EDUARD MUNCH 1863-1944.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
EL CUBISME PICASSO I LA SEVA OBRA
Advertisements

EXPRESSIONISME ABSTRACTE
EL TEMPS. ¿QUÈ ÉS EL TEMPS? El temps és un concepte físic que tots experimentem quotidianament, però que es difícil de definir formalment. Es pot partir.
Index -XBOX 360 -PlayStation3 -¿Qué problemes te Xbox 360? -Qué problemes te PlayStation3? -Jocs de Xbox360 y Play3.
Cambios en el espacio: transformaciones geométricas
JOAN MIRÓ VIDA I OBRES inicials.
PICASSO Pablo Ruiz Picasso.
PINTURA EL DESCOBRIMENT DE LA FOTOGRAFIA FA REPLANTEJAR EL PAPER DE L’ARTISTA NO CAL QUE SIGUI NOTARI DE LA REALITAT.
TESEU Y EL MINOTAURE Pablo José Blasco Mendoza 4ºB.
Pràctiques de Psicopedagogia a Londres
21 de l’any cB Regina Pregar escoltant el “Pie Jesu” de Marcel Olm, ens posa al costat de Jesús.
II. Déu és el nostre Pare 4. La creació és obra de l’amor de Déu.
L’Art Europeu del S. XIX De Goya al Modernisme I
Víctor Orellana Iván de los ríos José David carranza
Tema 10: Dinàmica.
PAU PICASSO.
Monges de Sant Benet de Montserrat
ELS DEUS DE L’ANTIC EGIPTE
LES PARAULES DOLCES.
JESÚS DE NATZARET.
SANTA ANA ANA BOLUFER BISQUERT.
“L’ART NO EXPRESSA EL QUE ÉS VISIBLE, MÉS AVIAT FA VISIBLE...”
ESCOLA CÈLIA ARTIGA Donya Cèlia Artiga Novembre 2011.
George Friedrich Händel
BIOGRAFIA DE CRISTÒFOR COLOM
CLAUDE MONET.
ANÀLISI EL CAFÈ DE LA MARINA
ELS COLORS AMB JOAN MIRÓ
● Un home perseguit implacablement (v ● Un home perseguit implacablement (v. 9) apel·la al poder de Déu perquè el deslliuri dels seus adversaris.
LA VIDA DE JOAN MIRÓ.
PABLO RUIZ PICASSO.
LES BRUIXES DE ROAL DAHL.
Aquest salm presenta la figura d'un home que té la seva casa entre els gentils; els seus ulls, però, estan fermament fixos a Jerusalem, on, en el.
EDUARD MUNCH EL CRIT.
Wassily Kandinsky 1866, Moscú – 1944, París
D’ara endavant, ja no podem ser més esclaus del pecat, sinó
Impressionisme i postimpressionisme
L’AMIC RETROBAT MARC RIUS CASAN.
Cèlia Figols Laia Puig Llatí.
BERNAT METGE.
Projecte interdisciplinari:
Sentit inicial de la tragèdia Canvi amb Eurípides
FET PER L’ÈRIC I L’ANASTASIA
DEÚ ET PARLA. DESCOBREIX LA SEVA PARAULA.
La vida és un do de Déu i un servei als altres
EN EL VENTRE DE LA TEVA MARE
EDVARD MUNCH COMENTARI “EL CRIT”.
Història de l’Art L’Art Europeu de la primera meitat del segle xx.
LA VIDA DE LES PERSONES.
SURREALISME PARANOIC-CRÍTIC
XIII a Setmana de la solidaritat
Salvador DALÍ.
DONA II DE KOONING.
I tu qui dius que sóc?.
ABBÀ, PARE ! PENTECOSTA 2007.
Un animal en perill d’extinció
Proposta 2.
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
“Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau”
La Ratlla Verda Dídac Prat Galí 3r ESO C.
Les Avantguardes (principis segle XX)
PRIMAVERA GRUP IV 01a.
Mark George Tobey EL PINTOR MÍSTIC DEL NORD-OEST AMERICÀ
Comèdia romana Plaute i Terenci.
Aquest salm celebra les perfeccions divines que es revelen en les seves obres meravelloses: èxode, mannà, aliança, terra promesa, festes. Servir un.
UNITAT 8. APORTACIONS DE VICENT ANDRÉS ESTELLÉS AL GÈNERE POÈTIC
Mercè Rodoreda ( ).
Al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
Vincent Van Gogh.
Un home, que regularment assistia a les reunions d’Amics,
Transcripción de la presentación:

EDUARD MUNCH 1863-1944

EDUARD MUNCH 1863-1944 Neix a Oslo i té una infància difícil, marcada `per la mort per tuberculosi de la mare i de la germana quan ell és molt jove. El seu pare era un home dominat per les obsessions religioses que mor el 1889. D’aquí surt una personalitat conflictiva i desequilibrada, considerada com l’origen de seu geni. Deixa els estudis d'enginyeria per dedicar-se a l’art que li acosta a l’expressionisme Comença la seva carrera al 1879 on pinta el seu primer autoretrat.

EDUARD MUNCH Infància complexa que determina inestabilitat emocional i angoixa S’inicia en el naturalisme però evoluciona cap el simbolisme i el postimpressionisme “Pyhsic naturalism”

Al 1885 viatja a París i coneix el moviments artístics més avançats i se sent atret per Gauguin. Les seves primeres obres tenen influències impressionistes i postimpressionistes però aviat crea un estil molt personal En són exemples La Nena malalta i Pubertat , que provocaran un gran impacte a l’exposició de 1886 a Oslo

” El friso de la Vida"el formen obres com Melangia, La enredadera, La veu Va crear un estil molt personal basat en l’accentuació de la línia i la reducció de les formes a una expressió molt esquemàtica. Fa un ús simbòlic, no naturalista, del color Això l’allunya dels impressionistes i l’acosta als postimpressionistes o neoimpressionistes Comença a desenvolupar els motius que anomenarà “Friso de la vida” Seran conjunt d’obres que esdevindran molt conegudes que pretenen donar una visió unitària de la vida.

LA VOZ LA ENREDADERA ROJA( 1898) El pintor decía de sí mismo que, del mismo modo que Leonardo da Vinci había estudiado la anatomía humana y diseccionado cuerpos, él intentaba diseccionar almas. Por ello, los temas más frecuentes en su obra fueron los relacionados con los sentimientos y las tragedias humanas, como la soledad (Melancolía), la angustia (El Grito, tal vez su mejor obra), la muerte (Muerte de un bohemio) y el erotismo (Amantes, El beso). Se le considera precursor del expresionismo, por la fuerte expresividad de los rostros y las actitudes de sus figuras, además del mejor pintor noruego de todos los tiempos.

ELS AMANTS

Des de 1892, viu a Alemanya durant un temps, sobre tot a Berlín, Al 1893 pinta “El crit”, una de les obres més importants de Munch . Posteriorment desenvoluparà una producció molt abundant i molt important. Serà el pintor noruec més important de tot el període Exercirà una gran influència sobre els expressionistes alemanys Les dues guerres mundials influiran en la seva producció sobretot la Segona, ja que l’ocupació nazi de Noruega el tindrà reclòs al seu país on seran requisades part de les seves obres i ell patirà importants crisis d’ansietat.

RECURSOS PICTÒRICS Colors irreals, violents Distorsiona la perspectiva Utilitza el traç gruixut Els seus temes estan relacionats amb la soledat, amb la misèria Expressen l’amargura i la decepció del període d'entreguerres Defensa la llibertat individual L’irracionalisme, la seducció pels temes prohibits Revelen el costat tràgic de la vida Niestzche

La visió de a llibertat sexual com força destructiva La soledat El turment interior La visió de a llibertat sexual com força destructiva La concepció “Simbolista de la dona com a vampiressa i com a “dona fatal” “El vampir”