Comarques Províncies Entitats Municipals Descentralitzades Àrees Metropolitanes Mancomunitats de municipis

ÀMBIT D’APLICACIÓ (II) Entitats i organismes depenents Consorcis Contractistes, entitats col·laboradores i altres

COOPERACIÓ INTERADMINISTRATIVA Conveni de col·laboració “Xarxa de governs transparents de Catalunya” 02/06/2015 Departament de Governació i Relacions Institucionals Consorci AOC Escola d’Administració Pública de Catalunya Les 4 Diputacions Associació de Municipis de Catalunya Federació de Municipis de Catalunya

RESPONSABLES DE L’APLICACIÓ Art. 4.1. LTBGCat Alts càrrecs de l'Administració Local Personal al servei de l'Administració Local

ALTS CÀRRECS ADMINISTRACIÓ LOCAL Alcaldes i regidors (càrrecs electes) Titulars dels òrgans directius (exerceixen funcions de gestió o d’execució de caràcter superior Titulars o membres de govern i càrrecs directius al servei d’altres organismes públics (art. 3 LTBGCat)

ALTRES SUBJECTES VINCULATS PER LA LLEI Partits polítics Organitzacions sindicals Organitzacions empresarials Entitats privades En cas que: Percebin ajuts públics o subvencions > 100.000€ Ingressos = > del 40% de subvencions o ajuts públics si la quantitat és > 50.000€

TRANSPARÈNCIA EN L’ACTIVITAT PÚBLICA PORTAL DE LA TRANSPARÈNCIA: SISTEMA INTEGRAL D’INFORMACIÓ I CONEIXEMENT EN FORMAT ELECTRÒNIC, AMB ACCÉS GRATUÏT DE LA INFORMACIÓ PÚBLICA Operatiu a partir de l’1 de gener de 2016

Publicitat activa (I) Posar a disposició de la ciutadania la informació pública d’interès general de manera constant i actualitzada Actuació d’ofici, a iniciativa de les entitats públiques, sense sol·licitud prèvia del ciutadà Obligacions mínimes i generals

PUBLICITAT ACTIVA (II) Regulació: arts 9 a 15 LTBGCat Art. 9: Informació sobre l’organització institucional i estructura organitzativa Art. 10: Transparència en les decisions i actuacions de rellevància jurídica Art. 11: Transparència en la gestió econòmica, comptable, pressupostària i patrimonial Art. 12: Transparència en matèria de planificació i programació Transparència en la gestió administrativa: Art. 13: Contractació Art. 14: Convenis Art. 15 Subvencions

ACCÈS A LA INFORMACIÓ PÚBLICA (I) Dret subjectiu dels ciutadans a accedir a la informació pública que està en poder de l’Administració: Qualsevol persona a títol individual o en nom i representació de qualsevol persona jurídica legalment constituïda No subjecte a la concurrència d’un interès personal, ni a motivació ni requereix la invocació de cap norma. Es pot exercir a partir dels 16 anys Termini: 1 mes Silenci positiu

ACCÈS A LA INFORMACIÓ PÚBLICA (II) LÍMITS: Causes d’inadmissió (art. 29) Notes, esborranys, resums, opinions Tasca d’elaboració i reelaboració complexa Fase d’elaboració Consultes jurídiques, peticions d’informes...

ACCÈS A LA INFORMACIÓ PÚBLICA (III) Dades especialment protegides (art. 23) Ideologia, afiliació sindical, origen racial, creences, salut... Comissió d’infraccions penals o administratives que no comportin amonestació pública a l’infractor

ACCÈS A LA INFORMACIÓ PÚBLICA (IV) Informació afectada pels límits d’accés (art. 21) Denegat o restringit si perjudica: Seguretat pública Investigació o sanció infraccions penals, administratives o disciplinàries Secret o confidencialitat en els procediments tramitats per l'administració pública o si el secret o confidencialitat l’estableix una norma amb rang de llei Principi d’igualtat entre les parts en els processos judicials i tutela judicial efectiva Drets dels menors d’edat Intimitat i altres drets privats legítims Secret professional i drets de propietat intel·lectual i industrial

ACCÈS A LA INFORMACIÓ PÚBLICA (V) COMISSIÓ DE GARANTIA DEL DRET D’ACCÉS A LA INFORMACIÓ PÚBLICA Règim específic de recursos i garanties Resol les reclamacions dels ciutadans Termini per resoldre: 2 mesos Silenci negatiu

REGISTRE GRUPS D’INTERÈS Persones físiques o jurídiques Caràcter privat Participar activament en processos de presa de decisions públiques o en polítiques públiques

BON GOVERN Exigència que els interessos públics siguin servits amb objectivitat, neutralitat i imparcialitat Principis ètics i bones pràctiques dels servidors públics

GOVERN OBERT Facilitar mesures per establir un diàleg permanent entre l’Administració Pública i la ciutadania per a definir i aplicar les polítiques públiques Introduir i desenvolupar instruments de participació ciutadana i col·laboració en els afers públics (Cartes de serveis).

RÈGIM SANCIONADOR (I) Competència per incoar un procediment sancionador: En cas d’alts càrrecs: l’alcalde En cas de l’alcalde: el Ple La proposta de sanció o arxivament (electes locals) ha de ser prèviament informada per un òrgan col·legiat especial

RÈGIM SANCIONADOR (II) Tant per a la publicitat activa com pel Dret d’accés a la informació pública Art. 77 : Infraccions molt greus Art. 78: Infraccions greus Art. 79: Infraccions lleus

GRÀCIES PER LA VOSTRA ATENCIÓ